![]() |
Sv: Chili Texas style
da står denne å putrer på komfyren og jeg er klar for å spise imorgen!! :D
|
Klarte å forspise meg skikkelig på denne her til middag i går kveld. Blei dårlig! :o
Men det var sååå godt, så måtte bare ha "litt til" :lol: Takk for en herlig oppskrift:) |
Så bra! :)
|
Kunne ikke dy meg, og har denne på trekk på komfyren igjen. Ikke minst hadde jeg seks boarderline overmodne avocadoer i kjøleskapet, og eller ingredienser til en litt provisorisk guacamole. Tror det blir tex mex-gourmetaften i dag! :D
|
Denne er knallgod med ALT unntatt kanelen..... :SPAM: Unga elsker mat ala dette så lenge jeg ikke har kanel oppi. Kanel er gresk, sier de og gresk mat med kanel har de forspist seg på i løpet av en uke på Kreta. :p
Men noe ala denne oppskrifta bruker vi ofte, da i en tynnere variant slik at det blir suppeaktig. Det er knallgodt!!! Bortsett fra kanelen da..... |
Ikke mobb kanelen min! :geip:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Jeg kan forresten opplyse om at chilien med guacamole til var helt fantastisk! |
Sitat:
|
Nå har jeg en putrende på ovnen. SKal serveres onsdag, altså to dager med godgjøring i kjølen. Leste forøvrig feil i oppskriften og trodde det skulle to bokser tomatpuré. Dyttet oppi en stor en, så karbene her er mer enn normalen...
|
Sitat:
|
Takk for nydelig oppksrift. Spist til både lunsj og middag i dag. :sikle:
|
Takk for flott oppskrift!
Har allerede laget den 2 ganger i løpet av de siste ukene! Har lært meg å ha oppi mer chili, den første jeg lagde ble visst mild - men god, den også. Måtte bare krydre litt mer på tallerken :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Laget denne igjen her om dagen, med ca halvparten av tomaten og en del mindre løk, for å være så gjerrig på karbene som mulig. Godt ble det alikevel! :D Strimlet sellerirot (for hånd, vel og merke, tok bare en halv evighet), kokte og hadde ved siden av, ble nesten som spaghetti og spicy kjøttsaus!
Men! Det jeg egentlig skulle si, er, etter jeg lagde chilien for første gang, har jeg fått helt dilla på kanel.. Jeg har det på så godt som alt jeg lager, plutselig. Gir mange retter en har smakt noen ganger for mye, helt nytt liv! :D |
Så bra! Jeg har ikke eksperimentert så mye med kanel, bortsett fra i dette tilfellet. Care to elaborate? :snill:
|
Sitat:
Sjekk gresk mat! :p Myyye kanel i den! Unga mine har fått fullstendig avsmak på kanel etter at de var på Kreta. Det var kanel i ALT, sa de. :o |
Sitat:
|
Sitat:
|
Denne hadde vi Fredag og Lørdag. Helt fantastisk god :D Takk for oppskrift.
|
Bare hyggelig! :D
|
Mmmm, denne er på ovnen nå, gleder meg!!
Brukte også ekte chili og malte cummin selv, sammen med oregano, basilikum og timian. Dryssa oppi kanel og chilipulver og så tok jeg den ene boksen med hakkede tomater i blenderen siden barna ikke liker biter. Får se om det blir salt og pepper etterhvert :) Takk for oppskrift :) |
Sitat:
|
Dette er det beste jeg har smakt av chiligryte!!!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45. |