Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Vettel 28-04-10 10:06

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

..men..kokosboller på en alminnelig onsdag....???? ;)

Hmm, ble lysten på det ja.

Photobscura 28-04-10 10:23

Du kan lage smoothie ;).

Furine 28-04-10 10:36

Tja, det er jo lillelaurdag! ;) Eller lage fromasj av noko slag?

Flippy 28-04-10 10:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 868834)
Selv på strikt ketogent kosthold i det daglige kan vekta mi variere med opp til en kg om dagen ;). Det er så mye som spiller inn; hvor sent på kvelden jeg spiste, om jeg fikk i meg nok vann, om jeg har spist litt for mye salt mat etc etc ... Du må nok se det i et større perspektiv enn fra dag til dag :).

Takk, ja, jeg har nok blitt litt overivrig på vekta nå i starten - er jo så moro at det endelig går nedover etter flere år :) Har 'offisiell' veiedag på fredager, så skal bli flinkere til ikke å veie meg så ofte :o

Photobscura 28-04-10 11:02

Jeg veier meg hver dag, men mest for moro. Jeg lar meg ikke påvirke så veldig mye av de normale variablene. Jeg har lært en del av det, og ser hva som påvirker hva, det eneste som betyr noe i lengden for meg er at jeg ser at det går nedover i det lange løp :). Dersom man fortviler over at vekta svinger fra dag til dag, så lønner det seg nok å veie seg sjeldnere, ja!

Furine 28-04-10 11:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 868927)
Jeg veier meg hver dag, men mest for moro. Jeg lar meg ikke påvirke så veldig mye av de normale variablene. Jeg har lært en del av det, og ser hva som påvirker hva, det eneste som betyr noe i lengden for meg er at jeg ser at det går nedover i det lange løp :). Dersom man fortviler over at vekta svinger fra dag til dag, så lønner det seg nok å veie seg sjeldnere, ja!

Det er det eg har kome fram til no siste tida også, Photo. Synes det er lettare å få litt heilheitsinntrykk når eg veg meg kvar dag. Trudde før at eg skulle bli FOR opphengt i det, men synes eigentleg ikkje det. Veit med meg sjølv at går eg for lenge utan å gå på vekta, så får eg vegevegring!:o

Flippy 28-04-10 11:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 868927)

Jeg har også tenkt litt som deg, å se hva som påvirker kroppen min, og hvor mye, jeg fortviler ikke så mye over at vekta går opp og ned :) Men, synes det er fascinerende hvor store påvirkninger små ting kan ha!

Furine 28-04-10 11:09

Kor lenge kan ein open kartong kokosmelk halde seg bra i kjøleskap? (Ja eg veit, det er jo berre å lukte på det og kjenne, men eg sit på jobb no, og berre tenker...:p)

Flippy 28-04-10 13:10

Kan man tilsette litt lime eller sitron i vannet?
Jeg kan ikke fordra vann, men tenker at det kanskje blir lettere å få i seg, om man kan klemme ut litt lime eller sitron i det..... blir jo ikke mengder uansett.....

Gerd 28-04-10 13:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Flippy (Innlegg 869007)
Kan man tilsette litt lime eller sitron i vannet?
Jeg kan ikke fordra vann, men tenker at det kanskje blir lettere å få i seg, om man kan klemme ut litt lime eller sitron i det..... blir jo ikke mengder uansett.....

ja, det kan du gjøre :ja:

Agurkskiver, limegress, frosne bær er godt og gir variert "piff" i vannet :D

Karissima 28-04-10 13:33

Jeg skjønner ikke hvorfor bildet av boken plutselig er borte fra signaturen min. Noen som har en forklaring på hva som kan ha skjedd ???

Karissima 28-04-10 13:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karissima (Innlegg 869027)
Jeg skjønner ikke hvorfor bildet av boken plutselig er borte fra signaturen min. Noen som har en forklaring på hva som kan ha skjedd ???

Problemet er tydeligvis på siden jeg har hentet animasjoner.

Supera 28-04-10 14:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 868802)
Jada, det kan du.
Men du må huske at rømme, creme fraiche, cottage cheese og fløte har ganske forskjellige egenskaper.
Jeg husker selvfølgelig ikke hvilken det var, men rømme og CF tåler varme ulikt.

CF tåler høyere varme før den skiller seg, og så smaker den ikke fullt så mye som rømme. Jeg bruker så god som alltid CF i stedet for rømme.

Cherry 28-04-10 21:57

Jeg søker en klarsynt som kan fortelle meg akkurat når jeg skal bli kvitt influensa. Syns den drøya litt nå!

Carisma 28-04-10 22:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Flippy (Innlegg 868831)
Er det virkelig mulig å generere over en kilo vann på et døgn?

Så absolutt! Jeg kan fort dra det dobbelte... :ja:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 869264)
Jeg søker en klarsynt som kan fortelle meg akkurat når jeg skal bli kvitt influensa.

Eller en akupunktør/homeopat som hjelper kroppen å kurere det?

Sweet Pink Kitty 29-04-10 02:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 868802)
Jada, det kan du.
Men du må huske at rømme, creme fraiche, cottage cheese og fløte har ganske forskjellige egenskaper.
Jeg husker selvfølgelig ikke hvilken det var, men rømme og CF tåler varme ulikt.
Kesam og CC er oster og er derfor annerledes enn syrnet melk (rømme/CF) og fløte.

CC kan moses med stavmikser hvis det er konsistensen du ikke liker.
Rømme/CF i saus eller i gryterkan erstattes med kesam (naturell)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 869064)
CF tåler høyere varme før den skiller seg, og så smaker den ikke fullt så mye som rømme. Jeg bruker så god som alltid CF i stedet for rømme.

Vel, jeg liker verken smak eller konsistens, og det gjelder generelt for rømme, creme fraiche og cottage cheese, så de er produkter jeg holder meg mer eller mindre unna (med mindre jeg absolutt må spise disse produktene). Så for meg er det mer interessant om det faktisk fungerer å bytte ut f.eks rømme med fløte.

Furine 29-04-10 08:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sweet Pink Kitty (Innlegg 869323)
Vel, jeg liker verken smak eller konsistens, og det gjelder generelt for rømme, creme fraiche og cottage cheese, så de er produkter jeg holder meg mer eller mindre unna (med mindre jeg absolutt må spise disse produktene). Så for meg er det mer interessant om det faktisk fungerer å bytte ut f.eks rømme med fløte.

Som sagt, du MÅ ikkje bruke nokon av desse produkta.

Rømme/creme fraiche gir jo ein litt friskare touch til maten, fløte er tyngre. Det er jo berre å prøve seg fram ;)

For å få sambu til å ete lavkarbobrød i byrjinga (han nektar å ete cc) så bytta eg ut cc med fløte ja, men konsistensen på brødet vart betre med cc synes eg. Etterkvart fekk eg snikinnført cc, og han visste ingenting før kanskje 4 månader seinare :D

Flippy 29-04-10 08:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 869377)
Etterkvart fekk eg snikinnført cc, og han visste ingenting før kanskje 4 månader seinare :D

:lol:

Photobscura 29-04-10 08:58

Jeg synes cf egner seg bedre enn cc i brød ;).

Furine 29-04-10 09:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Flippy (Innlegg 869387)
:lol:

Hehe, eg var jo nesten litt redd for å seie noko etterkvart, men han vart ikkje så sint som eg trudde han ville bli :lol: Jau, han var enig at konsistensen var blitt betre! Hah! :D

Furine 29-04-10 09:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 869390)
Jeg synes cf egner seg bedre enn cc i brød ;).

Eg mosar det med stavmiksar ilag med egga, så er det heilt smooothe, fungerer fint! Creme fraiche kan eg berre G L Ø Y M E å ha i brøda, for DET vil han heilt klart merke, pga at det er surare på smak. Han luktar det LAAAANG veg! CC går forresten under namnet "puke in a box" i vårt hus :D
Siste tida har eg vel og merke heldt meg til å lage knekkebrød, litt mindre hassle med det, og så treng dei ikkje kjøleskap for å halde seg.

Furine 29-04-10 09:04

Det var forresten Karins beste brød eg laga, og der er cc i oppskrifta ;)

Cherry 29-04-10 14:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 869377)

For å få sambu til å ete lavkarbobrød i byrjinga (han nektar å ete cc) så bytta eg ut cc med fløte ja, men konsistensen på brødet vart betre med cc synes eg. Etterkvart fekk eg snikinnført cc, og han visste ingenting før kanskje 4 månader seinare :D

Haha...minner meg om mamma og pappa...pappa HATER appelsinsyltetøy, men elsker appelsinmarmelade. En dag hadde hun kjøpt feil og fikk kaffen i vrangstrupen. Hun helte syltetøyet over på ett appelsinmarmeladeglass og pappa syns det var den beste marmeladen han hadde smakt. Han vet enda ingenting om hva det egentlig var;)

Flippy 29-04-10 16:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 869600)
Haha...minner meg om mamma og pappa...pappa HATER appelsinsyltetøy, men elsker appelsinmarmelade. En dag hadde hun kjøpt feil og fikk kaffen i vrangstrupen. Hun helte syltetøyet over på ett appelsinmarmeladeglass og pappa syns det var den beste marmeladen han hadde smakt. Han vet enda ingenting om hva det egentlig var;)

Herlig :D

Karissima 30-04-10 09:49

Når jeg er innlogget og blir borte fra sidene her en stund så må jeg igjen logge meg inn hvis jeg skal inn på sidene som er forbeholdt medlemmer. Må jeg endre noen instillinger for at dette ikke skal skje eller er det slik for alle ?????????????????????

Kanskje litt dårlig forklart ? Noen som skjønner hva jeg mener ???????

Gracella 30-04-10 10:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karissima (Innlegg 869989)
Når jeg er innlogget og blir borte fra sidene her en stund så må jeg igjen logge meg inn hvis jeg skal inn på sidene som er forbeholdt medlemmer. Må jeg endre noen instillinger for at dette ikke skal skje eller er det slik for alle ?????????????????????

Kanskje litt dårlig forklart ? Noen som skjønner hva jeg mener ???????

Når du logger deg på, spør nettleseren din deg om du vil at den skal huske passordet for dette nettstedet?
Da kan du jo svare "Ja" dersom det er din PC/laptop

Areola 30-04-10 10:47

Du må huke av "husk meg" når du logger inn. men vær obs på at andre da kommer automatisk inn hvis du ikke logger ut etter hver gang. (om du deler pc med noen)

Karissima 30-04-10 11:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 870015)
Når du logger deg på, spør nettleseren din deg om du vil at den skal huske passordet for dette nettstedet?
Da kan du jo svare "Ja" dersom det er din PC/laptop

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Areola (Innlegg 870023)
Du må huke av "husk meg" når du logger inn. men vær obs på at andre da kommer automatisk inn hvis du ikke logger ut etter hver gang. (om du deler pc med noen)

Det har jeg gjort men jeg må likevel skrive inn brukernavn og passord når jeg logger meg på igjen

Furine 30-04-10 14:55

Slik er det med meg og, den timer ut om eg er inaktiv for lenge. Er ikkje det berre normalt, da?

Karissima 30-04-10 15:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 870171)
Slik er det med meg og, den timer ut om eg er inaktiv for lenge. Er ikkje det berre normalt, da?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Areola (Innlegg 870023)

Jeg har gjort slik Areola sa og det har funka fint. Har vært borte fra maskinen i over 1 time uten at den timet ut :)

Furine 30-04-10 15:03

Ok, kan gjere det på laptopen min her heime då :) Takk!

Cherry 30-04-10 15:32

Hvorfor kan ikke produsentene lage klær i noenlune samme størrelse? Nå har jeg klær i en stor spredning størrelser, alt fra small til large, til 40 og 44, og det er liksom ikke bare å raske med seg det man tror passer:p

StegforSteg 30-04-10 15:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 870184)
Hvorfor kan ikke produsentene lage klær i noenlune samme størrelse? Nå har jeg klær i en stor spredning størrelser, alt fra small til large, til 40 og 44, og det er liksom ikke bare å raske med seg det man tror passer:p

Signerer den! Hater å prøve i prøverom :ja:

blåbær 30-04-10 15:59

Det er kjempeirriterende når man kjøpe klær på nett også! Vet jo aldri om det passer.

Furine 30-04-10 16:05

Trur EU har vore inne på tanken å ha reglar for ein mal for samme storleikar i alle EU-land, men tvilar på om Italia, Spania, Frankrike etc vil vere med på det. Tyskland har jo til dømes ofte større storleikar enn desse. Men det hadde vore praktisk ja!

Carisma 30-04-10 18:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 870184)
Hvorfor kan ikke produsentene lage klær i noenlune samme størrelse?

Det jobbes faktisk med en internasjonal standard for klesstørrelser. Men det tar sin tid... De begynte da jeg jobbet med standarder i 2005, så de er nok ikke ferdig på noen år enda.

Timona 30-04-10 18:44

Jeg har kuttet ut meieriprodukter og lurer på:

Kan jeg bruke snøfrisk (geit) i Nannahs vafler? (Lurer mest på om det er noen bismak på den)

Lava 30-04-10 18:50

ehh... ene hvitløken min har begynt å spire i kjøleskapet.. :flau:
kan jeg bruke spirene i maten?

Kitt 30-04-10 18:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Timona (Innlegg 870266)
Jeg har kuttet ut meieriprodukter og lurer på:

Kan jeg bruke snøfrisk (geit) i Nannahs vafler? (Lurer mest på om det er noen bismak på den)

Det kommer jo an på om du liker smaken eller ikke det.;)
Jeg elsker snøfrisk, men vet mange ikke syns noe om den!

Timona 30-04-10 19:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 870269)
Det kommer jo an på om du liker smaken eller ikke det.;)
Jeg elsker snøfrisk, men vet mange ikke syns noe om den!

Har ikke turt å smake på den enda :p
Men ser nå at den inneholder 20 % kufløte, *får lære seg å lese bedre i butikken*
Men finnes det noen andre alternativ til ost, som smaker ok?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.