![]() |
Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
Sitat:
Fordelen med ED er jo at det så definitivt virker, selv om det nok er sjelden det går akkurat etter oppskriften, de fleste går jo litt fram og tilbake i de forskjellige fasene og det tar vel kanskje litt lengre tid enn det som er planen. Viktigste er å være absolutt konsekvent! Jeg lever stort sett på de søte tingene, praline og eple og kanelbarer, brownies, pannekaker og kakao og cappucino (som ikke smaker cappucino)... Paellaen (som ikke smaker paella) er også grei syns jeg, men suppene er grusomme, er ganske lei av dem! Og omelettene (som ikke smaker egg) har jeg gitt opp, de ble for ille for meg! Men folk er forskjellige:) Godklem til deg |
takk for godord og opplysninger indi. Jeg er nok ganske lik deg... så det er nok lurt med mest barer og søtt. suppe syns jeg er pyton på vanlig mat... så regner ikke med det er noe bedre på ED.
Har igrunnen mest lyst til å starte allerede i morgen..... men får smøre meg med denne tålmodigheten:rolleyes:;) |
men du distrea, du må huske at du ikke må spise mer enn en bar pr dag da, så lurt å bestille mye annet også
|
Takk jeffern :)
ja, må vel ha litt mat også:p nå veit jeg jo ikke så mye om maten eller noe ennå. ikke veit jeg hvor lang tid etter første legetime og blodprøver er tatt til man begynner på dietten heller. Skal etter planen ha til første legetime den 15. jan :) Hvordan er gangen i det? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg bestilte samme dag som jeg var hos legen jeg... Venta ingenting!:)
|
Sitat:
|
Det er ganske viktig at du får svar på blodprøvene først, så du er sikker på at det ikke er noe som tilsier at du ikke bør gå på en sånn type kur... Men det kan hende legene gjør ting forskjellige da...
|
Nå har jeg holdt på med tullespising i over en uke . Har rett og slett ikke hatt noen kontroll over kostholdet mitt i julen . At jeg alldri lærer ;-( Jeg som var så flink og som hadde gått ned 13 kg , nå er det skrumpet inn til bare 10 . Her trengs det en skikkelig skjerpings !!!!! Skal være flink i dag og i morgen , nyttårsaften tar jeg fri , og så fra 1 nyttårsdag er det ingen kjære mor lenger . Er det noen som vil slå følge med meg ?? Jeg skal i hvertfall kvitte meg med ca 15 kg .
|
JEG VIL JEG VIL.... men jeg må vente:o... sikkert sant som jeff sier;):o
|
Jeg vil.. skal låne noen penger av mamma og få kjøpt meg litt mere produkter. Rekner med jeg starter fra 2 januar. Jeg er litt usikker på hvilken fase jeg skal prøve meg på, siden jeg ikke har penger til å kjøpe noe mat nå. Jeg får lånt av mamma, men jeg får se hvor mye. uansett så blir det noe som skjer på matfronten fra 2 januar av...
|
Jeg er med! Selvfølgelig... har startet med fase en nå i to uker for å komme meg igang igjen, har ligget så lenge på 85 at det definitivt er kjedelig... Skal nok spise litt på nyttårsaften, (og definitivt drikke litt... mye...?) men ellers holde meg til pulverposene... Trenger en kickstart! Og er kjempeglad det snart er januar og hverdager igjen:)
Godt det ble litt babbling igjen her:) |
Men..... hvor er -dilly.???... hun har vel ikke forsvunnet for godt?
|
Det har jeg også lurt på...
|
hun har vel bare tatt juleferie rekner jeg med...
eg har en drøm om å gå ned 5 kg til påske nå... Sliter litt med fase1, og mangelen på motivasjon nå som jeg har spist kjøtt...hehe |
Sitat:
Sitat:
Hun er savnet hvertfall- Håper hun plutselig er tilbake:) Fase en er kun posemat, null kjøtt. det går man på i 10-30 dager? ikke så digg det nei... men hvis det hjelper så skal jeg klare det den stunden. gleder meg til dere starter opp igjen.... og gleder meg ennå mer til jeg kan være med:D |
Fase 1 er kun ED produkter, pluss utvalgte grønnsaker... slitsomt, men sikkert verdt det om man går ned i vekt, noe jeg ikke gjorde i noe stor grad (2 kg på 30 dager) men kroppen min er ikke som alle andres, så det skal vel litt til...Håper kroppen har ordnet opp litt nå og vil gå ned i vekt i fase1
|
Sitat:
ja, veit du har slitt en del... og det har jeg også siste året- krysser fingrene for oss begge jeg;) |
Rekner med det går bedre med deg Distrea... Jeg har både PCOS og lavt stoffskifte i tilegg til surt blod, så det er sikkert ikke så lettfor kroppen min :p I tilegg har jeg vært mye syk siste 6 mnd (som mest sansynlig kommer av pH'en i blodet)
|
Gleder meg til 1 januar . Da er det ED fase 1 for meg . Skal forsøke å holde ut så lenge som mulig . Sammen med dere andre , skal vi nok klare det . Vi kommer til å bli superslanke og flotte ;-) Ikke sant ?? Kanskje vi må ha en felles måle- og veiedag ?
|
Jepp!! Blir helt supert det:)
Siden 1 januar er en tirsdag, foreslår jeg tirsdag som veiedag:) Gleder meg til resultater, er alltid så skrekkelig utålmodig!:) |
Jeg er med på veiedag på tirsdagene . Gleder meg til å start for alvor igjen . Håper at vi kan oppmuntre hverandre til å oppnå gode resultater . Jeg gir nemlig altfor lett opp dersom vekten ikke går min vei .Ønsker dere alle ett riktig godt og fredfylt år . Måtte alle oppleve suksess og nå sine mål .
|
Sitat:
Jeg er først ut idag ser jeg, og dagen startet på 85,1 så jeg er kjempekampklar. Har ligger omtrent på 85 de siste tre ukene, uten at jeg egentlig har skeia ut så veldig, om je ghar skeia ut har det gått i lavkarbo jaffal. Dette er min tredje dag i min selvpålagte fase en, (gårsdagen teller ikke!), så nå er det full skjerpings fra min kant! Lykke til til dere andre og:) |
Lykke til!
Jeg starter opp med fase 1/2 neste uke. Kjører vanlig lavkarbo ut denne uka. |
Som dere kan se ut av navnet mitt , så er jeg en skikkelig sjokoladegris . Har proppet i meg med godsaker nå i ca 2 uker . Har ikke hatt noen hemninger , men hevet innpå til jeg nærmest har sprukket . Har tenkt å bruke denne dagen til å tomme alle snopelagre , og starte for fult i morgen . Har ikke vært på vekten i dag , med tror ikke jeg bommer med så mange grammene når jeg skriver 76 kg som startvekt . Altså så har jeg klart det store kunststykket å legge på meg 4 kg i løpet av julefeiringen . Tror ikke at noen slår den rekorden nei !!! Lykke til da alle sammen ;-) Jeg vet at jeg kan virkelig trenge det ihvertfall .
|
Jeg veier meg i morgen eller dagen etter... er litt styr med nattevakter og slikt her, så jeg vil helst veie meg på morgenen etter å ha sovet... men SKAL i fase 1 nå... ned 5 kg til påske er vel et realistisk mål...
|
Masse motivasjon samlet på et sted her! Kjekt! :)
Nå går det nok så det suser for hele gjengen:) |
Ok nå har jeg veid meg, og gått opp litt i jula... er på +14,9 nå... var nede på +12 her før jul og før jeg tok ED-pause...nå er det slutt på poteter og gulerøtter, og mammas hvetebrød...
|
Jeg har ikke spist brød siden august... nå ble jeg sulten! huff og fysj:)
Skal se kiloene ramler av igjen fort som fy Jeef, hive innpå gusjesupper og kakao, så går det nok så det suser! God onsdag til alle:) |
Gusjesuppe :lol:
Får vel se om jeg kan få i meg de siste ekle suppeposene neste uke. ;) |
Hvordan går det med dere jenter ?
Jeg har klart meg bra så langt . Til frokost i dag var jeg fortsatt mett fra dagen i forveien , til lunsj spiste jeg sjokoladefrokost og til middag kyllingsuppe .Har laget meg en sjokoladepudding ( som jeg elsker ) til kvelds . Vann har jeg også drukket masse av . Ellers så bommet jeg med 0,5 kg i går . Startvekten min er altså 76,5 kg . Da har jeg 16,5 kg å kvitte meg med . |
Jeg starter på mandag og er foreløpig bare i gang med vanlig lavkarbo og kutter ut sukker og snop.
Jeg har ikke så mye produkter igjen og velger derfor å drøye litt med å starte opp, mulig jeg får kjøpt noe av en venninne. |
Du har min sympati Titti:)
Har egentlig gitt opp de salte tingene, klarer litt potetsuppe, og paellaen er ok, men aller helst ville jeg nok levd på cappucinoen, kald:) Bra det går bra med Sjokoladebaben:) Men spiser du bare tre måltider? Hender jeg også gjør det, men prøver å få i meg fire. Jeg syns det er knallhardt å klare meg uten kjøtt/fisk, og smakte på tandorien til resten av gjengen idag, 1 liten kjøttbit, og i går ble det litt av fenalåret som vi nok aldri kommer til å klare å spise opp... Men holder meg jo LANGT innenfor alle lovlige grenser da... Allikevel litt skuffa for jeg tenkte det skulle gå greit, men er både sulten og saltsyk, og må nok bare skjerpe meg!! Idag ble det en cappucino til frokost, salat og sjokobar på jobb, en brokkolikvast like etter jobb, så litt sopp og en paella nå nettopp... Så jeg har en pose igjen i dag! |
Paella? Er det et nytt produkt? :spent:
Så lenge du spiser rent kjøtt er det ikke så farlig. Vi kan jo spise litt egg eller kokt skinke og slikt i fase 1. |
Jepp paellaen er ny, men smaker selvfølgelig ikke paella... I riktig ED-ånd, jeg mener, capuccionoen smaker IKKE kaffe, potetsuppen smaker IKKE potet, omelettene er så fjernt fra egg som det går å komme... og så videre...
:) |
Her er beskrivelse av paellaen, tror de må ha fått seg en tekstforfatter, dette var helst svulstig:)
Vårt ferdigprodukt-sortiment er nå utvidet til å inkludere en ny varmrett som kan benyttes fra og med fase 1: med solberikede middelhavsgrønnsaker, reker, urter og krydderier, er denne internasjonale berømte retten svært enkel å tilberede og en kjærkommen redning for alle selvutnevnte amatører på kjøkkenet. |
Hehe, hørtes jo helt nydelig ut ;) Kanskje jeg må prøve en pakke med de. Blir det som en suppe eller har den mer fast konsistens som potetpureen.?
|
Må du ikke få for høye forventninger da:)
Er som en risotto, jeg lager den på komfyren, svak varme til den er litt tykk. |
Hehe, neida, jeg har bitter erfaring med ertepureen.;)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23. |