Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Maistarternes veietråd! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33414)

Vatti 07-06-10 23:05

Sv: Maistarternes veietråd!

For ordens skyld: Jeg er 164 cm høy og veier rundt 80 kg. Det er fremdeles innenfor "overvekt" i følge BMI-kalkulatoren, men mye ligger rundt magen. Jeg må ned i vekt og jeg må trene magemusklene.

Tenker jeg må ha 75 kg som første delmål. Om bare jeg kommer dit, så skal jeg nok klare resten også.

Majanne 07-06-10 23:53

Vatti: sånt sier man da ikke til folk, altså!!Skjønner godt du ble lei deg!*klem* Prøv å ikke tenk på det!

whynn 07-06-10 23:58

huffda vatti, Drittfolk. men er ikke noe og bry seg om. tenker hu er ganske flau nå den som sa det..

men da må du bare tenke at tenk å mye oppmerksomhet du vil få på det når du nå skal rase ned :) masse lykke til, les masse på jornalene å dagbøkene og bildetråder.. det er motivasjon :))

Benedictee 08-06-10 10:29

Idag er det Tirsdag og veiedag. Må innrømme at tilfeldighetene har hjulpet meg veldig denne uka, selvom jeg også har vært veldig obs på alt som går inn i kroppen. På lørdag var det sommerfest med jobben og jeg hadde da 5-6 pärecider og dessverre ikke den sukkerfrie. Tidligere på dagen hadde jeg bare en salat og til middag en grillet kotelett uten tilbehør så jeg håper det ikke ble for ille. I tillegg tok jeg èn sjokoladebit fra et vorspiel. Hadde vi vært der 2 minutter lenger, ville jeg nok glefset i meg hele posen, men tilfeldigvis skulle vi gå. Og igår på jobb ville jeg gjerne ha en is, men heldigvis og tilfeldigvis var kantina stengt og isboksen låst. PHEW!!

Så, tirsdag 08.juni : 89,7 kg, ned 1,6 fra forrige uke. Det er jo faktisk rimelig bra når jeg tenker meg om, men jeg skulle veldig gjerne ligget på jevnt 2kg pr uke.

Jeg har forresten kuttet ut tyggis og heller gått over til Fribol Host/hals, denne har ingen karbs og bare 0-1g søtningsmiddel. Det får duge, NOE må jeg ha når jeg jobber så tett med ansiktene til folk.

Gleder meg til neste tirsdag! :)

whynn 08-06-10 11:22

Fribol host/hals?! er det tygge gummi? har sett reklama for den på tv forsåvidt men. smaker det godt da. trodde det var medisin jeg ;p :)

siri0109 08-06-10 13:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av whynn (Innlegg 887626)
Fribol host/hals?! er det tygge gummi? har sett reklama for den på tv forsåvidt men. smaker det godt da. trodde det var medisin jeg ;p :)

fribol er sukkerfrie drops:) min redning på denne kuren...kjøpes på apoteket;) 0 karbo i de...

Matgud 08-06-10 16:05

KLarer ikke vente på å kjøpe vekt jeg!!!!

whynn 08-06-10 21:52

jeg skal kjøpe til fredag...!! gleder meg hehe:)

Matgud 08-06-10 22:47

Ja, Jeg tror jeg må handle i morgen eller torsdag, kommer ann på når pengene tikker inn. Har såå stort håp...Egentlig blir jeg vel heller skuffa tenker jeg....Tørr ikke å håpe.................:( Håper hvertfall at jeg ikke har gått opp!:eek:

whynn 08-06-10 23:47

synes det går litt treigt her om dagen å.. men er forde det gikk så fort sist gang hehe :)

men men. nå har jeg veid meg på sånn vanlig "gammel" vekt, blir både lettere og se og mere nøyaktig når jeg får kjøpt en digital :)

Matgud 09-06-10 00:10

Huff! regna ut at jeg har spist 17 karbs i dag.. tror dere det er krise:(?:confused:

Vatti 09-06-10 00:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 887978)
Huff! regna ut at jeg har spist 17 karbs i dag.. tror dere det er krise:(?:confused:

De dagene jeg har spist litt for mye karber så har jeg passet på å være i bevegelse mer enn det jeg vanligvis ville vært, og da har det gått helt fint.

Sliter litt om dagene - pga streik må min sønn være med meg på jobben, og jeg synes nesten at han må få is i løpet av dagen (det er varmt, han blir lei) og det er ganske tortur å kjøpe is til ham uten å kjøpe til meg selv også.

Om bare jeg er flink til jeg kommer ned til 75 kg så tror jeg alt går mye lettere - men det er altså så forferdelig tungt akkurat nå. Er i utgangspunktet ikke noe flink med mat. Har dårlig struktur på både måltider og mengder. Uff og uff så sutrete jeg!

whynn 09-06-10 10:14

Matgud: bruker du keto-sticks?

alle er jo forskjellig men for min del passer jeg bare på at jeg er i ketose,
teller skjeldent nøye over men sånn ca.. ;) burde nok vært litt flinkere.. men så lenge det fungerer så er jeg fornøyd jeg..

emgra 09-06-10 11:55

3 uker overstått!
Vekttap:
Uke 1 -1.3kg
Uke 2 -700g
Uke 3 -300g
Har mistet ytterligere 5cm på kroppen, å har nå mistet 23cm tilsammen! :D Veide litt mer idag enn igår, men det gjør ingenting. Fordi det gir kanskje større vekttap til neste uke! Å det er jo megamotivasjon!
Jeg koser meg tynnere! Livet er herlig! :stortsmil:geip:

Stå på alle sammen!! :heia::heia::heia:

Matgud 09-06-10 12:08

Jeg bruker det ja:) første gang jeg sjekket var den rosa, andre gangen lilla. så vet ikke helt jeg:) Tenkte å snikveie meg i kveld! veiedagen er egentlig ikke før fredag, men skal på trening og der har dem sånn god vekt:P hihi

whynn 09-06-10 16:03

etter det jeg har lært her inne har det ikke så mye og si hvordan farge det er på den i forhold til nedgangen. men er den helt mørk kan det være du får i deg for lite vann .. :)

ja jeg har en tendens te og veie meg på helsestasjon når jeg er innom med guttungen :) stoler lissom mere på den vekta hehe ;p

*Mali* 09-06-10 22:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hanne42 (Innlegg 885291)
Hei Mali

hvorfor onsker du a velge en egen vri pa lavkarbkostholdet ditt? Det er ofte vanskelig for en nybegynner a kjore egne vrier og for a sikre en sunn vektnedgang er det ofte lurt a velge en av variantene som er utviklet av f eks en lege (Atkins, Fedon, Ketolyse). Jeg ser du inkluderer brod og sjokolade i kostholdet ditt. Hvor mange karboer ligger du pa daglig?

Det er fint at du er mett. Sorg for at du blir mett pa sunne ting som masse gronnsaker, masse salat, nok protein (1 gram per onsket kroppsvekt, dvs ca 55 (?) gram per dag for deg, mer hvis du trener hardt flere ganger i uka) og nok fett.

Lykke til denne uka!

Hanne

E nok ikke flink med å telle nøyaktig, noen dager blir det litt for lite, noen dager blir det litt for mye. Spiser mye grønt og mye egg + proteiner av forskjellige slag og knekkebrød. Klarer nok ikke å få i meg nok fett, men det kommer seg. Har god tid og føler at ting går rett vei.

Spiser ikke lavkarbo for å primært gå ned i vekt, spiser det for å endre kostholdet og for å føle meg bedre. Har vært plaget med ett blodtrykk som har blitt lavt i perioder, det e blitt mye bedre nå ...noe som jeg håpet. :D

Jeg har lest her inne en god del før jeg startet den 18 mai, og dietten var streng den første tiden. Nå er jeg ikke like streng men føler meg bra og synes fremdeles det er mye nyttig å hente her inne. Jeg har spist 1 brødskive, 2 rundstykker og 4 havre polarbrød siden 18 mai, fyfy men helt greit for min del. Sjokolade har det desverre sklidd mere ned, både 70%, sukkerfri og med sukker, men spiser langt mindre en tidligere. Trives og har det bra, lærer masse nytt og nyter det :D

Kjøttbolla 10-06-10 12:10

Det går veldig treigt med meg om dagen.. Men det går da iallefall nedover. Er fornøyd med det. Ny vekt i dag var 91,4 kg

Vatti 10-06-10 13:15

Går fryktelig tregt med meg også for tiden. Men jeg er i ketose iallefall - sjekket i går kveld. Jeg lurer på om jeg må innse at pepsi max er en partystopper for meg. Mistenker at det er den som er skyld i min manglende vektnedgang.

Æsj!! Ikke røyker jeg, ikke snuser jeg, ikke drikker jeg mye, ikke spiser jeg is eller frukt eller godterier, og nå skal jeg da altså ikke kunne drikke pepsi max heller. Livet er ganske urettferdig til tider.

emgra 10-06-10 13:59

Jeg også eeelsker Pepsi Max'en! Er d eneste snopet jeg har liksom! Men Bestemte meg igår for å kutte litt ned på inntaket, så bestemte meg for å drikke MINST 1,5l flaske med vann før jeg får røre Pepsien. Å har du sett, 400g ramla av over natta! :D

Benedictee 10-06-10 18:01

Æsj, slikt vil jeg ikke høre..haha! orker ikke engang tanken på å legge pepsien min på hylla. Men selvsagt, dersom ting hadde fått opp farta så er det under vurdering. kan alltids prøve en uke..men det får bli tirsdag etter veiing :P

LillePille 10-06-10 22:33

Uke 1, ned 2,2 kg
Uke 2, ned 0,6 kg

Totalt: 2,8 kg

Og det er så digg å gå ned i vekt utan å gå og vere konstant svolten og hjernevaska på mat!!! :jippi:

Vatti 10-06-10 22:44

Ettermiddagens styrkeprøve... Skoleavslutning med kaker, boller, is, brus.... Jeg klarte å holde meg til lovlige ting (litt røkelaks, litt spekekjøtt, agurk, paprika og pepsi max).

Jeg er visst litt laber i humøret for tiden. Skulle ønske jeg var slank og pen, sånn at jeg kunne drikke øl til fotballkampene, føle meg vel med å være sammen med andre osv osv osv.

Jaja, får vel slutte å sutre. Tar meg sammen SPORENSTREKS!!!

hanne42 11-06-10 08:36

Er pa 5. uka. Har mensen og snikveiing viser 1,3 kilo opp. Fyttirakkern!!! Foler meg tjukk og tung. Merkelig nok synes det bare pa magen. Vanligvis hovner jeg litt opp i fottene og anklene, men ikke pa lavkarbo. Godt det er noen lyspunkter da:o

Haper dere far en fin helg uten de store utskeielsene og fristelsene!

Hanne

Lill-B 11-06-10 09:08

...og her er jeg etter 14 dager i Bulgaria. Føler jeg har levd godt i matveien
etter lavkarbo, men har sprengt alle grenser med øl bl.a. Tar det ikke
så tungt. Ferie er ferie og jeg føler meg akkurat nå full av vann.:eek:
Så jeg rører ikke vekten før tidligst på mandag. Må komme meg inn i ketose først og ikke minst få kjøpt tingene i kjøleskapet. Nå er det
ekko inni der... :lol: Har jo resten av året på å gjøre alt riktig.

Frøkengiraldriopp 11-06-10 14:45

Er på tredje uka, og kan melde etter dagens veiing :

Ned 0,7 kg :)

Totalt 4.1 kg - og takk for det :)

Matgud 11-06-10 16:54

Tjoihei....

Måtte jo veie meg i dag!!!!

uke 1 fra 29/5 - 6/6: 5 kg vektnedgang
uke 2 fra 5/6 - 11/6: 1 kg, forløpig. ( 2 dager igjen, kan vel ikke skje noe stort enda...

Men totalt 6 kg!:D:D:D:D:D

Matgud 11-06-10 17:23

6,2 faktisk :O

Vatti 11-06-10 23:49

Det er jo supert, Matgud!!

Matgud 12-06-10 04:33

Takk Vatti! Synes jeg bare ryr av meg kg jeg! For godt til å være sant syns jeg!!!!!

Men må innrømme å si at jeg er veeeldig hard på kostholdet da. Å teller nøye og prøver å få i meg rett antall Karbs. Har ingen sprekker hittil å har ingen planer om å ha det enda heller:)

weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee:D:D

Er det sånn at man går ned mest om nattan?? Det virker som at jeg kan gå ned opp til en halvkg jo!

Vatti 12-06-10 22:33

(hjelp, fant plutselig ikke igjen tråden - og nå som jeg endelig fant den så har jeg glemt hva jeg skulle si, så jeg sier bare hei. Hei!)

Vatti 12-06-10 22:37

Matgud, det foregår en viss forbrenning om natten også (basalstoffskiftet), men hovedgrunnen til at man veier mindre om morgenen enn om kvelden er vel væsketap. Man svetter om natten og mister også endel væske med utåndingen. Tror ikke det blir riktig å snakke om vektnedgang om natten, for det er om dagen vi har forbrenning av betydning.

Matgud 13-06-10 05:58

:) Ja. Ikke bare bare. Jeg pleier å veie meg rundt kveldstid. for det var da første gang jeg veide meg:)! :D
Men i går når jeg veide meg veide jeg 100 gram mer. så det likte jeg ikke noe særlig....

Lill-B 13-06-10 11:13

Jeg fryktet et "rykk-tilbake-til-start" resultat etter 14 dager med All Inclusive i Bulgaria.
Men det har gått over all forventning og jeg har "bikket" over på 80-tallet. :heia:
Goodbye 90-tall :boxing: Så nå er jeg halveis på mitt først delmål. :ja:
start : 94.7
Uke 1: - 2.8
Uke 2: - 1.2
Uke 3: + 0.5 :eek:
Uke 4: ferie
Uke 5: ferie
Uke 6: - 1.3
Tilsammen: - 4.8 :w00t: :D

Vatti 13-06-10 12:23

Lill-B, det er jo supert!! Har du passet på maten når du var på ferie, eller har du bare kjørt på og kost deg?

Lill-B 13-06-10 13:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vatti (Innlegg 890236)
Lill-B, det er jo supert!! Har du passet på maten når du var på ferie, eller har du bare kjørt på og kost deg?

Kjørt lavkarbo etter beste evne og masse grønnsaker og salater. Nok vann ingenting søtt, men ellers kan det vel sies at det ble ganske mye rødvin og endel pils på 14 dager. :o Trodde med den pilsen at den ville torpedere alt - men det har jo gått flott. :heia:
Det var buffet til alle måltider, og utvalget var stort. OG jeg har storkost meg. :ja:

Lois Lane 13-06-10 14:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lois Lane (Innlegg 883085)
startvekt: 84,5kg (antagelig mer, siden jeg har brukt to forskjellige vekter)
22 mai: 81kg
28 mai: 80kg (og det til tross for at jeg spiste taco i går, med vanlig taco krydder, og spiste en liten tacolefse)

Jeg merker at jeg har problemer med å få i meg mat i løpet av en dag. Flere som sliter med det? Jeg har ikke matlyst, og går til det begynner å rumle i magen. Frokosten i dag, skal jeg spise nå.... Blir jo ikke riktig det da? Vet at jeg skal spisenår jeg er sulten, men jeg er litt sånn "BAH" når det kommer til mat for øyeblikket. Får bake meg ett godt brød, for merker jeg savner noe å ha pålegget på

På fredag var jeg 78.4 så her går det unna. Mannen min har tatt av 10kg på samme tid. Han har vært borte i 2 uker, og jeg så at han var blitt tynnere i ansiktet. Han merker det på klær også sier han:)

Benedictee 13-06-10 14:48

To dager til ukas veiing :O Prøvde en slik 70% sjokolade på fredag..synes den smakte papp så det blir nok ikke så mye mer av det, men håper ikke den har gjort stort utslag. hadde dårlig utslag på stixene fredag og lørdag, men var tilbake litt igår kveld :) Spent ja!

Matgud 13-06-10 16:41

Hei alle mine forumister!!!!

Da er det hoveddag for å veie meg! Såklart har jeg veid meg før denne uken *blush*:flau:

Startvekt : 101 kg
Nå : 94.4 kg!

1 uke: -5 kg
2 uke: -1,6 kg
totalt: -6,6 kg

Første delmål er under 90 kg! Skal til Oslo den 25 Juni, så håper Håååper at jeg kanskje er på nesten 90 kg ved mosjon å godt humør!!!!!!:heia::meditere:

Glad for å ha dere:D

Vatti 13-06-10 22:24

Oi, Matgud - nå går det unna!!! Morsomt når det merkes på kroppen, synes du ikke?

Jeg er tilbake på riktig spor etter å ha hatt tidenes sprekk - derav ingen vektoppdatering, men nå har jeg vært i ketose en uke (endelig!!) og jeg merker at magen er litt mindre. Føler meg ikke sulten og generelt føler jeg meg bedre.

Lurer på om jeg kan ha insulinresistens, rett og slett. Jeg har hatt tendens til å (crave, hva heter det på norsk?) ... karbohydrater, og har merket at jo mer karbohydrater jeg spiser jo mer sulten blir jeg. Kunne glatt spise en kraftig middag, for så å ha uimotståelig lyst på sjokolade en halv time etterpå, og har vel i perioder småspist utrolig mye mellom måltidene.

Noe av det beste med ketosen er at denne intense lysten på karbohydratholdig mat er borte, og jeg klarer faktisk å holde meg til måltidene.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.