![]() |
Sv: Hva har du spist til kveldsmat i dag?
Varmet opp fårikålen fra middag.
|
Kom hjem fra universitetet i 6-7-tiden og var småsulten... og vi hadde bare ett egg. Skrekkscenario. Jeg har ingen tilstrekkelig oppskrift til bare ett egg, og jeg kan jo ikke lage oppskrifter. Så jeg gjorde det... jeg improviserte:
1-2 ss smeltet meierismør 1 egg 1/8 (sikkert mindre) ts NuStevia 1/2 ts JBK 10 dråper vaniljeessens 1-2 ss CF 0,25-0,5 dl matfløte Alt dette er ca-mål. Jeg bare helte oppi. Etter å ha mikset og latt det stått litt, stekte jeg det i mer meierismør. 1 lapp = 1 ss. Det ble rundt 10 stk - og de var utsøkte med masse philadelphia, ridderost eller sukrin på. Små, raske å lage og flotte til kvelds om/når man ikke skal spise store måltidet uansett. |
Nå som jeg jobber blir ofte middagen kvelds også. Jeg spiser middag rundt om 18, og legger meg tidlig så har ofte ikke rukket å bli sulten igjen da. Men i dag; pølser (som jeg syns smakte merkelig) i en sjysaus (2,5 karber pr dl) som jeg mikset litt med så den ble mer viltsaus, attåt hadde jeg brokkoli og litt kålrabistappe. Det blir i tillegg lunsj i morgen :) Men jeg har da kastet ut pølsene til fordel for et par koteletter som jeg strimler og steker.
|
50 gram ristede og saltede gresskarkjerner, mmm nydelig, smaker nesten som pistasjnøtter :)
|
Jeg har spist kokt kjøtt med 1/2 liter vann, litt Seltin, og masse helpepper. :)
|
Vafler!
|
Yoghurt naturell med to ts sukkerfritt bringebærsyltetøy, en dæsj havregryn, linfrø, sesamfrø og kruskakli. Nammenam, men det metter ikke lenge.
|
i går til kvelds drakk jeg en kakao av 100 g smør, to egg og kokt vann, pluss kakao selvsagt. Den drakk jeg rundt kl.18 og etter det ble det ikke mer mat.
|
I går kveld lagde jeg meg en salat: 1 tomat, litt over en halv gul paprika, mye jarlsbergost som jeg skar i terninger, 2/3 picnicskinke og over en halv isbergsalat. Blandet godt sammen og slengte på noe dressing. Very good :)
|
Jeg begynner å lure litt på om jeg spiser for lite jeg:confused:. Er vel som andre
GR slankere redd for å spise for man tenker hele tiden på "for mye kalorier". Jeg har vært så flink og holdt meg unna karbohydrater en lang stund men syntes jeg har fått lite igjen for det i kg. Jeg har til kvelds spist f.eks. en liten bit med brie ost og noen få valnøtter. Skjønner at det kanskje er litt lite. :rolleyes: Har bare ikke vendt meg til tanken å spise "fete og protein rike" ting til kvelds. http://tickers.tickerfactory.com/ezt...XSv/weight.png |
Sitat:
|
I går var middag kvelds siden middagen ble litt sen :)
|
Tunfiskrøre:
1 boks tunfisk 1 sjalottløk 1/2 vårløk 1/2 avocado 6-7 hakkede grønne oliven 1 hakket tomat 2 ss hakkede soltørkede tomater 2 ss rømme Sitronsaft, salt og pepper På 3 rugsprø. Ikke så lavkarbo at det gjør noe, tror jeg - men jeg er nybegynner og setter ikke skikkelig i gang med disse greiene før i morgen - men det var veldig godt! |
salami og ost stekt i ovnen! mmmm
|
.
"Kanapéer": Små biter av Nannahs knekkebrød, som jeg lasset generøst med smør, gode oster, egg- og rekesalat og skinke på, og et skivet kokt egg. En kopp te til, og omegaene. Dette var digg for sultne meg. |
Svineindrefilét med karri-fløtesaus
|
En neve peanøtter og Ingi's Supergode boller.
|
Det blir snart entrecôte med karri-CF-saus og stekt blomkål og purre.
|
Jeg har det med å slutte å spise etter middagen.. Men middag/kvelds ble altså "kebab" med ostewraps :)
|
40 g ost og 1 glass soyadrikk.
|
En liten lavkarbobrødskive med et godt lag smør, salami og eggerøre. Og et glass vann. Og en kopp kaffe.
|
Mange gode tips! Er ny og begynte mitt opplegg på hotellopphold(5dager siden) hvor jeg boltret meg i deilig mat morgen, middag og kveld! 3 kg forsvant på en langweekend!:heia: Nå, vel hjemme igjen må jeg lage maten sjøl, og handle alskens ting jeg ikke har:hungry: Får greie meg med paranøtter, ost med majones til kvelds idag. Ostekjeks er jo kanllgodt! Bruker jalopenoost i skiver som steker i 2-3 min PÅ bakepapir i mikroen. Ungene har fått smaken på det og så osten rekker ikke bli kald i kjøleskapet her om dagene!:spisesnak
|
Krem med knuste, frosne bringebær, namnam
|
Surra lammesteik m blomkål, brokkoli, sopp og fløtesaus. Gerd si ostekake til dessert; nam, nam.
|
en kopp karamellkaffe med en skvett fløte og cocosa :) Niiice!!
|
Karbonade med ost, egg og sukkerfri ketchup.
|
Omelett med ost og skinke.
|
En stor kopp kakao (av vann og litt fløte, kakao, flyende natreen)
Toppet med vispet krem Syndig godt... |
Egg, bacon, agurk og skinkeost
|
Perfekt til kveldsmat eller dessert:
Frosne jordbær med en cream fresh blandet sammen i blender, blir som en sunn is! Veldig godt!! |
Er blitt litt for glad i Atkins Advantage barene, så det ble nok en sånn en. (i dag også)
|
Det ble blåbær med cc og krem;)
|
Mikro-knekkebrød med gulost og masse smør!
|
Cottagecheese med litt sukkerfritt bringebærsyltetøy.
|
I kveld ble det to kyllinglår med blomkålmos:sikle:
Er fortsatt ikke lei blomkålmos:) |
Hjemmelaget gele av fun light med cc som "krem".
Det var deilig:) |
Kvelds og middag i 1. Kom ikke hjem fra jobb før 21.30. Kylling, stekt sopp surret i fløte, stekt asparges og ovnsbakt tomat. Nomnom!
|
1 Kiwi, 1 eple, og jorbær med litt kesam vanilje til! kjempegodt! :)
|
I kveld ble det to kyllinglår med gresk salat.:)
|
Avocado og spansk skinke:)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22. |