![]() |
Sv: Superdupergode søte boller/rundstykker
jeg har prøvd disse både som boller og rundstykker og jeg elsker de, spesielt rundtykkevarianten. nå har jeg lagd to store porsjoner, så har jeg deilig frokostbrød til alt det nydelige pålegget i julen. perfekt! :)
jeg pleier ofte å slenge oppi en ss med glutenmel også, og kanskje kokosmel. det binder deigen flott sammen. mine boller blir alltid høye nok slik at jeg kan dele de i to og spise de med pålegg på. yummie! :D |
Dette er det beste jeg til nå har bakt. Tok mindre "sukker" og droppa kardemommen. Det blei gode rundstykker.
|
Mangla jo alt dette "melet" så hivde oppi 2 ss soyamel (3.1 karbo) 3 ss malte mandler og 2 ss malte hasselnøtter...
Å HERREGUD SÅ GODT :D Skulle bruke hele helgen på å lage brøderstatning til en kresen 9 åring,men det trengte jeg ikke,for han elsker disse :suss::blomster: Tusen takk |
Kan man lage disse som f.eks donuts? Altså ha oppå sjokolade på toppen? Kan man da blande inn sukrinmelis og cocosa i sjokoladen så den ikke blir så sprø?
|
Disse var supergode!!!! Har spist alt for mange..huff...hehe... men deilig, fantastisk deilig å spise noe som faktisk smaker bolle!!! Tusen hjertelig takk for oppskrift!! I morgen skal jeg lage rundstykker av denne oppskriften...NAM!!
|
Prøvde meg i dag, men syntes røra ble alt for flytende til å forme boller, så ble i muffins former. Brukte i tilegg 2 ekstra ss bakemiks, og 1 ts ekstra johannesbrød kjernemel, men enda bløe den for flytende, kansje den skulle stått å hvilt og hevet i 30 minutter først?
|
De står i ovnen nå, men hadde ikke JBKM og ikke Soyamel, så jeg spedde på med litt mere kruskakli og bake pro. Håper de blir bra, de lukter ihvertfall hele amazing.:p
|
Hevet seg enooormt, og de står nå å får avkjølt seg litt.
Gubben synes det lukter nydelig:mad: så jeg får gjemme dem så fort de er prøvespist. |
Kan si de smakte veldig godt ja, ikke siste gangen de blir bakt her i huset.
Takk for oppskrift .) |
laget disse i dag, og sammen med hjemmelaget eggekrem av hjemmelaget majones så var det bare alldeles nyyydelig :D
|
ENDELIG, noe som virkelig minner om bakverk, å ikke egg :-)
Super godt! Ble litt for rennende deig til meg, jeg delte oppskriften i 2, så var vell litt unøyaktig :-) Men gjør ingen ting, bedre hevelse neste gang :-) |
Liker at dere roser bollene opp i skyene! Skal prøves!!! :D
|
Så bra du likte de. Jeg elsker de selv. Men med søtning og krem mellom er det som å spise vannbakkels. Herlig. Mine blir nesten alltid for løse, så har de i engangs muffins former for å beholde rundjeten og høyden.
|
har akkurat laga de venter de e litt kalde..alle i huset e veldig spente:)savner bakst ¨så fælt at ej prøver alt her til ej finner gode erstatninger:)
|
nå står mine i ovnen.. spent!! Pr. dags dato har jeg ikke klart å bake noe lavkarbo som jeg liker :p
|
HAH!! Disse var gode. jeg kuttet litt ned på splendaen, men tok en dæsj ekstra med kardemomme. Brukte ikke soyaprotein, men kun bakemiks..
Men jeg lurer på en ting: i vanlig pizzadeig (som jeg lager) pleier jeg å bruke vann, hvetemel, salt og bakepulver.. Kan jeg da erstatte hvetemelet med bakemiks og JBKM? Syns Atkins bakemiks luktet som vanlig hvetemel :P |
Åhh! Denne oppskriften skal prøves! Gleder meg! :D
|
disse var SNADDERFARLIG!
kuttet ut CC og brukte fløte isteden (nesten hele lille boksen) Men fløffie og smakte som boller! Mangler bare rosinene jeg. takk for oppskriiiift! |
Bakte disse i helga. Hadde ikke bakemiks da damen i helsekosten ikke visste hva det var. Brukte mer proteinpulver istedet. Ble gode:)
Skal lage en dobbel porsjon i morgen uten kardemomme.. Gleder meg alt:D |
Iiiih, gleder meg til å prøve meg på denne oppskriften :D Men vaniljekrem :) Mmm.. *Gleder meg til jeg kan forlate kontoret* Jeg vil hjem og eksperimentere! ;D
|
har ikke splenda, jeg. Kan jeg bruke sukrin/ sukrin-melis i stedet?
|
Sitat:
I disse bollene bruker du det du har. |
Abonnerer :)
|
Sitat:
Foreløpig foretrekker jeg ikke det ene foran det andre, det handler mer om hva jeg har :) Jeg er så fersk i dette at jeg kjøpte inn sukrin bare pga at det var det jeg hadde hørt om :p tenker erfaringene kommer etter hvert! |
1 Vedlegg
Eg har baka desse i dag, mmmmmmmmmm kjempegode.
Forandra bittelitt på oppskrifta fordi eg ikkje hadde bakemix og soyaprotein. Brukte Bakepro i staden for, og øka litt med kruskskli. 18 stk, i silikonmuffinsformer. 5 ss kruskakli 7 ss Bakepro 4 ts JBK 2 ts bakepulver 1 lita ts tagatesse 1/2 ts seltinsalt 5 ss creme fraiche 4 egg 3 ss rapsolje 100 g kremost, Landlord naturell Har nettopp spist en bolle med heimelaga jordbærsyltetøy (søta med tagatesse) :sikle: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17. |