Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Hei! Ny her inne! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19941)

Skippy 23-02-09 17:09

Sv: Hei! Ny her inne!

Ville bare fortelle at jeg lastet ned disse RYP-greiene for å kikke på hva det er dere "frelste" holder på med. Kan godt skjønne at det der er effektivt, det programmet ser veldig helhetlig og gjennomtenkt ut. Men du verden det ser slitsomt ut også. Er kanskje noe å starte med når en "har ånden over seg".

screwball 23-02-09 23:04

Det er litt slitsomt ja, men trening skal svi litt, iallefall om man er ute etter progresjon.
Det som er fint med det er at alle kan følge det, så fremt man vet at man klarer å komme seg på trening 3x i uka og over en periode på minimum 6 uker. Jeg er bare så sjeleglad for å ha et program å følge hvor alt er fastlagt før man går på trening - jeg har klipt ut program for alle ukene og limt inn på hver mandag den aktuelle uken i en 7.sans...så har jeg alltid med meg hva jeg skal gjøre (vekt, reps, sett etc).

Var tungt i dag, men nå har kroppen hatt 9d pause og så er den jo "vant" til 5rep, mot 15rep i dag. Var jo faktisk tungt de første dagene i uke 1 i forrige runde også. Satser på en fin progresjon fremover våren.

screwball 20-03-09 07:40

Vært lite trening siste par ukene. Men har dratt litt ned på energiinntaket i samme periode (litt mindre fett bare) og ikke tatt proteinpulver. Er gått ned et par-tre kilo og ser mer rippet ut enkelte plasser, spesielt skuldre og ikke minst lårene. Buksene også litt løsere rundt lårene.

Interessant å eksperimentere litt med hva jeg spiser og se resultater så fort.
Ser ut som jeg kan "bulke" med stort energiinntak og proteinpulver (og bygge muskler rimelig greit) for så å deffe kjapt med en liten justering på inntaket. Håper dette stemmer over tid og ikke er tilfeldig akkurat nå.

Når jeg er igang med trening igjen må jeg justere litt på inntaket igjen, men kommer jo an på hva jeg ønsker å oppnå. Mulig jeg fortsetter med litt mindre fett for å se om jeg svir av litt mer av mage-/korsryggfettet.

screwball 20-04-09 08:32

På vekta i morges. Skjeiet litt ut i påsken, men orket ikke veie meg.
Men har sett de siste dagene at det har sett ut som fettprosenten var på vei ned (jeg har et mål, "LMFFK" - Lavest Mulig Fettprosent Før Kreta) så jeg tenkte jeg skulle teste. Vekta viste 85kg. Godt fornøyd med det.

Ryggen min har dessverre klikket totalt, har lagt på sofa/senga hele helga. Store smerter ved den minste bevegelse, så i dag er det tur til legen på programmet. Jeg som var så godt igang med trening igjen, spesielt kardiodelen.
Jaja. 3 1/2 uke til vi reiser til Kreta, og uansett hvordan det måtte gå med trening og slikt så reiser jeg dit i mitt livs form, og for første gang i mitt liv kommer jeg ikke til å skjemmes når jeg går i badeshorts.

Ett år siden jeg begynte med lavkarbo sånn ca. 25kg lettere enn for ett år siden, og mye bedre trent/mer muskler. Kan ikke klage på det.

Pondus31 21-04-09 11:00

Bra resultat!

screwball 10-11-09 14:10

Ikke skrevet noe her inn på over 1/2 år nå ser jeg.
Er jo ikke så ny her inne lengre...selv om jeg fremdeles føler at jeg ikke kan noe særlig om kosthold og slikt.

Har nå holdt vekten i over ett år - var på vekten i morges og den viste 84kg, 32" bukser må holdes oppe med belter.

Siden jeg har klart å holde vekten såpass lenge har dette ført til litt opprydding i klesskap, og masse gamle klær har fått tatt turen til søppeldunken.
Kastet masse jeans, 2 dresser, MANGE skjorter og andre klær som nå har vært for store i lang tid. Håper å finne noe nytt når det blir salg utover nå, og på nyåret.
Har i tillegg en snill mor som har påtatt seg oppgaven å sy om skjorter og et par dressjakker som det er for galt å kaste.

Viktigst av alt: Hodet begynner sakte men sikkert å komme etter og innse at jeg er slank nå. Selv om jeg sloss med kroppen for å få frem en sixpack (noe som viser seg vanskelig!) så føler jeg meg mer vel i egen kropp, og det er godt for sinnet.

Vil takke alle som har gitt meg tips og støtte på veien - dette forumet har vært til stor hjelp i å gi meg et nytt liv.

Er ikke lengre ny her inne - men har fått ny kropp av å være her inne! :D

trillian78 10-11-09 15:26

Så flott! Gratulerer med vellykket vektstabilisering :heia:

screwball 17-03-10 17:03

Svart på hvitt hva et lavkarbokosthold kan føre til:
Kroppsanalyse i dag.
Følgende sifre ble resultatet:
Vekt: 87,7kg (har slurvet litt med kostholdet i det siste så dette var ventet).
Fett %: 14
Fettmasse: 12,4kg
Muskelmasse: 71,6kg
Beinmineraler: 3,7kg

Basalstoffskifte: 2200kcal
Visceralt fett-score: 3 (alt under 13 er bra, og 0 er suverent. Så 3 var visst helt sinnsykt bra). Dette er jo det farlige fettet for oss menn - det som legger seg rundt indre organer.

Har nå levd på lavkarbo ca 2 år, og hver gang jeg prøver meg på noe annet sier kroppen i fra. Jeg er så glad for at jeg har funnet nøkkelen til et - for meg - sunt kosthold!

screwball 16-08-10 07:43

Oppdatering på hvilke resultater jeg klarte å oppnå på 3mnd med litt endring i kostholdet.

Jeg økte proteininntaket mye og dro temmelig mye ned på fettet, slik at kcal-nivået var sånn ca det samme.
Frokost: 1bx tunfisk, 3 egg
Mellommåltid 1: 100g kyllingfilét, litt ost, eller 50g proteinshake
Lunsj: 1bx Cottage Cheese med 50g proteinpulver
Mellommåltid 2: Samme som mellommåltid 1 - av og til et par Fiberrik med majones, kaviar og ost.
Middag: 200g kyllingfilét, 200g brokkoli, litt sopp, tomat etc.
Kvelds: Proteinshake eller proteinbrød m/pålegg eller lignende.

Noen helger puttet jeg i meg litt smågodt eller sånt. Var svært nøysom med alkohol.

Trening: Styrke + gerilja kardio hver dag man-fre, 1t fotballtrening onsdager.

Resultat: Ned mellom 4 og 5kg fett, fettprosent ned fra 14 til godt under 10.

Sunroad78 17-08-10 16:08

Det er heilt fantastisk kva du har klart og du er ein heilt unik motivasjonskilde til mange av oss som er nye i denne kuren.

Eg har holdt på sidan 14. juli og den siste veka har eg hatt omgangssjuka. Ha gått ned 9,7 kg (1,5 kg siste veka sjølv på loff, blåbærsaft og eplemost blanda med farris) og har 5,4 kg til delmål 1 nemleg 99,9 kg :) Målet mitt er 80 kg, mens drømmen er 75 kg. Er 173 høg og får då ein bmi på akkurat normalvektig.

Eg hadde akkurat starta med treninga når eg blei sjuk, så er spent på korleis kroppen har "forfalt" på denne veka, men motivasjonen er absolutt til stede, og iallefall etter å ha lest historia di :D

screwball 18-08-10 12:36

Moro å kunne være en inspirasjon - mulig jeg har vært heldig med hvor godt lavkarbo virker på meg, men så skal det legges til at jeg har vært superdedikert og ikke skjeiet ut i større grad i hytt & pine.

Et eksempel: Mars 2010 viste vekta ca 87kg, 12kg fett = 14% fett.
Dro ned på fettet, økte proteininntaket og kardiotreningen. Resultatet 3mnd etterpå: Ned 5kg fett, veide altså 82kg og hadde 7kg fett på kroppen = 8,5% fett. Trodde ikke det var mulig, men det var det altså. Ren dedikasjon og masse viljestyrke var nøkkelen. Men en god porsjon flaks med det genetiske på dette området ser jeg ikke bort fra.

Vekt nå etter slapp trening og masse junkmat og -drikke i ferien: ~86kg.
Veide 89 når jeg kom hjem men 3kg raste av forrige uke så snart jeg var tilbake på riktig kjøl med kosthold og litt trening. Vann og søppel i kroppen tenker jeg.
Altså har jeg lagt på meg ca 1kg fett i uken. Så har unektelig en vei å gå.
Men så lenge bar overkropp-sesongen er over for i år, og 32" buksene enda passer utmerket så stresser jeg ikke...
Det finnes ingen quick-fix, bare målrettet jobbing over lang tid som gir resultater.

Ca 10kg ned på 1mnd som du har klart er jo kjempebra - det er jo 2,5kg i uka - fortsetter det sånn så når du målet før du aner! Lykke til videre!

Sunroad78 24-08-10 20:43

Har ikkje fastsatt noko dato for endt vekttap, men drømmer om å ha bunad 17. mai som sitter fint og ikkje ser ut som eit sprengt pølseskinn på kroppen ;) Eg har brukt mange år på å forfalle, så då kan eg godt bruke fleire år på å rette opp galskapen ;) Men eg må seie at eg er imponert over kor sterk vilje du har og når eg har gått ned så mykje at eg treng meir trening og kanskje anna kosthold, så kjem eg til å ta kontakt for inspirasjon og litt guidings, for eg har nok litt av dei same tankane som deg, minst mulig fett på kroppen og synlege musklar ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.