Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre dietter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Spis deg slank (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31897)

sommern2010? 29-04-10 20:27

Sv: Spis deg slank

Hei Hei , er ny her og føler meg helt alene i lavkarbo jungelen av matvarer...

Som en start har jeg kutta helt hvete,ris,poteter og sukker og lager nå for det meste oppskrifter selv. Problemet er at det kan bli litt kjedelig i lengden, spesiellt når man har dårlig tid. Lett å sprekke...

Ønsker å gå ned ca 15 kilo pga barneønske så har bestillt mat fra SpisDegSlank.no som kommer til uka. Så litt spesiellt ut, men moro å prøve ! :)

Håper på å få litt inspirasjon og støtte (siden sambo iallefall ikke vil begrense seg :()

tattoogl 01-05-10 22:35

Jeg har nå spist Spis deg slank produkter til frokost, mellommåltid og kvelds i litt over en uke. Til lunsj og middag har jeg lagd egen mat, som f.eks omelett, salat med tunfisk og egg, kjøtt med grønnsaker og fløte.. osv.. Men jeg har blitt så løs i magen... Noen som vet hva jeg kan gjøre med det? Hva er det som gjør at dette skjer nå? Kanskje fordi jeg spiser mer fett i kosten?? Tips godtas med stor takk

Kitt 02-05-10 21:18

Inneholder ikke disse Spis deg slank- produktene mye kunstig søtstoff?
I kombinasjon med en del fett i kosten kan det by på mage- trøbbel!
Kutt ned på tilsatt fett en ukes tid og se om det hjelper!

Imse 03-05-10 08:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 871302)
Inneholder ikke disse Spis deg slank- produktene mye kunstig søtstoff?
I kombinasjon med en del fett i kosten kan det by på mage- trøbbel!
Kutt ned på tilsatt fett en ukes tid og se om det hjelper!

Mye søtstofff, alt for mye:(

Jeg fikk rumling i magen, men dte var ikke så ille, og jeg åt masse smør på grøten osv. Men jeg åt bare av maten en ukes tid da, bare for å overleve på Riksen;) Aldri mere spis deg slank, neste gang lager jeg mat og tar med.

Imse 03-05-10 22:03

Slettet....

savoy 04-05-10 20:10

Åh hjelpes meg.. det var jo litt av en måte å takle kritiske spørsmål på.
Tankevekkende spør du meg.

Imse 04-05-10 20:20

Slettet....

Imse 04-05-10 20:23

Slettet...

Nerthus 19-05-10 23:05

Siden du ber om tilbakemelding, jeg synes faktisk du var ganske krass - du bruker bastante setninger som "ingen fornuftig sjel..." og "man bruker da virkelig ikke søtning ..." noe som ofte kan trigge litt defensive svar når man kommuniserer uten å se den motparten. Det eneste spørsmålet du faktisk stiller de - inniblant all "belæringen" er "hvorfor søte all maten?"

Siden de ikke svarer, kan jeg prøve - fordi det smaker bedre :D Dessuten, selv om ikke du er vant med søtt i middagen feks, er jeg ihvertfall vokst opp med litt søtt i både ertestuingen og spesielt i eggerøra. (skyld på pappa...)

Om det er så BRA med all søtningen er en annen sak. Jeg har Chrons og tåler ikke kunstig søtet brus - men har minimale problemer med spis deg slank maten heldigvis :)

jeg tror til syvende og sist som med så mye annet i verden at man må prøve litt forskjellige veier å gå til målet - og finne den som fungerer best for seg. pt fungerer spis deg slank ferdigmat for meg, snart skal jeg begynne å lage maten selv etter deres prinsipp (men med mindre søtningsstoffer :cool:

jeg ha gått på spis deg slank i snart 4 uker. Gått ned 4 kg på 3 uker, og er rimelig fornøyd. Det er lite kcal - men jeg går faktisk ikke ned et gram på "vanlig" lavkarbo - så derfor er dette et godt alternativ for meg.

Noen klager på små porsjoner - men etter to dager er all sultfølelse borte, og jeg har faktisk problemer med å få i meg middagen på ettermiddagen (føler meg stappmett konstant). Synes også det er kjempeflott med et lavkarbo OG lavkcal tilbud som også har dessert hver dag *gliser* (hjelper på søtsuget faktisk, som er blitt borte. )
Tok med meg en dessert fra spis deg slank på 17.mai på skolen med niesene mine og mens andre gasset seg i pølser brus og kake, så spiste jeg min lille søte og drakk vann. Det gikk kjempefint!!

Jeg har lest litt forskjellige og også uriktige ting om spis deg slank opplegget på forumet, så jeg anbefaler de som er interesserte i å sjekke ut sidene deres (som kan være litt kronglete å få oversikt over dessverre).

Ellers anbefaler jeg boka - som ga meg mange tips som jeg legger til min lavkarbo-kunnskap :)

Oi, ble mye dette - tydeligvis litt pratsjuk i kveld. Ønsker alle en fin lavkarbo-kveld!

Hilsen Nerthus :engel_ikk

Imse 20-05-10 00:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 879162)
Siden du ber om tilbakemelding, jeg synes faktisk du var ganske krass - du bruker bastante setninger som "ingen fornuftig sjel..." og "man bruker da virkelig ikke søtning ..." noe som ofte kan trigge litt defensive svar når man kommuniserer uten å se den motparten. Det eneste spørsmålet du faktisk stiller de - inniblant all "belæringen" er "hvorfor søte all maten?"

Jeg skjønner hvor du vil;) Men man svarer ikke kunder på den måten. Og jeg var skikkelig småsur på de, jeg fikk med en blekke sammen med maten med en hel side der teamaet er kunstig søtning og at man skal etterstrebe å unngå dette. Du skjønner hvor det skurrer i forhold til maten? Man trenger ikke søtning i omelett, man trenger ikke søtning i tomatsaus når man koker den lenge så lenge man skal, man trenger ikke sååå mye søtning som det var i de pannekakene( jeg bruker sukrin i søt mat, og den pannakaka smakte som det var 4ss sukrin i den lille lappen) og dessuten pleier man ikke å ha søtt i pannekaker.
Det var den belæringen om å unngå kunstig søtning som fikk meg til å tenne, nå all maten smaker oversøtet av sukrin.

Nerthus 20-05-10 06:32

Imse, jeg har INGEN problem med å forstå din side av saken - og er også ganske enig med deg. Samtidig KAN jeg faktisk forstå den tilbakemeldingen du fikk - på bakgrunn av din henvendelse. De HAR 15 000 kunder som alle går ned jevnt og trutt og er fornøyde, da er det nok vanskelig å bruke tid på den "ene" som klager - istedet for å fokusere på de som er fornøyde.

Vi er alle "bare" mennesker - og som jeg forstår har ikke spis deg slank et profesjonelt kundemottak, det er grunderen selv med fru som besvarer mail (ihvertfall mine :))

Hilsen Nerthus :engel_ikk
-4.5 kg på 30 dager! (ok kanskje ikke verdensrekord, men 5 av disse var på tur hjemme hos mamma som heldigvis også spiser lavkarbo - og det ble en del hvitvin og litt mer fett og større mengder kan man godt si *ler*)

kungen1975 26-05-10 19:45

Et kjapt spørsmål til dere andre som følger denne dietten. Har akkurat begynt selv, og nå i startfasen har jeg ikke trent da dette ikke var anbefalt. Har nå planer om å begynne med treningen igjen, og lurer da rett og slett på hvordan det vil fungere med så lite inntak av karbo? Sykler 40 km 3 dager i uka t/r jobb, og er litt bekymret for hvordan jeg vil takle det

Imse 26-05-10 21:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kungen1975 (Innlegg 882271)
Et kjapt spørsmål til dere andre som følger denne dietten. Har akkurat begynt selv, og nå i startfasen har jeg ikke trent da dette ikke var anbefalt. Har nå planer om å begynne med treningen igjen, og lurer da rett og slett på hvordan det vil fungere med så lite inntak av karbo? Sykler 40 km 3 dager i uka t/r jobb, og er litt bekymret for hvordan jeg vil takle det

Send mail til Spis deg slank og spør da;)

Men sånn ellers tror jeg du kommer til å klappe sammen av SÅ lite energi og syklingen til og fra jobb.

Nerthus 27-05-10 19:08

Du må vel bare prøve og se hvordan det går - vi er alle så forskjellige. Jeg går veldig raskt 45-60 minutter hver dag i kupert terreng og har ingen problemer...
Hvis du føler du blir litt svimmel, fyll på med proteindrikk og/eller en atkins sjokolade som anbefalt om du føler du trenger litt mer :) Drikk mye vann!

Hilsen Nerthus

kungen1975 28-05-10 13:45

Takker for svar. Jeg får bare prøve meg frem nå i starten, så får man se hvordan det går. Ellers er jeg veldig fornøyd med dette alt etter en uke. Kg går av, og når det i tillegg er god mat er alt fint :)

Lillemy71 28-05-10 14:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 882341)
Send mail til Spis deg slank og spør da;)

Men sånn ellers tror jeg du kommer til å klappe sammen av SÅ lite energi og syklingen til og fra jobb.

Je.g begynte å trene for fullt etter 14 dager på opplegget og det var ikke et problem i det hele tatt. Merket at ting gikk litt tregere og at jeg brukte lengre tid på joggerunden min, men det var ikke et stort problem.

Dette vil være helt individuelt og man må nesten bare prøve seg frem. Nå skal det være sagt at jeg supplerte 5 måltider med litt ost (ikke mye) og 2-3 kokte egg daglig dersom jeg ble sulten.

Du er jo fryktelig negativ mot opplegget og bare rakker ned på det, men det virker jo for utrolig mange andre, inkludert meg selv. Jeg gikk over til ketolyse før påske for jeg ville ikke være avhengig av å få levert mat, det har resultert i en total stopp i vektnedgang. På mandag starta jeg et mer "spis deg slank" opplegg (porsjonskontroll og ikke minst fettkontroll) og voila i dag hadde jeg gått ned en god del. Dvs ketolyse er ikke for meg, men jeg sitter ikke og rakker ned på det for det.

Imse 28-05-10 15:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 883127)

Du er jo fryktelig negativ mot opplegget og bare rakker ned på det, men det virker jo for utrolig mange andre, inkludert meg selv. Jeg gikk over til ketolyse før påske for jeg ville ikke være avhengig av å få levert mat, det har resultert i en total stopp i vektnedgang. På mandag starta jeg et mer "spis deg slank" opplegg (porsjonskontroll og ikke minst fettkontroll) og voila i dag hadde jeg gått ned en god del. Dvs ketolyse er ikke for meg, men jeg sitter ikke og rakker ned på det for det.

Det er kjempeflott at det funker for deg, men for de fleste av oss andre må vi ha litt mere fett og litt mindre tropisk frukt. Jeg er KUN skeptisk til innholdet av ALT for mye tropisk frukt, søtstoff i nesten all maten( noe som dessverre lurer kroppen til noen av oss, plastbox får feks blodsukkerstigning av sukrinen) og litt for lite fett. Jeg hadde vært mye mere positiv til hele opplegget om de for det første hadde oppgitt at kanskej de med mest overvekt kanskje trenger litt mere energi enn de som bare skal ned 15kg, om det ikke hadde vært frukt i maten( noe som er forbudt i alle andre ketogene kosthold) og mindre søtstoff.
Dersom du raider forumet for info om spis deg slank, så vil du oppdage grunnen til min skepsis: Veldig mange som har måttet sluttet pga for lite energi og for mye mat som påvirkerblodsukkeret. Min skepsis er ikke ubegrunnet. Og jeg er ikke skikkelig negativ, jeg er skeptisk av gode grunner.

Jeg synes det er kjempeflott at du har funnet noe som funker og at du endelig går ned i vekt, for ikke noe er bedre enn det, men jeg håper du også forstår min skepsis.

Lillemy71 28-05-10 15:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 883129)
Det er kjempeflott at det funker for deg, men for de fleste av oss andre må vi ha litt mere fett og litt mindre tropisk frukt. Jeg er KUN skeptisk til innholdet av ALT for mye tropisk frukt, søtstoff i nesten all maten( noe som dessverre lurer kroppen til noen av oss, plastbox får feks blodsukkerstigning av sukrinen) og litt for lite fett. Jeg hadde vært mye mere positiv til hele opplegget om de for det første hadde oppgitt at kanskej de med mest overvekt kanskje trenger litt mere energi enn de som bare skal ned 15kg, om det ikke hadde vært frukt i maten( noe som er forbudt i alle andre ketogene kosthold) og mindre søtstoff.
Dersom du raider forumet for info om spis deg slank, så vil du oppdage grunnen til min skepsis: Veldig mange som har måttet sluttet pga for lite energi og for mye mat som påvirkerblodsukkeret. Min skepsis er ikke ubegrunnet. Og jeg er ikke skikkelig negativ, jeg er skeptisk av gode grunner.

Jeg synes det er kjempeflott at du har funnet noe som funker og at du endelig går ned i vekt, for ikke noe er bedre enn det, men jeg håper du også forstår min skepsis.

Forstår at du er skeptisk, det er jeg selv også til mye av det som blir sagt her inne på forumet. Spesielt holdningen om at det nesten alltid er for lite fett i maten bl.a. ved vektstagnasjon - selv har jeg opplevd det motsatte. Det jeg reagerer på er den fryktelig negative holdningen og nedrakkingen. Det er greit at du deler dine erfaringer, men det er i et ordelag som er veldig krast og mange vil nok oppfatte det som personlig kritikk - for at de er så "lite oppegående" at de velger et opplegg som spis deg slank.

Du er skeptisk - OK, men det er desverre ikke det som kommer frem i meldingene dine.:o

Imse 28-05-10 15:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 883141)
Du er skeptisk - OK, men det er desverre ikke det som kommer frem i meldingene dine.:o

Da får jeg bare beklage at jeg ordlegger meg feil, for jeg er bare sunt skeptisk mot ting som man vanligvis holder seg langt unna på ketogen kost.

Og jeg synes det er en smule rart at de heller anbefaler at man spiser en atkins sjokolade enn et par egg og ren salat på tur, slik jeg leser det er det noe man skal unngå, at det kun er en kriseløsning, mens atkinssjokoladen kan man spise hver dag om man er sulten mellom måltidene. Dette rimer ikke i mott hode..

Lillemy71 28-05-10 16:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 883146)
Da får jeg bare beklage at jeg ordlegger meg feil, for jeg er bare sunt skeptisk mot ting som man vanligvis holder seg langt unna på ketogen kost.

Hva man skal holde seg unna og ikke, varierer jo veldig mellom de ulike kostholdsfilosofiene. Her må man bare velge en retning og holde seg til det de skriver om. Torkil skriver en god del om kunstige søtningsstoffer i ketolyseboka men sier ingenting om at man skal holde seg helt borte. Moderasjon er vel et nøkkelord som gjelder for alt, også for kunstig søtning.

Vi er alle forskjellige, tåler forskjellige ting og vi må respektere at sånn er det og respektere andre sine meninger uten å bli for krasse og nedlatende. Jeg synes det er fin at du fortellr om dine erfaringer og meninger, bare tenk litt på hvordan du formulerer deg. Sliter med det selv jeg for jeg kan bli krass og irritert selv i kampens hete :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 883146)
Og jeg synes det er en smule rart at de heller anbefaler at man spiser en atkins sjokolade enn et par egg og ren salat på tur, slik jeg leser det er det noe man skal unngå, at det kun er en kriseløsning, mens atkinssjokoladen kan man spise hver dag om man er sulten mellom måltidene. Dette rimer ikke i mott hode..

Jeg tror nok du misforstår for det står god at man kan supplere med egg, litt ost, grønn salat, litt tomater, brokkoli/blomkål m.m. så lenge man ikke overstiger 25-30g kh til dagen. De anbefaler å ha Atkinsbar tilgjengelig i veska dersom man plutselig står der, trenger mat og ikke kan få tak i noe annet i en fei. De anbefaler maks en bar til dagen og helst ikke så ofte engang for det er ment som nødløsning. Dette står både på nettet og i boka, husker ikke helt hva som stod i skrivet og finner det ikke akkurat nå. I boka står det også at man skal trappe ned på søtningsmiddel etterhvert for å bli kvitt søtsuget, det er ikke alltid like enkelt for alle å kutte tvert på det. Foseide er også av den oppfatning at man ikke skal kutte all frukt/bær i fra sitt kosthold men bruke det i moderate mengder.

Men som sagt det passer ikke for alle og det må man bare respektere.

Nerthus 01-06-10 23:09

Vil bare si at jeg er også meget fornøyd med resultat på spis-deg-slank. Jeg har forsøkt både skaldemans og ketolyse og vært knallflink i månedsvis, men går ikke ned et gram i vekt. Dette oppleves SVÆRT frustrerende, spesielt siden jeg var så flink - og i tillegg prøvde både MED og uten trening.

Nå først går jeg ned jevnt og trutt ca litt under en kg i uka. Da kun med spis-deg-slank. Jeg har ikke hatt noe søtsug pga søtningsmidlene som er nevnt brukt i mye av maten, men jeg kjenner jeg reagerer at det er tilsatt fiber i de fleste måltidene (pga chrons'n min - helt naturlig).
Spis-deg-slank er lett og følge, og jeg har heller ingen problem med trening eller generell hverdag. Er aldri sulten, det er heller vanskelig å få i seg all maten :)

Jeg er enig i at man bør ha respekt for valgene de forskjellige lavkarbo-tilhengerne gjør. Vi er alle svært forskjellige og for MANGE av oss må det også lavkcalori til i tillegg for å få vekttap.
Noen går ikke ned med søtningsmidler i maten - JEG gjør det. Noen må spise MYE fett for å gå ned - JEG må ikke det.

Alle er forskjellige - utvis sunn skeptisme - men man bør respektere de som får det til å fungere på andre måter enn akkurat den måten man har valgt selv :)

Hilsen Nerthus som pt nyter kursing på sørlandet (og synes det er utfordrende å holde seg til lavkarbo når man ikke er hjemme - MEN som klarer det UTROLIG bra allikevel! *Stolt* )

Mona_K 06-06-10 00:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 883127)
Je.g begynte å trene for fullt etter 14 dager på opplegget og det var ikke et problem i det hele tatt. Merket at ting gikk litt tregere og at jeg brukte lengre tid på joggerunden min, men det var ikke et stort problem.

Dette vil være helt individuelt og man må nesten bare prøve seg frem. Nå skal det være sagt at jeg supplerte 5 måltider med litt ost (ikke mye) og 2-3 kokte egg daglig dersom jeg ble sulten.

Jeg svimte av i et sett når jeg gikk på "spisdegslank" Jeg gikk konstant med en oversøt smak i munnen pga søtstoffene, ja jeg gikk ned men jeg var ikke lykkelig. Jeg syns imse er inne på noe.. Men for dere det funker for er det jo kjempebra =)

Lillemy71 06-06-10 21:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mona_K (Innlegg 886653)
Jeg svimte av i et sett når jeg gikk på "spisdegslank" Jeg gikk konstant med en oversøt smak i munnen pga søtstoffene, ja jeg gikk ned men jeg var ikke lykkelig. Jeg syns imse er inne på noe.. Men for dere det funker for er det jo kjempebra =)

Kan ikke få gjentatt det mange nok ganger vi er alle forskjellige og de ulike filosofiene vil virke ulikt fra person til person. De ulike lavkarbofilosofiene er faktisk veldig forskjellige og man må selv komme frem til hva som passer best for en selv. Dette passer ikke for deg, men det passer for 1000-vis av andre som har gode erfaringer.

Jeg er også skeptisk til en del av de kostholdsfilosofiene som blir ansett som lavkarbo av ulike grunner, men jeg rakker ikke ned på dem for det og nærmest kaller folk idioter for å følge disse oppleggene. Som sagt må hver enkelt finne den metoden som funker best, om jeg synes det er idiotisk så holder jeg det for meg selv.

At folk forteller om sine erfaringer, enten det er nå positivt eller negativt, fra ulike opplegg er kjempeflott for det er det vi kan lære av, men man trenger ikke å værer nedlatende for det. Synes det er flott at du forteller om din negative erfaringer og bare holder deg til det. Imse blei desverre litt for nedlatende og nærmest kalte oss som har valgt dette opplegget "lite oppegående". Dersom man synes dette kostholdet er så fælt så må man bare prøve noe annet, enkelt og greit, men det kan man heller ikke svare på før man har prøvd det en stund.

Jeg synes vi alle skal holde oss for gode til å bli ufine her på forumet, men dessverre er det alt for mange som er både nedlatende og bedrevitere.:(

Mona_K 07-06-10 00:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 886852)
Kan ikke få gjentatt det mange nok ganger vi er alle forskjellige og de ulike filosofiene vil virke ulikt fra person til person. De ulike lavkarbofilosofiene er faktisk veldig forskjellige og man må selv komme frem til hva som passer best for en selv. Dette passer ikke for deg, men det passer for 1000-vis av andre som har gode erfaringer.

Jeg er også skeptisk til en del av de kostholdsfilosofiene som blir ansett som lavkarbo av ulike grunner, men jeg rakker ikke ned på dem for det og nærmest kaller folk idioter for å følge disse oppleggene. Som sagt må hver enkelt finne den metoden som funker best, om jeg synes det er idiotisk så holder jeg det for meg selv.

At folk forteller om sine erfaringer, enten det er nå positivt eller negativt, fra ulike opplegg er kjempeflott for det er det vi kan lære av, men man trenger ikke å værer nedlatende for det. Synes det er flott at du forteller om din negative erfaringer og bare holder deg til det. Imse blei desverre litt for nedlatende og nærmest kalte oss som har valgt dette opplegget "lite oppegående". Dersom man synes dette kostholdet er så fælt så må man bare prøve noe annet, enkelt og greit, men det kan man heller ikke svare på før man har prøvd det en stund.

Jeg synes vi alle skal holde oss for gode til å bli ufine her på forumet, men dessverre er det alt for mange som er både nedlatende og bedrevitere.:(

Jeg mente det ikke som nedlatende. Var heller min erfaring. Og nei syns ikke dere er lite oppegående. (da har jeg i såfall vært det selv også)Som jeg sa at vis det funker for dere er det flott.
Men syns jeg kan si hva som har sjedde med meg uten at du trenger å ta sånn på vei for det:( Var ikke stygt ment.
Jeg syns det er greit å vite hva andre erfarer fra sine dietter, sånn at jeg kan tenke på det vis jeg eventuelt vil prøve den. Det er vel bare rett det?
Mangen er kjempefornøyde med spis deg slank mens andre er ikke det. Så enkelt er det;) Jeg var fornøyd med vekttapet, men følte meg veldig alene, med tanke på at jeg ble så syk og at det var umulig å få tak i Trude eller Thor Foseid. Vis jeg sente de en mail om hva jeg skulle gjøre tok det dager før jeg fikk svar og i mellomtiden havnet jeg på legevakten. Ikke har de telefon jeg kunne ringe de på heller. Jeg syns det er viktig at folk vet at vis de blir syke på spis deg slank eller andre dietter burde de sjekke opp om det er riktig kost for dem. Jeg kjørte bare på og ble syk fordi jeg er sta og hadde hørt at den dietten var så bra for "meg" noe den ikke var. Men vet den er bra for MANGEN andre.

Lillemy71 07-06-10 13:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mona_K (Innlegg 886947)
Jeg mente det ikke som nedlatende. Var heller min erfaring. Og nei syns ikke dere er lite oppegående. (da har jeg i såfall vært det selv også)Som jeg sa at vis det funker for dere er det flott.
Men syns jeg kan si hva som har sjedde med meg uten at du trenger å ta sånn på vei for det:( Var ikke stygt ment.
Jeg syns det er greit å vite hva andre erfarer fra sine dietter, sånn at jeg kan tenke på det vis jeg eventuelt vil prøve den. Det er vel bare rett det?
Mangen er kjempefornøyde med spis deg slank mens andre er ikke det. Så enkelt er det;) Jeg var fornøyd med vekttapet, men følte meg veldig alene, med tanke på at jeg ble så syk og at det var umulig å få tak i Trude eller Thor Foseid. Vis jeg sente de en mail om hva jeg skulle gjøre tok det dager før jeg fikk svar og i mellomtiden havnet jeg på legevakten. Ikke har de telefon jeg kunne ringe de på heller. Jeg syns det er viktig at folk vet at vis de blir syke på spis deg slank eller andre dietter burde de sjekke opp om det er riktig kost for dem. Jeg kjørte bare på og ble syk fordi jeg er sta og hadde hørt at den dietten var så bra for "meg" noe den ikke var. Men vet den er bra for MANGEN andre.

Beklager at du misforstod, jeg synes nemlig at det var flott at du delte din erfaring uten å være nedlatende slik som andre her inne har vært :p

Selv har jeg ikke hatt problemer med å fra hjelp fra spis deg slank og ikke minst så ha sjåføren som leverer maten vært veldig flink til å svare på spørsmål. Er det lenge siden du gikk på det, er jo mulig at ting har endret seg.

Blir man syk må man selvfølgelig sjekke om det er maten som gjør det, men det bør man kanskje sjekke hos lege og ikke hos de som selger maten. En lege bør uansett kobles inn når man velger å drastisk legge om kosten for å gå ned i vekt. Har du en lege som ikke er enig i dine valg (finnes litt for mange av de) kan du jo prøve å finne en som tar deg alvorlig eller så kan du gneldre litt på legen. Var det jeg gjorde og han snudde på flisa og har vært utrolig hjelpsom, ikke minst nå som han ser resultatet. Nå har han også lest boka til Sofie Hexeberg og er blitt enda mer positiv. Er jeg dårlig spør jeg han, lurer jeg på andre ting bruker jeg forumet.

Synd ikke spis deg slank virket for deg, men jeg håper du har funnet ut av det. Ha en fortsatt god uke :D

Mona_K 07-06-10 13:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 887160)
Beklager at du misforstod, jeg synes nemlig at det var flott at du delte din erfaring uten å være nedlatende slik som andre her inne har vært :p

Selv har jeg ikke hatt problemer med å fra hjelp fra spis deg slank og ikke minst så ha sjåføren som leverer maten vært veldig flink til å svare på spørsmål. Er det lenge siden du gikk på det, er jo mulig at ting har endret seg.

Blir man syk må man selvfølgelig sjekke om det er maten som gjør det, men det bør man kanskje sjekke hos lege og ikke hos de som selger maten. En lege bør uansett kobles inn når man velger å drastisk legge om kosten for å gå ned i vekt. Har du en lege som ikke er enig i dine valg (finnes litt for mange av de) kan du jo prøve å finne en som tar deg alvorlig eller så kan du gneldre litt på legen. Var det jeg gjorde og han snudde på flisa og har vært utrolig hjelpsom, ikke minst nå som han ser resultatet. Nå har han også lest boka til Sofie Hexeberg og er blitt enda mer positiv. Er jeg dårlig spør jeg han, lurer jeg på andre ting bruker jeg forumet.

Synd ikke spis deg slank virket for deg, men jeg håper du har funnet ut av det. Ha en fortsatt god uke :D

Da misforsto jeg =) Beklager..
Jeg hadde en lege som (du må spise sundt og trene) jeg gikk aldri ned var for stor og fikk vondt i ledene mine..
Etter å ha gått sånn i nesten 3år fikk jeg nok!
Fikk meg en prøvetime til en annen lege, som fåreslo spisdegslank;) (også han som var på legevakten:p) Jeg har gjordt alt i samråd med legen min, takket være han at jeg har fått livet mitt tilbake. jeg er veldig glad han nevnte spisdegslank for det var en kjempe "bust" i starten på mitt lavkarbo liv. Fikk jo motivasjon til 1000. Det er nå halvanen - 2 mnd siden jeg slutta på spisdegslank ? noe sånt... Bortsett fra pengene syns jeg også det er synd det ikke funket for meg for må jo bare si jeg føyk ned....

Må du også ha en kjempefin uke=)

gladjento 08-06-10 12:55

Hei ALLE!!:)
Kjempe koslig å finne et forum der det er flere som går på samme diet, kjekt å lese om andre sine erfaringer og hvor mye dere går ned. Stå på.

Er ny på dette forumet, men har gått på spisdegslank i 3 uker er i min 4 uke. Dette er en super diett som fungerer for meg. Jeg har til no gått ned 6,3 kg og skal ned 32 kg til.

Jeg spiser i tillegg litt salat med akurk og paprika til middagane. Og litt agurk, tomat og parika til brød måltiden.

Jeg velger det meste av pålegg, så lenge det er under 5g karbohydrater pr 100g.

Gleder meg å følge med hvordan det går med dere andre.:D

Lillemy71 08-06-10 18:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gladjento (Innlegg 887662)
Hei ALLE!!:)
Kjempe koslig å finne et forum der det er flere som går på samme diet, kjekt å lese om andre sine erfaringer og hvor mye dere går ned. Stå på.

Er ny på dette forumet, men har gått på spisdegslank i 3 uker er i min 4 uke. Dette er en super diett som fungerer for meg. Jeg har til no gått ned 6,3 kg og skal ned 32 kg til.

Jeg spiser i tillegg litt salat med akurk og paprika til middagane. Og litt agurk, tomat og parika til brød måltiden.

Jeg velger det meste av pålegg, så lenge det er under 5g karbohydrater pr 100g.

Gleder meg å følge med hvordan det går med dere andre.:D

Lykke til :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.