![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hm, så rart. Den II'ern kom ut best i test som den mest nøyaktige (riktignok i 2006, så er jo en stund siden). Jeg kontrolltelte også skritt og den var veldig nøyaktig. Har hatt to andre også tidligere (ikke omron) og den ene telte for mange og den andre for få. Kanskje du også fikk et mandagsprodukt, eller kanskje følsomheten var feil innstilt. Får i hvert fall håpe jeg blir fornøyd :)
|
Kan man fjerne eller blokkere uønskede følgere på Instagram?
Jeg var for sen med å sette bildene privat.. :( |
Hei, da stiller jeg samme spørsmålet her som jeg stilte hos Camomilla. Tenkte det kunne være greit å få litt flere meninger:
"Jeg spør etter ren synsing. Jeg har vært røykfri i over ett år, men har i det siste blitt fristet mer og mer. Jeg kan ikke bare røyke av og til. Røyker jeg så røyker jeg, og da røyker jeg mye. Men, det jeg lurte på er om det kanskje kunne være en ide å prøve en slik elektrisk dings med bare damp. Uten nikotin. Kanksje de å ha noe i hendene kunne hjelpe litt med småspisingen... Eller kan det bare vekke demonene igjen...?" |
Sitat:
|
Du kan kanskje "røyke" på et halvt sugerør? Det gjorde jeg og funka på det psykiske suget som bare det selv om jeg sikkert så ut som en idiot :p
|
Sitat:
|
Sitat:
Du går inn på brukeren, trykker på de tre prikkene som står til høyre for brukernavnet og kan både blokkere og rapportere for spam. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Såvidt jeg kan forstå ligger tvilen på om tilsetningene er bedre, like dårlige eller verre enn ordinær tobakk. http://www.guardian.co.uk/commentisf...haling-unknown Men... jeg har aldri røyket nok til å la det blil en vane, så for meg er det lett å si at jeg ikke hadde ønsket å ta denne risikoen... |
Sitat:
For dem som søker informasjon har forumet http://www.norsk-dampselskap.no/Nors...orum/index.php mye å dele :) |
Hvor lang tid tar det før man føler seg hjemme etter å ha flyttet inn til noen?
Ungene og jeg flyttet jo inn til sambo for fire år siden. Jeg hadde så og si ingenting med meg siden jeg forlot omtrent alt jeg eide da jeg flyktet fra faren til mine søte "små". Mange har sikkert tusen ting i heimen sin, sambo har titusenvis! Jeg føler ofte at jeg er i et museum eller en slags utstilling. Jeg kan ikke noe for det, men jeg savner å sette mitt preg, men det er ikke plass til det. Huset er jo på ca 400 kvm i boligflate, men han har altså fyllt opp alt fra topp til tå. Kan liksom ikke kaste ut hans ting heller. Så, når blir hans ting også mine slik at jeg trives med dem? |
Sitat:
Etter at vi flyttet, er jo huset vårt og de aller fleste ting er byttet ut med noe som nå er vårt! Jeg tenker at dette er noe du må snakke med han om, rett og slett! At du ønsker å gjøre noe med huset slik at du føler at det er ditt hjem også, at du ikke bare er på besøk, liksom! Dere er jo så glade i huset, så det blir nok du som må ta kampen om å sette ditt preg på deres felles hjem!:klem: |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hvilke butikker selger kunstige blomster ? Vet om europris. Gjerne billig. Skal snart fylle opp noen utepotter og tenkte å kjøpe noe kunstig som tåler sterk sol uten vanning
|
Sitat:
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Men milena har jo vært røykfri i et år, og da er det jo dumt å begynne med sånne syns jeg. Stefaren min kan fortsatt få lyst på en røyk i visse situasjoner selv om han sluttet for 15 år siden. Jeg får også lyst på røyk inniblant selv om jeg har vært helt røykfri i et par år nå. Men det er jo ikke den fysiske avhengigheten som taler da. Det beste er vel å lære seg å leve med at man kan få jævlig lyst på en røyk i blant.
|
Sitat:
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Tusen takk for svar Kitt!! :klem:
Sambo er på jobb, men når han kommer hjem om litt vil han finne ut at jeg har ommøbelert på kjøkkenet samt byttet ut hans mors krims krams (:eek:) med noe jeg kjøpte for litt siden. Det ble kooos!! En annen grunn til at jeg rydder og styrer er fordi vi får besøk av autistteamet i morgen. De har vært på skolen og i morgen ettermiddag skal de altså hjem til oss. Så det jeg lurer på, hva er det de skal gjøre? Skal jeg koke kaffe til dem eller blir det for distraherende? Bør poden være forberedt eller ikke? |
Hm... her sitter jeg altså med en boks kokoskrem, men det står ikke noe sted hva næringsinnoldet er. Ingrediensene derimot: "Coconut extract (65%), water" eller "liquid extract of coconut kernel (65%) with added water". Så da burde det vel være en helt grei sak å regne ut... men jeg finner liksom ikke helt ut av det. Så, hvis noen finner ut av det, blir jeg evig glad! Det er en god krem. :3
|
Sitat:
Jeg har hatt diverse instanser her hjemme oppigjennom. BUP/PPT, fosterhjemstjenesten, barnevern osv. Har alltid servert litt å bite i, fra noen få vafler til full salat- lunsj, og hatt kaffe/te/drikke klart. Aldri fått negativ tilbakemelding på det! Poden liker vel ikke akkurat endringer og overraskelser, så han bør nok i hvert fall få vite at det kommer besøk og kort om hvem de er, syns jeg! Lykke til! Er sjelden så "skummelt" som det høres ut! ;) |
Sitat:
Jeg får også lyst på røyk innimellom (slutta høsten 2007), så da røyker jeg neste gang jeg er på byen (noe som skjer ca hvert jubelår). Kan røyke opptil 5 på en kveld, men jeg bare velger å ikke ta den neste røyken etter den kvelden. |
Sitat:
|
Sitat:
Her er en studie om effekten av e-sigaretter som røykesluttmiddel (pdf-fil) http://www.biomedcentral.com/content...458-11-786.pdf |
Mulig noen har linket til det allerede, men nrk skrev nylig om e-sigaretter: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.11002150
Det er ikke akkurat noen forskningsartikkel, men men... tenkte kanskje det kunne være av interesse :p |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Enhver får finne sin måte å slutte på. For min del måtte det en graviditet til for å slutte 100%, andre må ha nikotinprodukter, andre må bare ta en cold turkey mens andre igjen må ha e-sigarett. Enhver må jo finne ut hva som fungerer best for dem. For min del hjalp det å spille dataspill samt å fortsatt ta noen "røykepauser" (bare at jeg sugde på halve sugerør i stedet). Skulle jeg ha sluttet i dag hadde jeg sikkert valgt sånn e-sigarett. Rart at det skal være så vanskelig å få tak i da det jo må være mye bedre enn vanlige sigaretter. Har flere ganger tidligere forsøkt med nicorette-produkter, men hjalp ikke en dritt.
|
Sitat:
Når det gjelder å slutte tror jeg at hver enkelt må finne sin vei. For broder'n tok det 3 forsøk og speidersnus/hockypulver og tretannpirkere... Andre trenger nikotinplaster og røykepauser, atter andre bruker hekling og røyker på gaffel eller snuser. Onkelen min hadde den halve pakken med pipetobakk på peishylla fra han sluttet, til han pakket furukofferten 14 år seinere. Han visste at han kunne, han bare valgte å ikke ta den akkurat nå... :) |
Sitat:
Selv om jeg fra før er svært innrøkt og avhengig har jeg aldri vært mot f.eks. røykeloven. Slik jeg ser det er det fint at det er politisk vilje til å begrense noe som går så veldig ut over både individ og fellesskap, selv om avgjørelsen var upopulær. Derfor er det meg komplett ubegripelig at et bedre alternativ som faktisk er attraktivt for mange som allerede røyker ikke er stuerent i myndighetenes øyne. Nicorett-produkter som røykesluttalternativ er ganske feilslått for de aller fleste som prøver; 3-5% greier å slutte med hjelp av disse produktene. Likevel frontes dette som et fint alternativ for dem som ønsker å slutte? Champix og Zyban - sterke legemidler som påvirker kjemien i hjernen med potensielt svært farlige bivirkninger - også foretrukket foran e-sigaretter - skjønn det den som kan. Grumpf. |
Jeg tenkte mer på nyrekruttering til damping/nikotinavhengighet generelt, jeg... At man kanskje er redd for at den (dampingen) skal få samme "status" som røyking hadde for 20-30 år siden. Er enig i at det virker som et godt alternativ for allerede røykende. :)
|
Sitat:
|
Noen som vet hvordan man kan unngå vannmerker under blomsterpottene?
Har fått fine nye vinduskarmer og vil ikke ødelegge de :/ |
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Dette fungerer finfint - tar av for en (liten) skvett vannsøl og også når du glemmer å klistre dingser under nye potter. |
Vi fikk oss et nytt familie medlem i dag. Serto, en ti uker gammel kattung:D
Å tar gjerne i mot tips for dere som har erfaring og har lyst å dele. Det er noen år siden vi hadde kattunge sist. Det jeg lurer først og mest om spør jeg om nå: Hvor lenge bør vi holde hu inne før hu får gå ut? Hvor mye arbeid skal vi legge i det å vise katte-doen og hvor maten står, finner de ut av det selv? Bør den sove i samme rom som oss til og begynne med? Nå virker hu trøtt, skal vi bare la hu være i fred? |
Sitat:
Jeg leste meg veldig opp på kattehold før jeg fikk min lille pelsherre i hus for snart fem år siden. Jeg kan ikke snakke for ham, men på meg virker han i alle fall som en innmari veltilpasset og happy katt! Svarer med rød skrift inne i sitatet over. :) Ellers vil jeg tilføye at katter er individualister, men jeg vil mene at disse rådene gjelder for jevnt de fleste katter! |
Sitat:
Jeg viste hu hvor maten står med en gang, å hu har allerede funnet det:p Doen viste jeg hu også med en gang vi kom hjem, men der ville hu helst bare ligge:rolleyes: Men går hu rund å utforsker her:D Vi har hatt katt før, men bare så lenge siden vi hadde katt unge. Har ikke helt avgjort når det gjelder natten, eldste jenta i hus ville gjerne sov i stuå med hu. Hu er bare nydelig her hu finner ut av den nye verden:love: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07. |