Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Tråd for junistartere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34336)

JKBB 17-06-10 12:38

Sv: Tråd for junistartere

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av rik (Innlegg 892236)
Startet på maitråden, men går over å skrive på juni nå. Ser lite resultat i uke 4. Litt skuffet, men slik kan det jo være for mange har jeg forstått. Vil fortsette jevnt og trutt videre. Lykke til dere andre med!:)

Jeg er godt ut i andre uke å har STARTA med dårlige reultater lik -nesten 1 kg, på vekta...
MEN Cm forsvinner så fort at jeg tror nesten ikke det jeg ser på målebåndet! :) JIPPIII!
Det er til stor hjelp for motivasjonen! :)

Foreslår å måle cm for ALLE!!! En dag vil vekta stagnere litt, selv om man er i ketose, og da er det til stooor hjelp å se at ting skjer likevel! :)

Cec1973 17-06-10 12:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JKBB (Innlegg 892410)
Hahaha! jeg ser det for meg ja! Hehe! Men jeg ser for meg at dette er litt vanligere for den eldre garde!? :P Blir mine sånn i en alder av 25 så kommer jeg til å gjøre noe med de altså!! :P Adder de til listen! :P Må vel få fjerna overflødig hud på magen også, HVIS jeg klarer dette! :)

Haha, folk må tro jeg er sprø her jeg sitter og ler høyt gir meg selv! :-) Og ja, jeg regner ikke med at du vil få slike pupper nå, og hvis du får det får vi starte en innsamlingsaksjon! :-D

klem

Aminata00 17-06-10 12:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Labomba (Innlegg 891978)
Prøv å ta en titt på denna tråden, der finner du tabeller http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34431
Ellers er det mange som bare leser etiketter, og det funker bra når man er inne i det.

Takker for svar! =)
Jeg får prøve meg litt frem. Jeg hadde uansett fullt utslag på ketose-strixsen, det må jo bety at jeg gjør ting riktig?
Foreløpig følger jeg oppskrifter etter "de beste GI-oppskriftenes" 14 dagers "kom i gang-meny". Så jeg regner med at jeg holder meg på riktig antall karber. Jeg har ikke komt helt inn i dette med å telle, og vet ikke helt om jeg er så keen på det. Er redd jeg blir litt "hysterisk". Ble litt overfokusert på kcal når jeg var på vektklubben en periode, og det skremte meg litt. Leser jo på etiketten før jeg spiser og sørger for at alt har et lavt innhold av karbohydrater.

JKBB 17-06-10 12:54

Rettelse: Jeg veier nå 102 kg! :) Starta på 105, så da har jeg gått ned 3 kg. ÅÅÅÅ, som jeg gleder meg til å være under 100!!! :D

Aminata00 17-06-10 13:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JKBB (Innlegg 892426)
Rettelse: Jeg veier nå 102 kg! :) Starta på 105, så da har jeg gått ned 3 kg. ÅÅÅÅ, som jeg gleder meg til å være under 100!!! :D

Og det er ikke lenge til!! =) Du er god! =)

u-no-hoo 17-06-10 14:46

Dette er kanskje et litt intimt/personlig spørsmål, men må spørre likevel. :rodme:
Er liksom ikke så mange andre jeg føler jeg kan spørre om dette.
Mitt "problem" er at jeg ikke går på do. (ikke for å tisse altså, det gjør jeg mange ganger daglig :_plystre: )
Har ikke vært på flere dager nå. Er det normalt?

JKBB 17-06-10 15:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av u-no-hoo (Innlegg 892492)
Dette er kanskje et litt intimt/personlig spørsmål, men må spørre likevel. :rodme:
Mitt "problem" er at jeg ikke går på do. (ikke for å tisse altså, det gjør jeg mange ganger daglig :_plystre: )

Jeg vet ikke så mye om akkurat det, annet enn at mamma ble bedre i magen en godt stund, etter at hun starta med lavkarbo, men så ble ble det plutselig tregt igjen....Jeg har motsatt problem...jeg ble også bedre, men to ganger av de tre siste dagene har det blitt helt rennende...(blir nesten litt rød når jeg sitter å skriver her) Det ble så ille at jeg måtte bare løpe altså...skikkelig ekkelt...hadde gått rett i buksa om jeg ikke hadde knipt igjen med alt jeg hadde... :S

JKBB 17-06-10 15:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aminata00 (Innlegg 892429)
Og det er ikke lenge til!! =) Du er god! =)

Takk! :)
Endelig skjer det noe! :)

Matgud 17-06-10 15:28

Sitat:

Jeg har og samme tingen..må ikke like ofte på do lengre:eek:
Bare deilig egentlig! liker ikke å tørke mæ i ræva i grunn..:rolleyes:

Aminata00 17-06-10 15:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 892520)

Haha, fantastisk!=)

Jeg har det også sånn. Magen jobber litt treigere. Tror det er vanlig med forstoppelse når man går på lavkarbo. Det sa hvertfall dama i helsekostbutikken. Med de har noe greier der som skal hjelpe. Vi får jo ikke så mye fiber i oss lengre, som vi gjorde gjennom brødet. Så hvis det blir helt ille så finnes der fibertilskudd o.l. som kan hjelpe=)

Matgud 17-06-10 15:43

Jau, :) ....

AAAOOO, ser på bakeprogram..det var den LEKRESTE ostekaka ever.....

Stekt i ovn, med kjeksbunn og blåbær og ost....den må jeg prøve å lage på et ketolysevis..Noen som er interessert i at jeg skal prøve???

TrillTrall 17-06-10 15:59

Sv: Tråd for Junistartere

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dessi (Innlegg 889402)
Hei!
Jeg startet på mandag og blir gjerne med på Junistarterne. Første gang jeg prøver dette, men i forhold til hva som kan spises og ikke, føler jeg at dette er meg. :D

Jeg var tilbake til karbo en stund, men hoppet tilbake til lavkarbo igjen, det er så mye digg mat her! :) Kjekt å passe vekta og spise laks med rømmesaus til middag... :D

JKBB 17-06-10 16:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 892538)
Jau, :) ....

AAAOOO, ser på bakeprogram..det var den LEKRESTE ostekaka ever.....

Stekt i ovn, med kjeksbunn og blåbær og ost....den må jeg prøve å lage på et ketolysevis..Noen som er interessert i at jeg skal prøve???

Ja det må du prøve! :)
Du kan bytte ut kjeksa med nøttebunn! Jeg prøvde knuste mandler og smør ut i fra ei oppskrift her inne, men synes det ble litt for mye smørsmak! Det skal gå an å blande nøtter med egg og litt forskjellig ogå steike den..kan være det finnes en sånn oppskrift her inne. :) Jeg skal prøve det neste gang iallfall! :)

Matgud 17-06-10 16:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JKBB (Innlegg 892551)
Ja det må du prøve! :)
Du kan bytte ut kjeksa med nøttebunn! Jeg prøvde knuste mandler og smør ut i fra ei oppskrift her inne, men synes det ble litt for mye smørsmak! Det skal gå an å blande nøtter med egg og litt forskjellig ogå steike den..kan være det finnes en sånn oppskrift her inne. :) Jeg skal prøve det neste gang iallfall! :)

Da skal jeg gjøre det vd neste anledning! Nå lager jeg solsikkebrød, bare jeg bruker gresskarkjerner.Det ser knallgodt ut. har puttet litt ekstra ting oppi, bla: Olje, oliven, kruskrakli og div krydder. Oliven på toppen såklart!...Laga dobbel røre og, så det blir nok brød fremover! Bilder kommer:D:D

u-no-hoo 17-06-10 16:44

Sitat:

hehe

savner det ikke jeg heller altså, men synes bare det var litt rart.
Jeg får vel vente noen dager og se hva som skjer. Og skjer det ingen ting, løper jeg på apoteket. (hvis jeg tør :rodme: )

JKBB 17-06-10 16:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 892555)
Da skal jeg gjøre det vd neste anledning! Nå lager jeg solsikkebrød, bare jeg bruker gresskarkjerner.Det ser knallgodt ut. har puttet litt ekstra ting oppi, bla: Olje, oliven, kruskrakli og div krydder. Oliven på toppen såklart!...Laga dobbel røre og, så det blir nok brød fremover! Bilder kommer:D:D

Jaa! :) Og oppskrift! :D

TrillTrall 17-06-10 17:17

Sitat:

Jeg har blitt mye bedre i magen på moderat lavkarbo jeg. :) Tidligere var jeg ofte hard i magen og plaget med luft - nå er det veldig lite luft og avføringen er så myk og fin atte. :cool:

Matgud 17-06-10 17:22

Nammis brød!!!

Tror igrunn oppskriften er Nannahs!! Link : Solsikkebrød

Min egen måte å gjøre det på:

6 egg

125g kremost

1/2 dl melk/fløte

220g finmalte gresskarkjerner

2 ss fiberhusk

1 klype kruskrakli

2 ts bakepulver

Litt olje, chilikrydder, paprikakrydder (velg smaker selv)

Rør alt sammen

Så finkuttet jeg oliven å hadde på toppen !! NAM

litt salt i røra og gjerne havsalt på toppen!

Jeg bruker det i en langpanne, moser det utover til ønsket høyde, steker i ovnen på 175 grader i 25 minutt ca. (kommer ann på høyde)

YUM!

I følge frøa jeg kjøpte er det lavere karber enn det som står i matvaretabellen! YAY! Nå ble jeg glad:D Ca 2 karber pr skive, kommer såklart ann på hvor store skiver du lager da. Dette er det beste jeg vet!

Fototid:

http://berggrens.files.wordpress.com...ajabrc3b8d.jpg

http://berggrens.files.wordpress.com/2010/06/nammis.jpg

Litt uklart da jeg måtte bruke mobil, haha vitaminer i bakrunnen:rolleyes::rolleyes:

Matgud 17-06-10 17:23

Går fint ann å bruke til pizzabunn og tror jeg:) Bare halvsteke den først!

Benedictee 17-06-10 20:39

Hva er fiberhusk og kliskrakliheisann?

Matgud 17-06-10 20:48

Fiberhusk får du kjøpt på helsekost:) og kruskrakli får du kjøpt for 8 kr på rema:D er mye da, så varer lenge lenge:)

Hvis du skal begynne å bake så får du det meste på helsekost..jeg har kjøpt meg dette:

Helsekost
Johanneskjernebrødmel
fiberhusk
solsikkekjerner
gresskarkjerner

Meny
Ketolyse bakemix
Multivitaminer
Dem selger og ketolyse bøker og stix.
Har egen hylle for masse produkter.

Rema
Kruskrakeli
mandler
osv

:)

tmaria 17-06-10 21:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 892653)
Fiberhusk får du kjøpt på helsekost:) og kruskrakli får du kjøpt for 8 kr på rema:D er mye da, så varer lenge lenge:)

Hvis du skal begynne å bake så får du det meste på helsekost..jeg har kjøpt meg dette:

Helsekost
Johanneskjernebrødmel
fiberhusk
solsikkekjerner
gresskarkjerner

Meny
Ketolyse bakemix
Multivitaminer
Dem selger og ketolyse bøker og stix.
Har egen hylle for masse produkter.

Rema
Kruskrakeli
mandler
osv

:)

Fiberhusk kan du også kjøpe på Ica og Ultra! 20 kr billigere der ;)
De fleste frø (linfrø, sesamfrø o.l.) kan du kjøpe på Rema og andre dagligvarebutikker :)

Matgud 17-06-10 21:24

Ja derfor jeg sa dem har masse produkter;)
hadde alt kjøpt fiberhusk hos helsekost før jeg dro dit.

tmaria 17-06-10 21:25

Anbefaler http://lenabeatrice.net for masse gode oppskrifter :)

Sniki 17-06-10 22:04

Henger meg på dere jeg!

Startet på mandag 14. Ikke så mange dager enda, men hittil ser det ut at dette er noe jeg kan klare!

Matgud 17-06-10 22:07

Velkommen skal du være! :D

Vidos 17-06-10 22:19

V E I E D A G ! ! ! !
Vekta første uka viste en nedgang på 2,5 kg. Og minus 4 cm rundt magen (målte kun den).:) Kommer til å måle flere steder imorgentilig.
Stixen viser noe mellom lys og mørk lilla, men denne første uka har jeg nok ikke vert flink nok med maten pga hektisk jobbing og lange dager.
Men er tross alt fornøyd.
Kan jo ta noen av forandringene jeg har merka denne første uka.
-Sjokoladesuget (som har vert uutholdelig før) er borte, rart men herlig.
-Svetter lettere.
-Går ikke på do oftere enn før, men det kommer MYE mer når jeg først går.
-Har mye mer energi og tiltakslysten.
Har også vert gjennom den svimmelheten og den lette hodepinen mange har dem første dagene men det er gått over.
Ellers syns jeg maten er fabelaktig å spise all den maten vi kan spise...elsker det!

tmaria 17-06-10 22:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vidos (Innlegg 892715)
Stixen viser noe mellom lys og mørk lilla, men denne første uka har jeg nok ikke vert flink nok med maten pga hektisk jobbing og lange dager.
Men er tross alt fornøyd.

Husk at stixen ikke trenger å være mørk! Det er gjerne et tegn på at man ikke har drukket nok vann. Utslag er utslag. Det finnes ingen grader av ketose :)

pingunn 17-06-10 22:23

Sitat:

Spiser du linfrø?? Jeg spiser endel av det, og da blir det ikke no problem her hvertfal:D Det gjør susen :cool:

~Hilla~ 17-06-10 23:34

Sitat:

Lag deg linfrøknekkebrød, det setter fart på magen.

2 ss hele linfrø
2 ss knuste linfrø
og 2-3 ss vann eller ett stort egg

Ha utover ett bakepapir og sett i mikroen på full guffe i 3-5 min. Knallgodt med ost:D;)

Labomba 18-06-10 00:13

Ett glass rødvin hjelper også veldig på magen, synes jeg. I dag skal jeg ta en øl før senga, har nemlig spist så lite karber at det er lov. Juhuuu.

Labomba 18-06-10 00:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 892571)
Jeg har blitt mye bedre i magen på moderat lavkarbo jeg. :) Tidligere var jeg ofte hard i magen og plaget med luft - nå er det veldig lite luft og avføringen er så myk og fin atte. :cool:

Hva mener du med "moderat", TrillTrall?
Har du økt karbohydratene, eller gjør du som jeg, spiser mindre grønnsaker? :rolleyes:

Labomba 18-06-10 00:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tmaria (Innlegg 892674)
Anbefaler http://lenabeatrice.net for masse gode oppskrifter :)

Enig med deg, tmaria. Titter stadig på hennes sider, og der er det virkelig forandringer på den dama. :D Gerd også har masse lekre oppskrifter og har hatt ett makaløst resultat. :)

u-no-hoo 18-06-10 00:36

tror jeg må prøve linfrø.
Tusen takk for gode råd. :D

whynn 18-06-10 00:45

lenabeatrice.net har redda mange middager her i huset :) kjempe fin side men utrolig mye godt så ja, sterke anbefalninger herfra også :)

~Hilla~ 18-06-10 03:58

Hjelpes:eek: -7 kg siden jeg startet for 14 dager siden....:heia:

JKBB 18-06-10 08:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ~Hilla~ (Innlegg 892819)

WOW!! Gratulerer!! :D
Det er fantastisk! :)

Målte rompa i går, bare for å se om no skjer der bak, og joda, nå har den begynt å kympe litt! JIPPIIII!!!! Gadd ikke se mer nøye på det så gleder med til måle og veiedag på søndag! :) Mulig veiedag blir mandag siden jeg veier meg på morningene nå, og vi skal være borte i helga.

pingunn 18-06-10 08:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ~Hilla~ (Innlegg 892819)

:heia: Gratulerer!

Idag viser vekta ned 2,2 kg :heia: Er godt fornøyd med det siden mandag. Min skikkelige veie dag er ikke før på mandag, er veldig spent på helga, for skal på leir i helga, og får servert mat.....:rolleyes: Tror jeg skal lage opp en stor salat og lure meg litt plass i kjøleskapet. Veit jo aldri hva som blir servert.
Men føler meg litt teit nå jeg spiser noe helt annet enn alle de andre..:rolleyes::o
Ja ja, er vel bare noe jeg må komme over.:cool:

Cec1973 18-06-10 09:26

Wow! Ned over 7 kilo på 14 dager, det er jo helt fantastisk! Gratulerer!

Hmmmm .... Det er nok ikke så lett å spise lavkarbo på reise, ihvertfall ikke uten litt planlegging. Altså i går spiste jeg en pølse og et egg kl. 12. Trodde jeg skulle klare å få stukket innom en butikk, for å kjøpe litt ost, på Schipool, men flyet var forsinket inn, så vi måtte løpe til neste fly. Med det resultatet st jeg måtte spise den andre halvdelen (den første gikk ned på første flytur) av mursteinskiven min og en haug med mangler. Var fortsatt sulten og spiste derfor 2,5 tuc kjeks, m til sammen ca 6 kh. Da vi kom til flyplassen kjøpte jeg meg en liten ost og en pakke kyllingskinke. Var i himmelen! :-) middagen ble en biffsalat uten ris, nesten uten salat og litt biff. Altså, sikkert egentlig rissalat, som jeg ba om å ikke få. :-) glad jeg hadde spist ost og kyllingskinke!

Ellers har jeg ikke skjeiet ut med annet enn cola light, og det skal jeg jammen meg unne meg når jeg er på ferie, til det tyter ut av ørene! :-)

Ferieklem

Cec1973 18-06-10 09:36

Pingunn: gratulerer med minus 2,2!

Jeg har ikke spist ute med andre enda, men vi skal på helgetur med et vennepar dag. Og ja, jeg skjønner hva du mener med st du føler deg teit ved å spise noe helt annet. Det blir liksom voldsomt sært! Jeg skal prøve å ikke lage noe oppstyr, rett og slett spise litt før vi går og så bare bestille det kjøttet jeg vil ha og så la poteten/risen ligge igjen, ev. Spørre om å få salat istedetfor. Godt tips, ta med deg noe hermetikk og noen plastgafler , så har du noe du kan spise raskt, uten tilberedning og uten at det må ligge kaldt. Det eneste jeg kommer på er tunfisk, men tar gjerne imot andre tips!

God tur-klem

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.