![]() |
Sv: Hjelp til fettfastemeny
Et par oppskrifter:
Fat Fast Flan 6 eggs 1 cup SF vanilla syrup (can try other flavors) 2 cups heavy cream You will need a 10" pie pan and a larger pan you can set the pie pan into, like a big roasting pan. Spray a 10" pie plate with cooking spray. Preheat oven to 325 degrees. Mix eggs and syrup very thoroughly. Very slowly, stir in the cream. Pour the mixture into the pie pan. Set the pie pan in the larger pan, and pour water into the larger pan until it is halfway up the side of the pie plate. This is called a "water bath" and it is a gentler way to cook the custard. Bake at 325 degrees for 1 hour. Cool on a rack, then cover and refrigerate. Cut into 8 slices. Each slice is one Fat Fast serving. I sprinkle mine with a dash of nutmeg. I have also tried using peach SF syrup, but didn't like the taste as much as either vanilla or French vanilla. You might be able to use a 9" pie plate but it will be dangerously full. Modified flax cereal: 2 T ground flax, 1 T designer whey protein powder, 1/4 t salt. Mix well and add 1/2 c water. Microwave on high for 2 minutes or until no longer soupy. Add 1 pat butter and 1 T cream Stor T er spiseskje og liten er teskje. |
Hm.....er litt interessert i denne kick off'en. Hva spiser dere i løpet av en dag? Jeg kan ikke spise nøtter e.l. slik jeg ser noen gjør. Setter pris på å se eksempel på dagsmeny!
|
Sitat:
|
WAAAAW foksy, gratulerer:))
Så moro. Spennende med deg og frøke, lykke til:) Pruttilutt, i atkinsboka så står det at man først skal leve to uker på induksjon. HVis ingenting skjer med vekta så kan man prøve fettfasten. Ketosen hjelper til med å ikke bli så sulten... Det er jo greit. Jeg har gått ned en kg nå med mindre mat. Men drar på ferie om et par dager, har vært superhektisk hele uken, men når jeg er tilbake om 3 uker, da..... Gleder meg til å følge dere videre. Deilig å gå ned, gir økt selvtillitt og selvbilde!:) |
Sitat:
Det var vanskelig å få ned proteinnivået ser jeg når jeg prøver meg frem på diett.no. Men jeg tror jeg fant noe jeg kan leve med i noen dager. Hvis jeg i løpet av dagen spiser: 50g kylling 60g fløte 1 avocado 45g cocosa/smør/olje Frokost: 25g kylling + 23g cocosa Lunsj: 60g fløte Middag: 25g kylling + 22g cocosa Kveldsat: 1 avocado Regnet med cocosa: 100,5g fett (92%) 16,4g protein (7%) 2,57g karbohydrat (1%) 996 kcal Og i tillegg kutte ut både kunstig og naturlig søtning de dagene. Kutte det helt ut har jeg ikke lyst til. Sitat:
|
Sitat:
Bruker kokesjokoladen til sukkerfritt. Når jeg har trukket fra sukkeralkoholene sitter jeg igjen med 2 karbs pr 100 g. Og så er det stor forskjell på kokosmasse. Viktig å lese på pakken. |
ned 500 g siden i går:) Hodepinen var kun første dagen, sult har jeg ikke hatt noe problem med.
|
Sitat:
Sukkerfritt sin mørke sjokolade: Karbohydrat 50 g (hvorav sukkerarter <0,5 g og sukkeralkoholer 48 g) = ca 26g netto karbohydrater Sukkerfritt sin melkesjokolade: Karbohydrat 56 g (hvorav sukkerarter 6 g og sukkeralkoholer 49 g) = ca 31,5g netto karbohydrater Kokosmasse er kokosmasse i min bok så lenge den er usøtet. Hvis en råvare varierer litt på pakkene men ingredienslista er lik, så tenker jeg bare at vanninnholdet er forskjellig. |
Sitat:
|
Jeg har lest meg gjennom tråden, og ser at det er lagt ut noen tips til dagsmeny. Jeg skal se om jeg kan mekke en jeg blir fornøyd med. Hvordan skal en spise når fettfastedagene er over? Gå tilbake til slik en spiste før? Eller er det gitt mål på hvor mye av hver ting da og?
|
Sitat:
Har spist endel sukkerfri sjokolade på ketolyse, uten å falle ut av ketose. Så da tenker jeg at i min kropp blir det ikke tatt opp iallefall ;) |
Sitat:
Som sagt tidligere i tråden så er ikke dette en hastekur for utålmodige, det er istedet et ganske slitsomt tiltak for de som har stått stille LENGE på vekta og har flere kilo å gå ned... ikke bare et par kilo for bikiniformen, liksom. Før man begynner på fettfaste bør man nok i ALLE FALL først ta noen uker på å rydde opp i eventuelle feilsteg i nåværende (ketogent) kosthold - dvs fjerne sukkerfrisjokolader og bær og nøtter og fokusere på ren mat. Det kan godt hende dét er alt som skal til. :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Og det er ikke slik at jeg spiser masse av de. Ikke hver dag engang. Et par små munnfuller, det er alt. Og får i meg masse deilig fett som jeg sliter med ellers. Og da er det terninger med et tyyynt lag sjokolade over og under, så det blir minimalt med sjokolade. |
Sitat:
|
dag 1: ned 700g
dag 2: ned 700g dag 3: ned 600g dag 4: ned 400g Tatalt 2,4 kg :D |
gratulerer,kjempe bra resultater=)
|
Sitat:
|
Tusen takk:) Kjennes godt å endelig gå nedover igjen.
|
Skal begynne i morgen, håper jeg klarer meg med så lite mat..
|
Så flinke dere har vært dere som har gått på fettfasten de siste dagene! Stå på og lykke til videre!
Jeg gikk ned 400g siste dagen på fettfasten, røyk litt på en avocado og rømme på kvelden:o Men da var jeg såå sulten. Tar med oversikten også, litt stolt vettu:p 1. dag 400g 2. dag 800g 3. dag 1,2kg 4. dag 400g Totalt ble det i underkant 3 kg ned på de fire dagene :D Nå blir det ketosemat resten av denne uka, så får vi se om jeg orker en periode til fra neste mandag! |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men var lenge i ketose før jeg startet, kanskje det har noe å si. Lykke til til deg, dette klarer du :) |
Sitat:
Fantastisk resultat på deg også :heia: |
takk for lykkeønsker, det trenger jeg =)
|
Tusen takk, jeg er kjempefornøyd selv! Utrolig deilig med en slik boost :heia:
Sitat:
Jeg kom aldri ned på akseptabelt protein-nivå, men gikk da ned allikevel...så jeg slutta å stresse med det rett og slett! |
Men jeg tenker.. om man raser ned 2-3-4 kg på en uke på fettfaste.. Kommer dem tilbake igjen når man går tilbake til "vanlig" lavkarbo eller? Noen erfaringer der? :P
|
Sitat:
Jeg tror ikke jeg kommer til å rase opp igjen, for jeg har jo levd ketogent en god stund. Evt vanntap, ekstra mageinnhold som forsvinner osv når man begynner med ketosekur har jeg jo unnagjort fra før :) Men som sagt, jeg vet ikke. Vet mer om en uke. Lurer veldig på hvordan det har gått med de andre her jeg også:) |
Frokost: 2 eggeplommer,1ss smør,halv agurk,1ss majones
Energi:392, Fett:39.24, Karbohydrat:2.92, Protein:6.26 Da er jeg igang!:) |
Her er noen flere oppskrifter:
De er på engelsk, men rop ut hvis det er noe! Blueberry Bliss 12 whole blueberries ¼ c. Heavy Cream 2 oz Cream Cheese 1 pkg. Splenda Beat and enjoy! Calories: 408 Fat: 42 Carb: 6 Protein: 7 90% fat, 4% carbs, 6% protein. Denne bør vel deles i to posjoner, eller tas som frokost. Chicken Salad 1 oz chicken 1 T. mayo 1 T. sour cream ¼ avocado Seasoning salt Calories: 219, Fat 20, Carbs 3, Protein 7 (85% fat) Pecan snack 1/4 c ground pecans Splash of davinci sf syrup 1 T. cream cheese Mix together just enough syrup to get the pecans wet. Smash between two pieces of parchment paper, flatten out. Microwave for a minute or so until it is hard like a cracker. Spread cream cheese on top. Calories: 184, Fat 20, Carbs 3, Protein 2 (89% fat) Fat Fast Parfait 1 8 oz package of Regular Cream Cheese 1 cup Macadamia Nuts Heavy Whipping Cream No calorie sweetener such as Splenda or Stevia* Singing Dog Sugar Free Vanilla Extract* 1. To make the nut layer: Macadamia Nuts to a medium fine consistency. 2. To make the cream cheese layer: Whip package of cream cheese with an electric mixer and slowly add heavy whipping cream until you reach a mousse like consistency. Stir in sweetener and Singing Dog Vanilla extract to taste. 3. To make the whipped cream: Combine 1/4 cup of whipping cream with 1/2 teaspoon vanilla extract and sweeten to taste. Whip untill doubled in volumne but still soft. Add 2 teaspoons Expert Foods Mousse Mix and whip until thick but not stiff. Thin if neccessary with a little cream. 4. For each serving dish - start with a layer of crushed mac nuts in the bottom of the dish, and alternate with cream cheese mixture. Top with whipped cream and a few whole macadamia nuts. Chill thoroughly and enjoy! Make a little over 8 servings. (Litt over 200 kcal per posjon med fløte på.) |
Tenkte å ta 4 dager til uka, når jeg er ferdig med mensen for denne perioden. Og etter sommerfesten te lørddan!
|
Jeg holdt jo bare på i tre bittesmå dager, så at jeg har gått opp igjen det vannet jeg mistet da, det er ingen bombe. :) Skal være litt mer strukturert og fokusert neste runde, og faktisk gjennomføre. :D
Men lykke til til dere som setter igang nå, og hurra for vekttap dere som har kjørt en uke!! |
Jeg fettfastet bare 3 dager i forrige uke (Man-Ons) Torsdag endte jeg vel paa 1200kcal og litt over 80% fett, og saa dro jeg paa helgtur der jeg ikke nektet meg noe - vin, godt med mat, til og med noen chips og en brödbit til middagen paa lördag. Men jeg har ikke gaatt opp igjen.
För fettfasten satt jeg fast mellom 65 og 66 kg i 8mnd eller deromkring, naa ser det ut til at jeg har stabilisert meg mellom 63 og 64! Og jeg fikk mensen i gaar. Saa jeg maa si at for meg var det absolutt verd aa gaa litt smaasulten et par dager! Saa faar vi se hvordan det gaar fremover, om jeg har drösket meg lös fra plataaet og fortsetter nedover, jeg er tilbake til ketogen kost som vanlig. Om jeg blir staaende fast lenge her saa tar jeg noen faa dager med 1000kcal 90% igjen, det gjorde ikke saa vondt. Men for öyeblikket er jeg bare storfornöyd med de 2 jeg er kvitt. Har ingen tro paa aa ha det for travelt, bikinisesong eller ei. Skal ikke n:)ed mer en 3-5kg til, tror jeg, og det haster ikke saann. |
ble bed bort på middag idag, så ny start imorgen:/
|
Nå er jeg ferdig med min uke, og har gått ned 3 kg :D
|
Sitat:
Jeg har gått opp igjen nesten alt jeg gikk ned på min fettfaste....:mad: Litt lei, men jeg gir ikke opp ennå...kutter ut mesteparten av melkeprodukter nå og ser hva som skjer.. |
Sitat:
|
kjører en egen vri, light versjonen, hehe;) så har spist litt mere enn hva man gjør på fettfasten,holder meg under 1500kcl der mestparten kommer fra fett, etter 3 dager så har jeg gått ned 700g
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50. |