![]() |
Sv: Togtråden!
Hittils har dagen gått veldig bra.
Vanndrikking i rute, og flink med vitaminer :D Er i ketose, i flg. gubbelille... Prøvde å gi han et morrakyss i dag tidlig, men han sa grøss, og drog dyna over ansiktet.....:eek: |
ÅÅÅ, Togtur, og jeg vil være med!
Jeg har i grunnen ikke skeia ut stort i påska. Har spist normalt, dvs ketogent, og den lille ekstrakosen har vært hjemmelaga lavkarbogodis, så jeg har full kontroll på inntaket. -Men det gikk med to flasker Cava fordelt utover påsken. Lurer på om det er de som har satt seg fast jeg? Status er +2 kg på knappe to uker, og jeg liker det ikke. Kjenner jeg er full av vann, men samma søren... jeg vil ha dem vekk! og jeg burde kvitte meg med 5 kg til før sommeren setter inn for fullt. Da er jeg halvveis til det ultimate målet. Jeg drømmer om -5kg til sankthans, og så får vi se hvordan det går. Tuuut tuuuuuuut!!! |
Da har jeg tatt plass i vogna med forkjølelse :(
Må nok sitte der i noen dagen. Dette slår ikke feil vær gang jeg begynner å kutte ut karbo - da blir det forkjølelse på meg. Har ikke klart å drikke vann, men faris er godt. Maten er også så som så med, men jeg har ikke spist søtt. men heller ikke nok fett :cool: sovet meste parten av dagen i dag ;) Ønsker alle lykke til å vi er så flinke :heia: |
Flink i dag:ja:, etter 2 vinglass i går kveld tilbrakte jeg natta i sovevogna, og sov hele natta :p
I dag har jeg spist to egg og fire skiver bacon, samt en halv tomat, mao standard frokost. Kaffe med cocosa og kremfløte er like standard, vann og vitaminer likeså:) Dårlig med morsjon i dag, vært for sliten. da blir jeg heller ikke sulten så lunsjen hoppet jeg over:p Nå tar jeg en tur i spisevogna, der vet jeg det blir servert elggryte med sopp og grønnsaker med masse fløte/rømme i. Sulten nå :ja: |
Sitat:
Periodisk faste som du beskriver det er nok veldig vanlig når man er i ketose, og ikke spiser mer enn 2-3 ganger om dagen. Jeg spiser heller ikke frokost når jeg er i ketose - og første måltid blir da lunsj rundt halv tolv, kanskje jeg skal kutte ut å spise litt tidligere på kvelden. Jeg har ofte tatt litt tyrkisk yoghurt og fløte hvis jeg har fyst på kvelden, noen ganger litt bringebær i tillegg.. Det er kanskje synderen min |
Nå er middagen fortært, hadde ikke lyst på noe i dag - så da ble det egg og bacon. Det må iallefall være greit når man skal i ketose. Har ikke spist noen grønnsaker i dag, men tror ikke jeg orker heller. Det får bli morgendagens plan..
|
Tar en tur innom matvogna for å bestille en kopp løvetannte :)
|
Er så fornøyd med meg selv, for på tross av jobb-reise med påspandert lunch så har jeg greid denne vanskelige dag-2-dagen helt etter boka :D
Kunne også registrere en liten vektnedgang fra i går; 300g ned :heia: Da er jeg klar for et opphold i SPA-vognen, kroppen formelig roper på behandling :stortsmil *løper og henter morgenkåpen* |
Er i rute her jeg også. Deilig å kjenne at halsbrannen slipper, og at magen fungerer igjen:D Nå er jeg snart klar for sovevogna:sove:
|
Gikk meg vill og fant ikke zumbakupeen i dag men har faktisk vært i bevegelse hele dagen :D
Klart meg unna alle fristelser underveis i dag, medbrakt matpakke (flink pike) Tror dette skal gå veldig bra :ja: |
Fant Zumbavogna etterhvert ikveld..:) Rusle over til sovekupeen og satse på at jeg ikke er så veldig støl imorgen...
Klart dag 2 ganske bra.:) |
I dag har jeg faktisk ikke spist Freias 70% sjokolade...:p
|
Da er kl snart midnatt:eek: og denne dagen har vært slitsom og rast avgårde!! Tror ikke det har noe med avsukringen å gjøre, men vært så mye å styre med bare+tung vakt på jobb! Men trøtt næh:pikke akkurat!...skal finne sovekupeen snart likevel, må vel vekke jentene mine i morgen som vanlig. Stått imot dagens fristelser også-dag 2 unnagjort på denne togturen!Har dessuten funnet igjen en lue jeg mistet på en trimtur i vinter, nede i en grøft, snodig!!
|
Jeg blir med på den togturen. Har stortsett ikke skeiet ut i påska men slit virkelig med å gå ned.
Og ikke skjønner jeg hva jeg gjør galt heller. Men står på fortsatt. Skal jo ned i hvertfall enda 10 kg. |
Starter dagen i treningsvognen i dag, og det etter å ha registrert en nedgang på 900g siden i går :heia:
|
Morgen.. :) Startet dagen så vidt det var litt i turvogna.. Gått opp 500g siden i går så jeg vet ikke
|
Jeg er med videre, slapp å rykke tilbake til start:p
Dagen gikk fint i går, kanskje litt lite karber bare.Ellers alt bra.:) Den halvkiloen jeg gikk opp i påsken er borte:heia: Tut tut! |
Hadde en fin dag på toget i går.
Og vekta har begynt å krabbe nedover, men jeg vil ikke si hvor mye enda. Det går i allefall den rette veien.:) |
Jeg startet dag fire helt sinnsykt trøtt og etter frokost også litt kvalm. Mest trøtt kanskje. Jeg føler meg helt lealøs i kroppen. Får ta en kopp kaffe etterhvert, og satse på at det går over. Apropos det så har jeg et spørsmål: Pulverkaffe har jeg hørt at ofte er tilsatt sukker og at det inneholder mindre koffein enn vanlig kaffe. Det med koffeinet får så være, men jeg drikker Nescafe instant espresso og der står det vitterlig bakpå at det kun er laget av tørkede kaffebønner... Bør jeg gå over til vanlig kaffe? Så at Tilbords hadde tilbud på presskannekoppen fra Bodum ;)
Jeg hadde gått opp 400g siden i går, men ettersom middagen (og litt snacking etterpå) besto av MASSE spekeskinke (sikkert 150g) så er det vel ikke så helt usannsynlig at kroppen holder på litt vann... I morgen har jeg eksamen!! Da blir det deilig frokost og kanskje noen valnøtter å knaske på mens jeg skriver.. |
tut-tuuut!
her går det så det suser. fikk sendt begge barna mine på skolen og gått tur med hunden min og tanteungen min som jeg har fått låne fra i går til i dag:love: han er snart 6 uker og våken noen ganger på natta også, så da har jeg vært i kjøleskapet noen ekstra runder for å hente morsmelk- uten å putte noe i munnen selv:D så nå skal jeg kose meg videre med baby på togtur. han sovner nok snart igjen og da skal jeg visittere kaffevogna før jeg skal ut og trille igjen:) |
Sitat:
|
Ingen endringer på vekta enda... men er i ketose nå kjenner jeg. Skal sjekke med stix etter middag.
Sitter og leser til hjemmeeksamen senere i dag, og det er utrolig lett å logge seg på forumet for å lese litt... ... nei - tilbake til bøkene! |
Annne, ikke kjennskap til om det er sukker i pulverkaffe, tror ikke det altså, har en supersprek dame på jobben som sverger til pulverkaffe, hun sier det er den minst skadelige for kroppen, hva hun legger i det har jeg ikke spurt om. Selv har jeg alltid brukt den vanlige, nescafe gull pulverkaffe.
900 gram ned i dag:D , juhuuu og en velkjent murring i hodet, ketose ja..Pleier ikke vare så lenge heldigvis!Hodepinen altså;)800 gram til førpåskevekt og 6,5 til mitt ultimate mål:) Må visst holde meg i rengjøringsvognen i dag enda det er det kjedeligste som finnes:o Ha en god tur videre i dag! |
Kjempebra, Streber! Og alle dere andre også. Selv tryna jeg i fiskepinner og potetmos i går, men skal skjerpe meg, og hente meg inn igjen iløpet av helga... litt uforutsette ting som skjedde, så da ble det litt surrete i hodet. :p (noen har vel fått med seg at jeg er i muligens gravid-vogna.... blir å holde meg der i perioder en liten stund til. høhø)
|
I går endte jeg opp i en vogn uten internett da jeg forlot kontorvogna. Men det var fint der og. Jeg lagde spagetti og kjøttdeig til familien. Og siden vi ikke hadde noen vanlig spagettisaus så komponerte jeg en egen med litt tacokrydder, fløte, rømme og ost. De syntes det var kjempegodt. Lillegutt på 5 måtte ha flere porsjoner :) Så jeg spiste opp restene av kjøttdeigen med saus, rømme og revet ost på. Deilig :)
I dag har jeg ligget lenge i sovevogna, for jeg hadde ikke reservert plass i kontorvogna før 12. Hadde tenkt å stå opp litt tidligere å gå litt, men senga fristet mer. Jeg spiste ikke frokost før jeg kom til jobb. Og da ble det salat og makrell i tomat og noen skiver ost på grove knekkebrød. Venter på at ketosen skal komme, men er ikke stresset for jeg går litt ned fra dag til dag. Så gleder meg til den store veiedagen på søndag! God tur alle sammen. Håper dere får en flott tur i dag! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50. |