Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Back in style! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47793)

1979 06-10-11 21:36

Sv: Back in style!

Så glimrende med denne nettsiden da, takk for tipset:D

Nupsida 07-10-11 12:23

Huff, ligger hjemme sjuk med både kvalme, sår hals, ett hode som kjennes ut som skal sprenge hvert sekund og feber.. Dette endte opp med utskeiing igår.. Så skuffa :( Jeg som hadde vært så flink og gått ned så mye! Årh..

Har ingen planer om å skeie ut idag da. Tenkte jeg skulle lage noe lavkarbogodt til ikveld om jeg er i form til det, og slappe av med en film, håper det kan fikse formen.

Elanessë 07-10-11 14:08

Veldig kjedelig nupsida :( Jeg ligger også ganske nedsylta... har vært til og fra jobb hele uken her. Skikkelig vondt i hodet, nese og hals. Feber et par kvelder også. Det er iallefall grunnen til at jeg ikke har klart å være særlig aktiv her inne i det siste... Men er innom og leser med misunnelse på dere andre som er så flinke.

I dag skal vi på høstferie, blir borte i over en uke. Skal først til byen du bor i IKJ ;) og så en helg til Oslo.

Elinee 07-10-11 17:10

Good bedring til dere :klem:

beate 07-10-11 23:31

Rapporterer herved om null nedgang i forrige uke, og 0.6 kg ned denne uka. Er ikke frisk enda, er igang med pencilinkur nummer 2 mot lungebetennelsen så jeg driver ikke streng lavkarbo ennå. Det byr meg litt imot enda, men får håpe lysten kommer tilbake snart ;)

Sliter veldig med inntak av vann nå, vannet der jeg bor har ikke en god smak igjen. Ser ut til at de aldri klarer å får ordnet opp vannanlegget som faktisk er rimelig nytt. Men men, akkurat det får ikke jeg gjort noe med. Vet dog av erfaring at høyt vanninntak er viktig for å gå ned i vekt, ihvertfall for meg så derfor er det litt kjipt at det smaker så heslig :mad:

Nupsida 09-10-11 15:06

Årh, jeg skjønner ikke hvorfor jeg går på veggen gang på gang! Skeia ut igår og.. Utrolig skuffet over meg selv..

Elinee 09-10-11 16:10

Huff da :klem:

Men jeg skeier ikke ut og går allikvel ikke ned!!!! Blir så forbanna. Og dette med å evnt finne ut hva som er partystopper er jo umulig. Jeg blir så sint, for i fjor gikk jeg bare nedover etter fødselen og spiste akkurat det samme som jeg gjør nå. Dritt.
Siste halvannen uken har jeg bare vippet frem og tilbake ett par hundre gram. Mister liksom litt motivasjonen. Kunne fått samme resultatet ved å leve som jeg gjorde før :(

Bollemor 10-10-11 02:28

Åhe, får ikke sove ligger å tenker på alt og ingentingen! Spesielt på mat...julemat Blir jo innmari sulten av det her jo!!! Hmm, blir å lage noe godt i morgen værtfall
Tenker også på hvordan jeg skal gjøre det til helgen, skal til london med arbeidsgjengen.. Og jeg frykter sprekk! Er liksom julebord å greier.. Så de 3 dagene kan ødelegge mye for meg:s noen tips?? Vet allerede no at det blir vanskelig å holde seg.. Noen som har trua på karboblokkere?

Nupsida 10-10-11 08:18

Vekta viste 71,1 idag, så det vil da si at jeg har gått ned 0,3 kg , men har skeia ut to dager, så er vell litt fornøyd alikavell.. :)

Tutta112 10-10-11 10:10

Et lite hjertesukk fra meg.
Nå har jeg gått på kuren i fra midten av august og har hatt en liten sprekk der jeg drakk litt vin og datt da ut av ketosen, ellers er jeg hele tiden i ketose, men hvorfor så liten vektndgang? begynner å miste mote ;(

Tutta112 10-10-11 13:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elinee (Innlegg 1226319)
Huff da :klem:

Men jeg skeier ikke ut og går allikvel ikke ned!!!! Blir så forbanna. Og dette med å evnt finne ut hva som er partystopper er jo umulig. Jeg blir så sint, for i fjor gikk jeg bare nedover etter fødselen og spiste akkurat det samme som jeg gjør nå. Dritt.
Siste halvannen uken har jeg bare vippet frem og tilbake ett par hundre gram. Mister liksom litt motivasjonen. Kunne fått samme resultatet ved å leve som jeg gjorde før :(

Ser vi sliter med samme problen :cool: sliter med å holde mote oppe, har vært i ketose siden midten av august og bare ca 2 kilo nedgang ;(
Syntes jeg har vært kjempeflink, men kanskje jeg ikke har trimmet nok?

Elanessë 10-10-11 20:53

Whiii - 1,2 kg den siste uken! Veldig glad for å se dette tallet. MEN må ta det med en klype salt. Har ikke veid meg på min vante vekt ettersom jeg er på høstferie nå... og det kan jo gå så som så. Så hopper ikke i taket akkurat her (vet jo at jeg ikke er så fokusert på maten så, spiser temmelig mange karbohydrater, blæææ :( )

Elinee 10-10-11 22:21

Så bra Elanesse, får håpe det stemmer. Vekt er jo vekt. Krysser fingrene!

Fader at det skal gå så trått for oss alle. Nå når vi er så flinke også!!
Forrige gang jeg gikk på ketolyse trente jeg ikke annet enn det dagligdagse med tur til butikken og husarbeid, men raste fortsatt ned i vekt.
Og så sier mange her inne at meieriprodukter er en pertystopper for dem, men hvor søren skal jeg få alt fettet fra hvis jeg kutter ut det?
Jeg skjønner ingenting. Greit hvis dette var første gang, men jeg har gått på dette før og vet det funker. WHY NOT NOW???
Føler meg feit og nå gjør jeg jo noe med det, men vekta bare tipper litt hit og litt dit. Nå skal jeg ikke veie meg før på torsdag, for det liksom veiedagen min, og hvis ikke vekta har gått ned mer enn hundre gram el. så hiver jeg dritten ut av vinduet...

IKJ 10-10-11 22:33

Stress er nok den vanligste partystopperen, så prøv å bygge mere på de positive tankene ved alle fordelene du får med dette kostholdet! Les masse og hold motivasjonen oppe! Det kommer til å løsne når du slapper mer av;)

En ting til... Måler du cm? Hvis ikke, start med det så raskt som mulig, det er der du finner resultatene!

Stå på!

IKJ 14-10-11 21:53

Hvordan går det med dere? Det er så stille her for tiden!

Jeg hadde en utskeielse forige søndag. Kom hjem fra høstferie, og var skrubbsulten! Slengte på pølser med brød til ongene, og klarte å hive i meg 3 stykk! Så til kvelds ble det 3 brødskiver.... Resulterte i null nedgang på meg på mandag, men jeg henta meg inn igjen, og fortsatte som før på mandag;)

For noen dumme ting å bruke utskeielser på da..... Jaja....;)

beate 14-10-11 22:13

Er her enda jeg ja :) Men sliter bigtime med å komme meg tilbake til lavkarbo igjen etter 3-4 uker i karboverden igjen. Sliter også med inntaket av vann. Hjeeeelp, jeg vil tilbake. Noen gode råd der ute kanskje? Det er sjokolade, is og potetgull som er problemet :o

Har omtrent levd på dette mens jeg har vært syk, det eneste jeg har klart å spise. Nå er jeg antagelig veldig hekta igjen på dette, spist opp en hel 200 grams sjokolade ikveld. Er liksom ikke magemål. Blir faktisk litt lei meg fordi jeg er så svak for derre hersens snopen :eek: At jeg har gått ned i vekt er jo bare over all forventning når man ser på hva jeg spiser for tiden. Har jo ikke akkurat trent noe når jeg har lungebetennelse heller så dette er forunderlig.

Alle innspill mottas med stor takk :D:D

IKJ 14-10-11 22:50

Ja, jeg kjenner til det... Blir så snopsjuk på kveldene, spesielt når jeg er skikkelig sliten! (som nå.... Nå går det i sukkerfri sjokolade;))

IKJ 15-10-11 07:32

Et tips for å komme tilbake igjen er rett å slett go cold turkey! Begynn i dag, før hodet rekker å tenke seg om! Ha som mål at du drikker minst 3 store glass med vann før kl 12.00 i dag, og ta deg noen kopper med te. Da er du godt i gang med å rense ut all skjololaden;)

Nupsida 15-10-11 11:57

Her går det.. mjaa... Sånn halveis kanskje? Sliter og med vann, drikker alt alt for mye brus :( Og igår skeia jeg ut med en litago sjokolade melk og en pita.. Men stoppa der da!
Og idag har jeg hatt en atkinsbar, en pepsimax og nesten 150 gram sukkererter (5 karber pr 100g) og nå skal jeg snart på jobb, så bør kanskje hive i meg noe før jeg stikker på jobb.. Men ligger så godt i senga :P

Joshy 16-10-11 23:17

Noe jeg syns er ekstra flott er at etter at jeg startet med lavkarbo igjen, har jeg ikke måtte tatt en syrenøytraliserende tablett.:) før brukte jeg dette nesten daglig. er det noen andre som har hatt positive erfaringer med dette?

Nupsida 17-10-11 08:32

Fikk ikke veid meg idag siden jeg ikke sov hjemme, så må ta det igjen i morgen. Gruer meg litt for har ikke vært helt flink i helga. Ble en pita på fredagen og litt pomfri igår.
Men, sprakk hvertfall ikke helt! Er veldig fornøyd med det :)

Bakte forresten ostekake i helga, ble veldig fornøyd med ny bunn og ny gele i kaka og i lokket :)

http://bloggfiler.no/nadjasin.blogg....8673202628.jpg

IKJ 17-10-11 10:20

Jeg tok meg en høykarbodag i går med kake og muffins... Var NNM i taekwon-do i helgen, eldste sønn min er med, og jeg var i kakebakingkomiteen... Angrer litt, for det var ikke noe godt engang... Ekstremt søtt, og jeg ble bare kvalm. Men men, jeg valgte det selv, og står for det! Noe av det jeg prøver å lære meg selv er at det går bra å skeie ut av og til, og fortsette som normalt dagen etter. Det trenger ikke å ta flere uker/mnd før jeg snur igjen. Og det føler jeg at jeg klarer nå;) Jeg er flink resten av uka;) Men nå skal jeg skjerpe meg, og ikke noe mer høykarbo på en goood stund;) Nå må jeg fokusere mer på å gå ned i vekt! (jeg har gått opp 1kg....)

Så neste mandag skal jeg være under 80 kg!!!

Elanessë 17-10-11 10:28

Er jeg den eneste som ENDA sliter med å komme i gang?? :rolleyes: :p
Nå er det jo en måned siden jeg skulle ta tak i ting... resultat på den måneden er -1,8 kg. Ikke akkurat superfornøyd med det, men jeg kan bare skylde på meg selv altså. Hadde nok gått mer ned dersom jeg hadde vært flink.

En ukes høstferie nå + at jeg veide meg på fremmed vekt forrige uke gir resultatet på vekten i dag (+1,2 kg).
Er så leeeeei. Men nå er motivasjonen min høyere enn den har vært på lenge. Så håper jeg kan få en god steam nå. Har vært mye reising til meg å være hittil i høst. Nå skal roen senkes hjemme, og til og med julen skal vi feire i ro og mak. Har faktisk tro på at jeg kan endre kostholdet mitt til det bedre nå.

Tutta112 17-10-11 10:36

I dag gruet jeg meg litt til veiingen, i helga har det vært en del cava drikking :) men fant en med svært lite sukker og i tilleg var den kjempegod, har jo hørt at alkohol stopper vekten, men ikke i mitt tilfelle hadde det tydeligvis ikke noen betydning, har gått ned ove 1 kg på en uke :) men har hatt noen uker med null nedgang og begynte å miste mote, men atter en gang fikk jeg betalt for å holde ut :)

Tutta112 17-10-11 10:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av IKJ (Innlegg 1231979)
Jeg tok meg en høykarbodag i går med kake og muffins... Var NNM i taekwon-do i helgen, eldste sønn min er med, og jeg var i kakebakingkomiteen... Angrer litt, for det var ikke noe godt engang... Ekstremt søtt, og jeg ble bare kvalm. Men men, jeg valgte det selv, og står for det! Noe av det jeg prøver å lære meg selv er at det går bra å skeie ut av og til, og fortsette som normalt dagen etter. Det trenger ikke å ta flere uker/mnd før jeg snur igjen. Og det føler jeg at jeg klarer nå;) Jeg er flink resten av uka;) Men nå skal jeg skjerpe meg, og ikke noe mer høykarbo på en goood stund;) Nå må jeg fokusere mer på å gå ned i vekt! (jeg har gått opp 1kg....)

Så neste mandag skal jeg være under 80 kg!!!

Min datter var også deltager på stevnet i Bodø ;) jeg hadde selv ikke muligheten til å bli med siden det er så dyrt med fly fra Tromsø til Bodø :(

hallgeirg 17-10-11 13:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 1231928)
Fikk ikke veid meg idag siden jeg ikke sov hjemme, så må ta det igjen i morgen. Gruer meg litt for har ikke vært helt flink i helga. Ble en pita på fredagen og litt pomfri igår.
Men, sprakk hvertfall ikke helt! Er veldig fornøyd med det :)

Bakte forresten ostekake i helga, ble veldig fornøyd med ny bunn og ny gele i kaka og i lokket :)

http://bloggfiler.no/nadjasin.blogg....8673202628.jpg

er den der lavkarbo? hvis ja, får oppskrift..!!!

Nupsida 17-10-11 13:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hallgeirg (Innlegg 1232111)
er den der lavkarbo? hvis ja, får oppskrift..!!!

Selfølgelig er den lavkarbo!! :D

Oppskriften ligger på bloggen min, http://nadjasin.blogg.no/1318673371_...ostekake_.html

vinterfrisk 17-10-11 22:54

Juhu!! Nå er jeg tilbake, sterkere enn noengang (håper jeg ;))

Dette blir min 2. gang på Ketolysekuren, hoppet mer eller mindre over til lavkarbo i midten av Juni. Det har blitt endel utskeielser, men er egentlig fornøyd med at jeg bare har gått opp 1 kg siden da:)

Jeg gikk ned 13,5 kg fra Januar til midten av Juni. Jeg veier nå 69,5 kg men 10 kg av dem SKAL bort! :) Koselig å se at det er noen kjente her fra Januar starterne :D

Tvi, tvi :D

IKJ 17-10-11 23:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutta112 (Innlegg 1231991)
Min datter var også deltager på stevnet i Bodø ;) jeg hadde selv ikke muligheten til å bli med siden det er så dyrt med fly fra Tromsø til Bodø :(

Det var kjempekult show i går med plankeknusing og mursteinknusing;) veldig arti ;) Jeg vurderer selv å begynne, ser så arti ut! Men voksenpartiene har trening to ganger i uken, og det passer ikke inn i kalenderen min for tiden.... Kansje til neste år;)

1979 18-10-11 08:22

Atter en veiedag, ned 0,6 kg.
Hadde ventet litt mere en kilo her og en kilo der i nedgang, dette går jo så trekt.
Men skal en bli slank til slutt så er det bare å fortsette. For motivasjonen er heldigvis fortsatt med meg. 60 KG TIL JUL :heia:

Hadde faktisk en liten prøvedag for trange bukser i går.
Har 4 bukser som det ca er 2-3 kg i forskjell på (i str).
Nr. 1 passet super bra. Litt småtrang i knappen, men jeans vier seg jo ganske mye ut.
Planen nå er å komme inn i bukse nr. 2 innen 18. november.
Egentlig ganske god tid til det da, men da er det nå i allefall innenfor rekkevidde.
Skal ha en helg i Oslo med min kjære og et vennepar. Gleder meg <3
Planen min da er å gå bort fra ketolyse, men å holde meg til lavkarbo.
For så å komme tilbake til målepinnene mine på mandagen igjen.
Nå skal jeg ut i stormen for å komme meg på trening, nye spinning sko å greier!!!
Ha en flott dag!!

Nupsida 18-10-11 10:25

Fikk ikke veid meg idag heller!!
Årh.. Irriterer meg at mannen hverken har kjøkken, eller vekt i huset!! Passer dårlig for en lavkarber ja..

Elanessë 19-10-11 09:52

Nå har jeg kommet lenger i å være flink enn jeg har vært på leeeenge.
I går holdt jeg meg unna alt av brødskiver, samt brødet som var til middagen. Det er bare døden for meg, så kjempefornøyd når jeg klarer å holde meg unna. Håper jeg kommer over "avrusningskneiken". Til kvelds i går ble det eggerøre og skinke, og det er jo såå godt da. Frokostpannekake i dag, og har tatt med meg lavkarbobrød til lunch på jobb. Gruer meg som vanlig til dèt da, med å være annerledes blant de andre... menmen, må bare hoppe i det.

Nupsida 19-10-11 09:57

Gått opp 0,9 kg denne uka..

Elanessë 19-10-11 12:16

Uff Nupsida, slikt er kjedelig http://i391.photobucket.com/albums/o...er/comfort.gif
Har du noen indikasjoner eller tanker om hva som kan være årsaken?

Nupsida 19-10-11 13:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 1233802)
Uff Nupsida, slikt er kjedelig http://i391.photobucket.com/albums/o...er/comfort.gif
Har du noen indikasjoner eller tanker om hva som kan være årsaken?

Det kan nok være pitaen, og kebaben som kan ha skyld i oppgangen for å si det slik :P Men, er kjedelig at jeg ikke klarer å holde meg til å spise skikkelig mat i helgene! Men, hjelper jo ikke at mannfolket ikke eier kjøkken, annet enn en mikro..

Elanessë 19-10-11 14:08

Ja jeg forstår... vet godt hvordan praktiske ting o.l kan ødelegge. Håper du finner en løsning på litt matlaging fremover :klem:

Nupsida 19-10-11 22:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 1233867)
Ja jeg forstår... vet godt hvordan praktiske ting o.l kan ødelegge. Håper du finner en løsning på litt matlaging fremover :klem:

Takk :) :klem:

fivreld 19-10-11 22:18

Heisann!
Da starta jeg opp igjen også. Gikk på lavkarbo tidligere i år, men uten noen særlig resultater. De månedene jeg var flinkest gikk jeg bare opp og ned den samme kiloen, ikke så veldig motiverende akkurat. Har hele tiden hatt en liten mistanke om at melkeprodukter kan ha vært en partystopper for min del, det var bare så vanskelig å kutte ut, fløte og rømme er jo så godt.

Men NÅ er det på tide. Begynte i går og er veldig motivert for dette. Krysser fingrene for at det går bedre denne gangen.

Elanessë 20-10-11 08:23

:heia: fivreld!

beate 22-10-11 00:40

Hvordan går det med dere som er på denne tråden da?
Jeg har vært på vekta idag, og resultatet viser 600 gram ned. Fatter det ikke helt, spiser altfor mye karbo ennå og sliter med å få i meg nok vann. Men jeg er nå kommet til det stadiet hvor jeg bruker å stagnere på vekta (når jeg er i ketose ihvertfall ) så nå blir det spennende framover hva som skjer! Skal og må også begynne å trene igjen nå, og det bruker også å stoppe vektnedgangen min. Så jeg trenger noen som kan blåse litt svevestøv over meg nå slik at jeg kanskje kan klare å komme under den vekta jeg har brukt å stoppe opp på og slik at treninga ikke skal stoppe det hele :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.