![]() |
Sv: Sjokolade 70% +
Hei Like a Virgin. Lavkarbo er vektregulerende, ja. Du blir ikke undervektig om du har riktig balanse i kosten din.
Men ... Dette er forresten en tråd om sjokolade :p, kanskje en idé å poste disse spørsmålene et annet sted! :) |
...beklager.. lærer meg "reglene" etterhvert, takk :)
|
Ittno problem. Det går seg til :)
|
Sitat:
|
Cavalier sukkerfri sjokolade har jeg prøvd å lese varedeklarasjonen på men skjønner ikke at det er noen sukkeralkoholer som kan trekkes fra. Men er det det? Hvor mange karbo pr. 100gr. der ca.?
|
Sitat:
|
Sitat:
For carb-conscious dieters: Total carbohydrates 19g - polyols 17g = 2g Net Carbs per bar. :) |
Jeg har bare den hvite sjoko- planken i hus nå, men der står det pr 100g: 49.3g karber og 36.7g polyols.
Polyols er sukkeralkoholer og kan dermed trekkes fra! |
Sitat:
|
Var inne å leste på noen snettsider om Cavaliar, og fant ut mere av det da.
Det jeg blir litt forvirret av er at det er så mange ulike navn på disse sukkeralkoholene, og skjønner ikke altid hva som er det. Men burde kanskje skrive ut en oversikt å ha med meg i lommeboka eller noe. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Regner med denne er ok siden det er malitol?
Spurt i en annen tråd, men ingen svar, utålmodig, jeg?? Er denne ok? Er jo mange karber...men tenker den ikke påvirker blodsukkeret så mye? (stigning, svingning, eller hva det nå er!) http://www.ritter-sport.de/#/de_DE/p...diaet_joghurt/ Dessverre på tysk...Men ordene er omtrent lik som Norsk da. Inneholder: Zutaten: Maltit, pflanzliches Fett gehärtet, Magermilchpulver, Kakaobutter, Magermilchjoghurtpulver (8%), Kakaomasse, Inulin, Vollmilchpulver, Butterreinfett, Haselnussmasse, Emulgator: Lecithine (Soja), natürliches Aroma Denne har de nemlig på butikken her. De andre diabetesproduktene inneholder fruktose istede for sukker... |
Ritter er jo kjempegodt!:sikle:
Malitol er jo lov, om enn ikke så lurt. Se opp for mageknip og hyppige løpeturer til toalettet!:eek: |
Sitat:
Og elsker Ritter, og her i Tyskland har de ca 100 varianter! *slafs* |
Vil bare nevne at polyoler kan jo være en partystopper da..
Sorbitol er et sukkeralkohol ikke sant? Ketolyse boka tar ikke opp sukkeralkoholer under det navnet, men er inne på sorbitol flere ganger, og skriver for øvrig om søtningsmidler: "Søtningsmidler består av en mangefoldig gruppe stoffer.De kan deles inn i to hovedgrupper: De søtningsmidlene som ikke bidrar med sukker til kroppen i nevneverdig grad, og de som omdannes til sukkerstoffer i fordøyelsessystemet! .."Du må derfor velge søtningsmidler fra den første gruppen.Som eksempel på søtningsmiddel fra gruppen som omdannes til sukker, vil jeg igjen nevne sorbitol som finnes i "sukkerfritt" godteri." ..."Når det opptas i tarmen, omdannes det til sukker og tilfører kroppen karbohydrater" Søtningstoffene boka anbefaler er: Cyclamat, aspartam, sakkarin og acesulfam K. (ref: s. 89/90.) JEg har spist MENGDER av cavalier det siste året, og vekta går ikke raskt ned nei.:mad: Jeg anbefaler å lage egen konfekt. Med f.eks cocosa, 86% sjokolade, nøtter og bare litt cavalier, eller ingenting. (Sukkeret frigis sakte på grunn av alt fettet og blodsukkeret holder seg lavt) Men, det er jo ei bombe, viktig å ikke spise mange bitene..:rolleyes: Dette ble et laangt innlegg, men et siste lite tips er å bruke sukrin, dette har en annerledes sammensetning enn polyoler og tas ikke opp i tarmen, blir skylt ut på lik lengde med fiber.. Puuh. Hilsen sjokoholikern:cool: |
Sitat:
Men de er jo sååååååååååååååååå gode! Elsker den med yoghurt!:sikle::sikle::sikle: |
Jeg har nettopp vært inne og lagt inn en bestilling på www.okosjokolade.no
Kom tilfeldig over den siden da jeg jaktet på matvarer som er gode magnesiumkilder. Rå sjokolade/kakao er visst en solid magnesiumkilde. :cool: Nå skal jeg prøve å lage min egen mørke sjokolade av rå kakao og kakaofett. Det lå masse oppskrifter der inne også og man velger jo søtningsstoff selv, så det bør kunne tilpasses de fleste kosthold. |
Sitat:
|
Aware-sjokolade, 70 % er nydelig nydelig. Kanskje den beste mørke sjokoladen jeg har smakt hittil. Fåes i hvert fall på Bunnpris. Den er en vanlig sjokolade med karber og sukker, men synes at skal man først unne seg en bit så unner man seg ekte vare.
Prøvesmakte den i forold til Freia Premium Dark, og den var desidert mye bedre. |
Jeg prøvde å være litt oppfinnsom her om dagen når sjokolade suget toppet seg. Fant ut at det mulig å lage noe som ser ut som sjokolade av cocos ekstra virgin oljen, bakekakao (uten sukker) og stevia. Smaker ikke godt :-P, men hjelper på sjokolade suget, faktisk :-)
|
Sitat:
|
bjørnemor: Kun den "Dïat" som kun inneholder malitol og et annen kunstig søtningsmiddel.... Og her i tyskland har de flere varianter. :)
|
Sitat:
|
Spiste en 65g Bocca for et par uker siden uten at det satte stopper for noe, den har vel 34 g KH pr. 100 g tror jeg.. Men er vel uansett ikke en utskeielse man burde unne seg for ofte nei.
|
Sitat:
Sjokoladen blir helt fantastisk god! Den smaker over hodet ikke som butikksjokolade. Noen trenger tilvenning, men jeg elsket den fra første smakebit.. Trygg netthandel og kort leveringstid har de også. Anbefales! :heia: |
Sitat:
Hvilke har du prøvd? Jeg tar gjerne i mot oppskrifter, hvis du vil da :) |
Sitat:
Jeg pleier å helle sjokoladeblandingen tynt i f.eks. en isboks, og så sette den i fryseren/kjøleskapet, og så kan man da knekke den opp i mindre biter ved servering (eller smaking.. :cool: ) . Jeg har også noen sjokoladeformer som jeg har kjøpt på okosjokolade.no, og de fungerer utmerket. Personlig synes jeg det er en fordel å lage små eller tynne sjokoladebiter, for dette er ikke en sånn type som man hiver innpå større mengder av siden den er så mektig. Hvis man vil ha litt tyggemotstand, kan man bruke nibs (knuste kakaobønner) eller hakkede nøtter. Det er bare å bruke fantasien, og prøve seg frem. :) Min favoritt er den med peppermynteolje. ..og den med kanel.. og den med saltflak... og den med ingefær og lakrispulver.. :rulleøyne :D |
Ser at de fleste her er veldig på mørk sjokolade. Jeg er mer glad i lys sjokolade og fant Thorntons sjokoladekonfekt uten sukker og bare 4 kh. pr. 100 g. Jeg har ikke hatt behov for sjokolade enda, men jeg smakte en liten bit for å finne ut om det var verdt å kjøpe mer av den, resten gav jeg til mannen. Den var veeeldig god og mannen påsto at han ikke kjente noe forskjell på den vanlige og denne! Tror ikke de har den i Norge, men den finnes i England (og i min kjøkkenskuff...:-))
Fant også Lindt 99% kakao til 10 kr. stk. på outlet i England...:-D Tenkte den sikkert var god til matlaging. Har ikke smakt på den enda heller, men kjøpte med meg litt ja. :-D Cec xxx. |
Min favoritt: Lindt excellence med havsalt <3
Finner den på noen av Ultra-butikkene. |
Når jeg skal kose meg bruker jeg Freia kokesjokolade 70% biter.
Det er sånne små dråper som er ment å brukes til f.eks. brownies, men de smelter på tunga og er gode på smak. Tar kanskje 5-10 stk., det er nok. En pose holder leeenge. Inneholder riktignok 34 karber pr. 100 g da, men 100 g er en hel pose... |
|
Kjøpte Jacobs utvalgte mørk sjokolade 70 % i helga.
Kan trygt anbefales, den var veldig god :) |
Sitat:
|
kan man spise 70% sjokolade? Som feks bocca. Nå spiser vi veldig lite sjokolade siden vi er helt i starten på kostholdsendringen, men noen ganger er det godt å ta en bit man kan suge lenge på eller feks lage litt is med noen hakkede biter i :)
|
kan man spise 70% sjokolade? Som feks bocca. Nå spiser vi veldig lite sjokolade siden vi er helt i starten på kostholdsendringen, men noen ganger er det godt å ta en bit man kan suge lenge på eller feks lage litt is med noen hakkede biter i :)
|
Sitat:
Skal på Lindt fabrikken i helgen, kansje jeg finner en bedre da. Men Jacobs var virkelig god synes jeg! |
Sitat:
Litt en sjelden gang er ikke farlig!;) |
Mulu Raw er en av mine yndlingssjokolader^^
Desverre glemte jeg å kjøpe meg to plater sist jeg var i Bergen:( Så må vel bestille dem fra Kinsarvik eller vente til jeg skal til Oslo til våren x) |
"Sjokoladeprinsen" sin melkesjokolade uten sukker var nammmm.. og jeg som egentlig alltid foretrekker mørk!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47. |