![]() |
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Jeg er gjerne med! Er kjent med Atkins, men litt usikker på forskjellen mellom atkins og ketolysekuren. Må nok kjøpe boken. Jeg veier 80 kilo og er 168 høy. Jeg vil gå ned 15 kilo, men har delmål med premie for hvert 5. kilo. Har ikke bestemt meg for premiene enda. Jeg har laget en del lavkarbomat i det siste, men spist for mye karbo i tillegg. Nå begynner jeg på ordentlig. Gleder meg :)
|
Kjempekoselig med kommentar :love:
Her er en tråd som tar for seg forskjellene på Atkins og Ketolysekuren. |
Tusen takk, da har jeg full kontroll :)
|
Jeg tar også med meg salat på jobb. Bruker litt til et par kvelder i uka på å stå å kutte opp ingredienser, men det er verdt det, og kjekt å bare slenge det oppi en matboks kvelden før. Ellers veldig greit med ost- og kjøttpåleggruller ja. Gjerne med squash innimellom. Jeg tar også med meg hardkokte egg på jobb, og spiser det med reker i majones.
|
I dag dro jeg på butikken før jobb og kjøpte en Skyr med jordbærsmak. 6 karb totalt. Dog lite fett. Så da måtte jeg kjøpe dansk kryddersalami (1 karb og 38 gram fett), en fløte for å ha i kaffen og litt tyggegummi :D
Ned halvt kilo fra i går. Yey me! :rolleyes: |
Sitat:
Her blir det en litt vrien dag matmessig... Er tom for egg!!:eek: Har alle tre barna hjemme så jeg lar butikkturen vente til i kveld. Trenger derfor tips til noe jeg kan raske sammen i en fei, UTEN at det inneholder egg (som jeg forøvrig er superavhengig av). Prøvde meg på smørgrøt/fløtegrøt til frokost, men det ble tidenes mest slimete mat...:confused: Brukte FiberHusk isteden for JBK, kan kanskje det være grunnen? Smakte godt, men konsistensen gjorde meg kvalm.. |
I dag skal jeg på fest! http://www.foreldreforum.no/forum/im...lies/daane.gif Er ikke det typisk... når man liksom ganske nylig har startet sitt nye og bedre kosthold. Alle de helgene jeg har sittet hjemme i vår/vinter... (drakk sist i julen). Menmen, man vet jo at det kommer slike ting i løpet av et år, så det er bare å lære seg det.
Skal feste sammen med bestevenninnen min, som jeg ser sjeldent og skal flytte enda lengre unna nå snart. Så vi skal virkelig "ta i" litt i kveld. Den gode nyheten er at jeg ikke liker vin/øl http://www.gomingle.net/forum/images/smilies/fnise.gif Så jeg drikker aldri alkohol utenom fest (det er ikke noe kos for meg). Så jeg drikker da 1) sjeldent 2) kun brennevin o.l. Sistnevnte er jo veldig greit på lavkarbo da. Så blander jeg med sukkerfri brus, og bruker litt bær og sånt. http://i391.photobucket.com/albums/o...ritasmile1.gif Ulempen er jo at kroppen bruker tid på å forbrenne alkoholen... men det får bare gå. Den ultimate prøvelsen er faktisk alt det rundt en fest. Snacks og godteri... jeg kan godt sitte her og tenke at jeg skal holde meg unna det meste av sånt. Men er ikke alltid det fungerer i praksis. Jeg er *svak* sånnsett, og kanskje spesielt når jeg ikke har holdt på med riktig kosthold så lenge, og når jeg blir full :o Men skal altså prøve å begrense meg veldig altså. Og skal IKKE spise junkfood på byen! *blæh* Det har tidligere vært standard på natten, men det fører altså ikke noe godt med seg. |
Sitat:
Hva med noe salat? Kan du sette sammen det? Eller kutte opp grønnsaker og steke på pannen med noen kyllingbiter. Både god lunch og middag det. |
Sitat:
Bare å finne frem spretterten og lade den med "fiberhusk-grøt"! :p "Boooing" |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men bruk ikke fiberhusk - det blir heslig. Nå vet jeg ikke hvilken oppskrift du følger, men ikke ha vann i - da blir den slimete :P |
Sitat:
Om ikke grøten ble så hyggelig å spise, høres det jo ut som om den ble ganske festlig :D |
Sitat:
|
Morn morn!
Ville bare tipse om gerds lavkarbo lapper som niste! De er geniale å ha som niste, og kan dessuten fryses:) |
Hehe, måtte flire litt av grøt forsøket ditt karbomamma:p hørtes deilig ut;)
|
Mye grøtprat her...
Er det noen som har funnet en oppskrift som funker? Jeg må si jeg er rimelig småsvimmel :eek: i dag, selv om jeg har spist "godt" med eggerøre, salami, ost og dette berømmelige brødet av frø og kli. Og drukket både kaffe med fløte, grønn te og vann. Har vært oppe siden kl. 05.30, så jeg har spist to ganger. |
Sitat:
b) Du er svimmel og har det slik du har det fordi kroppen din (fysisk) gjør endringer i alt fra behov (den er vant med å få det den vil), hormonbalanse, væskebalanse og biokjemisk. Dette kaller vi "abstinenser" og er den verste delen av omgjøringen. Se for deg at du har en bensindrevet bil du omgjør til dieseldreven bil. Det må renskes litt opp i systemet. |
Fikk litt lyst på grøt nå altså, men litt redd for å ende opp med lekeslim :)
Spiser dere mye vitamintilskudd? |
heisann !
Da er dag en over og dag to påbegynt..... Som ventet er det søtsuget som er verst i tillegg til at jeg føler meg småsulten hele tiden. Gårsdagens meny var som så: frokost: omelett av med bacon terninger, paprika, avokado, litt salat middag: kyllingfilet i fløtesaus med salat og avoado kvelds: 1 speilegg, litt ost, grønnsaker, kesam med litt blåbær Mellom måltider synes jeg det er vanskelig å finne på, jeg savner frukten min:( I tillegg må jeg finne en lettvint kveldskos som døyver litt av sukkerbehovet. Noen tips ?? vekten står foreløpig stille, når kan jeg forvente vekttap ? |
Sitat:
Kveldskos: Ost, peanøtter, skinkebiter, Jalapenos-ost smeltet til kjeks med ev. krydderost på. Eller en god tannpuss :rolleyes: Ikke stress med vekttapet, da kommer det sent. Og det er ingen fasit eller grunnregel at alle skal gå ned 10 kg den første uken. Noen går ned 5, andre 1. |
God morgen!
I dag er første veiedag for meg. Blir spennende når jeg står opp (jada, er student med sommerfri og ingen sommerjobb før juli), og se hva vekta stopper på. Har jo forsåvidt snikveid meg allerede, for hadde alltid veiedag på torsdager før. Men nå er det på fredager. Regner forsåvidt ikke at vekta har bevegd seg så veldig mye fra i går. I går endte jeg med å spise bunnløs pizza til middag. Himmelrike! Og med creme fraiche som pizzadressing, så hjalp det litt på fettmangelen også. Må finne en løsning på det, så jeg ikke ender opp med å dytte i meg fett... Lite som frister mindre enn en spiseskje med smør rett i munn :_oy:. |
hadde gått opp 100 gram jeg fra mandag til i går, men så veide jeg meg i dag og hadde gått ned 0,5 gram fra i går. skal ikke veie meg før tirsdag nå.
i går var jeg i sverige og på vei hjem så ble jeg helt skjelven og skalv skikkelig, var med en fyr jeg liker godt og da vi kom hjem til han så sovnet jeg i fanget hans, tror jeg var veldig sliten. var helt rar i hele kroppen i går |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg vil gjerne hive meg med her på denne tråden.
Jeg har riktignok endret til lavkarbo for 4 uker siden, men siden vektnåla ikke har flyttet seg så mye som en millimeter regner jeg meg som på 'scratch' ennå :confused: |
Hei Bytausa. Så kjedelig at vekta ikke går nedover :( Trener du mye? Hva sånn ca spiser du om dagene?
Jeg bor forresten også i Trondheim :D |
Sitat:
Smører en ildfast form, har oppi alt pizzafyllet og gratinerer i ovnen. Nam! |
Sitat:
Jeg 'må' ha brød, så jeg måtte bare bake lavkarbovarianten, det gjelder knekkebrød også. Totalt går det minst 3 skiver pr. dag, men nå har jeg hentet endel tips i denne tråden for mer fettrike variasjoner :) Sant å si føler jeg meg som en sperreballong om dagene... Jeg logger alt jeg spiser på diett.no slik at jeg har en oversikt (men jeg er litt usikker på fordelingen fett/proteiner, karboene er greie- ca. 20) ...og ja, det holdt jeg på å glemme; jeg må drikke mer :wacko: PS: Bær over med meg hvis dette ser rart ut, har vært registrert ca. 2 timer :p |
Sitat:
Her jeg bor så syns jeg ikke vannet er noe godt. Så ender med at jeg blander inn litt funlight, så jeg ikke tørster i hjel. Selv om jeg er tørst, så går rett og slett ikke vannet fra springen ned uten hjelp :s. Heldigvis er det bedre når jeg er hos kjæresten min. Vannet hos han smaker godt, så heller nedpå i store mengder. Så fort lønn og feriepenger kommer så skal jeg ned på rema og kjøpe 10-liters dunk med vann. |
Da har du jo ganske god oversikt Bytausa :ja: Alltid greit å vite selv hvor man kan "skjerpe inn". Du får bare prøve å drikke masse fremover. Og vil viiirkelig anbefale deg å kutte ned på brødet, selv om det er lavkarbo. For mange kan det absolutt være en partystopper. Prøv å halver inntaket ditt der i det minste. Hvis du bruker en del tid og surfer her inne på forumet så vil du kunne maaasse oppskrifter og erstatninger på mat du kan spise istedenfor. Hva med frokostpannekake eller smoothies til frokost/kvelds?
Jeg forstår deg så godt, for jeg har vært (egentlig er enda) en brød-o-holiker. Men man må bare prøve å avvenne seg. Etter litt tid så går det forbausende bra altså. Går ned i vekt, og mer mett altså. |
Ja, jeg har vært her inne nesten hver dag siden jeg startet og lest til øyet ble stort og vått! Har hentet utrolig mange tips og oppskrifter.
Og brød, ja det er vel mest vanen tror jeg...skjerpings. Jeg har også målt meg siden starten, ikke noe har skjedd der heller. Men jeg skal i allefall bli flinkere til å gumle ost, osteterninger med olivenolje og litt salt er noe jeg har nektet meg selv i mange år, helt til nå: hurra! |
Sitat:
Særlig mer karbofri bunn skal man lete lenge etter! Så smaker det godt :D |
Sitat:
|
Sitat:
Denne synes jeg også fungerer overraskende bra, også en bunn med svært lite karber og enda mindre spesialingredienser... ; 3ss knust linfrø (0 karbs) 2ss revet parmesan (0,4 karbs) 1/4 ts hvitløkspulver (0.5 karbs) 1/4 ts løk pulver (0.5 karbs) 1/4 ts bakepulver (0.5 karbs) 1ts italiensk krydder (? karbs) 1 egg (0,4 karb) 2 ts vann 1-2 ts olje (0 karbs) Kjør alt det tørre, inkl parmesan i biter, i blenderen, rør inn det våte og krydre som det passer deg. Jeg bruker gjerne mer parmesan enn hva som står og oregano som krydder :) Klapp den ut på stekebrett (dette er en porsonspizza, tror jeg ganger den med 3 for full langpannestr), forstek bunnen i 2-4 min, ha på ønsket fyll og la den steke til osten er smeltet :) |
Jeg lager posjonspizza av Kavli Jalapenos som bunn, kjøttdeig med det tilbehøret jeg vil ha, toppes med ost og gratineres i ovnen. Går helt fint å steke kjeks av osten ute mikro også :)
|
Middag: Kyllingboller (aldri sett før i butikken, 2 karb og 38 fett per 100) stekt i olje på panna som dyppes i aioli (4 karb og 48 karb per 100)
|
Tips til lunsj...om man har tilgang til kjøleskap funket skinkesalaten fra lenabeatrice.net veldig bra :) spiste lunsj halv to, en 300g posjon og er fortsatt ikke sulten og den er kjempe god :D den ligger på 1,8g karbo pr 100g.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06. |