Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Frokost og kveldsmat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Hva har du spist til kveldsmat i dag? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3598)

Hapzen 17-09-08 21:53

Sv: Hva har du spist til kveldsmat i dag?

I dag spiste jeg egg og bacon til kvelds. Det var herlig

klarasophie 07-10-08 17:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gamla (Innlegg 64537)
Vaffelkake (ketolyseoppskriften) med gul ost og skinke. Nydelig!!:)

Hei!

Jeg laget også vafler nå i sted, til lunsj, nydelig. Men lurer på, står at det er 3 porsjoner, men jeg fikk bare 4 vaffelplater jeg, og det blir vel 2 porsjoner? må vel legge ost og skinke mellom to vaffelplater vel??

maipet86 13-01-09 22:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gamla (Innlegg 57067)
http://skins.hotbar.com/skins/mailsk...randma_prv.gif
Alt for mye, - men det var så godt!:o Litt ekstra "trim" skulle vel hjelpe?
Jeg har spist 2 eggepannekaker med Danablu blåskimmelost. Den osten har en farlig god smak,- mersmak! Tror ikke jeg skal kjøpe den på en stund!

hei. hvordan lager du egg pannekaker? har sinnsykt lyst på pannekaker til kvelds men har det er ikke soyaprotein og få kjøpt hær jeg bor;/

Imse 08-04-09 21:09

I dag har vi eggerøre med fløte og olje i, spekeskinke, elgpølse og peperoni og agurk som grønt. Kjempegodt!

trillian78 08-04-09 21:36

Black Sunday med krem og bringebær :love: :rodme: Hohoho, det er det beste jeg har smakt på lenge! Skal prøve å ikke gjøre det til en vane å spise det til kvelds.

Åt litt for mye av den og tror jeg... Litt kvalm nå....

Jente 1980 09-06-09 22:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 203558)
Middag kl. 2000 i går må vel sies å være kveldsmat ? OK, det ble 1 grillet entrecote, 2 biter grillet kylling, - begge deler med en annselig mengde grillsaus + en svær ladning kjempegod salat med oljedressing + 2 svære glass rødvin og en mugge vann (Arrangement på Kringler Gård ) på Nannestad

Anbefales !!

Hvilken rødvin har du å anbefale med lavt sukkerinnhold?;)

Jente 1980 09-06-09 22:36

Jeg har spist en omelett med to egg, 28 g fløte, sopp, paprika, purre, pepperoni, fetaost, og hvitost på toppen! Var skikkelig snadder:D Men ligger nå her og har lyst på noe mer... Uff... Må være den harde spinningtimen jeg var på ikveld sin feil!;)

Didda 09-06-09 22:49

1 halv pakke bacon - samt cherry tomater og asparges stekt i bacon fettet + noen oste biter - Nam nam det var kjempe godt

Didda 09-06-09 22:54

Er litt nysgjerrig ser du skal bytte til en anne diett - hvilken liker du best

Jente 1980 09-06-09 22:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Didda (Innlegg 732125)
Er litt nysgjerrig ser du skal bytte til en anne diett - hvilken liker du best

Hvem er det du stiller spørsmålet til?:)

grlo 01-07-09 22:35

Er det ingen som spiser hjembakt lavkarbobrød? Er ny, og lurer på om man ikke skal spise brød til kvelds siden ingen gjør det her? Slev har jeg spist 2 nydelige hjembake brødskiver med ost, skinke og paprika på:)

Skautrollet 01-07-09 22:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grlo (Innlegg 739576)
Er det ingen som spiser hjembakt lavkarbobrød? Er ny, og lurer på om man ikke skal spise brød til kvelds siden ingen gjør det her? Slev har jeg spist 2 nydelige hjembake brødskiver med ost, skinke og paprika på:)

Jo, en sjelden gang tar jeg en skive lollypopbrød og bruker ostehøvelen på meierismøret ;)
Men det er max en gang i mnd, er jo så mye annet godt at jeg ikke savner brød.

Carisma 01-07-09 22:53

Enig med skutrollet, det finnes så mye annet godt! :D Nå har jeg aldri vært særlig glad i brød heller... Dessuten handler lavkarbo for meg mest om å legge av meg de vanene jeg "alltid" har hatt og erstatte med ting kroppen min er mer fornøyd med.

StineK 03-07-09 15:34

I går var det så varmt at det ble to runder med 15-sekunders iskrem. :sikle:

Og i morges var vekten gått ned. Det er virkelig slik man skal leve! :D

Jente 1980 07-07-09 22:57

Sein middag idag, og vi har kost oss med ovnsbakt kyllingfilet fyllt med fersk mozarella, og surret inn i spekeskinke,hjemlagd hvitløksdressing og blomkål, men til de som ikke er på lavkarbo fikk ovnsbakte poteter med timain, salt og pepper!

SunnhetMedSirrup 19-07-09 13:22

jeg spiste kinamat med ingefær saus , ekstra sterk :)

den innehold omtrent bare sopp, kylling, og div annet, men spiste bare soppen , ikke risen :)

er det egentlig ok ? :D

lisabenedikte 05-08-09 02:20

Jeg har spist cottage cheese med 2 ss vaniljekesam, kanel, sukkrin, og føte. Nam!!! Rene skjære desserten! :)

Tonemi 05-08-09 13:01

I dag har jeg spist frokostpannekake, med hjemmelaget bringebærsyltetøy , kirsebærost og noen skiver med spekeskinke.....

Jabba 05-08-09 17:56

Er det bare meg som får en litt sånn ekkel, dårlig samvittighet følelse når en spiser kveldsmat? Forstår egentlig ikke helt hvorfor denne følelsen kommer krypende - irriterende egentlig. For jeg som er på ketolyse skal jo spise når jeg er sulten! Og det er jeg jo på kvelden.....

Men spiser gjør jeg jo uansett - med eller uten dårlig samvittighet, og da blir det gjerne:
- 1 neve eller to med hasselnøtter / mandler
- 1 tallerken med godt pålegg (roastbiff, sylte, skinke, salami osv + pluss ost og agurk / paprika)
- Egg i forskjellige former, gjerne med bacon
- Bacongull (utrolig hvor deilig mett en blir av bacongull!):D
- En eller annen form for lavkarbobrød m pålegg
Skyller det ned med masse deilig iskaldt vann!

Viclin 06-08-09 01:14

I dag ble det pizza. :D

Jente 1980 06-08-09 22:57

Uff... Skjemmes... Bacon krisp og cavalier mørk sukkerfri sjokolade!!!! (venter mensen, trenger jeg å si mer?)

persika 86 19-08-09 21:20

har spist kjyllingvinger me seter rømme til dipp :) kjøpt en 2 kjilos pakke på rema 1000, så tinte noen heiv dem på ett brett me bakepapir krydra dæm å heiv dæm i åvnen... nam :D lørdags kos egentli :P 0,02karbo pr 100gram eller no sont :)

SunnhetMedSirrup 19-08-09 23:33

cottagecheese meg MASSE nøtter" mest paranøtter,da :)

Jente 1980 22-08-09 21:55

hm... 8 ruter cloetta sjokolade, og muligens litt bacon krisp etterhvert;-) Idag er det lørdag i heimen

Cozygirl 27-01-10 06:00

Jeg er ny her (eller jeg har vært medlem en stund nå, men har på en måte glemt at jeg var bruker her osv..) Jeg rakk aldri å sette meg inn i denne siden.. Men ketolysekuren.. Hva er det for no? Og Atkins? Hva er forskjellen?

Jeg er temmelig engasjert i å gå ned i vekt nå, har endelig klart å begynne å spise regelmessig, svømmer på mandager (og fredager om jeg kan) og tar tran og vitaminer for å holde meg frisk. Men vet ikke hva jeg skal spise for å få i meg "rett" mat for å gå ned??

Noen gode råd, kanskje? :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.