Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Pizza med sprø bunn! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27866)

Lykkelig 05-03-10 21:56

Sv: Pizza med sprø bunn!

Kjempegod! Og rask å lage, det er kjempevesentlig for meg i allefall.

Men oppskrifta er litt liten for to i allefall. Men mannen åt og åt, jeg fikk derfor ikke så mye...

Anarko 26-07-10 21:33

Jeg lurer på om man kan erstatte bakemiksen med f.eks. fibramel/fiberhusk eller jbk? Eventuelt: får man bakemiks på helsekost eller MÅ man bestille fra nettet?

rariteten 26-07-10 23:35

Dette var ikke noe godt! Selv om bunnen fikk stekt i godt over et kvarter, så var det ikke sjans at den skulle holde seg "sprø" når fyllet kom på. Den ble gjennomtrekt og vassen, smakte som gammel omelett med fyll på .
Var kvalmende som bare det.

Tjohei 24-08-10 13:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 906389)
Jeg lurer på om man kan erstatte bakemiksen med f.eks. fibramel/fiberhusk eller jbk? Eventuelt: får man bakemiks på helsekost eller MÅ man bestille fra nettet?

Lurer jeg også på.. JBK?? Kruskakli??
Er det ingen som vet?:confused:

Imse 24-08-10 13:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tjohei (Innlegg 921530)
Lurer jeg også på.. JBK?? Kruskakli??
Er det ingen som vet?:confused:

Dersom du leser oppskrifta så ser du at jeg IKKE brukte bakmiks;)

Tjohei 24-08-10 13:42

Ja det ser jeg jo, trodde kanskje det var noen som hadde prøvd med f.eks JBK...
så da ser det ut til at det blir meg som må prøve det da ;)

Bøtt 21-09-10 17:24

Åh herregud for en digg pizza den er faktisk bedre enn vanlig pizza jo!!:heia:Har laget denne 2 ganger nå men har brukt kruskalkli istedefor fiberhusk..Takk for fantastisk oppskrift:D

knh 04-10-10 23:10

Har akkurat laget denne nå, og den var kjempe god :D Bunnen var kjempe sprø og god! Denne skal jeg absolutt lage mer av:) Men synes det var litt vanskelig å fordele "deigen" jevnt. Noen som har noen tips;)?

only39 06-10-10 00:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av knh (Innlegg 943637)
Har akkurat laget denne nå, og den var kjempe god :D Bunnen var kjempe sprø og god! Denne skal jeg absolutt lage mer av:) Men synes det var litt vanskelig å fordele "deigen" jevnt. Noen som har noen tips;)?

ER PÅ TYNN IS HER NÅ, men har noen feks prøvd å ta olje få fingrene, hånda først? Kanskje den ikke klistrer seg så lett til hånda da, om det kan være problemet? ...
Som sagt, jeg er på tynn is..

Denne skal jeg lage også!! I morgen! :) Har nemlig kjøttdeig som jeg stekte i dag med deilig smak sammen med litt løk, så da er middagen min klar for imorgen! Gleder meg!

grotingeling 06-10-10 07:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av only39 (Innlegg 944163)
ER PÅ TYNN IS HER NÅ, men har noen feks prøvd å ta olje få fingrene, hånda først? Kanskje den ikke klistrer seg så lett til hånda da, om det kan være problemet? ...

Denne skal jeg lage også!! I morgen! :) Har nemlig kjøttdeig som jeg stekte i dag med deilig smak sammen med litt løk, så da er middagen min klar for imorgen! Gleder meg!

Du er absolutt ikke på tynn is, denne metoden bruker jeg på flere av oppskriftene her inne - bl.a denne pizzabunnen og Nannahs knekkebrød :)

Tino 06-10-10 07:10

Jeg bruker 1 ss kruskakli og 1 ss fiberhusk isteden for bakemiks, og så har jeg litt pizzakrydder i.
Jeg lar røren tykne litt før jeg smører den utover med slikkepott.

Kjempegod synes jeg. Egner seg fint til å fryse også, og rask å lage :)

knh 06-10-10 10:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av only39 (Innlegg 944163)

Tusen takk, skal prøve det neste gang ;)

Noen her som har prøvd å bruke denne pizzabunnoppskriften som lapper/brøderstatning? Den smakte jo kjempe godt som pizzabunn, så bør vel kanskje fungere bra med pålegg på også? :)

sirimor 06-10-10 13:43

Oi oi!! Denne må prøves. Takk for oppskrift!

only39 06-10-10 19:30

Og nå står det en godsak i ovnen! Lagde dobbel røre og hadde i en "halv"-langpanne, stekte i 15min og har nå kjøttdeigen jeg lagde i går over.. med ost.. mmm !
Nå har jeg jo så store forventninger at det nesten er litt skummelt, skuffelsen kan jo bli stor.. :D

only39 06-10-10 20:17

og store forventninger kan jo ofte gi skuffelser.. men:
Denne var ganske god,antakelig har jeg stekt den litt for lenge og jeg syns vel at bunnen ble litt vel omelettaktig.. får kjøpe bakemiks, for nå brukte jeg soyaprotein... og ikke noe krydder i bunnen så det har vel sitt å si.
Tok litt CF og litt salsa oppå pizza'n (hadde jo kun kjøttdeig og littebitt løk oppå som var krydret med pepper). Det var godt med salsa-cf'n på!

.. kommer til å lage den igjen tror jeg..men med noe annet enn soyaprotein og ikke steke den sååå lenge.. :)

Bøtt 07-10-10 08:48

Jeg bruker soyprotein når jeg lager denne å den blir knallgod:DSmaker ikke noe egg av den jeg har laget da men jeg har kruskalkli istede for fiberhusk.
Har også brukt denne når jeg har hatt reker ,så har jeg hatt denne under som brød...mmm kjempegodt:)

knh 07-10-10 11:43

Så bra :D Da skal jeg prøve å lage "frokostlapper" av denne :D Jeg brukte spielberger soyamel og fiberhusk. Det blei kjempe godt, og smakte aboslutt ikke omelett :)

Samboeren har vært litt skeptisk til de "brøderstatningene" jeg har laget (noen av dem har jo vokst litt i munnen:P), og han var da naturlig nok også veldig skeptisk til pizza uten ekte bunn. Men han tok med seg noen pizzabiter til lunsj i går, og da fikk jeg beskjed om at den pizzaen var kjempe god, og at jeg måtte lage den igjen :D

Pandaguri 20-10-10 17:13

Denne ble skikkelig god :)

Jeg doblet oppskrifta, og synes det ble litt mye smak av fiberhusk, så neste gang blir det litt mindre av det. Stekte også bunnen noe lenger enn det som sto i oppskrifta, forsikret meg om at den var sprø før jeg tok på fyllet.

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle finne en lavkarbo-pizzabunn jeg likte, men denne var skikkelig bra :)

tinde 23-10-10 18:38

Har prøvd denne idag, tusen takk for super oppskrift på kjempegod pizzabunn:)

Nupsida 29-10-10 11:04

Jeg har dette soyamelet: http://www.helseogkost.no/var/shop/s...itt_medium.jpg

Kan jeg bruke det istedenfor bakemix?

knh 29-10-10 12:18

Det går helt sikkert fint å bruke:) men pass på karbene! 16 g per 100.... Men så bruker man jo ikke så veldig store mengder av det da...
Spielberger sojamel har kun 3 gram:)

Nupsida 03-11-10 21:00

Denne var fantastisk! <3

LilleMill 06-11-10 03:17

Gir dobbel røre en bunn på størrelse med en stor langpanne? Jeg har sånne pizzapanner, så kunne jo lagd to slike da kanskje. En til samboeren, og en til meg :)

Jeg har både soyaprotein og soyamel, men er usikker på hvilken av dem jeg skal satse på å bruke. Veldig skeptisk til soyamel så jeg har ikke turt å bruke det hittil.

knh 06-11-10 14:04

Dobbel røre er perfekt til en langpanne :)

Hvilken type sojamel har du? Jeg bruker spielberger med 3 g karbo per 100, og den funker kjempe fint :) Har aldri prøvd noen andre merker, for har hørt at det er mange som smaker ekkelt:P

Jeg bruker denne oppskriften til nesten alt! Den er jo perfekt som pizzabunn! Men lager også lapper av dem, og ved å la dem steke lenger blir det nesten knekkebrød;) I går brukte jeg denne oppskriften som paibunn:) Det funka fint det, men neste gang tenkte jeg å prøve kun å bruke ett egg og ha oppi mere smør:)

LilleMill 06-11-10 16:53

Jeg har også spielberger med 3 g karbo. Da skal vi ha denne pizzaen i kveld :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.