![]() |
Sv: Tror du på engler?
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Det mest statiske paradokset er at gud skal være allmektig.
Pr. definisjon har vi da ikke fri vilje, og kan derfor heller ikke ha skyld. Sagt på en annen måte hvis gud har all æren, har "han" også all skyld. Det er vel der de kommer inn med "guds veier er uransakelige" eller noe sånt? BiSm |
Finnes det kjønnsforskjeller i debatten her. Jeg tenker på at kvinner i det store og det hele er de som hele tiden søker etter det alternative. Dette gjelder ikke bare i åndeverden men også når det gjelder alternativ medisin og andre ting. En ting er at kvinner leser alt de kommer over av ukeblad og lignende der kanskje mye av dette står (iallefall ut fra overskriftene) men er det andre ting som spiller inn også.
Legger også merke til at kvinner er i flertall i de fleste forum som jeg er innom. Hvorfor er det slik tro.. Jeg er personlig av den oppfatning at jeg ikke tror på noe som jeg ikke kan se, og helt til jeg ser en engel velger jeg derfor å ikke tro på dette. Man skal heller ikke undervurdere placeboeffekten av det man tror på. Om en ønsker å se ting, kan mye tolkes ut fra dette. Dette gjelder også de som har blitt "helbredet" fra ulike ting. Men det spiller forsåvidt ingen rolle hva man blir frisk av så lenge det hjelper. Man kan jo kalle det hva man vil gud, medisiner, seg selv whatever.- Dette innlegget er ikke skrevet for å provosere kvinner ;) |
Sitat:
Sitat:
|
Ok må beklage om du ble provosert, og ja mitt innlegg er generaliserende og så regner jeg med at de fleste som leser det klarer å tolke at jeg med min påstand ikke mener ALLE kvinner
Det iallefall ikke tvil i min sjel om at de aller fleste ukeblad er skrevet for at hoveddelen av leserene er kvinner |
Sitat:
Det er vel hevet over en hver tvil at de fleste ukeblader er skrevet for kvinner, men det er ikke ensbetydende at alle kvinner leser dem. Jeg kjenner knapt noen som gjør det, uten at det påvirker fakta, men det går an å slenge inn et "mange" før "kvinner" f.eks. Ellers vil du få problemer med å bli tatt på alvor ;). |
Sitat:
Skreiv ikke dette for å provosere deg altså :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Nei men se her drar man frem sarkasme våpenet. Glimrende
Jeg traff en nerve her altså ;) |
Sitat:
Mvh BiSm |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ingen leser se&hør, allikevel selger de tusenvis av eksemplar 2 ganger i uken;)
Uansett, jeg tror vel ikke på gud. Men jeg tror på at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner. Jeg tror det finnes spøkelser og engler, og at alt kan forklares på en vitenskapelig måte, men fremdeles mangle troverdighet. Arbeidet til Mærtha syns jeg derimot er latterlig. Å snakke med engler og det overnaturlig er ikke noe man lærer seg. Det har man innebygd. |
Sitat:
Mvh BiSm |
Men altså, skulle denne tråden her handle om å henge ut alle folk enten de har en sterk personlig tro, eller bare er åpne for at det rører seg noe utenfor alt som kan bevises?
Dette er ganske typisk, egentlig. Jeg respekterer alle form fort trosretninger, som før sagt, så lenge de ikke brukes til maktmisbruk, undertrykkelse, overgrep etc. Det er i aller største grad når man blander inn politikk og maktposisjoner med tro at det går til h****e! Enkelte av uttalelsene som har kommet her synes jeg er direkte respektløse. Det er fint å ha en diskusjon, altså, men det må da gå an å være såpass sober at man holder seg for god til å mer eller mindre karakterisere folk som idioter/drittsekker og whatnot kun fordi de har en annen livsanskuelse enn dere? Hvor vanskelig var spørsmålet igjen? Tror dere på engler? Jeg tror ikke på engler, men værsågod, de som gjør det. Vis litt respekt! |
Sitat:
Mvh BiSm |
Sitat:
|
Sitat:
Mvh BiSm |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Er enig i at det til tider er litt lite respekt i enkelte av diskusjonen her inne, man trenger ikke å bli ufin for det om man ikke er enig. Så helt enig Photo, vis litt respekt!! |
Sitat:
Skulle gjerne fått en nærmere forklaring på det da, ikke ment som hets eller noe. Mvh BiSm |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09. |