Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Verdens beste lavkarbo rundstykker (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54238)

Moogie 23-05-13 21:40

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Grilldag idag i det fine været :) så da blei det 7 nye store hamburgerbrød :) jeg hadde lit mye majones denne gangen så de fløt litt utøver og ikke var så høy som vanlig. Lurer på om det er majonesen som gjør at mange opplever at de ikke heves godt nok?

Kuredu 26-05-13 08:33

OK - jeg må innrømme at jeg ikke var superfan etter første runde med rundstykker, men ville teste oppskriften som pizzabunn . og det synes jeg funket veldig bra! Lagde superdigg pizza i går. Var litt vanskelig å få bunnen flat nok da den er litt klissete. Stekte den i ca 15 min først, for deretter å legge på fyll og steke pizzaen til osten boblet. NAM sier jeg bare!!! (ps - vi hadde mye fyll på!)

Dolsi 27-05-13 08:07

Jeg opplever også at mine faller sammen når jeg tar dem ut av ovnen. Men junior synes de smaker godt da. Litt som osteloff i smak, sier han :)

elien 29-05-13 10:12

Nå har jeg eksperimentert med/på denne oppskriften.

Og har kommet til den beste måten for meg å få de luftigst på er å ha bare 2 skjeer med majones,
og bruke mixmasteren på egg og majones til det blir litt luftig
så ha i fiberhusk, bakepulver og la det gå litt med mixmasteren, og til slutt ha i ost.

Vi hadde en planlagt tur på McDonalds her en dag, då hadde jeg med meg 2 stk
brød ferdig delt. Kjøpte meg Bacon Cheese og byttet brød.
Funket helt topp det:D

Jeiform 30-05-13 21:38

1 Vedlegg
Laget hamburgerbrød av disse igår!!! Nam nam nam!!!

Dietta 31-05-13 10:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jeiform (Innlegg 1445145)
Laget hamburgerbrød av disse igår!!! Nam nam nam!!!

:sikle:

Gabi 01-06-13 21:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kuredu (Innlegg 1444486)
OK - jeg må innrømme at jeg ikke var superfan etter første runde med rundstykker, men ville teste oppskriften som pizzabunn . og det synes jeg funket veldig bra! Lagde superdigg pizza i går. Var litt vanskelig å få bunnen flat nok da den er litt klissete. Stekte den i ca 15 min først, for deretter å legge på fyll og steke pizzaen til osten boblet. NAM sier jeg bare!!! (ps - vi hadde mye fyll på!)

Jeg likte de heller ikke som rundstykker, men som pizzabunn var de utrolig digge!

charliiie 06-06-13 21:51

Jeg så veldig fram til å teste denne oppskriften etter så masse skryt her, men må si jeg ikke var så himla imponert. Helt greit liksom, men det ble litt for svampete/eggete for min smak. Jeg synes også den smakte litt mye majones selvom jeg hadde i ei spiseskje mindre. Jeg ser at noen liker den bedre som pizzabunn, jeg får vurdere å teste den som det etterhvert.

Moogie 08-06-13 18:08

Idag bakte jeg dem som pølsebrød. Laget avlange og smale. Blei helt fine pølsebrød :) Rema har jo helt greie korte grillpølser nå med mye smak og bare 2 g karbo. Så da kan jeg også bare griller meg en pølse eller to sammen med andre på grilltur :)

Dilly 09-06-13 21:47

Pølsebrød? Takk for tipset :-)

Moogie 09-06-13 23:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 1446682)
Pølsebrød? Takk for tipset :-)

Smakte utmerket med ketchup og sennep på og pølsen oppi :)

Carisma 14-06-13 00:41

Disse var fantastiske! :sikle: de smaker sånn ostebriks burde smake, nemlig ost! :D jeg var absolutt ikke sparsom hverken på osten eller majonesen, (og leste ikke hele oppskrifta og balndet all ost oppi og i genting utenpå...) og det var midt i blinken.

Tiki 14-06-13 11:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Moogie (Innlegg 1446690)
Smakte utmerket med ketchup og sennep på og pølsen oppi :)

Har også hatt med som pølse rød på et par avslutninger nå, og det har fungert bra.

Moogie 15-06-13 22:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1447307)
Disse var fantastiske! :sikle: de smaker sånn ostebriks burde smake, nemlig ost! :D jeg var absolutt ikke sparsom hverken på osten eller majonesen, (og leste ikke hele oppskrifta og balndet all ost oppi og i genting utenpå...) og det var midt i blinken.

Jeg tar også alt av osten oppi, ingen ting over dem. Syns det blir best slik. Bruker litt krydder eller frø over.

Nemo78 05-08-13 10:47

Dette så kjempegodt ut så jeg testet det i helgen.
De både luktet å så kjempegode ut, men må si jeg ble skuffet over smaken :-(
Konsistensen og ettersmaken på dem klarte jeg dessverre ikke, så de gikk i søpla.
Men alle har selvfølgelig ulik smak....

Imse 05-08-13 10:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nemo78 (Innlegg 1453249)
Dette så kjempegodt ut så jeg testet det i helgen.
De både luktet å så kjempegode ut, men må si jeg ble skuffet over smaken :-(
Konsistensen og ettersmaken på dem klarte jeg dessverre ikke, så de gikk i søpla.
Men alle har selvfølgelig ulik smak....

Lot du de bli helt kalde før du spiste av de?

Nemo78 05-08-13 12:23

Smake på de når de var varme, men lot de stå til de ble helt kalde i tilfelle de skulle få en annen smak da.
Men det var noe med konsistensen og ettersmaken tom når de var kalde som jeg ikke klarte :-(

Dilly 05-08-13 15:25

Jeg synes fiberhusken har litt feil smak, så det hadde vært fint med et alternativ til den, men vet ikke hva det skulle være.

Rin 05-08-13 15:30

Såpass mye ost burde egentlig være tilstrekkelig "bindemiddel" alene - kanskje man bare skulle prøve å lage dette helt uten fiberhusk og se hvordan det går?

(Jeg fikk dette servert som pølsebrød i ferien, og det smakte godt, det!)

Bik 05-08-13 18:51

Disse ble nydelige. Hevet seg fint. Stekte de til de var litt gyldne. Smakte litt eggete/svampete med det samme, men ble bedre når de fikk kjølt seg litt. Gode med gräddost og paprika på :) :sikle: Nå gjelder det bare å ikke spise alle på en gang ;)

Moogie 06-08-13 21:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 1453304)
Jeg synes fiberhusken har litt feil smak, så det hadde vært fint med et alternativ til den, men vet ikke hva det skulle være.

Kanskje prøve litt xantam gum eller jbkm?

Sivensvans 20-09-13 11:56

Yum! Akkurat laget disse, og jeg synes de ble gode! Doblet oppskriftten, tok på meg engangshansker m bittelitt olje på da jeg skulle lage de til boller. Ble 7 store fine rundstykker som jeg kan dele i 2 . Stekte de 15 min, da jeg tok de ut var de litt våte under så jeg snudde dem og stekte 3 min til, da ble de perfekte for meg:) Takk for oppskrift!

Bik 25-10-13 19:02

Har laget disse nå, og byttet ei ss fiberhusk med glutenmel. Spent på resultatet :)

Bik 25-10-13 23:40

De ble utrolig gode. Ikke svampete heller. Spist med reker og majones i kveld. Nydelig :sikle:

Spinnerette 30-10-13 11:00

Skikkelig sulten og sugen på rundstykker med hardkokt egg på i dag, så nå står disse i ovnen, dog uten majo i, ettersom jeg ikke hadde noe..
Lagd de mange ganger før, men nå er det lenge siden! *Glede seg*

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.