![]() |
Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
(selv holder jeg meg unna det mest for mitt psykiske velværes skyld da karbohydrater gjør meg utolig deprimert på grensen til suicidal, og i det store bildet er det viktigere enn vekt. Ikke at jeg går ned av å spise det heller da, alt det vannet den binder i kroppen.) |
Sitat:
|
Nå sies det vel at under 150 karber dagen = lavkarbo, så det tilsier vel at flesteparten spiser mer enn det på et høykarbokosthold...
|
Sitat:
|
Hei. Det står på denne listen at man kan spise Youplait 0,1% yoghurt. Men hva med skyr? Et beger gir 6 gram karbohydrater og 0,3 gram fett. Vil dette kunne være et okei mellommåltid?
|
Ja, Skyr er fin sort :)
|
Glad for å finne denne tråden:)
Jeg startet på lavkarbo i august og har holdet meg til ketolyse med 15 karber pr dag. Har hele tiden følt at det kostholdet manglet noe og ikke passet for meg, da jeg savnet frukt og ikke er konfortabel med det høye fettinnholdet. Jo mer jeg leser om Fedon, jo mer overbevist blir jeg om at dette er det rette for meg. Ser fram til litt eple, yoplait og mindre fett:) Skjønner ikke så mye av dette med GI enda, men finner vel masse informasjon her inne. Skal innom biblioteket i morgen og låne Fedon-bøker. Har en hjemme også, kjøpt for flere år siden men aldri lest...:o |
Enda en som konverterer fra Ketolysekur til Fedon. Har bare gått 10 dager på ketolyse, og hadde tenkt kuren som en flying start noen uker, for så å gå over til et mer balansert kosthold ala Fedon. Men så viser det seg at det er et medikament jeg står på som gjør det vanskelig med ketolyse, så jeg avsluttet den kuren litt tidligere enn jeg hadde tenkt.
I tillegg så føles det ikke riktig med så mye fett i min sykepleierverden heller må jeg innrømme :) Men jeg tenkte jeg kunne se gjennom fingrene med det noen uker hvis kiloene rant av ;) Jeg er en dame på femti, gift med to voksne barn. Skal ned 14 kilo fra i dag av! Dermed basta! Startet med slanking i midten av august, lavkalori ala Grete Roede, og tok av 5 kg før jeg begynte på Ketolysekur. Den tok meg ytterligere 1, 4 kg ned på 6 dager, men så måtte jeg begynne med et medikament som gjorde at jeg ikke klarte å opprettholde ketosen, dermed har 300 gram kommet på igjen. Nekter å oppdatere tickeren min før de er kommet av!:D Er vant med å spise bønner og linser, quinoa og har litt peiling på GI, så jeg tror det skal gå greit en stund framover med Fedonmat. Men skal lese på forumet for å få litt mer innblikk i saker og ting. |
WOW.. her ser jeg av karbo og tabeller at jeg kan spise meg slank på Bacon-crisp og whiskey :) Sånne naturlige bacon-svor inneholder en del fett, og whiskey ca null karbo.:D
|
Sitat:
|
Har gått på Atkins i ca 3 uker, og sprakk her forleden dag :o.. Nå vurderer jeg å gå over til Fedon, da dette ser ut til å passe meg mye bedre. Men det er en ting jeg lurer på..
Hvordan blir det nå i forhold til fett? Skal man fortsatt holde seg til ikke-lett produktene? Kan jeg fortsatt spise baconsvor, selv om det er veldig fett? Og skal jeg fortsatt steke eggene mine i smør? Begynte å lure litt med tanke på at man kan spise mye mer karbohydrater. Det står kanskje noe om dette i innlegget som jeg ikke fikk med meg, men lurer iallefall likevel. |
Hvordan er Fedon rent kolestrolmessig? Har litt for høyt kolestrol, og må kanskje endre diett etterhvert, siden jeg muligens har en blodsykdom, og derfor ikke kan få i meg så mye fett.
|
Sitat:
|
Siden jeg nå har gått ned ca det jeg ville på mild ketose diett tror jeg nå at jeg vil vedlikeholde vekt og kropp med fedon´s filosofi.
Synns den ser veldig balansert og fornuftig ut:D |
hvilken melk er ok på fedon? soyamelk er vel det beste alternativet?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05. |