![]() |
Sv: Oopsie-roll
*lilje*: har tenkt å prøve meg på denne i morgen og har bare et spm. til deg anngående siste du sier her, kan jeg steke røren i langpanne sånn som med lappene?
Lappene mine ble nok ikke helt bra ser jeg, eggehviten datt helt sammen, så de er skikkelig tynne, og det skal de vel egentlig ikke være- men de smakte godt lell :D |
Kan disse fryses?
|
Ja...og tines... http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/a050.gif like gode etter en tur i fryseren. :ja:
|
Flott!!! Tusen takk for svar!
|
Har prøvd meg på mange runder med Oopsie-rolls og ikke blitt helt fornøyd. Sist gang blandet jeg en toppet t-skjee bakemix fra ketolyse i oste-egge-blandingen, og de ble perfekt! Litt mer brødaktig:) Elsker å endelig kunne spise leverpostei med majones og agurk:D
|
Smart kommet på, Going! :)
|
åååh! :w00t: takk for tipset going down! :D Dette skal testes!! :heia:
|
Nå har jeg min første ladning med oopsi i ovnene, de ser høye og fine ut roreløpig. Gleder meg til frokost :stortsmil
|
Wow.... Endelig noe som IKKE smaker egg... selv og dette er nesten bare egg....
Jeg lagde de med Philadelphia Light (med hvitløk og urter) Det ble veldig godt :D Det viktige er jo å ha noe å legge det gode pålegget på (og det i store mengder....) Gleder meg vilt til leverpostei og agurk..... Salat, skinke og masse ost i en "dobbeltdekker"....:D Blir litt deilig å slippe alle disse *frø-brød-tingene*... for de ble jeg litt lei av.... Dette er i alle fall en god variasjon til "knekkebrødene" som jeg baker... Genialt.... :) (psssst... og et lite tips (mulig det er nevnt i tråden tidligere... har ikke lest hele..) Hvis man har en liten 1/2 ts eller no' sånt med salt sammen med eggehvitene så er det lettere å få de skikkelig stive....) |
Nå har jeg vært inne å lest gjennom alt i den linken som er i det første innlegget her. Såååååå mye godt man kan lage med denne oopsie-røra da gitt!!!
I morgeg skal jeg prøve en slags vannbakkels. Skal i bursdag og har bakt gulrotkake og sjokoaldekake til ALLE DE ANDRE. men det skal jo ikke JEG ha.... :rolleyes: Skal ta med oopsie vannbakkels og noen biter av den brownien jeg laget her om dagen :D Så kan de andre bare sitte der med sukkeret sitt! :p |
Må være noe feil med mig ;) ... Likte de ikke i det hele tatt og ja de smakte egg :D
|
Prøvde du å krydre dem, Stella? Jeg laget dobbelt porsjon, krydret halvparten med litt salt, oregano og noe annet - den andre halvdelen hadde jeg splenda i. De smakte egentlig veldig lite, og kunne ikke merke eggesmak. Men det var så deilig å ha noe å putte pålegg på! La dem i hver sin boks i kjøleskapet og smurte meg 2-3 ettersom jeg hadde lyst på, med økologisk peanøttsmør (inneholder ikke sukker, bare peanøtter, salt og olje), men jarlsberg/sennep, med krem og bittelitt sukkerfritt eple/pæresyltetøy (fra lerum, veldig godt!). Nå har jeg kjøpt sylte også. Synes det er deilig å vite at det er eggeproteiner i lappene, så gjør det ikke så mye om det ikke er så mye protein i pålegget.
Men for all del, det er lov å ikke like dem, altså. Man klarer seg jo fint uten. Brød vil jeg ikke kalle det, men noe å holde maten i. Det hadde jeg visst savnet :D |
Sitat:
Jeg brukte de som pølsebrød forrige søndag jeg :p |
Smart Elian! Har du funnet noen lure pølser? :spent:
|
Sitat:
Vil prøve igjen en gang med noe krydder eller sødt. Kanskje det er fordi jeg ikke savner brød så veldig mye. |
Her er lenke til en pizzabunnoppskrift, hvis du ikke allerede har funnet den. Og skjønner, det ligner jo ikke brød akkurat, de der oopsiene - og er merkelig lette. Men for de av oss som har savnet noe å ha pålegget på, osv :D
|
Sitat:
|
jeg har disse i ovnen nå,men lurer på en ting, skal deigen väre litt rennende???eller skal den vre så stiv som det hvit er når du har pisket det??når jeg tok det gule oppi så ble det litt rennende selv omjeg rörte forsiktig rundt...
|
Hos meg blir den litt rennende, men ikke sånn at det renner utover på brettet. Jeg lagde en runde i kveld, og hadde på ost og pepperoni som jeg hadde litt i ovnen etterpå.
|
Hva er Oopsie?? :rolleyes:
|
Navnet ble til pga av hun som fant opp disse gjorde feil når hun fulgte en annen oppskrift.
Så de er litt "ooops", der ble det god mat, gitt :) |
Tusen takk for oppskrift!
I dag har jeg lagd vannbakkelsversjon. Fulgte oppskriften sånn som den er, men fylte dem med pisket krem med vaniljesukker, og malte sukrin til meliskonsistens og blandet i bakekakao! NYYYYDELIG! |
Bare en ting å si om disse oopsie-rollsa; KJEMPEDIGG :ja:
Lassa på med makrell i tomat og masse majo, og på en annen la jeg en pen mengde fleskepølse. Er nå en meget mett og fornøyd dame :D:D |
Litt av enn forskjell fra vaniljekrem med sjokoladeglasur til marklell i tomat med majones!!:p
Jeg går for den første!!:D |
funker faktisk begge deler. Roll med krem og syltetøy el bær til dessert. med masse pålegg til lunsj..
|
Er det en slags all round "underdel" (he he) til både salt og søtt?
|
jepp. Og med no oppå i ovnen (f.eks peperoni og ost og krydder som noen skrev her) så blir det neste minipizza.
|
Sitat:
Passer både til t- skjorte og pen-toppen!:D Seriøst smaker en standard oopsie svært lite, så man kan gjøre den til hva man vil!;) |
Det er jo det vanbakkelser gjør også, smaker ingenting!:p
Kan de brukes som skulderputer og brystinnlegg også?:D |
Sitat:
|
Sitat:
Think not, men kjekt å ha i bakhode i tilfelle :D |
Mente bh innlegg, altså......
|
Kjempegodt, har bare prøvd de med krydder kremost. Laget pizza av dem. Skal lage flere i dag!! Yngstemann syntes også de var kjempegode!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Husker ikke eksakt hva jeg kom frem til at mitt "lass" med makrell utgjorde av karber. Men det var langt fra i nærheten å sprenge dagens karb-rasjon :) Og jeg fikk ganske mange rolls utav oppskriften, ca 11 tror jeg, så størrelsen på en begrenset jo også hvor mye makrell det var plass til da. Men fint dere passer på!! :D |
Jeg bakte en ladning med søtt (Sukrin og vaniljeessens) i dag, pluss en ladning med masse fersk revet hvitløk og persille. De søte ble himmelske, smakte akkurat som det deiligste sukkerbrød! Men de med hvitløk ble ikke gode og smakte litt eggete faktisk. Så rart ... De søte smakte overhodet ikke egg. Fader altså!
Jaja, i kveld skal jeg ha søt Oopsie med bringebær og pisket krem. |
rekker ikke lese gjennom hele tråden, har en ladning i ovnen nå..
det jeg lurer på er hvordan oppbevarer jeg de best ? kan de fryses? Takk for svar :) |
De kan fryses, ja :)
(jeg kan skrive det i første innlegget jeg, ser det er flere som har spurt om det :)) |
ja de kan fryses. ha de på benken i en boks ellers.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21. |