Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Veiedag for 15 kg-gjengen (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45854)

runnmensunn 08-09-11 20:06

Sv: Veiedag for 15 kg gjengen

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bittemoren (Innlegg 1202418)
Jeg har da vært i konfirmasjon i helgen og for å si det slik så ble det absolutt ikke lavkarbo :lol: ja ja jeg gikk på vekta når vi kom hjem og ikke overrasket så viste den +3 kg, ja ja tenkte jeg jeg har jo ikke spist mindre kaker og cocosan drakk jeg jo bare sånn dann og vann.

Men nå har jeg vært på lavkarbo kjøret siden onsdag og i dag etter at jeg hadde stått opp igjen gikk jeg på vekten og da viste den 100 gram under siste offentlige notering så det ser ut til at det er vann som har samla seg i kroppen i helgen og rett og slett tarmfyll :ja: :heia: men det kommer ikke offentlig måling her ifra før neste uke :D

:heia: alle dere andre med flott nedgang :heia:

Jeg var og i konf i helgen :). Den har nok mye av skylden for min vektøkning. Koste meg ¨big time¨ med kakene for å si det sånn.............:rodme:

beate 10-09-11 12:45

Hei. Da er jeg klar for å begynne på igjen med mer restriktiv karbohydratredusering i kostholdet. Sommeren har vært full av mye dritt for å så det mildt, og den har jo vart ganske lenge også ;)

Meeeeen, jeg tror jeg må ha myyyyyeee drahjelp om jeg skal klare å holde meg der. Har prøvd flere ganger i sommer, men etter to-tre dager har jeg vært på kjøret igjen. Det er ikke brød, potet osv som er problemet mitt. MEN sjokolade, godteri og is i lange baner. Klarer jo bare ikke å la være!!!!! Æsj, kjenner jeg blir FRUSTRERT av å være så jævlig avhengig av slikt.

Kun en ting som har vært positivt med dette i sommer, og det er at jeg har funnet ut hvor mye jeg kommer til å gå opp i vekt når jeg skal stabilisere. 3-4 kilo for å være nøyaktig :p Så da må jeg faktisk i realiteten gå ned 15 kilo da for at jeg skal være "normalvektig". Men jeg må ha delmål så jeg vil i første omgang satse på 7.8 kilo for da vil jeg være 70 kilo og det er det leeeenge siden jeg har vært :o

Håper på oppbacking når jeg kjenner suget blir for stort :D

runnmensunn 12-09-11 19:51

Beate....

Skal backe deg opp som bare det. Vet akkurat hvordan du har det. Har vært en sukkerjunkie til de grader. Kunne fint levd på kaker,sjokolade og smågodt hadde det ikke vært for at jeg ble smellas. Har ennå sug etter noe godt, men det er ikke så ille som før. Må innrømme at jeg kanskje koser meg litt ofte. Gele med krem og Iset sin sjokoladekake med krem gjort på 2 minutter er noen av favorittene. Tror alltid jeg kommer til å være en søtmoms, men denne livstilen holder det i alle fall noenlunde i sjakk. Vektnedgangen får heller ta sin tid, koser meg på veien istedet for et hardkjør jeg blir sur av....

Stå på og masse lykke til.....:)

Conjurier 14-09-11 11:35

Skjønner ingenting...

20 juli: 95.7
27 juli: 95.3 (-0.4)
3 aug: 95 (-0.3)
10aug: 93.8 (-1.2)
17aug: 92.8 (-1)
24aug: 91.2 (-1.6)
31aug: 90.9 (-0.3)
07sep: 91.9 (+1kg)
14sep: 88.4 (-3.5kg)

Lindemor 14-09-11 12:26

Hehe, nei den var sannerlig ikke enkel å forstå Conjurier! :D

Gratulerer så mye! :heia:

Lindemor 14-09-11 12:26

Nok en uke med et tap på 700gram her. :)

Bee 14-09-11 12:37

Ååå, så flinke!! Gratulerer så masse til dere begge med et formadibelt vekttap. Fantastisk!

Jeg hoppa glatt over denne veiedagen jeg. Svigerfar hadde bursdag i går og jeg spiste jammen ta meg ikke en, men 3!!! mandelstenger og 2 hveteboller. SHAME ON ME!! :lol:

Jaja, jeg ble i alle fall ikke dårlig, og ikke har jeg dårlig samvittighet heller. Jeg fortjente noe så godt sånn som jeg har stått på de siste dagene. (Driver og pusser opp kjøkkenet, heeeelt på egenhånd. :D )

runnmensunn 14-09-11 19:21

Forrige uke 73,7
I dag 73

Altså ned 700 gram. Langehelgen for halvannen uke sitter nok litt igjen...sukk.
Har trent mye styrke den siste uken, så jeg sier til meg selv at noe er muskler :D

Conjurier: wow :)
Lindemor: Det går jevnt og trutt ned, så bra :snill:
Bee: Syns absolutt du fortjener en aldri så liten utskeielse :spisesnak

Lindemor 14-09-11 21:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av runnmensunn (Innlegg 1207381)
Forrige uke 73,7
I dag 73

Altså ned 700 gram. Langehelgen for halvannen uke sitter nok litt igjen...sukk.
Har trent mye styrke den siste uken, så jeg sier til meg selv at noe er muskler :D

Conjurier: wow :)
Lindemor: Det går jevnt og trutt ned, så bra :snill:
Bee: Syns absolutt du fortjener en aldri så liten utskeielse :spisesnak

Gratulerer med et tap av 700gram! Du snakker som om det ikke er så mye, men det er faktisk en god del synes jeg!

Lag deg fine dager! :heia:

runnmensunn 14-09-11 22:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindemor (Innlegg 1207484)
Gratulerer med et tap av 700gram! Du snakker som om det ikke er så mye, men det er faktisk en god del synes jeg!

Lag deg fine dager! :heia:

Det skulle stått: Jevnt og trutt mye ned....:o
700 g i uka ER mye

Snorkfrøken.... 18-09-11 12:56

Heisann alle sammen:)

Har lest gjennom oppteringene, så linke dere har vært:D

Jeg har ikke vært her inne på en stund, jeg har ikke vært så veldig flink og har ikke vært på vekten på mange uker:eek:. Nå begynner jeg for fullt igjen i morgen. Men jeg skal ikke veie meg før neste onsdag for motivasjonen sin skyld. Jeg kommer inn igjen på onsdag for å følge med dere:)

beate 19-09-11 11:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av runnmensunn (Innlegg 1205447)
Beate....

Skal backe deg opp som bare det. Vet akkurat hvordan du har det. Har vært en sukkerjunkie til de grader. Kunne fint levd på kaker,sjokolade og smågodt hadde det ikke vært for at jeg ble smellas. Har ennå sug etter noe godt, men det er ikke så ille som før. Må innrømme at jeg kanskje koser meg litt ofte. Gele med krem og Iset sin sjokoladekake med krem gjort på 2 minutter er noen av favorittene. Tror alltid jeg kommer til å være en søtmoms, men denne livstilen holder det i alle fall noenlunde i sjakk. Vektnedgangen får heller ta sin tid, koser meg på veien istedet for et hardkjør jeg blir sur av....

Stå på og masse lykke til.....:)

Ja det er ikke enkelt dette med sukkeret!! Jeg gikk ned 2 kg første uka så vann og ekstra tarmfyll ble borte. Nå er jeg imidlertid syk så det blir litt tull, full av feber så kroppen har vel mer enn nok med å lege seg selv. Jeg har ikke vært så streng på det jeg har spist i helga, men det har vært et veldig lite inntak av mat så noe må jeg jo klare å få i meg også :( Til tider kjempesulten, men mat frister ikke. Så da har det blitt ulovlige ting,men har ikke tatt av nei ;) Håper ikke feberen varer altfor lenge for da er det større sjanse for å skli ut for mye også.

runnmensunn 19-09-11 20:05

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Masse god bedring Beate, konsentrer deg om å bli frisk så får du kjøre på igjen når kroppen er i lage......

Snorfrøken....godt du er tilbake :)

Roma ble ikke bygd på en dag ;)

Conjurier 21-09-11 09:02

21sep: 89.6 (+1.2kg)

Skulle bare mangle etter den sære vekta forrige uke :)

runnmensunn 21-09-11 09:08

Forrige uke: 73
Denne uke: 72.3
Ned 700 gram

:) :) :)

Lindemor 21-09-11 10:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Conjurier (Innlegg 1212744)
21sep: 89.6 (+1.2kg)

Skulle bare mangle etter den sære vekta forrige uke :)

Den vekta di må jo ha tatt seg ferie sist uke! Nå er det flottings med resulatetet totalt sett! Stå på videre! :heia:

Lindemor 21-09-11 10:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av runnmensunn (Innlegg 1212753)
Forrige uke: 73
Denne uke: 72.3
Ned 700 gram

:) :) :)

Gratulerer, flinke jenta! Kjempeflott nedgang! :heia:

Lindemor 21-09-11 10:54

Jeg tusler videre mot mål. Ja, får bruke ordet tuslet for her kommer ikke de store tapstallene nei. Slettes ikke.

Denne uken viste vekta 600gram ned. Totalt 12,4 kilo og det er 3 md og 2 dager siden omleggingen.

Jeg er straks i mål med mitt treningsmål for september som er på 2500 minutter. Jeg tror jeg trener f o r mye til å at kroppen vil slippe seg noe raskere nedover i vekt. Men men. Jeg velger heller den varianten. Vet jo at muskelmassen øker og at det på sikt vil hjelpe meg og være det beste for meg.

Jeg hadde som belønning for delmål 12 kilo å foreta en kroppsanalyse så jeg kan få se hvordan det virkelig står til med fordeligen fett og muskler. Nå er jeg jo kommet dit! :D. Bestiller time i ettermiddag da jeg nok en gang setter mine føtter på treningssenteret.

Bee 21-09-11 18:38

Jeg turte ikke veie meg denne uka. :p

Bee 22-09-11 12:26

Turte å veie meg i dag. Veide meg jo ikke sist uke, så da måtte jeg jo nesten nå da.

De siste 2 ukene har jeg......

Gått opp 900 gram. Og med tanke på all dritt jeg har putta i meg, så er det jammen ta meg ikke verst.
Har pussa opp kjøkkenet så det ikke har vært mulig og lage mat der inne, så det har gått i følgende:

200 gram freia melkesjokolade med kvikk lunch og havsalt.

500 gram salt potetgull

1 pose maarud ost- og løk potetgull

NUDLER! (wtf? Er jo ikke godt en gang)

Pizza x flere

osv, osv...høykarbolista goes on and on.

Men! I dag er en ny dag, kjøkkenet er ferdig og jeg akter og holde meg på lavkarbo. Tidligere ville så lang tids utskeielser ført meg så langt vekk fra lavkarbo at jeg ikke hadde stoppa før jeg hadde lagt på meg 10 kg igjen. Men nå vil jeg ikke ha mer karboskit. Er så uggen og gåen i kroppen at jeg nesten ikke orker å gjøre en dritt.

Ingen god følelse.

Starta i alle fall dagen med 2 store lavkarboknekkiser med salami og frokostsalat, og skal straks hive meg over litt fenalår med rømme.

Middagen har jeg ikke funnet ut av enda, men regner med jeg får god inspirasjon fra middagstråden her inne.

Jaja, dette ble langt, men jeg måtte bare tilstå mine synder så jeg kan legge de bak meg og komme på rett kjøl igjen.

Forresten, om dere vil se bilder fra kjøkkenet, kan dere se de her! ;)

runnmensunn 22-09-11 20:52

Bee: såååå fint det ble :-)

Sneisent å kjøre to farger, I like :D

En smell må vi alle ha lov til å gå på....ikke varte den lenge heller ;)

Bee 23-09-11 08:49

Ja, jeg er så fornøyd selv, med tanke på at det bare er maling som skulle til. Ja, og så litt snekring da.

I dag var forresten 600 gram av de 900 grammene borte vekke igjen. :D Må ha vært vann. Følte nemlig jeg sprang på do i hele går.

runnmensunn 28-09-11 08:32

Forrige uke 72,3
I dag 72, 3

Det tar jo ikke helt av....men jeg stresser ikke. Buksene sitter løsere enn noengang, tante rød er rett rundt hjørnet.....:rolleyes: Så lenge jeg vet jeg spiser riktig er det ikke noe annet å gjøre enn og ta tiden til hjelp.

Bee 28-09-11 14:31

Tittei!!

60,7 her i dag. Fortsatt 200 over minstenotering. (i denne omgang i alle fall)

Vanligvis ville jeg ha kvittet meg med dette, men jeg var ikke noe flink i helgen som var.
Dustesjokolade og dustepotetgull.

Til helga blir det jobb og atter jobb, både på meg og samboeren min, så da skal ungene være hos svigers. Ergo: Null snopehandling. Takk og lov.

Er visst inne i en litt tullete periode hvor fokuset på mat dessverre er litt større enn det burde vært.
Kjipt, men jeg tror akkurat den problemstillingen kommer til å følge meg resten av livet.

Jaja, jeg kommer nok over det denne gangen også.

Herregud som jeg babler i disse veietrådene da. På tide med journal kanskje. :P

Lindemor 28-09-11 15:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av runnmensunn (Innlegg 1217751)
Forrige uke 72,3
I dag 72, 3

Det tar jo ikke helt av....men jeg stresser ikke. Buksene sitter løsere enn noengang, tante rød er rett rundt hjørnet.....:rolleyes: Så lenge jeg vet jeg spiser riktig er det ikke noe annet å gjøre enn og ta tiden til hjelp.

Det skjer noe bra, det skjer noe bra! :heia:

Du er flink og vet at du gjør det du skal. Hurra!!! Ønsker best mulige dager med tante på besøk!

Lindemor 28-09-11 15:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bee (Innlegg 1217962)
Tittei!!

60,7 her i dag. Fortsatt 200 over minstenotering. (i denne omgang i alle fall)

Vanligvis ville jeg ha kvittet meg med dette, men jeg var ikke noe flink i helgen som var.
Dustesjokolade og dustepotetgull.

Til helga blir det jobb og atter jobb, både på meg og samboeren min, så da skal ungene være hos svigers. Ergo: Null snopehandling. Takk og lov.

Er visst inne i en litt tullete periode hvor fokuset på mat dessverre er litt større enn det burde vært.
Kjipt, men jeg tror akkurat den problemstillingen kommer til å følge meg resten av livet.

Jaja, jeg kommer nok over det denne gangen også.

...du lærer jo på veien og det er ikke så helt for galt! Dessuten synes jeg at vekten var snill mtp dustesjokolade og dustepotetgull! ;) :heia:

Ikke lett dette med fokus på mat og sånn.... det tror jeg det er mange som kjenner seg igjen i. :klem:

Lag deg fine dager!

Lindemor 28-09-11 15:06

Jeg tusler og tusler... musekritt nå.... med 100gram siste uke og når sant skal sies så har jeg snikveid meg igjennom uken og det skjer null og niks på vekta. MEN det skjer noe ellers for jeg kan jo se med det blotte øyet at jeg blir mindre og jeg merker det også godt på klærne. Hvorfor det går så sakte nå, aner jeg ikke. Jeg er i ketose og jeg gjør det jeg skal. Jeg trener også veldig mye. Muligens for mye. Er oppe i ca 3200minutter med trening i løpet av september så langt.

MEN det spiller ikke så stor rolle. Denne kroppen vil tydeligvis niholde på 8 tallet først! Jaja! Jeg står på videre og henger i håpet om at jeg ser 7 tallet først ved neste veiing om en uke! Dit er det kun 300gram! :D

runnmensunn 28-09-11 20:08

Bee: koselig med litt babling da.....:syklubb: kjør i gang med journal da vel, jeg skal følge med :D

Lindemor: så mye som du har gått ned hver uke er det jo fantastisk at du fremdeles fortsetter ned..... dessuten bygger du vel muskler som bare det så mye som du trener :visemuskl
Hatt meg en herlig økt med kondis og styrke i dag, fins ikke noe bedre......

Bittemoren 28-09-11 20:45

Jeg var på vekten i dag og jeg var gått ned 1,5 kg :) siden sist jeg hadde oppdatert tickeren min så nå er jeg snart i mål med adventsmålet mitt og jeg er i ketose for pinnen var mørke lilla :) så dette blir jo spennende å se om jeg fortsatt klarer å holde meg der.
var å kjøpte meg ei ny bukse her om dagen og det var ned en størrelse og tenk at jeg fikk meg ei bukse på cubus til 199 på første forsøk :heia: dette lover bra til jul ;)

Ha en fantastisk kveld alle sammen :D

Bee 29-09-11 08:34

Vekta mi har tatt kveld. :p

Noen som har forslag til ei ny, bra ei jeg kan kjøpe?

Bittemoren 29-09-11 09:27

https://encrypted-tbn1.google.com/im...oUnMlkVgwxQDDw

ønsker dere alle sammen en nydelig dag :)

runnmensunn 05-10-11 11:18

Vekt forrige uke 72.2
i dag 72.1

Slår altså til med 100 gram denne uka....:p
Er rart ikke jeg har gått ned mer, føler hele kroppen min har minsket de to siste ukene.
De siste dagene har gifteringen begynt å snurre på fingeren, måtte kjøpe noen nye bukser i går. De jeg kjøpte i juli er blitt skikkelig ¨sæggi¨..... Og sist men ikke minst magen er blitt mye mindre :D

Lykke til dere andre med veiing i dag.

Lindemor 05-10-11 11:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av runnmensunn (Innlegg 1222864)
Vekt forrige uke 72.2
i dag 72.1

Slår altså til med 100 gram denne uka....:p
Er rart ikke jeg har gått ned mer, føler hele kroppen min har minsket de to siste ukene.
De siste dagene har gifteringen begynt å snurre på fingeren, måtte kjøpe noen nye bukser i går. De jeg kjøpte i juli er blitt skikkelig ¨sæggi¨..... Og sist men ikke minst magen er blitt mye mindre :D

Lykke til dere andre med veiing i dag.

Grattis med nedgang! Men ja.. det er merkelige greier dette med vekta. Jeg kjenner igjen det du skriver. Vi får forsøke å flytte fokuset litt når vekta ikke gir den uttellingen den skulla ha gitt! Du er kjempeflink!!! :heia:

Lindemor 05-10-11 11:27

Vekt sist uke: 80,3
Vekt denne uke: 79,5

Jeg måtte gå opp og ned på vektkameraten i morges for jeg ble mildt sagt overrasket! Jovisst så jeg 7-tallet i går for jeg snikveide meg og fant tallet 79,9 - men 400gram til???!

Jeg tør håpe på at det ikke kun er en blaff, men at jeg kanskje slipper å se langt opp på 80-tallet fremover nå. Dette selvom om tante er ventet på besøk når som helst.

Hurra!!! :D

Fiiiine 7-tallet! :p

Bee 05-10-11 11:47

Hurra!! Grattis med vekttap begge to.

Jeg har fortsatt ikke badevekt, så jeg aner ikke hvordan det går. I følge klærne mine har det ikke skjedd noe, og så lenge jeg ikke går opp er jeg fornøyd. :D

runnmensunn 06-10-11 15:13

Lindemor: Så herlig å se syvtallet :D congrats a lot :heia:
Bee: Så du ønsket tips om vekt, her jeg sitter på jobb husker jeg ikke hvilket merke vi har. Ei sånn glassvekt som du først setter tottisen på, venter på nullen og hopper på. Tor vi kjøpte den billig på obs.....:rolleyes:
Bittemoren: 1,5 kg? Det er jo fantastisk :stortsmil

Ha en fin dag jenter, håper fler stikker innom. Begynner å bli tynt i rekkene her. Skulle noen nye lese så er det bare til å hoppe på.....

Bee 06-10-11 15:15

Jeg tror det var en slik jeg hadde fra før runnmensunn. :p

Endte opp med ei fra tretti.no til 99,- Hihi...

Den ligger på Ica og venter, men orker ikke hente den før jeg er ferdig med denne ukens nattevakter. De har så teite åpningstider at det aldri passer når jeg skal til og fra jobb.

Snorkfrøken.... 06-10-11 22:46

Da har jeg endelig blitt kvitt vektangsten og steget opp på vekten. Den viste 82.0. Det har gått sent i høst men jeg har gått ned 7,5 kg sidan mai. Nå har jeg fått kosthold og trening på rett spor igjen.
Det har vært mye sykdom i familien i det siste men nå skal jeg være mer aktiv her:). Jeg er fortsatt kjempe imponert over innstsen til gjengen:)

blondien 06-10-11 23:00

Hei eg lurte på om eg kunne slenge meg på meg dåkkår? Eg har gått ned 15 kg siden jul med hjelp av lavkarbo, og nå er det 7 kg igjen til målet. Jeg har ahtt pause i hele sommer, men ble bare 2 kg opp så det var mye bedre enn forventet. Nå er det på an igjen og kjenner jeg trenge en ekstra motivasjon nå, når det går mot siste innspurt

Bee 07-10-11 08:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av blondien (Innlegg 1224267)
Hei eg lurte på om eg kunne slenge meg på meg dåkkår? Eg har gått ned 15 kg siden jul med hjelp av lavkarbo, og nå er det 7 kg igjen til målet. Jeg har ahtt pause i hele sommer, men ble bare 2 kg opp så det var mye bedre enn forventet. Nå er det på an igjen og kjenner jeg trenge en ekstra motivasjon nå, når det går mot siste innspurt

Selvsagt er du med. :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.