![]() |
Sv: Januar-starterne
Sitat:
Men du regner kanskje på hele dagen? Da er vel 20 g kh helt perfekt på ketolyse. :) |
pannekakene smakte egg og natrena, ikke godt, huff. bruke rog 2 proteinshaker om dagen, dem blir 3,2 gram karbo tilsammen
|
Sitat:
|
bruker ikke fiberhusk da, men da fortsetter jeg med 1,5 dl fløte alikevel fremover:)
|
om jeg får rundt 22 gram karbo om dagen er det ille?
|
Sitat:
|
tusen takk:) med det jeg spiser så blir det da ca 107 gram fett, 21,17 gram karbo og 71 gram protein.
har et mål om å veie rundt 65 til 24 mars, nå veier jeg 73,6 |
Da er det på tide med en oppdatering fra min kant!
Etter full utskeielse, virkelig langvarig,- startet jeg et nytt og bedre liv i 2014. Har savnet det gode kostholdet og alle virkningene av det lenge. Med hånden på hjertet, søtsuget har vært ikkeksisterende. Hodepine i 2 minutter. Ingen svingninger i blodsukkeret. Hatt stabilt og godt humør. Færre smerter i kroppen. Og ekstra hyggelig var det å observere at 3 kg har forlatt legemet… ;) Ønsker dere alle en herlig søndag! |
Jeg vil også være med 😊 jeg skal ned 10-15 kilo og skal begynne på lavkarbo i morgen 😉
|
synes det er fryktelig vanskelig å ligge på under 20 gram karbo om dagen
det jeg spiser om dagen er 4 pannekaker som jeg fordeler på frokost og lunsj og som består av 1,5 dl fløte, 4 egg, 2 ss seterrømme, 2 ss strø natreen. til middag blir det løvbiff med bernaise og blomkål og brokkoli |
og jeg bruker og en proteinshake til frokost og lunsj
|
Spis noe annet da, hvis det er vanskelig å holde seg under 20? Det er ingen lover eller regler som sier at du må ha pannekaker og proteinshake hver dag.
|
er vel ingen krise om jeg komme rover 20 gram karbo, jeg vet bare at jeg må spise det som funker for meg:)
|
Ja, men da skjønner jeg heller ikke hva du klager over. Her er det jo du som styrer hva du spiser og ikke spiser. Du har bestemt at du skal spise sånn. Da er det vel ikke heller noe ønske for deg, å komme under 20?
|
Sitat:
Dessuten Englejenta; kanskje du skal lese Ketolyseboka? Der står "reglene", tips, hva du kan/bør spise, de vanligste feilene osv osv..... |
kanskje best for meg å følge vanlig lavkarbo i stedet
|
Jeg tror det eneste som er best for deg er at du slutter å lage store problemer ut av ingenting:) Enten så spiser du det du vil --> klarer med det ikke å holde deg under 20. Eller så spiser du noe annet og holder deg under 20.
Jeg holder meg ikke under 20. Ikke hver dag ihvertfall. Går helt fint for meg, kanskje ikke for deg. Du legger jo enormt mye press på deg selv, ved å lure og endre og styre og stelle så veldig mye, hele tiden. Keep it simple. |
unnskyld, jeg som bare stresser, skal følge opplegget nå en uke med pannekaker, proteinshake og løvbiff og grønnsaker, så får jeg se om vekta går ned.
nellie går du på ketolyse eller lavkarbo egentlig siden du ligger på over 20 gram karbo? |
Jeg kjører min egen vri, som kan ligne litt på ketolyse. Ikke helt likt.:)
|
Du stresser så veldig, englejenta.
Viss måten du spiser på nå fungerer slik du ønsker, så fortsett med det. Det er ingen lik fasit for alle. (Grunnen til at jeg sier du skal lese boka, er fordi du sier at du går på Ketolyse, men du spør om det mest grunnleggende. Og f.eks. proteinshaker er ikke noe som er i ketolysekuren.) Du trenger ikke å få godkjent her inne allt du spiser, viss det du gjør fungerer for deg :confused: Du må stole litt på deg selv :) |
nei jeg vet proteinshaker ikke er noe såkalt tema, men det blir for lite proteiner hvis jeg ikke tar med dem
|
om jeg kutter ut proteinshakene så blir dte bare 47 gram protein om dagen og det blir altfor lite
|
Spise proteiner i form av mat da kanskje?
|
Spis litt kylling og sånt, så blir du både mett og får i deg proteiner.
|
nå har jeg funnet ut noe som funket for meg tidligere og det var slik
frokost: 50 gram røkt laks, 2 egg+ majones og paprika og agurk lunsj: samme som frokost middag: 2 stk løvbiff med fjordland bernaise og brokkoli og blomkål men en ting, noen snakket om blomkålmos osv, jeg sliter med å få i meg store biter med blomkål og brokkoli så kan kanskje skvise blomkål og brokkoli i blender? |
blomkålmos/brokkolimos er godt i mange varianter. Ligger oppskrifter i oppskriftsdelen. Søk på blomkålmos :)
|
Men sånn, utenfor denne diskusjonen, og når man ikke er på Ketolyse, så er vel ikke proteishake så ille å drikke innimellom? Jeg har ikke gjort det, men en gang i tiden brukte jeg produkter fra eurodietten, og der var noe ala proteinshaker jeg kunne drikke rett etter trening. Mener å huske det kunne være bra for å bygge muskler å spise/drikke noe proteinrikt for musklene. Jeg spiste bare ett egg istedet.
|
tusen takk gerd:)
|
Kan jeg bare spørre om hvorfor du må spise det samme hver dag?
|
jeg må bare følge en kostplan hver dag, det er det som funket for meg før, mulig jeg er rar altså hehe
|
Det er jo bare å sette opp en kostplan som er mer variert?
jeg hadde ikke orka å spist det samme hele tiden, ville blitt altfor kjedelig i lengden.... |
for meg funker det veldig fint, elsker røkt laks og egg og løvbiff.
men er litt bekymra over fett, det ble 111 gram fett |
Det er ikke det at du er rar, men det er det at det er veldig lite hensiktsmessig å skulle spise det samme hver dag. Variasjon er fint, og det er det en grunn til. Flere grunner.
|
men alle må vel spise det som funker for dem?
|
Sitat:
Og du vet jo hva som funker for deg, ikke sant? Da gjør du det som funker. :) Men du stiller så mange spørsmål angående det du spiser, om det er riktig osv.... Så svarer vi, og da kommer det samme igjen fra deg; at du gjør det som funker for deg. Da lurer jeg på: hva spør du egentlig etter :confused: |
tror jeg skal slutte å spørre hehe og bare gjøre det som funker for meg:)
|
ja, det tror jeg også.
Ikke for å være frekk altså, men for jeg skjønner ikke helt hvorfor du spør så mye, når det til slutt ender med at du ikke trenger de rådene vi gir på dine spørsmål. For du har jo faktisk svaret sjøl, du vet jo hva som fungerer for deg :) Stol på det du gjør, og det som fungerer for deg. Ingen er like, det er ingen lik fasit for alle. Lykke til videre :) |
Nå er jeg endelig i gang, skal bruke 1 uke på å redusere karber, repetere ketolyseboka, og få inn gode matlagningsvaner igjen.
Så satser jeg på ketolyse fra neste helg, er planen. Skal veie startvekt da. Blir en forsakelse å kutte alkohol, for jeg er glad i et glass vin eller to, men med tanke på at det virker negativt på forbrenningen, skal jeg prøve å unngå det i en periode. |
Ned 2,9kg denne første uken, fra 101,8 til 98,9.
Fortsetter i ketolyse stil, men med litt ekstra karbohydrater fra grønnsaker og litt frukt nå og da PGa. Ammingen. Kom i gang med trening i går, så nå er planen å kjøre en runde med 30 day shred hver dag :) |
Sitat:
Nå har jeg booket tid på barnepassen på Elixia til i morgen, så da planlegger jeg en liten runde på tredemølla/ellipsemaskinen. ;) Merker hvor mye bedre humøret mitt er nå i forhold til rett før jeg startet. :D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44. |