Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Auguststarternes tråd (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35680)

Brittk 22-08-10 22:20

Sv: Auguststarternes tråd

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Medli (Innlegg 920540)
Kanskje dette som er såkalt 'avgiftnings'-greia? Har lest litt om at folk opplever at de kjenner seg dårlige, slappe o.l. i starten eller i løpet av den første tida med lavkarbo. Fordi kroppen må tilvenne seg eller noe slikt. Har ikke opplevd noe liknende selv enda, men er litt engstelig for at jeg skal oppleve det i nærmeste fremtid..

Ellers tror jeg det der er litt lite mat, ikke bare lite fett. :P Kanskje ta noe kjøtt med grønnsaker + litt saus til middag?
Det kan jo være en blandingsting, at kroppen din får for lite energi pga lite mat + at den venner seg av høykarbo..

Ja det var det eg rekna med! Er vel egentlig ingen kjøttperson! Ha hatt eit kosthold a la grete roede dei siste åra, men likevel gått sakte men sikkert opp i vekt ( trur det var litt for mykje karbohydrat i kosten og kanskje derfor kroppen reagrer som den gjer)
Skal prøve å få i meg meir kjøtt i morgen ( det er litt vanskelig å omstille seg til å ete noko som en har blitt lært og fortalt at en skal holde seg vekke frå, men det virker for mange andre ser eg så det bør vel då fungere for meg!!
tusen takk for gode råd :)

Dollsine 22-08-10 22:39

Koselig at det kommer til flere! Ser at mange stiller samme spørsmål som meg i starten; dvs svette, ånde, mm. Sjekk denne linken den gir mange gode svar. :geip:

Jeg har hatt en megahelsprekk:rulleøyne i helga; selv om jeg faktisk ikke trodde det. Har etterregistrert (bruker www.diett.no) ettermiddagens og kveldens inntak. Det er faktisk ikke noe rart jeg ikke er i ketose i dag nei :rodme: Jeg har den siste uka ligget på ca 20 g kh/dag men det er for mye :_plystre: Starter på'n igjen med godt mot; jeg vet jo at jeg får det til. Må være med bevisst på hva jeg spiser og hvor mye av det som går inn. Altså blir det en slags kur; hittil har jeg spist det jeg har hatt lyst på så lenge forholdet mellom kh+proteiner+fett har stemt.

Har planlagt maten i morgen, og skal ned under 10 kh/dag noen dager. Det blir hardt ser jeg, men det må gå. Har lest meg opp på boka til Torkil Andersen og her foreslås akkurat dette for å komme igang igjen. Så folkens, fra og med i morgen er jeg i gang - igjen!

Lykke til med veiing i morgen (eller de andre dagene)

Bayone 22-08-10 23:38

Her går det heldigvis veldig bra. Ingen sprekk i helga, ikke lyst på noe heller ;) Tror jeg har en høy toleransegrense for å være i ketose. Her en dag spiste jeg to pølser med lompe i tillegg til vanlig lavkarbomaten min. En annen dag spiste jeg en pæreis. Samtidig har jeg vært i ketose hele tiden. Det er vel de to tingene jeg har spist som har vært helt utenfor lavkarbo.

En ting jeg lurer på, hva spiser dere når familien spiser på gatekjøkken? Vi var på biltur i dag 4 timer, inkl. middagstiden. Da ble det stopp på gatekjøkken som var det eneste i nærheten. Jeg endte opp med å kjøpe en kebab og ikke spise pitabrødet. Jeg vet jo ikke hvor mye karb det er i sausen, men ellers er resten lavkarbomat.

1979 22-08-10 23:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 920512)
JA! Ikke ånden for jeg er ikke i ketose, men svetten! Jeg er varmere i kroppen enn før og svettelukta blir fort veldig søt og ekkel. :( Ingen som har sagt noe, men jeg kjenner det selv og synes det er ekkelt.

Leste faktisk litt i ketolyseboka om dette.
Det var visst helt normalt, og ville heldigvis gå over etter 1-2 uker
Lykke til viderehttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon12.gif

Nupsida 22-08-10 23:43

Jeg tok en ny stix nå å testa, og jeg er i ketose! Wee : D

monstermarihone 23-08-10 11:50

Så flinke dere er! Hadde en planlagt sprekk på torsdag, for da var vi ute på fin resturant og spiste, og der var det ikke mange alternativer som jeg kunne spise. Men så har jeg spist noen biter sushi og en tortilla på lørdag, og det er jo ikke det beste. Har skikkelig panikk for å gå opp igjen, så er godt jeg har to dager jeg kan være skikkelig flink på sånn at jeg ihvertfall ikke går opp:) Veide meg med klær på i sted, og da var det opp halvannen kilo, men det telles jo virkelig ikke siden det ikke er riktig dag ;) Men denne uken skal jeg være flink! Og prøve å fokusere på det som går bra, ikke det som går dårlig. For da gir man så lett opp! Dette klarer vi!

Titania 23-08-10 18:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av belino (Innlegg 920298)
OMG! Det var mye!

Godt å høre at vi er flere i samme båt. Akkurat nå står ketolysebrødet i ovnen. :) Hvilke blogger anbefaler du?

Bruker en blogg som heter lcfh- bloggen, utrolig mye god mat .:stortsmil
http://lchf-bloggen.blogspot.com/

Noen andre som har gode tips ?

belino 23-08-10 19:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titania (Innlegg 921105)
Bruker en blogg som heter lcfh- bloggen, utrolig mye god mat .:stortsmil
http://lchf-bloggen.blogspot.com/

Noen andre som har gode tips ?

Takk for tipset! Skal sjekkes ut! :)

tassa69 23-08-10 19:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brittk (Innlegg 920519)
Heisann!!!
Eg er ei jente på 28 år. Begynte på kuren i går!! det går egentlig greit, men sliter å få i meg maten. Virker som kroppen ikkje "takler" den feite maten. HAr slitt med hovudverk, svimmelheit og ekstremt tørr i munnen. Har drukket ca 4 liter vann idag, men alikavel like tørst! har sjekket meg og er i ketose.
Idag spiste eg
2 egg og bacon til frukost
kopp kaffe med søtningsmiddel og 1 dl fløte til lunsj
omelett av 3 egg,1/2 dl fløyte og 100 gram ost og skinke og tomater til,
Dette er vel litt lite fett å spise per dag.

Skal prøve å få i meg eit måltid til, men er ekstremt kvalm.
Er det noko som har opplevd det same som meg? eller gjer eg noko feil?

Jeg var og ganske kvalm de første dagene....men det går over....men er ganske mye fløte i kaffen? det hadde jeg blitt kvalm av..:rolleyes:

tassa69 23-08-10 19:14

Noen som har begynt å merke det på klær og slikt??:-)

Brittk 23-08-10 19:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tassa69 (Innlegg 921137)
Jeg var og ganske kvalm de første dagene....men det går over....men er ganske mye fløte i kaffen? det hadde jeg blitt kvalm av..:rolleyes:

Ja det vart en del fløte, men det var litt for å få opp fettinnhold ( i tillegg så va det en stor kaffe :) ))
Men formen er betre idag!! har fått tilbake litt sultfølelse og føler meg i betre form idag. eg er kjempemotivert til å fortsette på denne kuren!!!
Men e det mulig å få i seg for mykje fett, eller e det berre karbohydrata enn må vere forsiktig med?

TrillTrall 23-08-10 20:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 1979 (Innlegg 920643)
Leste faktisk litt i ketolyseboka om dette.
Det var visst helt normalt, og ville heldigvis gå over etter 1-2 uker
Lykke til viderehttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon12.gif

1-2 uker? Hos meg har det vært sånn i flere mnd... Ekkelt.

aktivjente 23-08-10 23:06

Fortvil ikke marihøne ( nekter å kalle noen monster). Hadde en sprekk på lørdag (sushi). Gikk opp en kilo søndag, ned igjen mandag. Fra nå av skal jeg veie med kun mandager. Er litt redd jeg skal sprekke mange ganger, siden det hadde så kortvarige konsekvenser, men føler meg topp motivert til å la være. Avslo nettopp en invitasjon til pizza og er superkry!!

PS: Har ikke fått med den siste kiloen på tickeren- forstår ikke hvordan man gjør det..

aktivjente 23-08-10 23:13

Fant forresten ut av det med tickeren ved ren slump. Kom borti "motivet" slik at det ble markert. Nå er den oppjustert. Eller rettere sagt nedjustert.

Vond lukt og mye svette betyr heldigvis at vi er i ketose! Det lærte jeg på en annen tråd.

Nokkin 23-08-10 23:33

Litt skuffa over "kun" 300 gr i vektreduskjon denne uka, men nå har jeg lagtinn ekstra trim i hverdagen, så håper det hjelper noe.
Jeg vet man ikke kan være skuffet over 300 gr. Det er da hvertfall en nedgang, hehe. Men slik er det når man setter seg for store forhåpninger.
Jeg måler og cm på diverse steder på kroppen, rundt bryst, mage, rompe, lår og overarm. Det er godt å se at cm også blir mindre og mindre :)

mumfie 24-08-10 10:09

Kjempe moro og lese om hvordan hverdagen deres er! Kjenner meg igjen i mye av det for å si det mildt.. Jeg er temmelig lei egg og bacon, det skal sies! men enkelte dager kan dette falle i smak alikevel! :) Merker selv at jeg blir ganske ensformig i kosten, dette skyldes nok at jeg er lite kreativ når det kommer til kjøkkenet altså! ;) Men veldig moro de dagene jeg har tid og kan lage noe ordentlig til oss! :D
Jeg har et mål om at jeg skal holde nå frem til midten av oktober nå - da venter oslotur med mamma ;)

nina75 24-08-10 10:35

Da er jeg i gang! :D Dag nr 2 i dag. Er veldig spent på hvordan den første uka går... det er den første kneika for meg. Jeg synes også det er litt vanskelig å finne ut hva jeg skal spise.. spesielt til frokost. Synes at omlett er litt vel tung start. Noen som har noen gode frokosttips?

TrillTrall 24-08-10 11:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nina75 (Innlegg 921449)
Synes at omlett er litt vel tung start. Noen som har noen gode frokosttips?

Jeg har helt dilla på kokte egg rett og slett. 3 kokte egg delt på langs og tvers i eggedeler, rørt sammen med en god smørklatt, masse nykvernet eller grovkvernet pepper og kaviar oppå (jeg klarer ikke majones!) og salat til. Jeg bruker paprika, agurk, salatblader av noe slag og gjerne fetaost. Nam! Har også prøvd med makrell i tomat eller tunfisk i egget, men det blir ikke sååå godt synes jeg.

picasso 24-08-10 16:30

Det går mye i egg her også. Så langt (dag 3 tror jeg det er i dag) går det bra med "tung" mat til frokost. Er veldig glad i slik mat jeg egentlig;) Jeg har vært i ketose de siste to dagene og vekta viser minus 1.4kg. (vannvekt men en kg er en kg!)

Dette spiste jeg i går:

Frokost:
To skiver bacon
To egg pisket med litt vann og pepper. Stekt sammen med bacon.
En spiseskje kremost
En teskje økologisk ketchup
Halv avocado

Lunch:
Samme som frokost + en tomat og tre tykke skiver ost (sånn ferdig skivet)
En liten flaske cola zero (prøver å slutte helt med dette)

Middag:
Kjøttdeig-burgere med litt løk og diverse krydder i.
Stir-fry grønnsaker (for det meste kål og litt gulrot)
teskje økologisk ketchup
teskje økologisk thai sweet chilli saus
spiseskje kremost

Dessert:
100g bringebær
fløte
Stevia

Tror jeg har ganske høy karbo grense for hva jeg tåler i forhold til å være i ketose.
Er hekta på akkurat disse restene så spiser stort sett det samme i dag:)

Ser det greit ut? (skal prøve å spise enda mer grønnsaker og salat)

picasso 24-08-10 16:33

Sitat:

Da er jeg i gang! :D Dag nr 2 i dag. Er veldig spent på hvordan den første uka går... det er den første kneika for meg. Jeg synes også det er litt vanskelig å finne ut hva jeg skal spise.. spesielt til frokost. Synes at omlett er litt vel tung start. Noen som har noen gode frokosttips?

Jeg synes også at den første uka er værst! Går mye bedre når de første kiloene renner av. Da blir jeg så motivert.

Vi får hjelpe hverandre her inne:)

Dollsine 24-08-10 18:04

Sitat:

Noen som har noen gode frokosttips?

Frokosten min er 1-2 egg stekt egg og ca 70-100 g bacon. Enkelte dager blir det med litt stekt sopp og. Det finnes mange baconvarianter så smakslei blir en ikke. Enkelte dager dropper jeg egget og kun steker bacon :). Ellers baker jeg tekakene til Lena Beatrice og har på ost i alle varianter + smør. Dette er greit å ha med i nistepakka og. Middagsrester er også en grei frokost, men som oftest lager jeg akkurat passe middagsporsjon slik at det sjelden blir rester.

Biggirl 24-08-10 18:39

Heisann
er det plass til en auguststarter til, selv om det er like før vi er i september?
har hatt en uke med nedtrapping av karbo, og i dag gikk startskuddet :) har 33 kg jeg ønsker å bli kvitt, så håper jeg klarer å gå ned en del av de før jul.

litt om meg: er en jente på snart 25 år, har samboer men ingen barn. trives med livet ellers, utenom vekt og kropp. er glad i å fotografere, scrappe, og være kreativ. mitt første delmål er å komme under 110 kg! så er bare å brette opp ermene og stå på.

sitter med en grusom hodepine i dag, men er usikker på om det er avvenning av høykarbo som er årsaken eller det at jeg er forkjølet... får ta en paracet før jeg legger meg, så jeg får en god natts søvn.

ser at dere er mange flinke her, og at resultatene allerede har begynt å komme. :) det er kjekt å lese om og er motiverende for oss andre! stå på videre

Dollsine 24-08-10 18:50

Hei folkens. Litt bedre tid i dag, så nå har jeg lest meg opp på div. tråder jeg følger. Spennende at så mange henger seg på synes jeg!
Er på dag 2 etter "restart" og har mistet en del vann - det merkes godt på fingrene spesielt. Er "fysinj" på noe å spise/putte i munnen; whatever liksom; regner med det hører med:D. Har vært knallhard de to siste dagene; ligger under 10 kh og håper det får meg i gang igjen. Sjekka med en ketostix søndag; da var det ikke noe fettforbrenning nei. Tok en ny i går da var det i gang, og jeg er spent på kveldens test:spent: . Håper den gir utslag!!

MarensLille... 24-08-10 18:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tassa69 (Innlegg 921140)

Ikke på klærne, men vekten er 3,7 kilo mindre enn for en uke siden!!!!!!! :eek:

Medli 24-08-10 19:00

Sitat:

Noen som har noen gode frokosttips?

Selv varierer jeg for øyeblikket mellom omelett og en egen versjon av denne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33547

Kjøpte inn nøtter (valnøtter og hasselnøtter) for å ha i, i tillegg til frøene. Da blir det i det minste litt mere fett!
I dag prøvde jeg også å ha fløte i som noen hadde nevnt i tråden, men det likte jeg ikke helt..

Ellers har jeg prøvd en versjon av pannekaker også:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35709

Tok i kanel siden jeg ikke liker kardemomme, og tok kanskje litt for mye fordi hele greia smakte mest kanel.. :P Pluss litt olje og creme fraishe. Neste gang jeg lager disse vil jeg unngå å spise mer enn 2 pannekaker på 1 dag, fordi jeg fikk veldig svakt utslag den dagen jeg spise disse til både frokost og kvelds. Er mulig et solid glass melk utpå dagen også hjalp til å synde..
Vil anbefale disse til spesielle dager, hvor man kanskje rett og slett ikke takler tanken på egg og bacon. Dessuten kan vel røra stå et par dager i kjøleskapet om man ikke bruker alt på én gang. :)

Ellers skal jeg nå bake superknekkebrødene mot helga, i tillegg til ei sjokoladekake. Tenker å dele opp kaka og se om jeg kanskje kan fryse biter i matpapir, så ta opp en bit når det skal være kos. :P

Snopsnoken 24-08-10 20:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Biggirl (Innlegg 921718)
Heisann
er det plass til en auguststarter til, selv om det er like før vi er i september?
har hatt en uke med nedtrapping av karbo, og i dag gikk startskuddet :) har 33 kg jeg ønsker å bli kvitt, så håper jeg klarer å gå ned en del av de før jul.

litt om meg: er en jente på snart 25 år, har samboer men ingen barn. trives med livet ellers, utenom vekt og kropp. er glad i å fotografere, scrappe, og være kreativ. mitt første delmål er å komme under 110 kg! så er bare å brette opp ermene og stå på.

sitter med en grusom hodepine i dag, men er usikker på om det er avvenning av høykarbo som er årsaken eller det at jeg er forkjølet... får ta en paracet før jeg legger meg, så jeg får en god natts søvn.

ser at dere er mange flinke her, og at resultatene allerede har begynt å komme. :) det er kjekt å lese om og er motiverende for oss andre! stå på videre

Her er det plass til ALLE uansett når i måneden det måtte være. Velkommen, og lykke til!

Snopsnoken 24-08-10 20:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tassa69 (Innlegg 921140)

Åja da, det merkes på klærne. En av mine favorittjeans går på igjen, og det er jeg veldig fornøyd med!

Gerrard 24-08-10 22:20

Veiedag idag...ned 4 kilo på 2 uker. Greit det?:cool:

Men sliter litt med maten nå. Har grei fordeling av kalorier på fett,protein og karber, men er redd for at kalori inntaket blir for lite. Ligger på 1500 til 1700 pr. dag. Er det fare for at kroppen kommer på "sparebluss" da?
Ketolysekuren sier at en skal spise når en blir sulten, men når en ikke føler sult så må kroppen gå på sparebluss etter hvert?

Dag 3 og 4 var slitsomme, men etter det har det gått greit...helt fram til i dag. Vondt i hue og mage, akkurat som kroppen IKKE vil ha fett...noen som ha opplevd det samme?

marjusen 24-08-10 22:28

Her vil jeg også melde meg inn. Begynte i dag etter mange ukers lesning både her og i ketolyseboka.

Har prøvd en del oppskrifter, bare for å sjekke at denne dietten var noe for meg, og det kan man trygt si. Er uuutrolig mye heerlig mat jeg kan spise.

Jeg har aldri vært en som spiser mye søtt, derfor er ikke det noe problem. Var en del øl og byturer før, men nå har jeg blitt pappa til ei lita jente som heter Olivia på 7 måneder. For ett herlig liv det er;)

Jeg er 27år, har samboer og jobber i Telenor. Har planer om å slanke meg fra 117 kilo til 80. Er veldig forbredt på at det kan ta litt tid, men med ketolyse kosthold og masse trening er jeg sikker på at jeg skal klare det.

Det var litt om meg, så skriver jeg innpå veietråden også etterhvert. Tenkte jeg sku prøve å ikke veie meg på 14 dager nå først.

Marius

IdaMarie 24-08-10 23:26

Får jeg også slenge meg med?

Jeg trenger å ta av ca 10 kg. Jeg gikk ned litt over 20kg ved hjelp av reductil, for to år siden, men nå har 5-7 kg sneket seg på igjen.

Jeg har også revmatisme, så om lavkarbokosthold virker positivt inn på det, så er jo det flott.

Jeg har ikke tenkt å telle karber i utgangspunktet, men kutter ut brød, pasta, ris og potet, samt forsøker å velge produkter med lite karber.

Vekt i utgangspunktet er 78,3 kg. BMI 26,8.

monstermarihone 25-08-10 10:06

Hei og velkommen. Hadde veiedag i dag, og da har jeg gått ned en halv kilo denne uken. Går nok litt saktere nå enn de første ukene, men ned er ned:) Jeg spiser stort sett egg til frokost, med bacon eller annet kjøtt, føltes litt mye i begynnelsen, men nå har jeg blitt vant til det så nå går det bra. Ellers spiser jeg mye grønnsaker i forskjellige varianter og prøver å ta inn fett, men synes det er litt vanskelig. Lunsj er som regel middagsrester eller kylling / omelett og salat.

Muffin 25-08-10 10:41

Hei og velkommen til alle nye og gratulerer til alle som er gått ned! :)

Jeg har ikke vært noe flink siden fredag. Jeg skled ut når vi fikk besøk, og har ikke klart å ta meg inn igjen. Ser at vekta har gått oppover igjen.:(

Har barn som er litt kresne i matveien, og syns det er vanskelig at jeg skal spise annen mat enn dem (og mannen) veldig ofte.
Skylder også på at jeg venter på den månedlige, da mister jeg litt viljestyrke...

Men jeg vil og skal ned, så jeg må bare skjerpe meg igjen!!

MarensLille... 25-08-10 11:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Muffin (Innlegg 922106)
Hei og velkommen til alle nye og gratulerer til alle som er gått ned! :)

Jeg har ikke vært noe flink siden fredag. Jeg skled ut når vi fikk besøk, og har ikke klart å ta meg inn igjen. Ser at vekta har gått oppover igjen.:(

Har barn som er litt kresne i matveien, og syns det er vanskelig at jeg skal spise annen mat enn dem (og mannen) veldig ofte.
Skylder også på at jeg venter på den månedlige, da mister jeg litt viljestyrke...

Men jeg vil og skal ned, så jeg må bare skjerpe meg igjen!!

Ingen barn er kresne i matveien! ...i utgangspunktet... :p Det er vi som foreldre som bestemmer hva barna skal spise helt fra fast føde blir introdusert ved ca. 6 mnd. alder, og de formes av våre matvaner som foreldre...
Min 8 år gamle datter spiser samme middag som meg, og sambo også. INGEN problemer :D Hun har ikke en gang eterlyst hverken ris, poteter eller pasta... :cool:

bolleblondina 25-08-10 11:54

Hei alle sammen!
Er ferdig med uke 1 og synes jeg har fått et tålelig greit resultat: minus 1,4 kg! Er kjempefornøyd :)

Uka har gått greit, kom i ketose dag 2, falt ut dag 4 (sikkert noe jeg putta i meg uten at jeg helt kan skjønne hva det var..), men vært tilbake hele tiden etter det :) Er ikke overbegeistret for å spise omelett da jeg ikke er så glad i egg, og kokt egg er hvertfall ikke noe alternativ, men må man så må man he he! Tar fatt på en ny uke med full motivasjon, og denne uke tas målebåndet fram også!

Muffin 25-08-10 13:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MarensLille... (Innlegg 922136)
Ingen barn er kresne i matveien! ...i utgangspunktet... :p Det er vi som foreldre som bestemmer hva barna skal spise helt fra fast føde blir introdusert ved ca. 6 mnd. alder, og de formes av våre matvaner som foreldre...
Min 8 år gamle datter spiser samme middag som meg, og sambo også. INGEN problemer :D Hun har ikke en gang eterlyst hverken ris, poteter eller pasta... :cool:

Kjenner at dette er en diskusjon jeg ikke orker å gå inn på, annet enn å si at barn er veldig forskjellige, og det er matlysten også.
Om du har en datter som spiser alt, så er jo det selvfølgelig fint, men det betyr ikke at andre foreldre har mislyktes om deres barn ikke spiser alt de blir servert.
Dette tror jeg veldig mange foreldre har erfaring med, spesielt de som har flere barn, og som kan se hvor forskjellig søsken er i matveien, akkurat som de er forskjellig ellers.

Meniallverden 25-08-10 14:05

Heia, jeg er en stillesittende dame på 44 år. har flere ganger forsøkt lavkarbo - og det virker. Går ikke så veldig strengt ut men har likevel gått ned ni kilo siden etter påske. Hadde laaang og god sommerferie som ble langt i fra lavkarbo, så da kom det et par kilo på igjen. :p
Krise er det likevel ikke, for jeg startet opp igjen og nå er jeg der jeg var før ferien.:D

hmmm 25-08-10 14:08

Er fortsatt med, men dt går så trått.... Merker ikke noe på klærne..... er trøtt og sliten. Sover for lite, jobber for mye. Vil bare grave meg ned.

Tror ikke jeg spiser nk heller, så nå sparer nok kroppen alt den kan.

DRITT!!!!!

MarensLille... 25-08-10 15:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Muffin (Innlegg 922201)
Kjenner at dette er en diskusjon jeg ikke orker å gå inn på, annet enn å si at barn er veldig forskjellige, og det er matlysten også.
Om du har en datter som spiser alt, så er jo det selvfølgelig fint, men det betyr ikke at andre foreldre har mislyktes om deres barn ikke spiser alt de blir servert.
Dette tror jeg veldig mange foreldre har erfaring med, spesielt de som har flere barn, og som kan se hvor forskjellig søsken er i matveien, akkurat som de er forskjellig ellers.

Nei nei nei nei, det var ikke meningen å lage noen diskusjon ut av det, det var bare en litt små-arrogant påstand fra min side! :D
Etter å ha jobbet som restaurantsjef i mange år, har jeg blitt ganske så oppgitt innimellom av foreldre som bestiller: "En barneporsjon UTEN grønnsaker"... :eek:
Du har så rett i at unger er forskjellige i matveien, noen spiser ingenting, andre spiser alt... :p
Men til syvende og sist er det vi foreldre som bestemmer, og det var det eneste jeg ville frem til... :cool:

picasso 25-08-10 16:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bolleblondina (Innlegg 922147)
Hei alle sammen!
Er ferdig med uke 1 og synes jeg har fått et tålelig greit resultat: minus 1,4 kg! Er kjempefornøyd :)

Uka har gått greit, kom i ketose dag 2, falt ut dag 4 (sikkert noe jeg putta i meg uten at jeg helt kan skjønne hva det var..), men vært tilbake hele tiden etter det :) Er ikke overbegeistret for å spise omelett da jeg ikke er så glad i egg, og kokt egg er hvertfall ikke noe alternativ, men må man så må man he he! Tar fatt på en ny uke med full motivasjon, og denne uke tas målebåndet fram også!

Bra jobbet! Gleder meg til offisiell 1-ukes veiedag. Håper på bra resultat her også.

Og målebånd er en god ide. Er det mer motiverende enn å gå på vekta?

Jeg veide meg i dag tidlig med vekta på to forskjellige steder på badegulvet. Den ene plassen viste vekta 76.1 (!!! Det er jo mer en start vekta min jo) og den andre plassen på gulvet viste vekta 72.9... Tror ikke noen av de stemmer. Er vekten min helt ødelagt? Den er digital. Hvilket underlag skal den helst stå på?

Og kom igjen folkens!!!! Hver dag er en dag nærmere målet:) Selv om vi blir mer og mer lei egg....:D

aktivjente 25-08-10 20:47

Merker endelig på klærne at det skjer noe! Synes imidlertid ikke det ses i speilet..

Har så vondt i ei hofte at jeg ikke har trent denne uka - skikkelig nedtur, jeg trener min. 5 ganger i uka. Heldigvis hjelper det å gå- og det tar meg 45 min. å gå til jobb!

Hva spiser dere for å få bort den vonde ånden? Finnes det f.eks en slags lavkarbotyggis?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.