Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   November-13-starterne (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55083)

Fullfres 10-12-13 22:51

Sv: November-13-starterne

1 time og 10 min på varmluft? Det ble alt for mye for min ovn ihvertfall. Den svei nesten hele brettet :P Men ovner er forskjellige, så man må jo bare føle seg fram :)

Mimou 10-12-13 23:09

Funka fint :D på 160*?

Jeg har gjerne tatt opp døra de siste ti minuttene for p tørke det skikkelig.
Nesten så jeg må teste dagens bakstreversk, men er jo ikke sulten ennå..... :rolleyes:

sivmaria 10-12-13 23:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fullfres (Innlegg 1469792)
1 time og 10 min på varmluft? Det ble alt for mye for min ovn ihvertfall. Den svei nesten hele brettet :P Men ovner er forskjellige, så man må jo bare føle seg fram :)

Men hadde du inni to brett da?

Fullfres 11-12-13 08:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sivmaria (Innlegg 1469796)
Men hadde du inni to brett da?

Jepp. Ett litt over midt i og ett nederst. Det nederste ble ikke fullt så svidd selvsagt, men gaaaanske mørkt i kantene likevel. For meg ble det nok med 20 min først, så rute dem opp, og så 20 min til. Da byttet jeg plass på brettene.

Nå kan det jo hende at jeg legger røra/deigen ganske mye tynnere enn det dere gjør da? Jeg sprer det så tynt jeg kan få det, jeg :)

MajaKr 11-12-13 08:39

Hei folkens :)

Eg hiver meg på denne tråden siden eg har gått på ein kjempesprekk dei siste 4-6 vekene...
Starta i april og gjekk ned nesten 10 kg til oktober, men så kom smellen. No skal det seiest at eg har ikkje gått opp meir enn eit par kilo, men uansett... Det er kjedelig når ein ser målet i sikte, og så går på tryne...
Samtidig som sprekken kom, ramla eg ut av treningsrutinane mine. HJELP!!

Men no er eg klar for ny giv, og trenger litt støtte ;) Det håper eg å finne her :)

Målet mitt er å veie ein plass mellom 59 - 61 kg innen juni :)

Kva tenker dere om å takle utfordringane i jula?

Fullfres 11-12-13 09:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MajaKr (Innlegg 1469821)
Hei folkens :)

Eg hiver meg på denne tråden siden eg har gått på ein kjempesprekk dei siste 4-6 vekene...
Starta i april og gjekk ned nesten 10 kg til oktober, men så kom smellen. No skal det seiest at eg har ikkje gått opp meir enn eit par kilo, men uansett... Det er kjedelig når ein ser målet i sikte, og så går på tryne...
Samtidig som sprekken kom, ramla eg ut av treningsrutinane mine. HJELP!!

Men no er eg klar for ny giv, og trenger litt støtte ;) Det håper eg å finne her :)

Målet mitt er å veie ein plass mellom 59 - 61 kg innen juni :)

Kva tenker dere om å takle utfordringane i jula?

Hei og velkommen til oss :)

Jula skal nok bli litt utfordring, men ikke så mye at jeg er bekymret. Det hjelper på at vi aldri har store mengder med godteri i hus, heller ikke i jula.

Det eneste jeg er litt bekymret for, er at vi får svigermor på besøk til helga, og hun skal bli i 2 uker. Hun er veldig glad i kokosboller, noe jeg selv eeeeeelsker, så jeg er litt bekymret for at det skal bli litt mange sånne fristelser i tida som kommer ;)

Mimou 11-12-13 21:01

Hei og velkommen Majakr! Så bra at du blir med her :) Enda flere med god erfaring å prate med :D

Jula skal nok gå helt fint, jeg skal lage delfiakake, bountysjokolade og brune pinner, alt sammen lavkarbostyle :ja: så da blir det en liten dose andre småkaker som ungene og besøk er vant til å få. Lurte litt på om jeg skal lage "ristopper" med quinoa-flakes :rolleyes:

Og Fullfres, sånne boller må da være mulig å lage med lavkarbo-sjokolade og -sukker? Må sjekkes ut.

Fullfres 11-12-13 21:45

Jeg er helt amøbe på oppskrifter på lavkarbogodteri. Alle oppskrifter som folk gidder å legge ut tas i mot med ydmyk takknemlighet! Lavkarbo delfiakake høres jo bare helt himmelsk ut!!

Mimou 11-12-13 22:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fullfres (Innlegg 1469893)
Jeg er helt amøbe på oppskrifter på lavkarbogodteri. Alle oppskrifter som folk gidder å legge ut tas i mot med ydmyk takknemlighet! Lavkarbo delfiakake høres jo bare helt himmelsk ut!!

Jeg skal sjekke, og så legge ut, men har ikke skikkelig tid før si, nest uke? :rolleyes:

Fullfres 12-12-13 07:27

Det er heeeeelt i orden, Mimou! Jeg har jo ikke tid før da jeg heller. Har eksamen på tirsdag, og med den elendige formen min, tar det litt vel mye tid før det jeg leser faktisk fester seg i huet mitt :P

Mimou 13-12-13 00:44

Håper du får noen gode lesedager frem til tirsdag!

Fullfres 13-12-13 10:06

Jeg er bikkjesjuk! Skikkelig sår hals og tett som ei potte i nesa. Jeg får jo aldri feber, så det har jeg ikke nå heller. Men jeg er varm og kald om hverandre. Gudskjelov og takk for at jeg faktisk har ganske god kontroll på eksamen. Hadde jeg hatt eksamensangst oppi alt dette, hadde jeg vel gått helt i frø.

Jeg har prøvd å drikke mye vann, men nå som jeg har så sår hals, har jeg ikke noe annet valg enn å drikke fun light stevia. Jeg får ikke inn noe annet enn noe med smak. Jeg klarer å drikke vann, men hvis jeg bare skal drikke vann får jeg i meg alt for lite.

I dag syntes jeg direkte synd på meg selv!

Sånn. Ferdig med å klage (for denne gang ;) )

Mimou 13-12-13 17:44

Stakkars deg Fresern :klem:
Få mannen til å lage varm saft til deg, deg hjelper nok på sår hals, eller Fribol - smaker hæslig, men gjør godt :snill:

GOD BEDRING!

Fullfres 13-12-13 22:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mimou (Innlegg 1470065)
Stakkars deg Fresern :klem:
Få mannen til å lage varm saft til deg, deg hjelper nok på sår hals, eller Fribol - smaker hæslig, men gjør godt :snill:

GOD BEDRING!

Tusen takk :) Formen er litt bedre nå i keld, men det sitter fremdeles igjen litt sårhet i halsen. Håper det er borte til i morgen.

Jeg drikker varm te, og har tatt et par sånne Råmelk-med-honning-tabletter i dag. Tenkte å reservere den siste til natten dersom jeg skulle trenge det. De hjelper virkelig altså! Men det står ingengting på boksen om næringsverdier, så jeg aner ikke om det er 1 eller 10 karber i hver tablett. Dermed er jeg ytterst forsiktig med å ta dem.

Mimou 16-12-13 02:36

Her er det travle dager for tiden, selv natten tas i bruk.... Kommer sterkere igjen! God mandag folkens! :heia:

Fullfres 16-12-13 07:22

Mandag og veiedag og HURRAAAAAAA!!!!!!! Jeg er ned 1.1 kilo denne uka! :D :heia: :heia: :D

Er så lettet nå at jeg får ikke sagt det altså! Jeg har vært så sikker på at jeg gjør et eller annet galt siden jeg nesten ikke gikk ned forrige uke, men nå er jeg direkte lykkelig :D

Oooohhh!! Oppdaterte tickeren også, og ser at jeg ENDELIG har en BMI under 30 :D Enda mer HURRAAAAAAAAA :D

MajaKr 16-12-13 09:17

Gratulerer så mye Fullfres :) :)

Her har eg hatt den verste høgkarbo-helga på leeeenge... Og eg som skulle skjerpe meg... Men i dag, i dag er dagen :)
Vond hals og lite energi i dag, men det skal det bli slutt på no. For no skal sukkeret vekk og hvetemelet skal ikkje få komma i nærheten av denna kroppen på lenge!!
Eg skal planlegga ein utskeielse når det kommer til julefrokosten på 1. juledag (må ha rundstykker til røykelaksen og rekesalaten) ;) men utenom det skal eg bli "frisk" igjen :)

Ha ei fin førjulsveke alle sammen! Også stikker eg innom for litt inspirasjon seinere ;)

Mimou 16-12-13 22:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fullfres (Innlegg 1470260)
Mandag og veiedag og HURRAAAAAAA!!!!!!! Jeg er ned 1.1 kilo denne uka! :D :heia: :heia: :D

Er så lettet nå at jeg får ikke sagt det altså! Jeg har vært så sikker på at jeg gjør et eller annet galt siden jeg nesten ikke gikk ned forrige uke, men nå er jeg direkte lykkelig :D

Oooohhh!! Oppdaterte tickeren også, og ser at jeg ENDELIG har en BMI under 30 :D Enda mer HURRAAAAAAAAA :D

Ser man det ja!! FLott Fullfres, gratulerer med begge deler :heia:

sivmaria 16-12-13 23:10

Yey, grattis Fullfres!! :D :D Så moro med sånne veiinger da. :)

Jeg glemte faktisk å veie meg idag. Får gjøre det i morgen tidlig istedenfor. Men hadde en planlagt liten sprekk i helga. Hadde familien på førjulsgløgg. Laget hjemmelaget gløgg, med pepperkaker og andre julekaker, samt tørket frukt. Kostet på meg et krus (übersøt) gløgg, et par pekkerkaker, en brun pinne (hva nå det enn er) og tre-fire tørket frukt (fiken, dadler). Så var nå ikke den verste sprekken, men dog. Har gått helt greit idag. :)

God bedring MayaKr. Jeg planlegger også en liten sprekk, men det er på julaften, og den består nok helst av kjøpe-julepølser og kjøpe-medisterkaker. Snille mammaen min skal bake et par lavkarbovennlige kaker til meg. :D Teller det også med i sprekken, for selv med kunstig søtning, så trigger det muligens søtsug.

Mimou 17-12-13 01:16

Høres ut som en fin plan for jula SivMaria!

Jeg har jo mange store planer, men rekker dem ikke...så da får jeg nøye meg med å lage en delfiakake, bountysjokolade og nyte de småkakene som mamma sendte meg :) Litt er bedre enn de mengdene jeg fortærte før ja :D

Vi skal ha pinnekjøtt, men kjører kålrabistappe med 50% blomkål i, à la Torkil, og så tenkte jeg å lage noen små Torkil-brød til å ha ved siden av om det trengs. Det må jo bli lekkert!

Noen som har funnet en lur måte å fikse riskrem på?

sivmaria 17-12-13 01:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mimou (Innlegg 1470370)
Høres ut som en fin plan for jula SivMaria!

Jeg har jo mange store planer, men rekker dem ikke...så da får jeg nøye meg med å lage en delfiakake, bountysjokolade og nyte de småkakene som mamma sendte meg :) Litt er bedre enn de mengdene jeg fortærte før ja :D

Vi skal ha pinnekjøtt, men kjører kålrabistappe med 50% blomkål i, à la Torkil, og så tenkte jeg å lage noen små Torkil-brød til å ha ved siden av om det trengs. Det må jo bli lekkert!

Noen som har funnet en lur måte å fikse riskrem på?

Åhåhå!! Du burde sjekke ut fløtegratinert sellerirot!!! Fantastisk godt, myyye bedre enn all slags potet, inkl fløtegratinert potet! :D Og jeg er glad i poteter!

Fullfres 17-12-13 07:20

Tusen takk, jenter! :D Ja jeg er strålende fornøyd jeg nå altså!

I dag er Den Store Dagen. Siste eksamen før juleferien senker seg for alvor! Jeg gleder meg faktisk til å få det gjort så jeg kan ta skikkelig ferie.

Jul ja. Jeg er glad vi ikke har tradisjon for å ha en haug med julekaker i hus. Jeg har prøvd noen ganger å lage sammen med storesøster, men de blir jo aldri spist opp, og jeg gidder ikke kaste hauger og lass.

Jeg lager medisterkaker selv, men sossisser kjøper jeg jo. Dermed blir den eneste sprekken at jeg spiser surkål til ribba, og det skal jeg overleve.

wirow_84 17-12-13 11:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fullfres (Innlegg 1470376)

I dag er Den Store Dagen. Siste eksamen før juleferien senker seg for alvor! Jeg gleder meg faktisk til å få det gjort så jeg kan ta skikkelig ferie.

Åh, masse lykke til i dag Fullfres! Du er vel godt i gang alerede nå da... :)
Blir bra å få det overstått!

wirow_84 17-12-13 11:22

Ned 0,0 kg denne uka:mad: Hehe. Prøver å ikke ta det så tungt, ettersom det ble mye krøll i helga. Sene kvelder og bittebittelitt julepakkekaos i hodet hjelper nok heller ikke på saken;)

Litt av helgas "utskeielser": en frozen yoghurt fra sånn frozen yoghurt sjappe(det hadde jeg aldri prøvd før, og jeg eeeelsker alt som er nytt :D)

en 1/2 klementin

en kick lakris (nøtteknekkeren - 2 timers forestilling bare jeg og eldstejenta)
ett surt drops fra min datters godtepose
en cappucino som stort sett bestod av melkepulver. Haha... kleint utvalg...

I går hadde vi store lima bønner til middagen, var usikker på karbeinnholdet der...

Jo, å så en 1/2 grovskive inntil en kyllingsuppe vi fikk hos noen venner...

Og en sjakkrutejulekake ble det visst og der. Ikke noe å skrive hjem om den heller :p

I tillegg var det julebord lørdags kveld med min manns jobb! Middagen var grei. Men ble en liten dessertskål. Prøvde meg på å snike til meg litt ekstra fløte, men den var selfølgelig søtet, så ikke så mye hjelp der. + en nøttetwist. Fant ut at den ikke var savnet, greit å vite inn mot jula.

Alt i alt en koselig helg, og 0,0 kg hverken opp eller ned, er igrunnen helt ok:)

Mimou 17-12-13 13:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sivmaria (Innlegg 1470374)
Åhåhå!! Du burde sjekke ut fløtegratinert sellerirot!!! Fantastisk godt, myyye bedre enn all slags potet, inkl fløtegratinert potet! :D Og jeg er glad i poteter!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fullfres (Innlegg 1470376)

Jeg lager medisterkaker selv, men sossisser kjøper jeg jo. Dermed blir den eneste sprekken at jeg spiser surkål til ribba, og det skal jeg overleve.

Krysser fingrene for deg i dag Fullfres!!!

Jula blir nok bra uansett :snill:

Mimou 17-12-13 13:24

Så bra at det ikke viste + kg da Wirow! Jeg må innrømme at jeg egentlig forventer -kg når jeg veier meg.....selv om det er snikveiing..... Og så tenker jeg at selv om jeg skulle spise noe mer enn jeg burde, så går nok vekta ned for det :D Jada, greit å være i fornektelse....

Selv viste vekta en opp i går, men det er vel vanlig på denne tiden av måneden, blir verst å holde ut magevondten, søtsuget er ikke der egentlig. I går måtte jeg derimot spise en mandarin, den ropte på meg :rolleyes:

God tirsdag jenter!

Fullfres 17-12-13 13:44

Vanskelig det der... Frukt som rooooper på en! Slemt er det :P

Joda. Det gikk tålelig greit. Tror jeg skal få en grei karakter på denne prøven :) Et spørsmål som fikk meg til å stoppe opp litt, men jeg håper jeg klarte å bla-bla'e meg ut av den :P

Mimou 17-12-13 13:47

Så bra Fullfres :klem: Litt blabla går nok greit! Så lenge det ikke er slem frukt som Blablaer til du spiser dem :snurt:

wirow_84 18-12-13 14:24

Har jo hele tiden hatt et mål om å være lettere til jul, å kunne få på meg noen fine klær uten å se klumpete ut. Til nå er det jo mest min bakre del som har minsket, ikke så mye av den fæle smultringmagen som jeg liker aller minst. Men, totalen er jo absolutt blitt bedre!

Så, fortsatt noen dager å gjøre det på. Dvs. dager med NOK vann, gode måltider, leggetid Senest 23:00 ukedagene +søndag, og, sist men ikke minst: gjenerobre ketosen asap.

Noen gode råd for å kickstarte ketosen? Hjelper jo også at tanta endelig har reist, satse på at hun tar med seg litt oppsamlet vann på veien:D

......... :boat:........

Mimou 18-12-13 16:45

Ja, der sa du noe! Tante kan godt reise herfra også, helst nå! Lenge siden det har vært så ille som denne gang, go figure....:confused:

Har ingen supertips til ketosekickstart, men å spise mye fett, nok proteiner og lite kh må jo være det som skal til? Kanskje sjekke forholdet mellom de tre på dagsinntak? Jeg gjorde det veldig flittig på diett.no, nå er det mer innimellom.... Fett ca 73%, proteiner ca 24%, og kh ca 4% eller noe sånt :D

sivmaria 19-12-13 20:38

Hadde veiing på tirsdag (tenk, glemte å veie meg på mandag! :confused:):

17.12.13: 97,8 kg.
09.12.13: 98,0 kg

Så igjen, bare ned noen hundre gram... Men jeg ER ikke flink nok om dagen, så jeg får bare skylde meg sjøl. Holder meg totalt unna søtt og stivelse, (Hvis man ser bort fra en førjulsfest jeg hadde for familien på søndag. Da laget jeg gløgg fra bunnen av, så koste meg med et krus gløgg med rosiner og mandler i, samt tørket frukt og et par små pepperkaker), så det er ikke noe problem. Men vann! Glemmer helt å drikke, enda jeg sitter med en munn så tørr at tunga klistrer seg opp i ganen! Og jeg er heller ikke flink til å spise nok. Er dessverre ikke glad i å lage mat (og HATER å vaske opp, og det er jo MENGDER med oppvask på dette kostholdet!! :eek:), så når man på dette kostholdet må kokkelere mer for å få seg litt mat, så går jeg heller og sulter lenge før jeg orker å starte på maten. Tar meg gjerne en kaffe med fløte for å døyve sulten. Herregud så dum man er..... :mad: Sitter også og leser til eksamen, så føler at jeg ikke har tid til så mye matlaging. Men mat må vi jo ha, både jeg og snuppelura mi, så jeg har skjerpa meg den siste halve uka. Må ha i meg mer av både kalorier, fett og proteiner.

Så, idag ble det Ziggys tomatsuppe, med skinkebiter og egg. Fantastisk god suppe!! :w00t: Baker også brød fast til jentungen, og idag prøvde jeg meg frem til en ny oppskrift. Så da kosta jeg på meg en halv skive med smør på inntil suppa for å smake om oppskrifta var brukans. Og dæggær'n, brødet ble vanvittig godt!! Dessverre!! :_oy: Men holdt meg til den ene halve skiva.

Lagde også Lena Beatrice sine tebrød her om dagen. Var ikke helt fornøyd med smaken denne gangen, så lurer på om det må bli sesamfrøfrie knekkebrød neste gang.

Treninga på onsdag gikk kjempebra. Nå føler jeg at jeg er ferdig med den tunge perioden som mange møter i starten av lavkarbo-kosthold. Hadde faktisk mer energi enn jeg noen gang tidligere har hatt siden jeg startet på zumbaen. Det var deilig!! :D

Og er også røykfri på 2 eller tredje uka nå! :D:D Yey!!

Fullfres 19-12-13 23:47

En meget stor fordel med å ha fjernet livmor: Tanta er permanent bortreist! De tok jo ikke eggstokkene, så hormonell blir jeg stadig, men jeg slipper den hersens tanta.

Nå har jeg laget gele og marsipan til Delfiakake a'la Gerd, så selve kaka skal jeg gi meg i kast med i morgen. Er kjempespent på åssen dette kommer til å gå. Fudge har jeg også laget i dag, og den skal smakes på i morgen. Superspent på det også :)

sivmaria 20-12-13 00:06

Blæh... Kom ei tante hit også idag. Får håpe ho reiser før julaften. Og får håpe nåla på vekta detter ned litt ekstra ved neste veiing når tanta snart har reist igjen. Blir interessant å se hvordan denne runden foregår. Er visst flere som får endret karakter på tanta si på ketose.

Mimou 20-12-13 09:45

Kjenner meg igjen i det du sier om matlaging og oppvask SivMaria! Jeg orker ikke å lage noenting og nå har fryktelig liten matlyst også. Får kjempe meg gjennom det :)

Fullfres: Blir godt med snacks i huset ditt nå :D Jeg tror jeg lager delfiakaken med gelé og kjeks i stedet for marsipan.

God fredag jenter!

*pippi m gutt og jente* 21-12-13 23:16

Jeg har veiedag på mandager :) Glømte helt å veie meg sist uke...hehe merkelig... :)

Startvekt: 81,0 kg
1 uke : 77,8 kg
2 uke : 76,9 kg
3 uke : 75,8 kg
4 uke : 74,8 kg
6 uke : 72,6 kg

Totalt - 8,4 :D

Fullfres 21-12-13 23:49

Gratulerer så masse med flott nedgang, pippi! :heia:

*pippi m gutt og jente* 22-12-13 22:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fullfres (Innlegg 1470821)
Gratulerer så masse med flott nedgang, pippi! :heia:

Tusen takk, jeg er sååå fornøyd!! hehe :) Spesielt stolt over meg selv i disse HØYKARBO tider... :) Veldig flinke dere andre også :D

GOD JUL til allemannalle :D :D

sivmaria 23-12-13 01:53

God jul til dere alle! :D Kos dere masse, uansett hva man putter i munnen. What happens in the Christmas, stays in the Christmas. ;) Det er mitt motto. :cool:

Fullfres 23-12-13 10:47

Rapport for denne uka: Ned 500 gram. Ikke så bra som jeg hadde håpet, men det er ikke annet å vente egentlig. Jeg har ikke vært så flink. Jeg er riktignok i ketose, men jeg kunne nok vært flinkere med saltet altså. Fleskesvorpose ble fortært på lørdag. Det er jo bare såååå mye salt. Jeg vet jo egentlig veldig godt at jeg blir straffet for det altså! Jeg må jo drikke litervis for å bli kvitt det saltet...

sivmaria 23-12-13 11:50

23.12.13: 97,2 kg
17.12.13: 97,8 kg (tirsdag)

Ned 600 gram. Endelig øker det litt. :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.