Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Desember/januarstarter-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38996)

Vasp 04-01-11 19:41

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg kjøpte mine på apoteket. :)

inger synnøve 04-01-11 19:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 993016)
På apoteket:)

takk skal du ha :)

*vilja* 04-01-11 21:09

Jeg vil også være med!! :)

Skal ned 7-8 kg før sommeren.
Har aldri slanket meg før, så dette blir spennende.
Litt usikker på om jeg skal kjøre lavkarbo eller ketolyse enda..prøver meg litt frem.

Supert med en side som denne som både kan motivere og gi et spark bak hvis man trenger det ;)

Lykke til dere!

Brinken 04-01-11 21:34

Hei Mimosa

Jeg har spist lavkarbomat siden 23. desember. De 4 første ukene bestilte jeg mat fra spisdegslank. De to første ukene bestilte jeg ferdig oppsatt meny og det var kanonbra. Brød og middag. De neste to ukene bestilte jeg ikke ferdig meny, men valgte rettene selv (og da 5 retter iom at jeg hadde begynt å gå mye turer). Det var ikke like bra for meg. Gikk litt i ball hvilke retter jeg skulle spise når og droppet det mer eller mindre. Siden har jeg lagd lavkarbomat selv og har gått ned 8 kg :). Jeg tror det er veldig lurt av deg å starte med å bestille mat. Veldig enkelt å ha kontroll og du går sannsynligvis fort ned i vekt.
Jeg har bare godt å si om det og ønsker deg lykke til :)

ikea 04-01-11 22:48

Hei igjen!
Da var dag nr to på lavkarbo vel overstått. Skriver ned hva jeg har spist disse to dagene. Alltid moro å dele hverandres menyer og ideer:)
Dag1 (stod opp 13.30 den dagen så virker sikkert lite, men jeg sto opp seinnt:p)
Frokost/lunsj: Bacon med en heidundranes omelett.
Middag/kvelds: Kyllingvinger
+ masse vann.
Dag 2
Frokost: 3 Babybel ost med paprika
Snacks: Spekeskinkerull med smøreost og ruccola salat (MMMM!)
Middag/kvelds: Super go' pai. Egg, fløte, vann, bacon, sopp, løk og masse ost! + masse vann og et glass pepsi max. Ser at mange på forumet her får en partystopper av slik brus, men jeg tester ut om jeg får det. Får se på veiingen til fredag. Og forresten; noen som begynner å få dårlig smak i munnen? Skal kjøpe urinstix i morgen og se om jeg er i ketose, føles sånn for å si det mildt:p

MaritR 04-01-11 23:23

Jupp...dårlig smak i munnen kommer av at man er i ketose....Men de lærde sier at det går over etterhvert *krysser fingre og tær for det*:p, Det er jo faktisk fett vi puster ut :D

inger synnøve 04-01-11 23:38

frokost : grovbrød med smør (er ikke så glad i frokost)
lunch: 2 speilegg+bacon+ salat
middag: biffsnadder+salat+bernesaus
kveldsmat: ommelett+salat+bacon
har bakt 3 typer brød idag. så har smakt litt på de og+ hatt 0% yougurt

er der noen som ka si hva de stripsene heter/hva jeg skal spør etter på apoteket?:)

langaard 04-01-11 23:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av inger synnøve (Innlegg 993247)
frokost : grovbrød med smør (er ikke så glad i frokost)
lunch: 2 speilegg+bacon+ salat
middag: biffsnadder+salat+bernesaus
kveldsmat: ommelett+salat+bacon
har bakt 3 typer brød idag. så har smakt litt på de og+ hatt 0% yougurt

er der noen som ka si hva de stripsene heter/hva jeg skal spør etter på apoteket?:)

ketostix:)

inger synnøve 04-01-11 23:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 993252)
ketostix:)

tuuuuuuuuuuusen takk ;):)

mamz 04-01-11 23:59

Frokost/lunsj: Osteomelett og bacon stekt i masse meierismør:p
Middag/kvelds: Taco med masse salat og rømme.
2 måltider pr dag, passer meg utmerket!

Så har jeg spist et par ruter 70% sjokolade og seff pepsi max, godt å være i gang igjen ;)

Skulle kjøpe ketostix på apoteket, men de hadde ikke.....måtte bestille sa de.....:(

langaard 05-01-11 00:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av inger synnøve (Innlegg 993266)
tuuuuuuuuuuusen takk ;):)

Skulle bare mangle:D

Isemor 05-01-11 01:02

Da vil jeg kaste meg på her:)

Gammel ketolysetraver.Gikk ned 17 kg på den og nå er det kommet på endel igjen ja...

Starter imorgen og er klar til dyst.

MaritR 05-01-11 08:12

Kom endelig i ketose i gårkveld og er skikkelig i gang. Merker jeg sliter med egg og bacon til frokost, så må finne på noe annet der etterhvert. Smugtitta på vekta nå på morran hihi minus 1,7 kg på to dager - er strålende fornøyd:D selvom det er mesteparten vann, så er kg ned kg ned:p

inger synnøve 05-01-11 08:30

jeg står på stedet hvil :( går ikke ned ett gr. hva gjør jeg galt? drikker mye vann. spiser, bacon,ommeletter.egg. lav brød,knekkebrød,kjøttmiddager med grannsaker og 1 yougort i ny og ne. kjenner jeg blir litt fortvilet.

Hasselnøtt 05-01-11 09:26

Veiedag. :)

Har tidligere brukt felles veietråd, men "flytter" meg over hit, da jeg "tilhører" desember-starterne.

Jeg går ikke mye ned, får ikke den store AHA-opplevelsen. Jobber hardt med å holde kuren. Dvs. tilbringer masse tid på kjøkkenet. Er jo utrolig gøy, men tidskrevende. Godt jeg har dette forumet og kan finne mange deilige oppskrifter. Vet ikke hva jeg hadde gjort uten dere. ;)

Start: 01.12.10: 88,0
Uke 1 - 08.12.10: 87,1 (-0,9)
Uke 2 - 15.12.10: 86,0 ( -1,1.... totalt - 2,0 kg)
Uke 3 - 22.12.10: 85,8 (-0,2... totalt - 2,2 kg)
Uke 4 - 29.12.10: 86,3 (+0,5... totalt - 1,7 kg)
Uke 5 - 05.01.11: 85.9 (-0,4.... totalt - 2,1 kg)

Skjønner jo at dette kommer til å ta laaaaang tid. Men, pyttsann. Har da brukt 4 år på å gå opp disse 20 kiloene, og da får det vel ta sin tid å gå ned igjen. Blir uansett slankere til sommeren 2011 enn jeg var i 2010 :D

Isemor 05-01-11 09:30

Da sitter jeg med egg og bacon, og skal kose meg med det ...ehhh:rolleyes: kjenner jeg sliter litt med det etter å ha spist det i mndvis sist,men nam..nam:D

Fjasnissen 05-01-11 09:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MaritR (Innlegg 992932)
Er på dag 2 her og er forstatt ikke i ketose - litt skuffa siden jeg gikk i ketose dag 1 forrige gang, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Gleder meg til å komme hjem slik at jeg kan sjekke sticken igjen...blir mye testing nå i førsten for å sjekkom om man er i ketose;) Sticks er et must nå i begynnelsen - syntes jeg da :cool:

Velkommen tilbake MaritR :klem:

MaritR 05-01-11 09:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av inger synnøve (Innlegg 993347)
jeg står på stedet hvil :( går ikke ned ett gr. hva gjør jeg galt? drikker mye vann. spiser, bacon,ommeletter.egg. lav brød,knekkebrød,kjøttmiddager med grannsaker og 1 yougort i ny og ne. kjenner jeg blir litt fortvilet.

Nå går jegg på ketolyse og har en strengere diet en deg, men hva med å kutte ut youghert og spise kun grønnsaker som vokser over jorda....Kan også være lurt å skrive ned ett par dager hva man spiser og se hvor mye man faktisk får i seg av både fett og karbohydrater.:rolleyes:

MaritR 05-01-11 09:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen (Innlegg 993382)
Velkommen tilbake MaritR :klem:

FJASNISSEN :):):) Jo takk du...godt å være tilbake:D

mamz 05-01-11 10:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Isemor (Innlegg 993364)
Da sitter jeg med egg og bacon, og skal kose meg med det ...ehhh:rolleyes: kjenner jeg sliter litt med det etter å ha spist det i mndvis sist,men nam..nam:D

Kjenner den følelsen :rolleyes: har spist egg og bacon til frokost i lang tid jeg å.....så i dag tenker jeg prøve tomatsuppe med egg til frokost/lunsj....spiser ikke så tidlig jeg da....føler ikke for mat enda :(

Ha en fin dag :)

nisse 05-01-11 11:09

hei hei, dag 3 her. gleder meg til å gå på vekta på lørdag. har ikke mulighet til å bruke mye tid på kjøkkenet da går det en del osteknekkis med påleg til frokost og lunch her. fant ny smak på Rema med pepperoni. :hungry: men sliter med å få nok vann i meg :confused:. noen tips?

Midnight Choir 05-01-11 11:22

Spenning, spenning

Jeg har bare holdt på i 2 dager, så jeg kan vel ikke forvente all verden, men jeg har fryktelig vond smak i munnen, er svimmel, tørst hele tiden (og ja, drikker, drikker og drikker) og kaldsvetter, så jeg føler da vitterlig at noe er på gang :) Tok for moro skyld en stick igår, men den ga ikke utslag, så jeg er spent på kveldene som kommer når jeg skal prøve igjen. Synes selv jeg har vært kjempeflink til å kutte karbs og samtidig øke fettinntaket noe voldsomt ifht hva jeg har gjort tidligere, så nå krysser jeg alle fingre og støtter meg til alle dere som er knallflinke både til å komme med gode tips og til faktisk å holde motet oppe hos mange! Nå har jeg pakket med meg kyllinglår, oliven, oster, tomater og salat m/oljedressing til lunsj og har noen ytterst få mandler i beredskap dersom jeg går helt av skaftet på jobb. Så bare et lite spørsmål; setter dere begrensninger ifht f.eks Pepsi Max? Jeg synes ofte den hjelper på både tørst, "fyser" og som avveksling fra bøttevis med vann, men jeg trenger en kvalifisert uttalelse på at det er greit. Er det en "av og til"-drikk, eller er det nei, nei, nei de første ukene...?

MaritR 05-01-11 11:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nisse (Innlegg 993440)
hei hei, dag 3 her. gleder meg til å gå på vekta på lørdag. har ikke mulighet til å bruke mye tid på kjøkkenet da går det en del osteknekkis med påleg til frokost og lunch her. fant ny smak på Rema med pepperoni. :hungry: men sliter med å få nok vann i meg :confused:. noen tips?

Jeg har ei imsdal flaske som jeg har med meg over alt....den er på 0,7l. Setter meg mål om at jeg skal drikke to - tre slike på jobben. 1 før lunch og en etter. Funker bra for meg:)

MaritR 05-01-11 11:26

Sv: Spenning, spenning

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir (Innlegg 993452)
Jeg har bare holdt på i 2 dager, så jeg kan vel ikke forvente all verden, men jeg har fryktelig vond smak i munnen, er svimmel, tørst hele tiden (og ja, drikker, drikker og drikker) og kaldsvetter, så jeg føler da vitterlig at noe er på gang :) Tok for moro skyld en stick igår, men den ga ikke utslag, så jeg er spent på kveldene som kommer når jeg skal prøve igjen. Synes selv jeg har vært kjempeflink til å kutte karbs og samtidig øke fettinntaket noe voldsomt ifht hva jeg har gjort tidligere, så nå krysser jeg alle fingre og støtter meg til alle dere som er knallflinke både til å komme med gode tips og til faktisk å holde motet oppe hos mange! Nå har jeg pakket med meg kyllinglår, oliven, oster, tomater og salat m/oljedressing til lunsj og har noen ytterst få mandler i beredskap dersom jeg går helt av skaftet på jobb. Så bare et lite spørsmål; setter dere begrensninger ifht f.eks Pepsi Max? Jeg synes ofte den hjelper på både tørst, "fyser" og som avveksling fra bøttevis med vann, men jeg trenger en kvalifisert uttalelse på at det er greit. Er det en "av og til"-drikk, eller er det nei, nei, nei de første ukene...?

Pepsi maks kan være en partystopper for noen, jeg for min del drikker gjerne ett par glass hver dag for å stilne fysingen..Føler liksom at jeg gjør noe ulovlig da hihi uten at jeg gjør det

Midnight Choir 05-01-11 11:32

Sv: Spenning, spenning

Takk for det! Jeg må vel også innrømme at det nok ikke gjør noe at jeg drikker (veldig mye) mindre Pepsi Max fremover, for jeg synes det smaker amazing og det kan fort bli for mye og for ofte for min del... Men laster har vi vel alle ;o)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.