![]() |
Sv: Jukseloff
Lagde den som pizza nå og hadde i 4 ts fiberhusk i stedet for JBKM, fungerte aldeles utmerket, ble velsig godt. Byttet ut søtning med oregano:p.
Nå blir det vanskelig å holde seg unna gitt:p.... |
Sitat:
|
i dag skal jeg teste ut denne .. igjen :P og denne gangen skal jeg få det til!! :p
|
Sitat:
|
da har jeg spist jukseloff, hehe :P tok litt fiberhusk, kuttet ut sukrin og tok i splenda.. bakte rett på silikonmatten min..
Ikke smaker den egg, og den glei rett av matten :D Jippi, endelig fikk jeg også det til, hehe :P |
Så bra, senorita :D
|
Sitat:
Stekten den ca fem min før jeg hadde på fyllet;)! Lagde den som bløtkake i går, med jordbær, det var bare så inni h.... digg, ha, ha! Hurra for lettvin bløtkakebunn! De som ikke spiser lavkarbo kjente ikke forskjell. Dynket forresten bunnen i litt fun light saft med bringebær, da ble bunnen herlig saftig! Nam! Og nå er kaka borte..lyst på mer jeg! |
Jeg har kake stående i kjøleskapet etter i går :D
|
Åh!!! Din helidiggris:p:p!
|
Ville bare si tusen takk for oppskriften!
Det er helt fantastisk å kunne ta med seg dette i matpakka når jeg forsøker å unngå frø/nøtte/mel-blandinger som alle brøderstatningene består av. Forresten lagde jeg jukseloff uten å skille eggene igår, og det fungerer helt fint det også:) Ikke at det er noen stor sak å skille egg altså ;) |
Sitat:
|
Japp, den ble absolutt gulere - men er ikke så opptatt av at det trenger å ligne så mye på loff jeg da:cool: Hvis en skal servere andre er nok den opprinnelige versjonen best. Skal straks igang med ny porsjon :)
|
I går laget jeg denne med oregano istedetfor splenda, stekte i 5 min, tok ut, la på salsasaus, kylling og ost. Så tok jeg pizzakrydder på.
Nydelig :D |
Etter at jeg lagde denne på lørdagen ble porsjon nummer 2 lagd ikke lenge etterpå ;) Så på søndag kveld ble det nytt prosjekt med en porsjon i muffinsformer med litt sukrin og kokosmel uten salt og en posrjon til med salt, oliven og cherrytomater som en slags foccaccia. Alle varianter har slått ann bra. Supergod oppskrift! Takk igjen! :D I love it!
|
Prøvde denne igjen nå. Bytte ut JBK med fiberhusk. Funke like bra. Droppet søtning og tok i litt oregano i stede. Hadde på tomatpure, salami, ost og grillkrydder. Tok en bit i microen noen sec til osten smelta. SINNSYKT godt. Blir lunsjen min i morra. Nam Nam
|
For en fantastisk anvenndelig oppskrift. :)
Noen som har hørt om fiberhusk kan være en partystopper for noen? Jeg spiser veldig begrenset om dagen, som på atkins induksjon, men uten noen form for meieriprodukter, og litt mere avocado..... og JBKM da til denne supre oppskriften. Hvis jeg har fått gått litt mere ned til mandag, så vurdere jeg å fortsette litt lengre enn to uker med dette. Men denne oppskriften er en redning oppi dette. Gleder meg til jeg skal lage kake med denne oppskrifte en gang senere, men krem og brungebær i rullekakeform kanskje. namnam |
Står i ovnen nå å ser at jeg fint kunne brukt fiberhusk, da skal jeg det neste gang om jeg liker smaken da
|
Da er denne tatt ut, brukte sukrinmelis i røra og bakepapiret gikk lett av.
Dere som har prøvd fiberhusk, bruker dere 4 ts i ei normal rør eller 2? |
Sitat:
Har kjøkkenmaskin jeg da, så lar vispen gå på full fart ganske lenge. Ble veldig fluffy og fin deig da også. Helt nyyyydelig med ost, salami og grillkrydder på. Også brukte jeg litt oregano i stede for søtning:D |
Med Gerds mandalsjokoladepålegg og masse smør ble den suuuper. Lagde for hånd nå men har kjøkkenmaskin blir no den neste gang selv om røra ble super fluffy.
Vi skal på laaaaaang biltur i morgen og jeg vet hva som skal med i boks med mat:D jukeseloff til alle med smør, sukrin og kanel, smat gerds sjoko om barna liker det. |
Hva er JBKM?
|
Nå har jeg laget denne med fiberhusk :)
5 egg 5 ts fiberhusk litt søtning salt Det blei veldig bra :D og litt mer økonomisk ;) |
Jeg lagde en med 6 egg, 8 små ts med fiberhusk å hadde i langpanne. Kan sikekrt ta færre skjer med fiberhusk, men det er jo en prøvefeil ting.
Den første gikk unna før jeg rakk å spise mer enn to biter, den andre ville gått samme vei om jeg ikke satte stopp, skal ha den på biltur i morgen JBKM er johannesbrødkjernemel og fåes skitdyrt på helsekost |
Sitat:
|
namnamnam... prøvde denne i toastern nå. DET var godt det.
Tok 3 eggehviter og stivpiska dem med litt salt. Tilsatte 3 eggeplommer, pepper, oregano og basilikum. Stekte den i 10 min på varmluft som står i første innlegg. Avkjølte den helt og delte opp i 4 skiver. La på masse ost, salami og grillkrydder. Kjørte den i 3-4 min i taostern. Dæven, smaker AKKURAT som toastet loff jo. Så utrolig deilig det var. Dette blir ny favoritt her tror jeg:D Hurra hurra |
Jeg lagde denne som bløtkake i dag (rakk ikke å ta bilde) kan love at den falt i smak :D med bringebær krem og tinte bær på toppen :p
Hvis man lager dobbel oppskrift i liten langpanne blir det tykke skiver ,som er perfekte i toast jernet ;) |
Sitat:
|
Måtte prøve å lage denne "loffen"... tror jeg hadde litt høye forhåpninger, var ikke helt slik jeg så for meg... den både lukta og smakte egg, og så ble den skinnflat... hehe... så høy og fin i ovnen, men med en gang jeg tok den ut, så bare sank den sammen til en skinnflat lefse...
Men med masse smør og masse pålegg på, så var det helt ok... kan tro den funker bra som kakebunn, dog det blir en flat kake, men skeptisk til denne som pizzabunn... tror jeg må prøve en dag, men ser for meg den blir veeeeldig vassen under pizzafyll.... |
Sitat:
Hvis loffen blir flat kan det være lurt og doble oppskriften ;) noe detter den sammen uansett,men jeg lagde den som bløtkake bunn i går og da ble den 4 cm høy :) |
Lagde dette til frokost i dag, nydelig. Hadde kjøpt inn noen gode reker, smakte himmelsk :):
|
Sitat:
|
Sitat:
Loffen skal ikke bli så høy altså,ca som en vanlig flat skive,det er ikke beregnet at den skal bli som brød i forma ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Min ble i alle fall ikke sprø... samme konsistens som en bløtkakebunn.. myk og veldig luftig... nærmest smelter i munnen.... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Nå har jeg laget denne oppskriften og hatt det i muffinsformer! Det fungerte også kjempefint. De ble litt klumpete og rare, men smakte kjempedeilig! Dennne oppskriften er helt super! :smile:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23. |