![]() |
Sv: Fedme kan ikke kureres
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Lavkarbo går jo stort sett ut på å spise myye fett og lite karbo.. du spiser ikke noe særlig fett da? En bør jo helst spise en del fett for at kroppen skal få nok energi.. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sannsynligvis - etter dine seneste tilbakemeldinger og forstå - vet du AKKURAT hvordan du blir oppfattet, og det tar jeg som om du gjør det bevisst for å oppnå en provokasjon. Dette synes jeg er ufint - og sier dermed ifra til deg om det. Ok? |
Sitat:
30 % fett (= 600 kcal) 15 % proteiner (= 300 kcal) 55 % karbohydrater ( = 1100 kcal) Så velger man å bytte livsstil til lavkarbo, og regnestykket blir litt annerledes med hensyn til fordelingen av næringsstoffene. Det er vanlig å spise (ha 2000 kcal/dag i tankene): 75 % fett ( = 1500 kcal) 20 % proteiner ( = 400 kcal) 5 % karbohydrater ( = 100 kcal) Hele 1000 kcal blir “borte”. Hvis man ikke erstatter dett tapet med annen energi, så ender man opp med å spise 1000 kcal/dag. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er forresten ikke lenge siden noen diabetesforskere fant et gen som ble kalt "fedme-genet". Angivelig er halve europas befolkning bærere av dette genet. Dette er ganske ny forskning: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.2223272 Jeg har ikke lest alt om det, men det virker veldig interessant! Sitat:
Jeg spiser veldig mye mer mat på lavkarbo enn jeg gjørde før, både energi- og mengdemessig. |
Sitat:
Med din påstand om at det bare er å spise mindre og trene mer, hvordan forklarer du at jeg ikke blir slankere?! |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg synes det er knallbra at du trives på lavkarbo - og at det også gjør nytten for deg som er normalvektig. For meg beviser det bare at lavkarbo er bra for ALLE :) Min vei for å finne fram til lavkarbokostholdet har tatt lang tid - det var først i fjor jeg satte meg ordentlig inn i det. Mange har tydeligvis god hjelp av lavkarbo - og jeg er litt frustrert over at jeg ikke fant lavkarbo for 20 år siden - da hadde jeg spart kroppen min mye jojo-slanking... I tillegg hadde jeg nok ikke fått utviklet Chrons. Heldigvis har et lavkarbo-kosthold også gjort at jeg er kvitt 95% av symptomene, noe som gjør hverdagen min til noe HELT annet enn det den var :cool: |
Utrolig hyggelig å bli belært av en person med BMI på 21, etter at man har slitt med helsefarlig overvekt i 15 år, og vært igjennom Grete Roede (x 2), Libra, Ingers rugbrøddiett, Helsestudiotrening med oppfølgning av ernæringsfysiologer, osv,osv....med det resultat å gå OPP i vekt:eek: Fortell ikke meg at jeg har sitti på rumpa i 15 år, har faktisk jobbet ganske hardt for å gjøre noe med min overvekt! Først med skikkelig lavkarbo(heller ikke Fedon Lindberg perioden min hjalp....) går jeg ned i vekt. Har meg frabedt å bli tråkka på av den ovenifra og ned holdningen jeg aner i visse innlegg her !
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat: