Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Hva hører du på nå? Musikktips (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36183)

Bollemor 29-01-11 01:14

Sv: Hva hører du på nå? Musikktips

fancy footwork - chromeo...Digg. Får løst til dans:P har vel sett step up 3d for mange ganger;)

maynard 29-01-11 23:00

Hører mye på Michael Jackson for tiden, da spesseilt Man in the mirror og smooth criminal, elsker de :)
Ellers er vel favorittene mine Tool ,derav brukernavnet mitt etter Maynard James Keenan som er vokalisten (jeg er forøvrig dame :p),
Elvis :love: ingen over, ingen ved siden av!!!
Er veldig glad i oldies også:)
A perfect circle, Metallica, Marliyn Manson, Disturbed, AC/DC, Thomas Dybdahl, Norah Jones, litt Lady Gaga, Deftones +++
Også et par bra trondheimsband, Atrox og Manes. Anbefalles for de som liker rock/metal ;)
Fikk også en dille på a-ha etter å ha sett de live i høst. De er utrolig mye bedre og rocka live enn på plate altså!

Photobscura 30-01-11 14:50

Temmelig eklektisk musikksmak, Maynard! Det får man si :). Åhmmmm, Tool! :love:. En av mine beste konsertopplevelser ever.

Her går det som vanlig i masse indie fra sent åttitall; Jesus and Mary Chain, Joy Division, Stone Roses, Bauhaus etc. Men de siste dagene har jeg blitt skikkelig gira på gammel Guns'n! Mine store helter fra prepubertaltida :D. Prøver å late som at dagens versjon av Axl og skiver som Chinese Democracy aldri har eksistert :p.

maynard 30-01-11 16:07

Haha, jeg vet :)
Er litt slitsomt til tider da jeg ikke vet hvilken retning jeg skal ta:p
For jeg er slik på alle måter, ikke bare musikken. Hører liksom ikke hjemme noenplass :)

Tool, du din heldiggris! Jeg har aldri fått sett de live desverre. Ville så veldig da de spillte på øya sist, men måtte jobbe:(
Håper virkelig de legger ut på verdensturne, og innom Norge, når de er ferdige med det nye albumet sitt!!

Photobscura 30-01-11 16:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av maynard (Innlegg 1015458)
Haha, jeg vet :)
Er litt slitsomt til tider da jeg ikke vet hvilken retning jeg skal ta:p
For jeg er slik på alle måter, ikke bare musikken. Hører liksom ikke hjemme noenplass :)

Tool, du din heldiggris! Jeg har aldri fått sett de live desverre. Ville så veldig da de spillte på øya sist, men måtte jobbe:(
Håper virkelig de legger ut på verdensturne, og innom Norge, når de er ferdige med det nye albumet sitt!!

Ikke tenk på det! Lik den musikken du liker, du! Jeg er ganske vid i min musikksmak selv, enn om den ikke strekker seg til Lady Gaga :p. Rock er jo i hovedsak min greie, gjerne av den litt alternative sorten, men igjen er jeg et Prince-fan av rang!

Jeg så Tool på Roskilde i 2001. Helt utrolig fantastisk! Jeg har nærmest slitt ut Ænima-skiva som var en voldsom åpenbaring for meg i sin tid, og har nok dessverre ikke fulgt så mye med på hva de har gjort siden jeg var tidlig i tjueåra. (Noe jeg kanskje burde gjøre noe med?!).

Bonus 30-01-11 16:29

Jeg hører på musikk alt ettersom humøret og tinnitusen..

Akkurat nå hører jeg på Paul Van Dyk - Nothing But You :D

siljeand 31-01-11 21:43

Hører på ganske variert musikk, jeg også, men for tiden er det Monster Magnet (Mastermind, som kom ut i fjor) som opptar mesteparten av musikktiden min. Tror det må være det beste albumet jeg noensinne har hørt! :)

Jorkla 11-02-11 15:34

Jeg er listepop om dagen.. Nå er det Pink m "Fucking Perfect" som går for full maskin.. Hun er så flink, og videoen er jo helt fantastisk

Photobscura 11-02-11 16:08

Og jeg er på Prince-kjøret igjen :love:

Jorkla 11-02-11 16:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1027515)
Og jeg er på Prince-kjøret igjen :love:

vet du.. jeg vet ikke hvorfor men jeg blander alltid prince og queen.. Kanskje fordi Prince var en queen, eller fordi de begge er royale:full:

Photobscura 11-02-11 16:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jorkla (Innlegg 1027529)
vet du.. jeg vet ikke hvorfor men jeg blander alltid prince og queen.. Kanskje fordi Prince var en queen, eller fordi de begge er royale:full:

:_oy:
Fy!

Jorkla 11-02-11 16:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1027553)
:_oy:
Fy!

:rolleyes::rolleyes: tjihii...

Carisma 11-02-11 23:31

Jeg hører hvertfall IKKE på Admiral P! Makan til slitsom fyr/låt! :eek:

Photobscura 11-02-11 23:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1027952)
Jeg hører hvertfall IKKE på Admiral P! Makan til slitsom fyr/låt! :eek:

OMG! Han er helt forferdelig! Som om det ikke var slitsomt nok i utgangpsunktet så hadde jeg den tvilsomme gleden av å høre han "live" på Popsalongen. La oss si det sånn at han egentlig ikke en gang er så "god" som på plate.

Kanutten 12-02-11 00:41

Akkurat nå hører jeg på siste Chris de Burgh....

Go where your heart believes..

streber 13-02-11 03:48

http://www.youtube.com/watch?v=uY3LA...eature=related

lever i ungdommstiden i perioder musikkmessig, nå har jeg en slik periode-herlig!

http://www.youtube.com/watch?v=Q7C90...eature=related

Supera 16-04-11 23:53

Jeg har dilla på Owl City - Fireflies i dag. Den gjør meg glad. :snill: Egentlig for poppete for min smak, men akkurat denne likte jeg.

silje21 18-04-11 20:17

here you come again - dolly parton

<.<

:D

Cyan 18-04-11 22:28

Chimaira, The Bravery, Taake, In Flames, Lars Winnerbäck, Opeth, Arctic Monkeys, Sepultura, Joy Division, White Lies, Nick Cave, PJ Harvey, Yes, Gojira, The Project Hate

for å nevne noen få, men de som for tiden surrer mest på mp3'en

Julie 18-04-11 23:36

Hører for tiden mye på The Script ("Nothing", "The Man Who Can't Be Moved" og "Before The Worst") og også The Killers ("Human" og "Mr. Brightside").

Fant også to (tre) sanger av Ashley Tisdale som muligens er litt vel "tenåringspop"-aktige - men det får så være. :p De heter "Me Without You", "What If" og "Masquerade". ;)

Photobscura 19-04-11 00:07

Nå om dagen går det mye i Violent Femmes og Jesus and Mary Chain! :hearts:

Cyan 19-04-11 09:08

Violent Femmes! :hearts:

Photobscura 19-04-11 09:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1086593)
Violent Femmes! :hearts:

Jah! Kiss Off har rotert særlig mye!

Cyan 19-04-11 10:38

Av en eller annen merksnodig grunn har jeg fått litt sansen for Tinie Tempah i det siste :confused: Det må være den Sør-Londonske dialekta som lurer meg :p

streber 19-04-11 16:49

Bruno Mars, lazy song:Dhttp://www.youtube.com/watch?v=fLexgOxsZu0&NR=1

Julie 19-04-11 16:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 1086819)

Venninna mi sendte meg lenken til den for et par dager siden - ble lei halvveis gjennom! :p :lol:

Kanutten 15-08-11 21:59

Jimmy Nail!!!!!

http://userserve-ak.last.fm/serve/252/2810208.jpg

Jeg digget ham i fjor høst (så hele serien) og har hentet ham frem igjen.

Denne sangen er bare nydelig. :love:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.