![]() |
Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?
Sitat:
Men sånn helt seriøst. Jeg har troa på at dette kan funke for noen. Eller. Den der 95% karbogreia har jeg ikke noe særlig tro på, men at det går ann å leve høykarbo og ha et heeelt fint liv, med en sunn kropp osv, det skjønner jeg ikke at det kan være noe tvil om. Kjenner tønnevis av folk som lever sånn og de er da på ingen måte syke, slappe, dopa med mangelsykdommer oppetter ræva. SÅKLART dette kostholdet ikke er helt optimalt for de fleste med diabetes og insulinresistent osv, men at det er dødsdommen og huff og fælt.. Nei, vettu hva.. |
Sitat:
|
Men når dudde sier at han går til årlige kontroller og alt er ok, hvorfor da kverrulere rundt det??
Jeg anbefaler jo fett fordi kolesterolnivåene mine er fabelaktige selv med mye fett, men jeg vet om en som har gått på lavkarbo lenge og fikk økte verdier på kolesterolet. Han har nå gått over til ALT som finnes av vitapro. |
Jeg synes det er fint at han har funnet noe som fungerer for han, i likhet med andre som har funnet det som fungerer for dem. Vi er alle forskjellige.
|
Og hvis man atpåtil driter i å prøve å frelse og overbevise alle og en hver, så blir verden et peaceful sted:)
|
Sitat:
Jeg mener heller ikke hele verden bør og må spise lavkarbo, jeg også kjenner mange som er sunne og friske på såkalt "vanlig" mat. Vi er forskjellige, og lavkarbo mener jeg er for de som er litt mer sensitive enn andre overfor karbo, og ellers har problemer med blodsukkersvingninger som gir mye sultfølelse og etterhvert overvekt. Derimot er jeg IKKE for et kosthold som består av bare frukt og grønnsaker - fordi på bakgrunn av alt jeg har lest det siste 1.5 årene både om ernæring OG om lavkarbokosthold tilsier at dette ikke er sunt i lengden :) Jeg kan godt unne Dydde og ha funnet en måte og spise på som fungerer for ham - men samtidig må jeg innrømme at jeg er bekymret for hvordan helsen hans vil utvikle seg. Hva med og ta en tur innom igjen om et halvt år og fortelle hvordan du har det da? |
Mange mennesker lever et helt supert liv med grandiosa, cola og seigemenn i mange år. Det betyr ikke at jeg kan leve slik, men for noen funker det helt supert, iallefall om de tar seg noen vitaminpiller i ny og ne.
At noen gjør som TS, og trivst med det, er helt ok for meg, men jeg kan ikke leve sånn. Da ville insulinmengden økt drastisk og faren for følgesykdommer økt tilsvarende, men for TS er dette altså det optimale. Jeg tror at de aller fleste her inne har valgt å legge om kostholdet fordi de har funnet ut at masse karber ikke funker for oss. Sjansen for at vi skal gå vekk fra noe som funker og er velsmakende til å bli fruktspisere av dimensjoner er vel ikke så veldig stor:rolleyes: |
Jeg vet bare at å si at frukt, ris, poteter og grønnsaker er dårlig/farlig/usunnt og årsaken til sykdommer, fedme osv. er like dumt som å tro på julenissen. Og tror man dette lever man i en veldig farlig boble
|
Sitat:
Vi er vel bare litt uenige om mengde frukt/grønnsaker samt dette med kjøtt/fisk/fugl/fett :) |
Sitat:
|
Sitat:
Ditt kosthold ville gjort meg meget syk av chronsen min.... |
Sitat:
|
Hvordan vet dere at dydde er en mann ?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Takk for oppklaringen.
|
Tidligere har jo politikk og religion grunnlaget til kriger, kanskje tredje verdenskrig blir en kamp mellom lavkarbo og høykarbo ?
|
Sitat:
|
For meg, så synes jeg dette høres ut som et deilig kosthold å leve på i sommer mnd. JEg skal ikke uttale meg om jeg tror det er bra eller ikke for kroppen i lengden, for det har jeg ikke peil på, men synes det var veldig spennende å lese.
For meg funker ketogen kosthold veldigbra når det er mørkt ute og kaldt, da er det kjempe lett, men kjenner det feite kjøttstykket og fett generelt ikke frister i det heletatt nå når sommeren nærmer seg. Da har jeg bare lyst å spise friske ting, så dette kunne vært et alternativ for meg, å leve ketogent det mørke, kalde halvåret, og bytte til et kosthold som ligner mer på TS sitt kosthold om våren/sommeren, liker ikke så veldig tung mat om sommeren. MEn om det er bra å drive å bytte mellom de to vet jeg ikke, og er redd for at jeg får løs mage på for mye frukt og grønnt, har iallefall en del slike erfaringer tidligere. MEn jeg må se litt mer på det før jeg tar en avgjørelse tror jeg ;) |
Jeg fikk svar på blodprøvene mine i dag, og der sto det på B12: 387
Referanseverdien er på : 170 - 650, altså er jeg godt innenfor normalen. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03. |