![]() |
Sv: Babymatdietten
Sitat:
Vektoppgang: nei Trening bestemmer helsa, mens kosthold bestemmer formen. |
Kjære trådstarter:
Jeg la inn søkeordet "babymat dietten" på google og fant mye om denne dietten. Blant annet tråder svært lik denne. Tror du finner mer om emnet ved å google, hvis det da ikke er du som har startet flere av trådene da? Uansett, om du virkelig vil spise babymat som snop en gang eller to i uka, så ser jeg absolutt ikke noe galt i det. Jeg koser meg med ei deilig kake eller en ekstra god dessert minst en gang i uka (selvfølgelig lavkarbo), men hvis det som trigger dine smaksløker er babymat, så vær så god. Det som slår meg i innleggene dine er vingling mellom -spise babymat fordi det er godt og lettvint -vektnedgang Skal ikke uttale meg så mye om babymatdietten annet enn å si at mine fire sønner er oppvokst på hjemmelaget mat fordi jeg ikke er tilhenger av salt og tilsetningstoffer i maten, men som voksen velger du selvsagt selv hva du vil stappe i deg. |
Sitat:
|
Det som faktisk sjokkerer meg MEST, er at det finnes noen som synes babymat er GODT!! Æææsjjj....helt uten salt og krydder, og ferdig tygget.... Da ville jeg MYE heller tatt meg en Nutrilett, blir akkurat det samme resultatet,og smaker tross alt bedre (selv om Nutrilett er pyton det også.) Heldigvis slipper jeg å spise noe annet enn masse god mat:) Ned 6 kg på 3 uker her i gården, det hadde ALDRI skjedd om jeg måtte spise babymat, usj!
|
Babymat inneholder jo stortsett bare kokte grønnsaker, olje og kjøtt.. Tror du vil få samme resultatet dersom du spiser en pakke med fjordland, som kalloritellerne ofte spiser til middag... (Eller en halv pakke..) Må du ikke spise utrolig mye babymat for å få i deg så mye kallorier? :)
|
Hexeberg - Frisk med lavkarbo, den er lettlest lektyre på ferie :)
Og du, dropp Nestle da ;) Så er du ikke med å støtter barnedød i uland :) |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Det har med sammensetningen av kosten å gjøre :) Jeg gikk ned i vekt som bare det og spiste 3-4000 ++ kcal pr dag :) Og nei, jeg er ikke særlig aktiv utover turer med hundene. Selv om det fungerte for deg med rugbrød, er det ikke dermed sagt at det fungerer for alle. Jeg forstår fortsatt ikke greia med babymat, men om ts vil spise slikt er det null problem for meg :p |
Sitat:
Jeg har ikke scannet næringsinnholdet på babymat noengang, siden jeg verken ER en baby eller HAR en baby og derfor ikke har noen ting i babymathylla å gjøre- men jeg har gått over til kattungefor til katten min for å få henne til å legge på seg... Btw, burde ikke morsmelk inngå i babymat-dietten? Hvis man virkelig skal gå så langt som å leve på babymat i utgangspunktet? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Btw, en BMI-kalkulator funker ikke som random.org, den slenger ikke bare ut et tilfeldig tall, et tall som ikke har noe med virkeligheten å gjøre overhodet. Selvsagt er det slingringsmonn, selvsagt kan to mennesker med samme BMI se helt forskjellige ut, men hvis ts ser tykk ut med en BMI på 20 hører hun hjemme på forsiden av Dagbladet, en lubben person med BMI på 20 er omtrent like sannsynlig som en gravid mann.
BMI er veiledende, men det er dét vi ser i speilet også. Speil lyver ikke, men det betyr ikke at vår persepsjon av speilbildet ikke gjør det. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Babymat er ikke bare sunt vil jeg våge å påstå. Jeg begynte med lavkarbo omtrent på den tiden min venninne fikk sitt første barn og pga av ren nysgjerrighet begynte jeg å lese på innholdsfortegnelsen på barnematen. Det blir jo presentert som optimal, sammensatt næring for barn men, ja jeg sier men: Barnemat på glass er som oftest en base av ris eller poteter, tilsatt noe grønnsaker, litt proteiner og litt fett. Mye av fettet og proteinet som blir brukt er ikke fra sunne reine varer (langt fra fullverdig) og jeg ville aldri ha gitt dette til barn, langt i fra spist det selv. Min kjære lille "nevø" hadde en del helseproblemer som liten, venninna mi kjøpte barnemat (bl.a. økologisk) og ga i god tro for det skal jo være bra...eller??? Det endte etterhvert opp med at helsesøster anbefalte å gi annen mat i tillegg (evt morsmelk) for at måltidene skulle bli fullverdige (!!!!). Hun anbefalte bla. avokado, ren fisk/kylling, mer av de sunne planteoljene, ikke erstatte måltid med frukt men heller gi dette som tillegg osv. Det sier jo en del omn barnematen spør du meg.
Når dette er sagt må det jo bli opp til TS om hun virkelig vil spise barnemat som en del av en diett, men det opplegget høres jo ut som en vanlig kaloriredusert diett a la Grete Rode, bare med innslag av barnemat. Sitat:
Sitat:
Sitat:
Det foregår helt andre prosesser i kroppen når man lever på lavkarbo og er i ketose og dermed så gjelder ikke ikke de "vanlige" reglene med kalorier inn må være mindre enn kalorier forbrukt for vektnedgang. Dette har bl.a Gary Taubes dokumentert. Sitat:
|
Åååh, jeg gleder meg sånn til jeg runder 30. Tenk så smart og gjennomtenkt jeg blir da....
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg forstår det er mange som er gode på hersketeknikker her inne, siden de er så ivrige etter å fortelle meg at jeg bruker det når jeg ikke var klar over det engang. :rolleyes: Jaja, må tydeligvis bli bedre på det jeg også da :D
|
Sitat:
Men tror det er lov å bruke "lille venn" overfor sine egne barn ;) |
Carisma, det er veldig overraskende at du, som er så moden og utviklet på det mentale plan, ikke visste at å sitte og kalle folk for "lille venn" og å tale i det vide og det brede om hvor klok du er fordi at du er eldst, ikke forsto at det kunne bli sett på som hersketeknikk? Jaja, en lærer vel virkelig så lenge en lever da:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Og det med å ikke ta ting så alvorlig burde vel gå flere veier i denne tråden? ;) |
Sv: Babymat dietten-Oppstart MANDAG 6 JUNI 2011
Sitat:
Sånn jeg ser det bør du heller begynne med styrketrening for å forme kroppen slik du ønsker den.. Du vil gå ned i vekt med kostholdet, men kroppen vil ikke bli så stram som det virker som du ønsker den. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Kan anbefale Fedon Lindbergs bok "Barn i balanse" for å lese om babykosthold. Babymatdietten er sikkert bare et salgstriks fra Nestlé for å selge glassene til enda eldre "babyer". Vi gir ikke sånt til barna våre, de får skikkelig mat. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50. |