Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Togtråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43295)

Hevingen 29-04-11 08:12

Sv: Togtråden!

Velkommen til nye passasjerer! Dette blir nesten et party-tog. Tror i alle fall det ikke kommer et eneste 17. maitog som slå dette toget i alle fall :)

I natt har jeg vært i feil kupé, tror jeg. For der jeg lå for å sove var det vanskelig å falle til ro. Har ligget og kastet på meg hele natta. Men nå er det en ny dag, og jeg regner med at i natt blir det bedre.

Sitter nå i frokostvognen, og surfer mens jeg spiser grove knekkebrød og drikker kaffe. En liten tur innom tv-vogna før jeg stikker til kontorvogna litt senere i dag.

God tur alle sammen!

monja 29-04-11 08:35

Jeg er stuck i vaskekupeen idag og. Det går unna med både klesvask og husvask. Og det er jo greit å utnytte seg av den gode tørken som er ute bakerst på toget :) Sammen med meg har jeg yngstesønnen som fortsatt har vannkopper.

Senere idag skal vi bevege oss til TVkupeen for å se det kongelige bryllupet i England i dag. Jeg er håpløs romantiker :love:

Hevingen 29-04-11 08:40

Åh, det kongelige bryllup! Typisk at jeg jobber de fire timene midt på dagen da det er som mest spennende. Må kanskje sette opptak på dekoderen :rolleyes:

monja 29-04-11 08:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hevingen (Innlegg 1092696)
Åh, det kongelige bryllup! Typisk at jeg jobber de fire timene midt på dagen da det er som mest spennende. Må kanskje sette opptak på dekoderen :rolleyes:

Tror det er mange som gjør det idag ;) Hadde nok gjort det jeg og om ikke poden hadde vært syk. Men nå er jeg hjemme så da er det jo greit å se det på direkten....må se det positive i alt :lol:

Hevingen 29-04-11 08:50

Jepp :D Av og til gjør det ikke så mye å ha syke barn. I alle fall ikke så lenge de ikke er alvorlig syke. Vannkopper er jo ikke alltid at de blir så dårlige av. Ikke etter noen dager i alle fall.

Kos deg med bryllup på direkten.

Nå er eldstejenta mi i dusjen, hun skal ha arbeidsdag i stedet for skole i dag. Og skal rett på speidertur etter arbeidsdagen, så jeg må straks stikke over i friseringsvogna. For hun har spurt så pent om ikke jeg kan flette håret hennes.

Gerd 29-04-11 09:22

Da er det snart helg igjen :heia:

Gårsdagen gikk greit, både matmessig, vann og vitaminer.

Og begynte med helgevasken :D Mer tas i dag :ja:

Anne 29-04-11 09:28

Etter en god natts søvn, dusj, shining av kupe...delvis(mann er med, men har kommet fra nattevakt i kontrollvogna)deilig frøknekkisfrokost sammen med de andre i frokostvogna og en tur i nettbanken, så er jeg klar for bryllupsvogna...

Gikk greit med maten i går også. Sto over godteskåla den gamle påskeharen hadde satt inn. Kosttilskuddene og vann på stell. Litt trim i trappevogna, pluss lufting av hund på tredemølle...

Jeg hiver meg på ergometersykkelen på vei inn til bryllupet..
Ha en flott dag....det blir nok en tur på soltaket i dag også:p

VSB 29-04-11 09:45

Er her fortsatt jeg. Har fått helt karbo-fobi jeg, skulle jo ikke i ketose og ikke være så streng, men etter to angstanfall som resultat av karboinntak så frister det ikke så mye... (Lider av angst i utgangspunktet da...) Koset meg med jordbær og ekte kremfløte i går med god samvittighet, men litt rart og å hive innpå fett og ville ned i vekt. Har også tenkt meg inn i bryllupsvogna etter hvert.

Titti 29-04-11 10:23

Sitter her med tiaraen og er klar for bryllupstur jeg også. :hearts:

Var en kjapp tur innom selvangivelsekupeen først og nå litt lesetileksamen-kupeen mens jeg venter på å stige inn i selveste bryllupsvogna.

Dristet meg på vekta i dag, en kg opp siden før påske, det får gå.

Hevingen 29-04-11 10:34

Da er jeg på plass i kontorvognen. Her er det kongelig bryllup på tv på veggen. Så jeg skal nok få med meg litt likevel :)

nadine 29-04-11 11:12

Må si jeg liker meg på dette toget,frokosten var 5 stjerners,og jeg har allerede drukket 3 store glass vann.Nå skal jeg gå og se om det er kaffe å få på dette toget :)

Regret 29-04-11 11:27

Jeg sitter i skamme-vogna etter å ha sprukket litt :( Ble kebabrester til frokost, med chips og det hele.. æsj altså. Fasten ble ikke holdt heller.. 300g opp siden i går, selvsagt bare vann, men grusomt irriterende lell.. glad det er ei hel uke til veiedag i såfall! Nå skal jeg straks på trening og springe av meg den dårlige samvittigheten, og i morgen tar jeg en hardbarka lavkarbodag. Kjenner mammarollen kommer fram i meg mot meg selv når sånt skjer. haha guttungen min (18mnd) har begynt å kjefte på meg med fingeren viftene i ansiktet mitt også, og så den strenge stemmen da :p jaja får vel bare ta det imot.

Nnem 29-04-11 13:13

Den fasten jeg har sett her inne. Hva er det for noe?

Bestemamma 29-04-11 13:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1092881)
Jeg sitter i skamme-vogna etter å ha sprukket litt :( Ble kebabrester til frokost, med chips og det hele.. æsj altså. Fasten ble ikke holdt heller.. 300g opp siden i går, selvsagt bare vann, men grusomt irriterende lell.. glad det er ei hel uke til veiedag i såfall! Nå skal jeg straks på trening og springe av meg den dårlige samvittigheten, og i morgen tar jeg en hardbarka lavkarbodag. Kjenner mammarollen kommer fram i meg mot meg selv når sånt skjer. haha guttungen min (18mnd) har begynt å kjefte på meg med fingeren viftene i ansiktet mitt også, og så den strenge stemmen da :p jaja får vel bare ta det imot.

Barn er skjønne...kos deg med ham... :D

Jeg har nettopp vært i frokostvogna og spist en diger svinekotelett (ja, jeg vet at klokka er 13.15, men spisedagen min begynner sent og slutter tidlig) Lagde en hel langpanne med svinekoteletter i går - 2 kg. Svinekoteletter er godt å ha å trive til når jeg ikke finner på noe annet...
Ned 0,7 fra i går. Bare vann, men likevel - en blir tilfreds av slikt... har litt mer vann som skal ut kjenner jeg, men det kommer.....
Nå skal jeg ut og gå en tur på 3 kilometer i passe tempo slik at beina får sitt..... Ha en fin dag på toget....tøffe, tøffe videre vi tøffingene !!! :p

Hevingen 29-04-11 13:37

Da forlater jeg kontorvognen, og tar plass i rydde og vaskevognen en stund før jeg skal være mye i bursdagsvognen i helga. Feire 5 åringen tre dager til ende :)

KimPossible 29-04-11 13:56

Da har jeg kommet meg ut av kontorvogna jeg også, over i helge-vogna. :D Men skal kjapt videre til rydde og vaske vogna, og deretter ut i treningsvonga. hehe.
Men ført må jeg kanskje spise noe... er ikke spes. sulten, men jeg holder på å få hodepine, så noe næring og vann må visst til. Har ikke spist noe siden frokosten 07.30 i dag!!! 2 kopper fløtekaffe har det jo blitt da, men...

og i morgen starter tur-o sesongen, så da blir det å ta på gode sko og traske ut i skogen og fjellene. :D

monja 29-04-11 14:06

Nå har jeg tørket noen tårer (håpløs romantiker :love: ) og spist lunsj. Hehe, lunsj klokka 14 ja. Nuvel, jeg er fryktelig fysen for tiden. Har så utrolig lyst på noe godt hele tiden. Snoker i skapene som jeg gjorde før, men der er det ikke noe å hente. Spiste omelett av 2 egg, litt bacon, litt kremost, litt creme fraiche, paprika og rødløk til frokost og nå var jeg supersulten igjen. Derfor ble det en ny omelett med 2 egg og en dæsj fløte. Litt rødløk, litt røkt laks og en liten klatt rømme nå til lunsj. Og selv om jeg nettopp har tatt siste biten er jeg allerede sulten igjen. Huff, kanskje det har noe med eggløsning å gjøre.
Nå skal jeg finne veien til kupeen min og synke dypt ned i sofan med en bok.

Sunfrid 29-04-11 14:17

Hiver meg på toget etter å he løpt bak et par dager.....
Jeg har siden 2009 ikke vært så aktiv innen lavkarbo, selvom jeg bare i perioder har spist karbo-mat... Vekta har faktisk vært ganske stabil, men ikke formen den har fulgt karboinntakte i negativ rettning. Så her er jeg og håper på en lang fin togtur sammen med dere....
Tickeren min sliter jeg med, for jeg er ikke kar/dame om å huske passordet og ikke har jeg klart å slette den gamle for å legg inn en ny....

Annne 29-04-11 15:56

I går falt jeg for fristelsen til å kjøpe en Atkins peanut butter cup og skal si det var GODT!! Jeg var egentlig veldig skeptisk for jeg synes alle andre barer (nutrilett og proteinbarer) smaker skikkelig høgg.. Smakte akkurat som ordentlig sjokolade, og med salt og herlig peanøttsmør inni. Den inneholder jo maltitol som jeg har sett at mange advarer mot, men er vel likevel bedre enn mye annet sånn en gang innimellom. Og så selges de i sånne små pakker med to "cups".

Nnem 29-04-11 17:06

Da skal jeg straks gjøre meg klar til resturantmiddag med andre lavkarboere i Osloområdet. Gleder meg til å møte alle sammen:)

Regret 29-04-11 17:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nnem (Innlegg 1092937)
Den fasten jeg har sett her inne. Hva er det for noe?

For meg betyr det at jeg ikke spiser på 15 timer daglig, altså fra 22-13 faster jeg. Jeg drikker som vanlig, men fast føde blir helt kuttet ut.

Kanutten 29-04-11 17:26

Jeg tror jeg må finne meg en kupe jeg kan ha helt alene en liten stund. Etter øyelokkoperasjonen i går har lokkene hovnet opp noe veldig er blodrøde! :eek: Sambo sier han er glad han liker Frankenstein og har derfor funnet frem en film vi skal se i kveld.. Frankensteins brud.. :rolleyes:

http://images.suite101.com/2677607_com_blepharopl.jpg

Gerd 29-04-11 17:32

Jeg har i dag vært i:

-Jobbevogna, vaskevogna, handlevogna, matvogna, vannvogna :D

Og nå skal jeg ut på verandavogna ;)

jegerjenta 29-04-11 19:20

Ble veeeeeeldig lenge mellom måltidene i dag. Var nesten en liten snartur av toget, men greide å ta meg inn igjen:D

Karissima 29-04-11 19:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1093021)
Jeg har i dag vært i:

-Jobbevogna, vaskevogna, handlevogna, matvogna, vannvogna :D

Og nå skal jeg ut på verandavogna ;)

Jeg har vært på verandavognen hele dagen. Dumt jeg var forduftet når du kom, hadde vært sååå koselig å treffe deg :ja:
Akkurat nå sitter jeg i tv vogna :lol:

VSB 29-04-11 19:50

På meg har det blitt bryllup, et par småturer på sykkel og mange unger i huset på etterrmiddagen.
Maten går overraskende greit, skeiet ut med litt hjemmelaget pizza i dag med meget grov bunn og en lettis til dessert, men det får gå som fedons belønningsmåltid.
Virker som jeg er i ketose på formiddagen og ute av det på ettermiddagen, er jo egentlig ikke meningen i det hele tatt da... Nå kan dett virke fristende når jeg leser om alle andres vektnedgang, men har egentlig mer tro på Fedon på lang sikt, men så var det denne skrekken jeg har fått for karbohydrater da... Venter nesten på en negativ reaksjon etter den pizzaen.:confused:

Orkide 29-04-11 20:21

Sitter i TV vogna og slapper av litt.

Har tenkt meg inn i støvvogna etter popstokk, selv om det er fredags kvelden

Lava 29-04-11 20:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1093019)
Jeg tror jeg må finne meg en kupe jeg kan ha helt alene en liten stund. Etter øyelokkoperasjonen i går har lokkene hovnet opp noe veldig er blodrøde! :eek: Sambo sier han er glad han liker Frankenstein og har derfor funnet frem en film vi skal se i kveld.. Frankensteins brud.. :rolleyes:

http://images.suite101.com/2677607_com_blepharopl.jpg

Kom til stillevogna til meg du! :klem: God bedring!

Her i stillevogna er det så godt å være, ingen som kommer med sjokolade eller vaskefiller, ingen som bråker eller snorker. Alle prater rolig og koser seg! :D

Orkide 29-04-11 21:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Orkide (Innlegg 1093115)
Sitter i TV vogna og slapper av litt.

Har tenkt meg inn i støvvogna etter popstokk, selv om det er fredags kvelden

Droppa støvvogna, tar den i morgen i steden,
Tar TV-vogna vidre utover kvelden.:)

grotingeling 29-04-11 22:44

Endelig var det tid for tv-vogna her også.
Har vært innom både jobb-vogna, på-tur-i-skogen-vogna samt handle-til-helga-vogna, så nå var det deilig å slenge seg på sofaen i tv-vogna.
Går veldig greit med kosten, ingen store problemer i dag - så og si null søtsug :heia:
Litt solbrent har jeg imidlertid greid å bli..... ja da - solkrem må anskaffes og brukes!!!!

Regret 29-04-11 23:15

Setter meg i tvvogna jeg også, etter en dag i skamme-vogna, treningsvogna, tivolivogna, småbarnsvogna og jeg har laget middag i kjøkkenvogna :p Nå er jeg sliten, og jeg setter en finger på vektoppgang i morgen også.. æsj.

hernon 30-04-11 00:06

Jeg må ha gått på feil tog!:(
Det skyldes sikkert kaoset på stasjonen her i London i går.
tenkte ikke så mye over at frokosten var champagne og røykelaks. Og selv om serveringen utover dagen besto av alle slags paier, sausagerolls, kaker og mere kaker og enda mere..ja, så tenkte jeg at dette er jo er jo et tog der Gerd er sjef så alt er sikkert laget etter hennes oppskrift.
Men magen min forteller meg noe annet:eek:

Nå skal jeg finne en sovevogn med eget toalett!

streber 30-04-11 00:17

Dag 4 i fase 1 OG på toget vårt her, så presterer jeg å FALLE ut av følgefasensin vognen:eek::eek:Jeg skulle gjøre meg ferdig med fase en jeg nå, var jo bare en liten uke, men var i handletur med kjærestevognen en tur, der var det tacobuffe , stod imot karbo bombene da, det var pinadø 90 gram med baconsvor også:oHadde ikke tenkt dette altså, men får ta en ekstra dag med fase 1 til uka da..

grotingeling 30-04-11 09:12

http://chaarmax.files.wordpress.com/...pg?w=400&h=300..... da var det lørdag igjen gitt
Men det er utrolig herlig å stå opp og vite at dette blir en dag uten møter, diskusjoner og køkjøring :D
I dag skal jeg bare nyyyyyte dagen, kanskje tasse en tur i marka eller ikke
Dagen er rett og slett bare fri for meg til å fylle med hva som helst http://www.pic4ever.com/images/treeswing.gif
Nå blir det i alle fall et opphold i frokostvogna, så får jeg se hvor ferden tar meg

VSB 30-04-11 09:39

Frokosten er inntatt og jeg skal snart over i sykkelvognen, opp på biblioteket og låne en bok med oppskrifter. Spennende å ha noe mer å bla i.

Regret 30-04-11 09:52

neineineineinei *vil ikke*
Jeg gikk på vekta og jeg hadde gått opp ja slik jeg trodde, men det var da ikke måte på hvor hardt man skulle ta i.. 700g opp :eek: siden i går!
Men etter å ha spist potetchips, kebabrester, brutt fasten, ikke drukket vann, trent og vært en total drittsekk mot meg selv så var del vel bare å ta de grammene til seg..
I dag skal jeg gå mye, drikke grønn te til frokost så fasten holdes fram til klokken ett hvor jeg har en skikkelig lavkarbo frokost med enten eggerøre og laks eller egg og bacon, 3L vann skal ned og jeg skal begynne neste faste kl 22 presis. I morgen SKAL det være nedgang!

Anne 30-04-11 10:30

Dugnad i hagevogna fra 12-15:D

Maten gikk nesten greit i går....bortsett fra ett gl hvitvin til rekene og blåskjellene...uten brød, men med majones og litt salat.

....og litt av en is til "kvelds":o

tora trollmor 30-04-11 10:31

Da tar jeg plass i loppemarkedvogna i dag, Skal hjelpe til der i dag :)
1,1kg ned på 2 uker - Godt fornøyd med det :) Serlig etter en 6 retters middag i går kveld;) MED mye vin:_plystre:

jegerjenta 30-04-11 10:31

Forhåpentligvis må jeg ta en liten avsporing idag grunnet seier i håndballens sluttspill. Lover at jeg skal komme på igjen i morgen:D

Karissima 30-04-11 10:44

I dag hadde jeg tenkt meg en tur gjennom hele toget og med alle vognene som har kommet på etterhvert regner jeg med at det blir en laaaang tur . Til slutt blir det et stopp i verandavognen for å strekke ut og slikke litt sol http://www.pvv.ntnu.no/~arntj/animasjoner/sol12.gif

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.