Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Superdupergode søte boller/rundstykker (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14083)

e84 22-12-10 12:05

Sv: Superdupergode søte boller/rundstykker

jeg har prøvd disse både som boller og rundstykker og jeg elsker de, spesielt rundtykkevarianten. nå har jeg lagd to store porsjoner, så har jeg deilig frokostbrød til alt det nydelige pålegget i julen. perfekt! :)

jeg pleier ofte å slenge oppi en ss med glutenmel også, og kanskje kokosmel. det binder deigen flott sammen. mine boller blir alltid høye nok slik at jeg kan dele de i to og spise de med pålegg på. yummie! :D

sistegang 28-12-10 22:56

Dette er det beste jeg til nå har bakt. Tok mindre "sukker" og droppa kardemommen. Det blei gode rundstykker.

otika 29-01-11 22:27

Mangla jo alt dette "melet" så hivde oppi 2 ss soyamel (3.1 karbo) 3 ss malte mandler og 2 ss malte hasselnøtter...

Å HERREGUD SÅ GODT :D

Skulle bruke hele helgen på å lage brøderstatning til en kresen 9 åring,men det trengte jeg ikke,for han elsker disse :suss::blomster: Tusen takk

Simpfan 13-03-11 01:45

Kan man lage disse som f.eks donuts? Altså ha oppå sjokolade på toppen? Kan man da blande inn sukrinmelis og cocosa i sjokoladen så den ikke blir så sprø?

sili 24-03-11 19:44

Disse var supergode!!!! Har spist alt for mange..huff...hehe... men deilig, fantastisk deilig å spise noe som faktisk smaker bolle!!! Tusen hjertelig takk for oppskrift!! I morgen skal jeg lage rundstykker av denne oppskriften...NAM!!

Simpfan 15-04-11 19:32

Prøvde meg i dag, men syntes røra ble alt for flytende til å forme boller, så ble i muffins former. Brukte i tilegg 2 ekstra ss bakemiks, og 1 ts ekstra johannesbrød kjernemel, men enda bløe den for flytende, kansje den skulle stått å hvilt og hevet i 30 minutter først?

Labomba 20-04-11 15:03

De står i ovnen nå, men hadde ikke JBKM og ikke Soyamel, så jeg spedde på med litt mere kruskakli og bake pro. Håper de blir bra, de lukter ihvertfall hele amazing.:p

Labomba 20-04-11 15:39

Hevet seg enooormt, og de står nå å får avkjølt seg litt.
Gubben synes det lukter nydelig:mad: så jeg får gjemme dem så fort de er prøvespist.

Labomba 20-04-11 15:58

Kan si de smakte veldig godt ja, ikke siste gangen de blir bakt her i huset.
Takk for oppskrift .)

bevaremegvel 18-05-11 20:24

laget disse i dag, og sammen med hjemmelaget eggekrem av hjemmelaget majones så var det bare alldeles nyyydelig :D

Ejlis87 13-07-11 17:55

ENDELIG, noe som virkelig minner om bakverk, å ikke egg :-)
Super godt! Ble litt for rennende deig til meg, jeg delte oppskriften i 2, så var vell litt unøyaktig :-) Men gjør ingen ting, bedre hevelse neste gang :-)

littleme 13-07-11 19:08

Liker at dere roser bollene opp i skyene! Skal prøves!!! :D

Simpfan 16-07-11 10:53

Så bra du likte de. Jeg elsker de selv. Men med søtning og krem mellom er det som å spise vannbakkels. Herlig. Mine blir nesten alltid for løse, så har de i engangs muffins former for å beholde rundjeten og høyden.

marielena 21-07-11 00:10

har akkurat laga de venter de e litt kalde..alle i huset e veldig spente:)savner bakst ¨så fælt at ej prøver alt her til ej finner gode erstatninger:)

kvitre 21-07-11 17:55

nå står mine i ovnen.. spent!! Pr. dags dato har jeg ikke klart å bake noe lavkarbo som jeg liker :p

kvitre 21-07-11 18:31

HAH!! Disse var gode. jeg kuttet litt ned på splendaen, men tok en dæsj ekstra med kardemomme. Brukte ikke soyaprotein, men kun bakemiks..

Men jeg lurer på en ting: i vanlig pizzadeig (som jeg lager) pleier jeg å bruke vann, hvetemel, salt og bakepulver.. Kan jeg da erstatte hvetemelet med bakemiks og JBKM?

Syns Atkins bakemiks luktet som vanlig hvetemel :P

Lindemor 07-08-11 18:36

Åhh! Denne oppskriften skal prøves! Gleder meg! :D

Kathja 09-10-11 17:13

disse var SNADDERFARLIG!

kuttet ut CC og brukte fløte isteden (nesten hele lille boksen)

Men fløffie og smakte som boller! Mangler bare rosinene jeg.

takk for oppskriiiift!

belte 09-10-11 23:34

Bakte disse i helga. Hadde ikke bakemiks da damen i helsekosten ikke visste hva det var. Brukte mer proteinpulver istedet. Ble gode:)
Skal lage en dobbel porsjon i morgen uten kardemomme.. Gleder meg alt:D

Yasi 18-10-11 10:42

Iiiih, gleder meg til å prøve meg på denne oppskriften :D Men vaniljekrem :) Mmm.. *Gleder meg til jeg kan forlate kontoret* Jeg vil hjem og eksperimentere! ;D

mamma_møø 30-10-11 14:20

har ikke splenda, jeg. Kan jeg bruke sukrin/ sukrin-melis i stedet?

Imse 30-10-11 14:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mamma_møø (Innlegg 1241702)
har ikke splenda, jeg. Kan jeg bruke sukrin/ sukrin-melis i stedet?

Hvorfor skulle du ikke kunne det? Du velger det søtningsmiddelet du foretrekker. Selv synes jeg sukrin er vanskelig, fordi det kjapt gir en kald smak og en ettersmak i lang tid etter inntak. Men jeg blander ofte feks sukrin og splenda, eller lignende, mindre ettersmak.
I disse bollene bruker du det du har.

Dietta 30-10-11 14:44

Abonnerer :)

mamma_møø 30-10-11 16:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1241716)
Hvorfor skulle du ikke kunne det? Du velger det søtningsmiddelet du foretrekker. Selv synes jeg sukrin er vanskelig, fordi det kjapt gir en kald smak og en ettersmak i lang tid etter inntak. Men jeg blander ofte feks sukrin og splenda, eller lignende, mindre ettersmak.
I disse bollene bruker du det du har.

Takk :)
Foreløpig foretrekker jeg ikke det ene foran det andre, det handler mer om hva jeg har :) Jeg er så fersk i dette at jeg kjøpte inn sukrin bare pga at det var det jeg hadde hørt om :p tenker erfaringene kommer etter hvert!

Mariann S 30-10-11 18:06

1 Vedlegg
Eg har baka desse i dag, mmmmmmmmmm kjempegode.
Forandra bittelitt på oppskrifta fordi eg ikkje hadde bakemix og soyaprotein.
Brukte Bakepro i staden for, og øka litt med kruskskli.

18 stk, i silikonmuffinsformer.

5 ss kruskakli
7 ss Bakepro
4 ts JBK
2 ts bakepulver
1 lita ts tagatesse
1/2 ts seltinsalt
5 ss creme fraiche
4 egg
3 ss rapsolje
100 g kremost, Landlord naturell

Har nettopp spist en bolle med heimelaga jordbærsyltetøy (søta med tagatesse) :sikle:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.