![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Jeg og moren min er begge ganske allergiske mot en del parfymer, så jeg kan aldri la noen kjøpe det til meg som gave, med mindre jeg sier at jeg vil ha den og har testet den :P
|
Sitat:
Så, jeg lat den rosa post-it lappen stå på flaska jeg, og gleder meg til å se hva gubben gjør med den når han kommer han hjem. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Det setter i grunn hele ideen om hva faktisk rasisme er i et merkelig og meningsløst lys. Faren min fikk også den av ei jente fra hjemkommunen min som er adoptert fra Asia, da han nektet henne servering da han tok en vakt på den lokale puben. Jenta var søpledrita og måtte holde seg fast i bardisken, men at hun ikke fikk øl, nei det var bare fordi faren min, den mest fordomsfrie mannen jeg vet om, er rasist. Right.
|
Jeg er skikkelig n00b på grøt... Hvis jeg skal koke havregrøt til baby (6,5mnd), hvordan gjør jeg det? De kan spise havre fra 6 mnd vel?
Og kan jeg lure inn en eggeplomme for mer næring? Har testet, han tåler eggeplomme. |
Sitat:
|
Nei, vent litt her nå:p Jeg tror havregrøt bør kokes opp med vann og spees med morsmelk når den er ferdig kokt.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg trenger tips om ny foundation! Sånn til etteretning har jeg helt normal hud; ikke fet, ikke tørr, helt problemfri, i grunn.
Foundationen må være flytende, den må ikke være veldig dyr, og den må kunne kjøpes i en vanlig butikk som selger kosmetikk. Ikke minst bør den gå ned til de lyseste nyansene, da jeg er ganske blek. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er forresten kjempegodt med eggeplomme og valnøtter i for havregrøtelskere i alle aldre ... |
Ja ... et spørsmål til: når man koker medium store mandelpoteter, ca hvor lenge skal de koke? Halvtime? Tre kvarter? Og hvor mye skal de koke på? Medium varm? Fosskoke?
|
Hei. rart d dere snakket om tidligere om damp i kroppen. Føler meg mindre slimete og full av vann. Bare vært uten meieri siden mandag. en kilo mindre. en halv bare siden i går. regner da med at d er vann...
|
Hei
Jeg målte blodsukkeret mitt hos mammaen til venninna mi i jula og syns det var litt interessant (hadde spist en frukt sammen med nøtter og blodsukkeret mitt lå på 6,noe). Jeg tenkte det kunne være litt kjekt å hatt et selv slik at jeg kunne sjekke ut hvilken type mat blodsukkeret mitt reagerer på. Jeg googlet blodsukkerapparat og fikk blandt annet opp dette. Noen som vet om det duger? Og er det noe jeg må ha som ikke er med? Det står at det innholder: - OneTouch UltraEasy-måler (med batterier satt inn) - Brukerhåndbok og Hurtigreferanse - OneTouch Ultra teststrimler - Kontrolløsning - Mini-OneTouch blodprøvetaker - Lansetter Er lansetter sånne du stikker deg i fingeren med? Jeg trodde blodsukkerapparat var dyre, men dette koster jo bare femti kroner.. Er det veldig dyrt å få flere sånne strimler og lansetter? |
Sitat:
|
kommer nok an på hvor du kjøper det. jeg som diabetiker betaler 50 kr for 50 strips på apoteket. mener de koster enten 150 eller 300 kr hvis du ikke har blått resept...
|
Sitat:
|
Sitat:
Kok opp vannet, og legg potetene i når vannet koker. Når de har kokt i 7 min for små eller 8 min for store poteter, slår du av vannet. La potetene dampe seg ferdig i kjelen i 20 min. Jeg pleier å ha plata på 1 under dampingen :) |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28. |