![]() |
Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?
Sitat:
B12 har du vært å sjekket deg selv kanskje? tror FÅ kjøttetere har sjekket sitt b12 nivå. Som nevnt tidligere dette har helt forskjellige høyer ut i fra hvilken land du er i. Senket B12 nivå kommer av stress, tabletter, antibiotika, sykdommer osv. osv .osv. ikke pga for lite kjøtt. De hevder ditt og datt, så kan bare Doug Graham å de andre motbevise alt med sine blodprøver osv. Først og fremst Lierre Keith du tuller med meg? har du hørt intervjuene hennes? det er en SKAM. Vegeterianer i 20 år.. HA HA. Skal gi deg link til youtube jeg hvor hun blir intervjuet. At hun har gitt ut bok å gir folk råd er en SKAM. http://www.youtube.com/watch?v=FJVGOvpvkXc Hør alt dette så forstår du bedre. |
Sitat:
|
Sitat:
... her framviser du så lite kunnskap om blodsukker, insulin, karbohydrater og fett at det er pinlig og lese... Rett og slett pinlig... vet du noe som helst om karbo, protein, fett - blodsukker, insulin i det hele tatt??? Grøss.... Ta en titt på Thomas Geisners blogg for en liten nybegynneroppdatering... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Et innspill om B12: Denne bloggeren er vegetarianer, og har lenge brukt alger som B12-kilde:
http://siljesreise.com/spirulina-og-b12/ ikke en vitenskaplig kilde akkurat, men hun har ikke noe agenda heller. |
Sitat:
|
Takk, BenteR !
Ja, det er jo slik, Dydde, at det er realitetene vi diabetikere forholder oss til, - ikke bare teorier. Jeg har forøvrig mer enn halvert den langtidsvirkende insulindosen min og bruker en tredjedel av hurtigvirkende insulin i fht det jeg gjorde før. Hør med TigerTove her inne, - hun er også diabetikes 1. Hennes HbA1c er på 5,7, - pga lavkarbokosthold. Men hun TAR insulin. Selvfølgelig. Det MÅ vi gjøre. Ellers dør vi. |
Hold tråden på et seriøst nivå. Eller la vær å skrive noe.
Gerd Moderator. Personlig fra meg: Jeg tror ikke dette forumet er rette stedet for deg å "guide" noen, dydde, Av den enkle, men sanne grunn at del aller fleste av oss som faktisk velger å leve lavkarbo, gjør det fordi vi fungerer best på det. finnes det ikke forum for din type diett, hvor du kan diskutere med dine likesinnede? Slik som vi som har valgt lavkarbo, kan prate med våre likesinnede. Og derfor er vi lavkarbere også veldig fornøyde med at vi faktisk har et forum som fokuserer på..ja... Lavkarbo :ja: |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Merkelig hvor ekstremt aggressive disse veganerene/vegetarianerene blir når kostholdet deres blir satt under lupen... mulig det er blodsukkersvingningene som gjør det?? ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Merkelig hvor ekstremt aggressive disse veganerene/vegetarianerene blir når kostholdet deres blir satt under lupen... mulig det er blodsukkersvingningene som gjør det?? ;)[/quote] Hvis et vitenskapsmagasin har all denne kunskapen og hevder ditt og datt. Når alt dette blir motbevist hvor gyldig er disse vitenskapsmagasinene da? Ok så du mener at lavkarbo høy kjøtt kurerte b12 mangelen din? IKKE 3 måneder med B12 injeksjoner? som jeg har nevnt tidligere folk bruker kun 1 måned med B12 injeksjoner på vegetar så trenger de ikke tenke på b12 igjen. Jeg blir irritert når du kommer med latterlig informasjon og henger ut meg som bare er en budbringer. Kan du ikke skriver til folka som skriver bøker og hjelper folk med denne livsstilen ? Kan du ikke skrive mail til Dr Doug Graham som har gjort dette i 35 år å er sunnere å friskere enn nesten noen andre 58 åringer. Si til han at han ikke har peiling og at du og dine lavkarbo frontere osv. vet alt. Gjør det heller. Herlig at du kan hevde at disse høykarbo folka ikke har peiling når de har mer resultater enn du eller de andre lavkarbo folka kan vise til. Da mener jeg resultater i form av folk som har blitt friskere, kvitt sykdom osv. Virker som du har veldig peiling og ikke lever totalt i en lavkarbo boble. |
Sitat:
Sitat:
Det er FARLIG å gi råd du faktisk ikke vet OM fungerer. Det får du ikke lov til her inne på dette forumet! OM du tar slikt for "god fisk" så er det opp til deg. Men å spre slikt, som faktisk kan være farlig for forlk, det gjør du ikke her inne. Gerd Moderator |
Sitat:
Bloggen til Thomas - som er en hjertekirurg ved Haukeland - gir i linken en basic gjennomgang av makronæringsstoffene og hvordan de opptas i kroppen ved inntak av mat. Du kan kanskje bli litt mer kritisk til din guru hvis du ser hvor feilinformert han er om akkurat dette temaet nevnt. |
Her har du f.eks en som var super lavkarbo masse animals fett og kjøtt. Paleo diet osv. osv. Han spiste det kostholdet i 2 år.
http://vimeo.com/23771911 Her er siden hans, veldig bra side fra når han spiste kjøtt osv. http://castlegrok.com/ |
Sitat:
Jeg sier bare at det finnes andre muligheter også og at høykarbo ikke er alltid djevelen. Alle har rett til fritt valg. Og det skader ingen å lese dette og eventuelt prate med fyren eller folk som har gjort det og blitt friske. |
Sitat:
|
Sitat:
veldig interessant:) |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Og du, selv om dine guruers uttalelser holder for deg, så bør du respektere at det ikke holder for meg - spesielt fordi uttalelsene viser at det mangler på generell ernæringskunnskap og hvordan kroppen fungerer :) Enhver ernæringsbok vil fortelle deg det samme... |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03. |