![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
(Prøvde en gang det fra First Price, og da hang fettet fortsatt fast) |
Sitat:
(når deg gjelder vaksemidler generelt er billig dårlig... Mye fordi de hovedsaklig består av vann) |
Sitat:
|
Om pris er vesentlig så er det billigere pr vask å kjøpe pulver i stedet for tabletter - OM man følger doseringen. Vi bruker sun pulver og er godt fornøyd med det.
Vær obs på om du har hardt eller surt vann. Har du hardt vann (høy pH) må du kjøre oppvaskmaskin-salt innimellom for å fjerne kalkavleiringer. Velger du å bruke pulver så er glansmiddelet vesentlig for å få tørket glass jevnt. :) Ellers er det forskjell på oppvaskmaskiner og oppvaskmaskiner. Og hvor mye man skyller koppene før man setter dem inn. Skyller man godt trenger man naturlig nok mindre vaskemiddel og lavere varme på vasken. ;) Så man må prøve seg fram. Og gratulerer! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
det ble sun på meg. sånn megabox med 105 tabletter til 89 svenske. samme pris på rusta og maximat forøvrig. men jeg får jo sånn liten benkoppvask. så da må jeg vel dele tabletten i to, siden jeg har "halv" maskin. sånn glansmiddel kjøpte jeg ikke da jeg ikke har peil, men det kan jeg jo kjøpe her.
|
Sitat:
På en god nr 2 er Finish Å når det gjelder skyllemiddel, så blir det minst "tørkeflekker" med Finish sin:p |
Trenger ide til garn:
Skal hekle et pledd, og skal bruke garn som er ganske tykt. Dvs, mellom 60 m og 75 m pr. 50 g. Sparkjøp har Gullgarn, men det er litt for tykt ( 55 m pr. 50 g). Jeg er ikke kjent med hva som finner på Nille, Europris, Rema etc. Noen som kan hjelpe ? Og ja, det må være superwash, kan godt være akrylblanding og skal ikke være altfor dyrt :o |
Noen som er i stand til å være bittelitt objektive hva angår mobiltelefoner? :p
Jeg innser at mobilen min (Sony Ericsson) begynner å synge på siste verset. Det er greit, den har holdt ut lenge. Så innser jeg også etter snart to semestre på universitetet at det faktisk er kjekt med en sånn hersens smarttelefon ... Dessuten er det vel ikke så lett å finne en ny telefon som ikke er sånn smart, heller. Så. Jeg har gitt meg selv til høsten for å finne en sånn greie. Jeg har kjempeliten peiling på hvordan de egentlig fungerer på alle områder, men jeg har noen få krav/ønsker, og håper noen kan komme med noen gode tips om hvilken telefon som kan være adekvat for mitt vedkommende. :) - Det skal under ingen omstendigheter være en iphone - så er det rydda av veien. :p - Den skal ikke være for dyr, helst under 2000 kr (uten abonnement) - Den skal ikke være for stor og uhåndterlig, men passe godt å hånda - Jeg trenger den til normalt bruk, samt det praktiske med å kunne sjekke ting på nettet, som endringer i timeplan, rutetider med trikken etc. Så den behøver absolutt ikke å være særlig hi tec og fancy - Skjermen bør ikke så lett knuses ... jeg er litt slepphendt og klønete ... :o - Den bør ha bra batterikapasitet - Og gjerne ikke være i hvit eller sølv eller andre teite farger som ikke er svart. Haha! Og så lurer jeg på - kan man stille sånne smarttelefoner til å koble seg på andre tilgjengelige nettverk sånn at man ikke bruker tellerskritt på å være på nett? |
Sitat:
Har en HTC x-one, og er fornøyd med den. (Den er svart ;)) |
Tror ikke alderen har så mye å si (ikke at jeg skal påberope meg å være så himla ung, atte), men jeg er håpløst gammeldags når det kommer til sånt noe, og jeg har hatt all mulig motstand mot smarttelefonhysteriet (ev. tilgjengelighetshysteriet) lenge, og har det vel fortsatt. :p
Men hvorfor er du fornøyd med den? Har aldri hørt om den ... :o |
Sitat:
Vel, den tar bra bilder, enkelt å tekste, har bluetooth og jeg er ikke avhengig av ledning mellom pc og tlf for å overføre bilder. Det synes jeg er no' herk, så derfor ble det ikke apple. Da jeg kjøpte den, var det den siste utgaven til HTC, uten at det egentlig sier meg så mye. Har en følelse av at de fleste har apple, men det var noen få ting jeg kunne med HTC og ikke apple som var utslagsgivende for meg. Er litt "dum" når det gjelder alt sånt, så jeg husker ikke engang lenger hva det var :o |
Sitat:
Sånn :cool: Beklager at jeg ikke har forslag, men her får du i hvertfall noen svar. |
Hehe, takk for mange gode pekere for en smart-n00b. :D
Kan fint ta til takke med en gammel modell, altså. Det er virkelig ikke så farlig til mitt bruk om den er av året eller ei, så lenge den er ny i den forstand at den er ubrukt. :) Hører mange sier så mye pent om ... Samsung galaxy eller noe?! Bekreftes/dementeres? |
Sitat:
Jeg bruker den til å ta litt bilder med, til å ringe, kan høre musikk på den når jeg går tur, sende mms og sms og er bittelitt på nettet en sjelden gang. Funker helt fint for meg. :) |
Sitat:
Samsung Galaxy er ikke ulik, den tilfredsstiller nok noen av kravene dine, og er ikke ny og superdyr. Jeg synes den er helt ok, selv om den ikke er liiike fancy som min eller en nyere modell. Skulle fått prøve min altså, men da må du komme hit :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har en htc one v og må si jeg er veldig fornøyd, betalte 2000 for den for noen månder siden, og jeg ahr det samme bruket som deg, og den holder for meg.
|
Sitat:
|
Har i løpet av de siste te årene hatt først en HTC som var ok, så en Samsung s2 som var bra, men bl.a hadde elendig lyd. Dessuten har det skjedd flere ganger at oppdateringene fra Samsung har kræsjet hele operativsystemet på den (alle på gamlejobben var nede en hel dag pga det f.eks).
Nå har jeg en Sony experia v og elsker den! Ligger bedre i hånda, føles mindre plastic, sinnsykt bra kamera, bra lyd, overraskende bra batteritid (lader ca hver tredje dag selv når jeg kjører alle funksjoner) og det tar ca 40 min å fullade den. Ikke uten grunn den har knust f.eks eplefonen og de fleste andre i tester. :rolleyes: Tror den finnes i en litt mindre, rimeligere versjon også. Ellers er a-mobil.no et bra sted å sjekke anmeldelser osv. |
Jeg har ALDRI hatt problemer med lyd eller kræsjer eller noe annet på min Samsung Galaxy S2. Ikke samboeren min heller.
|
Sitat:
Vel, som sagt slo en slik kræsj ut alle som hadde jobbtelefon på gamlejobben så da hadde dere flaks. I august/september en gang tror jeg det var. Glemte forresten at Sony-modellene er vanntette (nå er dt vel mindre sjanse for at din plutselig havner i do eller andre steder toåringen finner på å putte ting, men... :)) Her er den mindre jeg tenkte på http://www.amobil.no/artikler/sony-x...o-st27i/111032 |
Har s2. Synes lyden er helt grei. Mannen har s3, og den er verre. Synes s2'en har alt untatt den nye blåtannprotokollen. Slepphendt? Da kjøper du et sillikoncover til 2-4 pund på ebay. Dette stikker også såpass mye ut at linsa (som ellers er det høyeste pkt på telefonen) ikke slites fryktelig fort - selv i jevnlig bukselommebruk.
Funker finfint. Min har forresten overlevd en tur i badekaret (med vann!) 14 dager etter jeg fikk den (for halvannet år siden) så jeg er fornøyd (parterte ut batteri, deksel og hoveddel og tørket den - avslått - på 50 grader varmluft med døra på gløtt i 3-4 timer etterpå... Jeg har ikke hatt noen problemer med oppdateringer. Kommer i fasjonabelt svart... Ja, de kan koble seg til åpne trådløse nett, eller nettverk som du har nøkkel til. Når det gjelder batterikapasitet er det ingen smarttelefon som kan måle seg med en god gammel "jeg kan kun ringe"-telelfon... siden de gjør så mye mer... |
Jeg har også Galaxy S2, og kommer nok til å velge ny Samsung neste gang jeg må ha ny. Batteritiden er drittdårlig, men mye av det kommer nok av at jeg har alt for mange småprogrammer som hele tiden synker mot wifi/ 3g. Dette går selvsagt an å slå av, eller velge å synkronisere sjeldnere. Var ikke fornøyd til å begynne med, men etter å ha kjøpt noen app'er, og fått et bedre tastatur, og et bedre sms-program enn det som hører med telefonen, så er jeg rimelig fornøyd. Alltid noen småting jeg synes var bedre på iPhonen, men alt i alt så er det mange flere ting som er bedre på Android.
Om du vil ha en billig mobil, så synes jeg også at du skal sjekke ut Huawei sine telefoner. Kjøpte Huawei G300 (omtrent 1000,- uten binding) til mamma for ca 6 mnd siden, og det er absolutt ingen dårlig telefon selv om den er billig. (Men den har jeg ikke fått tilpasset slik jeg ville hatt den.) Jeg hadde gjort som noen over her foreslo, gått inn på amobil.no og lest de ulike testene de har gjort, og gjort meg opp min egen mening. |
mobiltelefoner er morsomt!! jeg kjøper omtrent hele tiden det siste som er kommet.
jeg er duppedingsnerd. :lol: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Forøvrig, hvor lang tid i forveien bør jeg sende ut invitasjoner ? Folk må jo få litt tid på seg til å fikse antrekk. |
Sitat:
|
Noen som vet hva symptomene på virus på balansenerven er?
|
Sitat:
|
Det kan ikke være så gamle dager, ei veninne var sykmeldt i et år pga det for ikke alt for lenge siden. Ikke mye null komma svisj der i gården hvertfall.
Men jeg lurte uansett hovedsaklig på symptomene. Er svimmelheten konstant? |
Sitat:
Svigerinnen min hadde det i fjor, og hun var kjempedårlig i flere måneder. Kunne ikke kjøre bil, og noen dager var hun så svimmel at hun måtte krype på gulvet. Ikke mye hjelp fra leger der, så nå ble jeg litt nysjerrig (igjen :o). |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07. |