Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Bønna200 23-04-13 12:51

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Da grandonkelen min døde for to år siden testamenterte han hele formuen sin til en uten om familien. Jeg ble fester for hans gravplass.
Er det for sent å be hovedarvingen om penger til gravstell? Det utgjør ganske mange hundrelapper i året...

Kitt 23-04-13 12:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1439037)
Da grandonkelen min døde for to år siden testamenterte han hele formuen sin til en uten om familien. Jeg ble fester for hans gravplass.
Er det for sent å be hovedarvingen om penger til gravstell? Det utgjør ganske mange hundrelapper i året...

Slett ikke for sent! Bare spør, du! Om du får nei, er du jo ikke noe verre stilt enn du allerede er!

Bønna200 23-04-13 13:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1439040)
Slett ikke for sent! Bare spør, du! Om du får nei, er du jo ikke noe verre stilt enn du allerede er!

Nei, du sier noe der. :) Jeg synes faktisk en som arver en så stor formue som dette burde ha skam nok til å sette av et respektabelt beløp til stell av graven til mannen som gjorde ham rik. :rolleyes:
Da får jeg manne meg opp og kontakte ham.

Supera 23-04-13 13:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1438211)
Hva slags folkehøgskole passer for en 18åring med ms og genuin interesse for data?

Lundheim folkehøyskole her på Moi er spesielt tilrettelagt for de med sykdommer (de har en haug med elever i rullestol) og de har en datalinje. Det er jo den som var øverst på lista Rin ga deg faktisk.

Dietta 23-04-13 13:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1439042)
Nei, du sier noe der. :) Jeg synes faktisk en som arver en så stor formue som dette burde ha skam nok til å sette av et respektabelt beløp til stell av graven til mannen som gjorde ham rik. :rolleyes:
Da får jeg manne meg opp og kontakte ham.

Stå på :klem:

Photobscura 23-04-13 16:18

Noen her som har erfaring med trykk- og syremåling? Jeg sitter nå her med en slange ned fra nesa til magesekken, og en sånn trykkedings. Jeg synes det hele var en så grusom opplevelse, at det var marginalt hva jeg fikk med meg av instruksjoner, og skrivet de ga meg var ikke kjempeinformativt.
Det jeg lurer på: skal man bare skal trykke på måltidsknappen når man begynner og slutter og spise, eller kan man trykke på den smerteknappen dersom man får plager under spisingen før man har trykket for å ha avsluttet måltidet? Og må man trykke på måltidsknappen dersom man drikker vann? Eller kaffe? Ikke lett detta. Og ingenting jeg ønsker å gjenta med det første dersom jeg gjør noe feil. :eek:

vaskeklut 23-04-13 16:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1439084)
Noen her som har erfaring med trykk- og syremåling? Jeg sitter nå her med en slange ned fra nesa til magesekken, og en sånn trykkedings. Jeg synes det hele var en så grusom opplevelse, at det var marginalt hva jeg fikk med meg av instruksjoner, og skrivet de ga meg var ikke kjempeinformativt.
Det jeg lurer på: skal man bare skal trykke på måltidsknappen når man begynner og slutter og spise, eller kan man trykke på den smerteknappen dersom man får plager under spisingen før man har trykket for å ha avsluttet måltidet? Og må man trykke på måltidsknappen dersom man drikker vann? Eller kaffe? Ikke lett detta. Og ingenting jeg ønsker å gjenta med det første dersom jeg gjør noe feil. :eek:

har svart deg på pm :)

Photobscura 23-04-13 16:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1439088)
har svart deg på pm :)

Tusen takk! :suss:

Dilly 23-04-13 18:39

:klem:

Photobscura 24-04-13 09:42

Kan jeg bruke chrome på to maskiner samtidig? Altså at begge er på? Man må jo logge seg på, liksom.

milena 24-04-13 09:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1439195)
Kan jeg bruke chrome på to maskiner samtidig? Altså at begge er på? Man må jo logge seg på, liksom.

Du trenger ikke logge deg på. Jeg unngår det/gjør det bare ikke for da prøver chromen å synkronisere favoritter og lignende og det blir bare tull for meg. Jeg vil ha de favorittene forskjellige på forskjellige maskiner.

amritam 24-04-13 09:58

Ja. Du må da vel ikke logge deg på?

Photobscura 24-04-13 10:03

Aha! Jeg synes det er greit å logge seg på, ettersom alle mine bokmerker fra sist var lagret, dessuten får jeg en skikkelig god notifier på epost. Ingen favoritter å spore her?! Men da kan jeg altså bruke chrome på skolemedisinen UTEN å logge på. Takk!

amritam 24-04-13 10:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1439201)
Aha! Jeg synes det er greit å logge seg på, ettersom alle mine bokmerker fra sist var lagret, dessuten får jeg en skikkelig god notifier på epost. Ingen favoritter å spore her?! Men da kan jeg altså bruke chrome på skolemedisinen UTEN å logge på. Takk!

Jeg vil tro at du kan logge deg på på flere maskiner samtidig også hvis du vil, men jeg vet ikke om jeg direkte har noen erfaring med det, for jeg logger meg sjelden på.

Photobscura 24-04-13 10:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av amritam (Innlegg 1439203)
Jeg vil tro at du kan logge deg på på flere maskiner samtidig også hvis du vil, men jeg vet ikke om jeg direkte har noen erfaring med det, for jeg logger meg sjelden på.

Har ikke noe stort behov for å logge meg på skolemaskina, så da har jeg ikke gjort det heller. :)

milena 24-04-13 10:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1439201)

Hihihi, det var bokmerker jeg tenkte på! Logget meg på en gagn på pappa sin maskin (tenkte ikke over det). Og plutselig så slo chrome sammen hans og mine bokmerker... Fytti for en ryddejobb!

Photobscura 24-04-13 10:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milena (Innlegg 1439208)
Hihihi, det var bokmerker jeg tenkte på! Logget meg på en gagn på pappa sin maskin (tenkte ikke over det). Og plutselig så slo chrome sammen hans og mine bokmerker... Fytti for en ryddejobb!

Aha! Da er det ikke noe problem. :)

Bønna200 24-04-13 12:55

Noen som vet hvor lang tid det tar fra man blir smittet av lungebetennelse til det bryter ut?

Dietta 24-04-13 13:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1439222)
Noen som vet hvor lang tid det tar fra man blir smittet av lungebetennelse til det bryter ut?

Ca 1-3 uker
Syk :confused::eek:

Bønna200 24-04-13 13:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1439226)
Ca 1-3 uker
Syk :confused::eek:

Takk! :blomster:

Hadde besøk av en på søndag kveld med lungebetennelse, som påsto at det ikke smitter. :mad: Noen timer etterpå begynner halsen, og nå er jeg ikke helt i form for å si det sånn. Men det kan jo like godt være vanlig forskjølelse også... Det er bare det at jeg føler meg litt tungpustet.

vaskeklut 24-04-13 13:40

bønna: kanskje du lider av hypokondri :D

Bønna200 24-04-13 13:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1439229)
bønna: kanskje du lider av hypokondri :D

Det kan godt hende. :p Men syk er jeg... Tenkte bare lungebetennelse, da jeg fant ut at det faktisk ER smittsomt. Men tar det 1-3 uker før det bryter ut, så er det nok bare forskjølelse. :ja:

Kitt 24-04-13 14:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1439230)
Det kan godt hende. :p Men syk er jeg... Tenkte bare lungebetennelse, da jeg fant ut at det faktisk ER smittsomt. Men tar det 1-3 uker før det bryter ut, så er det nok bare forskjølelse. :ja:

Det KAN være smittsomt!
Men er nok som oftest ikke det!

vaskeklut 24-04-13 16:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1439230)
så er det nok bare forskjølelse.

Sikker på at det ikke er forkjølelse? :o

Photobscura 24-04-13 17:34

Jeg skal øde dosen min på somac fra 1 til 2x40 mg. Jeg vet såpass som at jeg må ta dem en time før (og muligens etter?!) måltid, men kan jeg ta begge på en gang? Er så dårlig på å huske på å ta tabletter utenom måltidene, men har klart relativt greit å holde orden på morgetablettene, i alle fall.

Kitt 24-04-13 17:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1439271)
Jeg skal øde dosen min på somac fra 1 til 2x40 mg. Jeg vet såpass som at jeg må ta dem en time før (og muligens etter?!) måltid, men kan jeg ta begge på en gang? Er så dårlig på å huske på å ta tabletter utenom måltidene, men har klart relativt greit å holde orden på morgetablettene, i alle fall.

x2 betyr 2 ganger om dagen, helst med 12 timer mellom! For full effekt et det nok best å gjøre det på den måten! Alarm på mobilen er en fin greie om det ikke blir for mange av dem!:p

Photobscura 24-04-13 17:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1439274)
x2 betyr 2 ganger om dagen, helst med 12 timer mellom! For full effekt et det nok best å gjøre det på den måten! Alarm på mobilen er en fin greie om det ikke blir for mange av dem!:p

Sukk! Jaok, da. :p Takk for svar, Kitt!
Har skrevet "SOMAC!" med stoore bosktaver på skrivebordsbakgrunnen min fordi jeg glemte dem hele tiden (de jeg har i dosetten husker jeg fordi den er på kjøkkenet og jeg tar alt i den til mat), og det hjelper jo faktisk. Men alarm kan nok være lurt.

Dietta 24-04-13 20:36

Har noen en skikkelig feel-good film å anbefale ?

Som den kriminelle lovbryter jeg er, har jeg funnet ut at den gamle lap-topen er ypperlig til å streame filmer på :eek:
Sitter her og er litt småsur og smålei, junior er lagt og gubben er fortsatt på jobb (som vanlig).
Føler for å se noe skikkelig feel-good altså - og liker gjerne romantiske komedier eller skikkelig gode krimfilmer :)

Photobscura 24-04-13 21:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1439321)

Som den kriminelle lovbryter jeg er, har jeg funnet ut at den gamle lap-topen er ypperlig til å streame filmer på :eek:
Sitter her og er litt småsur og smålei, junior er lagt og gubben er fortsatt på jobb (som vanlig).
Føler for å se noe skikkelig feel-good altså - og liker gjerne romantiske komedier eller skikkelig gode krimfilmer :)

Den første filmen som poppa i hodet mitt er Happy go lucky. Supersøt og morsom og smart, og med litt alvor. :)

Carisma 24-04-13 21:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1439228)
Takk! :blomster:

Hadde besøk av en på søndag kveld med lungebetennelse, som påsto at det ikke smitter. :mad: Noen timer etterpå begynner halsen, og nå er jeg ikke helt i form for å si det sånn. Men det kan jo like godt være vanlig forskjølelse også... Det er bare det at jeg føler meg litt tungpustet.

Mykoplasma er smittsomt. Men det du forklarer her høres mest ut som pollenallergikere. Som jo er på full fart nå....

Kanutten 24-04-13 21:21

Sitat:

PS I love you
Bridges of madison county

Bønna200 24-04-13 21:27

Bridget Jones filmene:)

Notting hill :love:

Ellers så så jeg akkurat American reunion. Kjempeteit humor egentlig, men jeg faller for den jeg altså.

Bønna200 24-04-13 21:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1439326)
Mykoplasma er smittsomt. Men det du forklarer her høres mest ut som pollenallergikere. Som jo er på full fart nå....

Jeg har aldri hatt reaksjoner før, men man veit jo aldri... Så takk for innspill. :blomster:

Men jeg tror nok det er en god gammaldags forkjølelse... :)

Dietta 24-04-13 21:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1439325)
Den første filmen som poppa i hodet mitt er Happy go lucky. Supersøt og morsom og smart, og med litt alvor. :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1439327)
PS I love you
Bridges of madison county

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1439328)
Bridget Jones filmene:)

Notting hill :love:

Ellers så så jeg akkurat American reunion. Kjempeteit humor egentlig, men jeg faller for den jeg altså.

Tusen takk for tips jenter :blomster:

Photo - den har kjeg ikke sett, og heller ikke American reunion Bønna. De må jeg sjekke ut.
De andre dere foreslår har jeg sett - veldig gode alle sammen - og jeg har ikke noe imot å se gode filmer flere ganger :D

Anarko 24-04-13 22:03

Sitat:

Jeg likte veldig godt Seven Psychopaths. Meg-type-humor, litt krim og veldig underholdende :) Om du liker litt Disney, så anbefaler jeg Rise of the guardians (De fem legendene på norsk). Jeg satt og smilte gjennom store deler av den filmen, og fikk en skikkelig koselig følelse :)

Dietta 24-04-13 22:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1439338)
Jeg likte veldig godt Seven Psychopaths. Meg-type-humor, litt krim og veldig underholdende :) Om du liker litt Disney, så anbefaler jeg Rise of the guardians (De fem legendene på norsk). Jeg satt og smilte gjennom store deler av den filmen, og fikk en skikkelig koselig følelse :)

Helt ukjent for meg - så disse må sjekkes ut også. Det er jo ikke den siste kvelden jeg sitter her alene og kjeder meg ;)
Tusen takk for tips :blomster:

Carisma 24-04-13 22:27

Må det være film? Jeg er hekta på How I met your mother på Netflix for tida (da er du jo ikke kriminell heller om du strekker derfra) :)

Dietta 24-04-13 22:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1439343)
Må det være film? Jeg er hekta på How I met your mother på Netflix for tida (da er du jo ikke kriminell heller om du strekker derfra) :)

Neida, må egentlig ikke være film - gode komiserier er også bra. Så langt hadde jeg ikke tenkt engang :eek:
Takk for tipset Carisma :blomster:

Hilsen den kriminelle ;)

Sanney 24-04-13 23:05

tips til et greit middel til oppvaskmaskin? får min første maskin til uka, og imorra skal jeg en tur innom hos søta bror.. og vet av erfaring at det ikke er alltid det dyreste som er best eller at billig er dårlig.. men oppvaskmaskinsåpe kan jeg lite om...

Kitt 24-04-13 23:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1439351)
tips til et greit middel til oppvaskmaskin? får min første maskin til uka, og imorra skal jeg en tur innom hos søta bror.. og vet av erfaring at det ikke er alltid det dyreste som er best eller at billig er dårlig.. men oppvaskmaskinsåpe kan jeg lite om...

Den billigste de har, dosert med ca halvparten av det de oppgir!;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.