![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Spør på vegne av en annen person. Hvor mye har utleier lov til å heve leia etter at kontrakta har gått ut og man skal fornye? Mener at man mot normalt må følge konsumprisindeks fra år til år. Vedkommende har bodd i kommunal bolig i snart fem år (de opererer visst med femårskontrakter), og plutselig er det vedtatt at husleiene skal følge markedspris, ergo er valgene å enten flytte eller betale betraktelig mer i husleie fra og med høsten (som vedkommende har forstått det) Innmari kjipt for en med minstepensjon ... :(
|
Sitat:
Det betyr vel at de kan sette opp leia til det andre lignende leiligheter leies ut for, etter så og så lang tid? |
Sitat:
Det er i et leieforhold det er snakk om regler for økning. |
Sitat:
|
Først vil jeg anbefale alle som leier bolig og melde seg inn i Leieboerforeningen, de gir uvurderlig råd og støtte og har mye god info på sine nettsider.
Sitat:
Sitat:
Konklusjonen er at Utleier har lov å gjøre dette, så lenge leietaker har fått/får varsel 6 mnd i forkant og at leia ikke blir uforholdsmessig høy. Men hva som er riktig pris er vanskelig og si noe om uten og vite mer om leilighet og området den ligger i. Mitt råd er å vente til du vet hva prisen blir og ta det der i fra. |
Mener å huske at det var en eller annen her i tråden som ville ha deksel til mobilen med polkadotter??
Vel jeg fant nettopp flere silikondeksel til min Samsung Galaxy S4 med prikker på My Trendy Phone. Er jo ikke urimelig om de har til andre modeller også. Har bestilt herifra før, uten problem med grei leveringstid, ,men mener og huske at de har 200 kr grensen for toll siden de sender fra utlandet. Finner garantert billigere fra Ebay, men de jeg har funnet der er av elendig kvalitet og det er ikke alltid at de passer til tlf med tanke på div åpninger og sånt. |
Sitat:
Takk for svar! :) |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg sitter og gleder meg som en liten unge til jeg får (Sams)ungen min, i mellomtiden bestiller jeg tilbehør som jeg overhodet ikke trenger, gadgets freak som jeg er :D Pimp my phone :D |
Sitat:
|
Sitat:
Men hva angår mobiltelefoner, hva tror folket om denne? Prisen er jo relativt snill, og jeg har lest en rekke anmeldelser som gir den tommel opp. :) |
photo: jeg gir den også tommel opp!
|
Sitat:
|
Sitat:
har skjønt at du trenger det :D |
|
Sitat:
|
eBay- spørsmål: blir det egen porto på hver eneste ting man bestiller, eller slås det på noen måte sammen til slutt når det er fra samme selger?
Er jo helt vilt å betale 40,- i porto for hver brødform man bestiller...... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Det er nesten så det er synd at du ikke skaffer deg en iphone... for de har noen helt herrrrlige grelle ipod-cases på etsy. Fyttikatta! :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Alternativt må du bare finne en selger som opererer med lavere portosatser. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Akkurat som deg Kitt, har jeg også handlet av selgere som egentlig ikke har Norge på lista :) Hvis du skal ha flere av samme ting (samme artikkelnummer), så trykk Kjøp-knappen, men send mail om selger kan oppdatere til riktig antall og legge på porto, så betaler du når dette er gjort. Da behøver du ikke ta veien om handlekurven, siden det er flere antall av samme vare. Mitt inntrykk er at selgerene er veldig kjappe med å svare og å korrigere faktura :) |
Søndagsåpen matbutikk langs Rv4 så nærme Stovner som mulig? Er straks på Gran nå så håper noen vet det og svarer i løpet av 30 minutters tid ;)
|
Klaske panne! Butikken i borettslaget vårt har jo søndagsåpent :lol:
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg har pleid å bestille en del tøy fra Ellos, da jeg var på det største og hadde problemer med å få klær i butikk. Nå er jeg imidlertid krympet litt, selv om jeg fremdeles er stor. Det jeg lurer på er om det finnes andre ok nettbutikker å handle klær fra hvor det ikke er så dyrt, og hvor det er lett å bestille, evt sende varer i retur. Har vært borti Cellbes og Castaluna, men ser der er det en del samme varer som på ellos.
Kombinasjonen lite budsjett, og lyst på sommer klær er ikke så grei alltid, men tenkte nå se om jeg kunne finne noe likevel :-) |
Sitat:
|
Takk Carisma. Kjekt å vite :)
Hvilken skritteller bør jeg kjøpe? Den trenger ikke å gjøre noe annet enn å telle skritt (jeg driter i kilometer, kaloriforbruk og sånn), men den må være mest mulig nøyaktig. Fant ingen nyere tester ved et kjapt googlesøk ... |
Sitat:
|
Jeg hadde forsåvidt en omron walking style II før som jeg var veldig fornøyd med bortsett fra at displayet ble ødelagt etter et par måneder (tallene forsvant gradvis). Men den var i hvert fall ganske nøyaktig. Fikk ikke bytta den fordi de var tomme på lager (fikk bare igjen pengene), og har ikke kjøpt samne igjen fordi jeg tenkte displayet kunne være en svakhet ... Men kanskje det bare var jeg som fikk et mandagsprodukt :o
|
Sitat:
|
Har bestilt III nå :) Var jo så fornøyd med den forrige inntil displayet røyk.
|
Sitat:
http://www.skritteller.no/products/s...ller-3d-sensor og bortsett fra at memoryfunksjonen sluttet å virke etter en tid så er jeg fornøyd med den - den teller i alle fall alle skrittene jeg tar! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35. |