![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg lurer på litt mer i dag jeg :o
I går bakte jeg disse nydelige rundstykkene. Jeg erstattet glutenmel med bakepro. Kan dette være årsaken til at de ble ganske så flate, og ikke så høye og fine som på bildet til oppskriften ? |
Sitat:
Jeg lagde disse med glutenmel til frokost i da, Både jeg og gubben holdt på å spise oss forderva, så gode var de! :D Og gubben ser helst at brødvarer er høykarbo :rolleyes: 1-0 til meg! :cool: |
Sitat:
Har aldri brukt glutenmel (eller bakepro for den saks skyld), så er ikke kjent med bakeegenskapene. Helt enig, disse var supert gode. Måtte smake en liten bit i går. Mulig jeg setter glutenmel på handlelista, så blir de STOORE også, ikke bare gode. |
Min sønn på halvannet år har fått et utslett som ser akkurat ut som det første bildet her. Omtrent hele ryggen hans er rød, og det sprer seg litt utover brystet og magen. han har også et par flekker på lårene. Han har generelt veldig tørr hud (akkurat som mora, stakkar :o), så vi bader ham bare en gang i uken for å ikke tørke ut huden og smører ham med Decubal to ganger om dagen. Han har hatt et tilfelle da han var mindre med akkurat samme type utslett. Det ser jo ut som atopisk eksem, men det klør ikke (tilsynelatende) og det ser ikke ut som om han er plaget med det. Kan det være atopisk eksem selv om det ikke klør? Eventuelt, har dere noe forslag på hva annet det kan være?
|
Sitat:
Kan komme flere ganger! Mener snuppa hade det 3 ganger, sønnen bare en! |
Sitat:
|
Noen som vet om det går an å gjøre om et word-dokument til en bildefil?
|
Sitat:
|
Sitat:
Men Kennygirl: om du trykker "lagre som" under fil, da får du opp en haug med filtyper du kan lagre som. Se om det er en .GIF eller .JPEG/JPG der, og velg det og se hva som skjer. |
Sitat:
Det var jeg vel ikke spesielt til hjelp :p |
Sitat:
Hæhæ :D Vel. Nå var vel ikke dette noen hurtigtast, men HER forteller Wikihow hvordan du tar screen shots i onenote ;) Selv har jeg aldri brukt onenote, så jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om :p |
Automagisk! :D
På pc-en min må jeg trykke ned fn-knappen (nederst til venstre på mitt tastatur) samtidig som jeg trykker inn prt sc (print screen) knappen, som ligger over num-paden. |
Sitat:
|
Sitat:
Uansett. Ja, det er basically slik det gjøres i mer eller mindre alt. Med eller uten fn-knapp. Print screen-knappen. Det ligger liksom litt i navnet dens.... :cool: Men vi har jo muligheten for å ta bilde med kamera! du photo, som er kunstfotograf burde iaffal klare å få til no fine greier :lol: Eventuelt kopiere skjermen med kopimaskin :shifty: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Er det ikke enklere å bare lagre det som PDF da?
|
Spørsmål:
Hva er forskjellen mellom Tines kremost og Philadelfia ost? Ser i flere oppskrifter at mans skal bruke kremost, og så ser jeg bilde av philadelfia ost... Er det kremost på lik linje med Tines kremost? |
Sitat:
|
Når jeg skal bruke det i ting, og ikke som pålegg, kjøper jeg Coop sin smøreost. Helt lik til halve prisen.
|
Sitat:
|
Jeg gikk på lavkarbo i rundt 4 mnd med god vektnedgang! Ca 15kg.
Deretter klarte jeg å sprekke, var litt av og på lavkarbo. Prøvde og feilet. Nå er jeg mer motivert enn jeg har vært noen gang og har lyst å gi lavkarbo en ny sjangse, jeg har spist lavkarbo siden nyttår. Det jeg lurer på er om det blir mindre og mindre vektnedgang jo oftere man går inn og ut av ketose? Hvis jeg nå holder meg til dietten og er i ketose, kan jeg forvente å få like god effekt som første gangen jeg var i ketose? |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Er i god gang igjen nå, men synes det går mye senere denne gange. Men - jeg ser også at denne gangen spiser jeg mye mer variert, og også mer tror jeg. Mulig Lavkarbo.no må ta litt av skylden, for det er så mye gode oppskrifter her, og mye inspirasjon til matlaging. Så, hvis jeg hadde spist helt likt som første gang, er det mulig at jeg hadde gått ned like fort denne gangen. Forøvrig så er jo det med vektnedgang veldg individuelt, så det er ikke sikkert du reagerer som meg eller som andre. |
det er mest effektivt første gang
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45. |