Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Unngå å bli lurt av søtstoffer (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27464)

Photobscura 07-04-11 14:33

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Jeg testet blodsukkeret etter inntak av en atkinsbar. Det steg 0,6 på to timer. Det vil jeg si er temmelig marginalt. Så, jeg vet ikke om dette er individuelt, men jeg får ikke så store utslag i alle fall, hvilket vel betyr at jeg ikke absorberer så innmari mye av maltitolen.

Supera 07-04-11 15:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dolsi (Innlegg 1077580)
Hva med fun light, kan jeg drikke det? Er avhengig av å drikke det hver dag om jeg skal få i meg nok veske. Vann er jeg ikke glad i så om jeg kun skal drikke vann så blir det alt for lite.
Og hva med brus som pepsi max og cola cero?
Drikker gjerne det i helgene, er det greit? :)

Har du prøvd vann med noen dråper smaksatt stevia? Det har blitt min erstatning for vann. Jeg sliter også med å drikke bare vann...

Kanskje 07-04-11 18:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1077649)
Har du prøvd vann med noen dråper smaksatt stevia? Det har blitt min erstatning for vann. Jeg sliter også med å drikke bare vann...

Smaks satt stevia, er det noe man kan få tak i i butikker i norge, eller må man bestille over nettet?

Supera 07-04-11 21:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1077865)
Smaks satt stevia, er det noe man kan få tak i i butikker i norge, eller må man bestille over nettet?

Jeg har ikke sett det i Norge, men kan jo hende at det finnes i noen butikker. Men det er billig fra f.eks. iHerb.
Her er ett søk, her er ett annet. Ikke bare smaksatt flytende stevia som kommer opp, men tror de fleste smakene er med på disse to søkene uten altfor mange andre treff.

bittersweet 07-04-11 21:50

Hmmm.. Jeg fant en nettbutikk i Norge som selger det. Det selges kun som dyrefôr, for det er ikke godkjent som menneske at enda...

Supera 08-04-11 03:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bittersweet (Innlegg 1078180)
Hmmm.. Jeg fant en nettbutikk i Norge som selger det. Det selges kun som dyrefôr, for det er ikke godkjent som menneske at enda...

En norsk nettbutikk som selger smaksatt stevia? Hvilken da?

Jente1986 08-04-11 09:48

Men hvis maltitol er forbudt, kan jeg ikke spise den mørke Cavalier sjokoladen da?? :( Hvilken sjokolade kan jeg kose meg med på lørdager da?

bittersweet 08-04-11 10:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1078346)
En norsk nettbutikk som selger smaksatt stevia? Hvilken da?

øøøh..nei... :rolleyes: Tilgi meg, jeg er en smule sinsforvirret for tiden... Det var selvsagt vanlig stevia..

Supera 08-04-11 17:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bittersweet (Innlegg 1078523)
øøøh..nei... :rolleyes: Tilgi meg, jeg er en smule sinsforvirret for tiden... Det var selvsagt vanlig stevia..

Det var det jeg mistenkte, ja. Jeg har også sett stevia som pulver i norske nettbutikker (og i noen helsekoster), men smaksatt stevia har jeg ikke sett i Norge enda.

Marilill 15-04-11 17:17

Jeg har diabetes og spiser cavalier sin mørke sjokolade, mitt blodsukker stiger ikke av denne....

Dolsi 05-06-11 10:12

Jeg skjønner ikke helt disse greiene her jeg.
Sukrin tar meg ut av ketose, men det gjør ikke natreen. Bør jeg likevel velge sukrin framfor natreen da?
Drikker 2-3 krus koffeinfri kaffe med litt fløte og sukketter daglig. Vil dette si at jeg ikke bør ha sukketter i kaffen min eller bruke sukrin?

nellie 05-06-11 10:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dolsi (Innlegg 1129267)
Jeg skjønner ikke helt disse greiene her jeg.
Sukrin tar meg ut av ketose, men det gjør ikke natreen. Bør jeg likevel velge sukrin framfor natreen da?
Drikker 2-3 krus koffeinfri kaffe med litt fløte og sukketter daglig. Vil dette si at jeg ikke bør ha sukketter i kaffen min eller bruke sukrin?

Det høres veeeeeldig rart ut at sukrin får deg ut av ketose. Hvordan har du funnet ut dette?

Dolsi 05-06-11 10:25

Nå har ikke jeg bruk sukrin så mye, men jeg har da hatt litt når jeg har laget iskrem med bringebær, og jeg laget en lavkarbobløtekake med sukrin i.
De gangene jeg har spist dette, så har jeg gått ut av ketose ja:confused:

nellie 05-06-11 10:27

Sukrin skal liksom være det sikreste søtningsmiddelet (selvom det smaker dritt). Det kan jo være at resten av ingrediensene i kaken fikk deg ut av ketose. Bringebær, fløte, hva enn bunnen besto av. Hvis du testa med stick 2 timer etter siste måltid på dagen, da. Testa du utenom det så er det ikke noe reellt resultat.

Insyga 09-06-11 02:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle (Innlegg 754791)
Mange går rett på limpinnen når de ser varer merket med "sukkerfri", "ikke tilsatt sukker" eller lignende. Da er det jo bare å trykke i seg så mye som magesekken kan romme, tror da enkelte. Hadde verden bare vært så enkel:rolleyes:
Fakta er den at de aller fleste sukkeralkoholer har glykemisk indeks og dermed påvirker blodsukkeret og insulinresponsen.
Mange av de som opplever stagnasjon i vektreduksjonen bør nok gå seg selv i sømmene og sjekke varedeklerasjonen på søtsakene de inntar.

Har lest at noen på forumet har en forkjærlighet for maltitol. Jeg kan vel bare oppfordre til å droppe alle produkt med maltitol.
Maltitolsirup har en GI på 52, i motsetning til vanlig sukker som har 60. I tillegg har maltitolsirup kun 75% av søtningseffekten til vanlig sukker. Med andre ord må det brukes mer maltitolsirup for å oppnå samme søtning som sukker.
Når det gjelder maltitol (pulverform) er GI 36. Heller ikke dette er å anbefale på en lavkarbodiett.

Her er en GI liste jeg fant av søtstoffer - sjekk alltid varedeklarasjonen og sørg for at den ikke inneholder noen av følgende stoffer.
Mannitol og Erythritol (Sukrin) er selvsagt lov ettersom GI er 0 :)
Kan også legge til at aspertam, acesulfam K og sukralose er lovlige i en lavkarbodiett.
Tør ikke tenke på hvordan det skulle gått uten Cola Zero, da hadde jeg ikke vært å snakke til :DColajunkie:D

http://bayimg.com/image/nadchaace.jpg
Kilde: http://lowcarbdiets.about.com/od/wha...aralcohols.htm

Spørsmål & Svar

Hva er GI og hvorfor er dette problematisk i forhold til vektnedgang?
GI står for glykemisk index og er en måleenhet for hvor raskt karbohydratene (i et gitt produkt) øker blodsukkeret i forhold til ren glykose. Økt blodsukker øker utskillelsen av hormonet insulin som har 3 funksjoner. Lagre fett, omdanne fett (via lever) og holde fettet låst i fettcellene. Så lenge insulinet holder fettet låst blir en vektnedgang vanskelig ettersom musklene da ikke får næring med mindre du spiser.

Kan jeg benytte meg av Splenda, Natreen eller Canderel?
- Helst ikke, alle disse inneholder blodsukkerstigende element bl.a. maltodextrin
Et google søk gir noe forskjellige antydninger for GI-en til maltodextrin. Noen plasser leser jeg at GI-en er som sukker (60) andre plasser blir GI-en oppgitt til å være høyere enn glykose (100). Det høyeste jeg har sett er en side som opplyser at maltodextrin har en GI på 137.

Tas maltitol opp i tarmen?
- Maltitol har glykemisk index og påvirker blodsukkeret. Skal noe påvirke blodsukkeret må det tas opp i tarmen. Svaret er med andre ord ja.

Er aspertam å anbefale?
- Aspertam anses som trygt å bruke ifølge en rekke studier. Alt skal selvsagt konsumeres med måte, aspertam er inget unntak. Den glykemiske indeksen til aspertam er 0.
Aspertam hadde neppe vært lovlig i Norge dersom det var bevist helseskadelig :)

Betyr det at jeg IKKE kan spise sukkerfri sjokolade ala cloetta???!! :O

bevaremegvel 21-06-11 12:30

Da har jeg brukt endel tid på å lese gjennom denne tråden som jeg ble anbefalt å lese etter en diskusjon ang. sukkeralkoholer.

Takk for linken, det er en bra tråd!

Men jeg skjønner at det er stor uenighet i hva som er sunt og hva som gir blodsukkerstigning, og min egen konklusjon, (kun dokumentert på meg selv og ingen andre!) er at jeg ikke får noe betydelig blodsukkerstigning av maltitol heldigvis, (jeg kunne ikke levd ett liv uten godiser :rolleyes:)

Det jeg ikke skjønner er at en som er så opptatt av f.eks maltitol og hvor uheldig den er likevel går ut og skriver at han drikker mye ColaZero som inneholder aspartam som egentlig er en effektiv maurgift, (dette er det Dr Annika Dahlqvist som skriver, ikke noe jeg har funnet ut av ;)).
Jeg drikker ColaZero selv jeg altså :rolleyes:

Min konklusjon er: jeg skal leve resten av livet på lavkarbo, (ikke ketogent da jeg ikke slanker meg), og kan ikke klare å leve helt optimalt og kun på sunne matvarer, jeg må leve på en måte som gjør at jeg synes lavkarbo er ett godt og fullverdig kosthold for meg. Og jeg må ha litt sjokolade, kaker, ColaZero innimellom for å kunne ha det bra. Jeg lever en gang og da vil jeg leve bra, men så helsemessig bra som jeg klarer.
Vi er alle forskjellige og vi har forskjellige behov, vi lever på lavkarbo av forskjellige årsaker og må selv finne frem til hvordan vi vil leve og hvilke grenser vi skal sette for hva vi får i oss.
Fint med opplysninger om hva som inneholder hva! Jeg leser det og er uenig i mye og enig i mye, og så bruker jeg dette til mitt eget beste ;)

PS: jeg savnet vel egentlig at mr mucle sine påstander ble dokumentert ordentlig. Hvor kommer disse opplysningene fra?
Jeg sier ikke at de ikke er riktige! Ikke misforstå, men det er alltid godt å høre hvor infoen kommer fra, om den er dokumentert og forsket frem eller om det bare er ens egen mening :)

Isola76 28-06-11 14:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1129276)
Sukrin skal liksom være det sikreste søtningsmiddelet (selvom det smaker dritt). Det kan jo være at resten av ingrediensene i kaken fikk deg ut av ketose. Bringebær, fløte, hva enn bunnen besto av. Hvis du testa med stick 2 timer etter siste måltid på dagen, da. Testa du utenom det så er det ikke noe reellt resultat.

Jeg bare lurer litt på dette med "sticks". Hva heter det og hvor får man tak i det? Regner med at det er noe som måler blodsukkeret eller?
:)

charri_1 30-06-11 23:30

Hei! Hvilken søtningserstatning skal jeg bruke da? :confused:
Kjøpte Splenda men det inneholder jo Maltodekstrin..

nellie 01-07-11 08:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Isola76 (Innlegg 1149197)
Jeg bare lurer litt på dette med "sticks". Hva heter det og hvor får man tak i det? Regner med at det er noe som måler blodsukkeret eller?
:)

Nei, det er sticks som måler ketoner i urin:) Heter ketodiapur eller noko sånt og man får kjøpt det på apotek. Et totalt unødvendig redskap.

Isola76 04-07-11 12:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1151146)
Nei, det er sticks som måler ketoner i urin:) Heter ketodiapur eller noko sånt og man får kjøpt det på apotek. Et totalt unødvendig redskap.

Unødvendig?

Isola76 04-07-11 12:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av charri_1 (Innlegg 1151059)
Hei! Hvilken søtningserstatning skal jeg bruke da? :confused:
Kjøpte Splenda men det inneholder jo Maltodekstrin..

Du må nok teste deg fram til hva som fungerer for akkurat deg. Jeg bruker Sukrin og er veldig fornøyd med det.

Photobscura 04-07-11 14:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Isola76 (Innlegg 1152936)
Unødvendig?

Det Nellie vel mener er at om du spiser etter f.eks Ketolyse-, Skaldemann- eller Atkins induksjon-prinsippene så vil du være/komme i ketose uansett. Det er svært svært få som ikke er i ketose på 5-20 gram karbohydrater om dagen. Sticksene måler kun overskuddsketonene, altså de som kommer ut i urinen, og sier i grunn særdeles lite om hva som ellers skjer i resten av kroppen. Resultatet kan være påvirket postitivt av alt fra faste etter søvn, lite vann, mye fett i et måltid, negativt av mye vann, trening etc. Det sikreste resultatet får man helst et par timer etter siste inntatte måltid. Sånn jeg ser det er ketosticks mest for "gøy", og jeg forstår forsåvidt at folk trenger det som en slags forsikring om at de gjør ting riktig. Men gjør man ting riktig, så er de i praksis overflødige, og for mange bare enda et stressmoment. ;)

nellie 04-07-11 14:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Isola76 (Innlegg 1152936)
Unødvendig?

Ja, jeg mener det er unødvendig fordi at folk henger seg helt opp i resultatet:) Et resultat som kan være veiledende, men også villedende..

heidips 04-07-11 21:40

Mener ikke å kritisere det du skriver, synes det er interessant:) Samtidig har jeg lest flere steder at de lærde strides om hvordan kroppen vår reagerer på malitol, er det helt sikkert dette du skriver? Lite hjertesukk fra meg da, som har spist mye som er søtet med nettopp det. Samtidig har ikke det ødelagt noe for min vekt, blir derfor ekstra nysgjerrig på om vi helt sikkert vet at det du skriver stemmer. I så fall, vet du om noen alternativer til feks sjokolade som ikke er søtet med det? For meg er det viktig å kunne kose meg i matveien også, selv om jeg spiser lavkarbo, men vil jo helst velge de beste produktene :)

Sugarpill 05-07-11 09:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1078077)
Jeg har ikke sett det i Norge, men kan jo hende at det finnes i noen butikker. Men det er billig fra f.eks. iHerb.
Her er ett søk, her er ett annet. Ikke bare smaksatt flytende stevia som kommer opp, men tror de fleste smakene er med på disse to søkene uten altfor mange andre treff.

Hvilke av smakene egner seg til å søte vann? Har også problemer med å drikke rent vann. Hvordan smaker det, litt som saft?

Regner med at vann med "vanilla toffee" ikke ville være spesielt godt. :D

Supera 05-07-11 14:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ethereal (Innlegg 1153658)
Hvilke av smakene egner seg til å søte vann? Har også problemer med å drikke rent vann. Hvordan smaker det, litt som saft?

Regner med at vann med "vanilla toffee" ikke ville være spesielt godt. :D

Det smaker litt som saft ja. Men smaksstyrken doserer du jo lett selv.

Nesten alle egner seg faktisk. Toffee eller sjokolade var ikke suksess for å smaksette vann, men f.eks. vaniljekrem eller hasselnøtt var overraskende godt og er av mine favoritter. Jeg har også lagt merke til at stevita sine ikke blir like bitre, men de er også mindre søte så flaska varer ikke like lenge. Wisdom Natural sine gir mer for pengene. Stevita har bare plastklemmeflaske med bittelite hull mens Wisdom Natural har glassflaske med dråpeteller.

Photobscura 05-07-11 19:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1153936)
Wisdom Natural har glassflaske med dråpeteller.

Som søler like nobodies business! :p Jeg blander ut joddråper med stevia, og må alltid huske på å holde flaska over glasset når jeg åpner den, ellers blir det bare søl. Stevia er klissete, ass!

Supera 05-07-11 21:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1154092)
Som søler like nobodies business! :p Jeg blander ut joddråper med stevia, og må alltid huske på å holde flaska over glasset når jeg åpner den, ellers blir det bare søl. Stevia er klissete, ass!

Hæ? Har jeg aldri hatt problemer med og jeg har 6 stk eller noe fra Wisdom Natural. Kanskje du var uheldig med din?

Photobscura 05-07-11 22:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1154235)
Hæ? Har jeg aldri hatt problemer med og jeg har 6 stk eller noe fra Wisdom Natural. Kanskje du var uheldig med din?

Det er mulig, altså. Jeg har jo vent meg til det, ettersom jeg bruker den to ganger om dagen. Mulig det er på grunn av at det er litt kliss som har størkna på innsiden, eller noe.

mizzim 21-07-11 10:58

leste på sukrin - 100% karbohydrat sto det.. å så sto det hvorav sukkerarter 100%..
skjønner ikke det der helt.. man skal jo unngå karbs.. hmm..

Photobscura 21-07-11 11:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mizzim (Innlegg 1165278)
leste på sukrin - 100% karbohydrat sto det.. å så sto det hvorav sukkerarter 100%..

Det sto nok sukkeralkoholer og ikke sukkerarter. Sukrin går helt ufordøyd gjennom kroppen, så det er ikke karbohydrater som du skal regne med.

Klara 21-07-11 11:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mizzim (Innlegg 1165278)

Sitat:

Er Sukrin karbohydrater?

Både ja og nei. Sukrin regnes som et karbohydrat, men oppførerer seg ikke som andre karbohydrater som sukker eller stivelse. Sukrin blir ikke benyttet som energi i kroppen, men utskilles ubrukt gjennom urinen. Du trenger derfor ikke regne med Sukrin når du teller karbohydrater. Dette gjør Sukrin velegnet ved lavkarbokosthold, og for alle som vil unngå unødvendige karbohydrater.

Hva er sukkeralkoholer?

Sukkeralkoholer er en gruppe stoffer som opptrer i naturen. Kjemisk sett har de likheter med både sukker og alkohol, men på tross av navnet, er de ingen av delene. Sukrin er basert på en sukkeralkohol som heter Erythritol.
Les mer på sidene til Funksjonell Mat.

mizzim 21-07-11 12:10

takk:D

M.L.E 05-10-11 14:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1153008)
Det Nellie vel mener er at om du spiser etter f.eks Ketolyse-, Skaldemann- eller Atkins induksjon-prinsippene så vil du være/komme i ketose uansett. Det er svært svært få som ikke er i ketose på 5-20 gram karbohydrater om dagen. Sticksene måler kun overskuddsketonene, altså de som kommer ut i urinen, og sier i grunn særdeles lite om hva som ellers skjer i resten av kroppen. Resultatet kan være påvirket postitivt av alt fra faste etter søvn, lite vann, mye fett i et måltid, negativt av mye vann, trening etc. Det sikreste resultatet får man helst et par timer etter siste inntatte måltid. Sånn jeg ser det er ketosticks mest for "gøy", og jeg forstår forsåvidt at folk trenger det som en slags forsikring om at de gjør ting riktig. Men gjør man ting riktig, så er de i praksis overflødige, og for mange bare enda et stressmoment. ;)

Hei.
Jeg vet dette er et par måneder siden nå. Men etter å ha begynt på lavkarbo igjen. Og denne gangen for å endre kostholdet til en livsstil. Og dermed sagt ikke være i Ketose hele livet. Derfor enig i at disse ketose sticksene egentlig blir helt unødvendig og irrellevant for min del også.

Har blitt fryktelig forvirret av alt dette søtnings styret og hvor alle sier forskjellige ting om disse sukkeralkoholene. Men må bare si. Veldig veldig enig med 'bevaremegvel' her. At dette er jo noe som kommer ann på person til person. Hva en tåler av sukkeralkoholer og hva man får blodsukkerstigning av. Noe man bare må finne ut av selv.
Og jeg regner med alle som går på lavkarbo vil leve et mest mulig sunt liv men og kunne kose seg innimellom. Og derfor blir dette ofte med sukkeralkoholer. Greit at folk har forskjellige meninger om disse. Men for å kunne finne ut selv hva man får blodsukkerstigning av og ikke, så er vel da egentlig disse ketosesticksene helt ubrukelige da eller? Altså først og fremst måtte jeg jo prøvd meg i ketose for en stund for å finne ut av det selv. Det skjønner jeg. Men når jeg ser det dere skriver her. Så er det vel egentlig ganske vanskelig og finne det ut med disse :confused: mtp at det har mye og si med et måltid med mye fett eller ikke. Mye vann i kroppen eller ikke. Osv hmm. Spørsmålet mitt er egentlig (kanksje et dumt spørsmål). Men om det beste må vel da være og sjekke det med et blodsukkerapparat? og om man får kjøpt noe salg av dette på apoteket? :p

Photobscura 05-10-11 14:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av M.L.E (Innlegg 1223012)
Hei.
Jeg vet dette er et par måneder siden nå. Men etter å ha begynt på lavkarbo igjen. Og denne gangen for å endre kostholdet til en livsstil. Og dermed sagt ikke være i Ketose hele livet. Derfor enig i at disse ketose sticksene egentlig blir helt unødvendig og irrellevant for min del også.

Har blitt fryktelig forvirret av alt dette søtnings styret og hvor alle sier forskjellige ting om disse sukkeralkoholene. Men må bare si. Veldig veldig enig med 'bevaremegvel' her. At dette er jo noe som kommer ann på person til person. Hva en tåler av sukkeralkoholer og hva man får blodsukkerstigning av. Noe man bare må finne ut av selv.
Og jeg regner med alle som går på lavkarbo vil leve et mest mulig sunt liv men og kunne kose seg innimellom. Og derfor blir dette ofte med sukkeralkoholer. Greit at folk har forskjellige meninger om disse. Men for å kunne finne ut selv hva man får blodsukkerstigning av og ikke, så er vel da egentlig disse ketosesticksene helt ubrukelige da eller? Altså først og fremst måtte jeg jo prøvd meg i ketose for en stund for å finne ut av det selv. Det skjønner jeg. Men når jeg ser det dere skriver her. Så er det vel egentlig ganske vanskelig og finne det ut med disse :confused: mtp at det har mye og si med et måltid med mye fett eller ikke. Mye vann i kroppen eller ikke. Osv hmm. Spørsmålet mitt er egentlig (kanksje et dumt spørsmål). Men om det beste må vel da være og sjekke det med et blodsukkerapparat? og om man får kjøpt noe salg av dette på apoteket? :p

Som jeg mener å ha skrevet tidligere i tråden så er det hva jeg har gjort. Du får de gratis i posten fra Abbot. Bare å google det, og bestille fra nettet. Du får med ti teststrimler og nåler, så det er kanskje mest av alt et triks for å kjøpe mer av det senere. Men de som ikke har dia behøver heller ikke å teste blodsukkeret sitt ofte, da. ;)

M.L.E 05-10-11 20:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1223025)
Som jeg mener å ha skrevet tidligere i tråden så er det hva jeg har gjort. Du får de gratis i posten fra Abbot. Bare å google det, og bestille fra nettet. Du får med ti teststrimler og nåler, så det er kanskje mest av alt et triks for å kjøpe mer av det senere. Men de som ikke har dia behøver heller ikke å teste blodsukkeret sitt ofte, da. ;)

Ja, jeg har ikke lest hele tråden her. :rolleyes: (Noe jeg hadde tenkt til senere) :o
Var faktisk og kjøpte det på apoteket i dag. :D Fulgte jo da bare med 10 stk prøver. Så tusen takk for tipset :) Det skal jeg gjøre.
Ja, jeg har jo ikke Diabetes. Blir jo da for å sjekke om jeg reagerer på Maltitol osv :)

Vet du forresten om jeg kan teste meg med en gang nesten etter jeg har spist da sjokolade med maltitol i f.eks? :) Eller må jeg vente en stund? Takk for svar :)

M.L.E 05-10-11 20:36

Hmm, når jeg trykker på linken for å bestille teststripes så kommer det bare at "siden kan ikke vises" :-/ Men får vel kjøpt løse på apoteket også. Eller vet du om en annen side? :) :)

Photobscura 05-10-11 20:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av M.L.E (Innlegg 1223269)

Vet du forresten om jeg kan teste meg med en gang nesten etter jeg har spist da sjokolade med maltitol i f.eks? :) Eller må jeg vente en stund? Takk for svar :)

Jeg (som jeg har skrevet tidligere i tråden, mener jeg) målte blodsukkeret før jeg spiste (men noen timer etter sist måltid), og en time etter.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av M.L.E (Innlegg 1223295)
Hmm, når jeg trykker på linken for å bestille teststripes så kommer det bare at "siden kan ikke vises" :-/ Men får vel kjøpt løse på apoteket også. Eller vet du om en annen side? :) :)

Det er jo helt umulig å vite, når jeg ikke vet hvilket merke du har kjøpt. :p

M.L.E 05-10-11 20:59

Det er jo helt umulig å vite, når jeg ikke vet hvilket merke du har kjøpt. :p[/quote]

Hehe :rolleyes:. Ja, altså. Det var da Freestyle Lite :). Og var inne på Abbott.no. Men det gikk visst ikke. Så kjøper bare flere på apoteket, om det går ;)

volvojenta 18-10-11 14:52

Noen som har prøvd seg på tagatose?

Volvojenta

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.