![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Chrome-brukere som laster ned torrents! Jeg har laget en egen mappe til nedlastinger av torrentfiler, og nå legger det seg plutselig en kopi av torrentfila i standardmappa for alle nedlastinger fra nettleseren ... Jeg må også trykke på fila for å få ned åpna i torrentklienten. Dette behøvde jeg ikke med firefox - den åpna seg automatisk i torrentklienten, og ingenting ble lagret i standard-nedlastingsmappa ... Noen idé om hvordan jeg kan få det til å fungere som med firefox?
|
Jeg gidder ikke bruke Chrome til å laste ned torrenter, bruker alltid FF fordi det ble krøll med Chrome. Husker ikke lenger hva som var problemet, men jeg gav opp Chrome til dette for leenge siden.
|
Sitat:
|
Ah, jeg fant ut av hvordan få torrenten til å bare åpne seg direkte i torrentklienten! Men vet fortsatt ikke hvordan unngå å få kopier av dem liggende i standardmappa, da.
|
Sitat:
Nå.... hva mener folk om jordbærsyltetøy søtet med grapefruktkonsentrat? http://www.meridianfoods.co.uk/index...tails=10346050 |
Sitat:
kan ikke du smake da også gi oss tilbakemelding på hvordan det var? |
Hva slags folkehøgskole passer for en 18åring med ms og genuin interesse for data?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Forhåpentligvis har de blitt bedre, men da jeg gikk på datalinja på Voss var det temmelig... tja hva skal man si. Vi hadde skoletur til akvariet i bergen. Og de som hadde råd tok en utenlandstur til spania.. Vi fikk noe pepper fra de andre linjene at turene var alt annet enn faglig. Uten at det helt var vår skyld.. men det er nå 10 år siden.
|
Sitat:
|
Hva gjør jeg feil? Jeg har flere ganger laget fløtegratinert sellerirot med stort hell, men nå de siste gangene har fløten skilt seg, uansett om det er matfløte eller kremfløte.
|
tips til å få en katt til å holde kjeft om natta? opp i senga mi kommer den ikke. og ikke at den slutta å klage selv om jeg kom ut i stua... (med døra til soverommet lukket..)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg fikk han jo først igår, og ved en tabbe var soveromsdøra åpen og han fant en fin plass.. Så selv om jeg stod opp halv seks idag holdt han det gående en halvtime til... Var ikke meg han ville til, var gjemmeplassen. Men han har liggi på badegulvet i hele dag, og holdt kjeft for det meste, så forhåpentligvis blir det ikke samme jamringa inatt.
Da han er fosterkatt er jeg nødt til å gi han foret som dyrebeskyttelsen gir meg, men det lille han får av våtfor får han på kvelden. Han har sliti med magen så jeg får ikke gi mye sånn til å begynne med. Men jeg kan gi kokt sei av og til, så har kjøpt meg en seiblokk jeg skal prøve i helga :D |
Bedre og gi noe rått kjøtt og/eller egg enn fisk. Katter skal ikke ha noe særlig fisk.
Forstår at han er urolig dersom det er fosterkatt ja og det kan ta noe tid før det går seg til. Er nok bare og ta tiden til hjelp. Jeg fikk mine i januar som omplasseringskatter, men de var og er veldig rolige. Fikk jo med senga så de lå mye der til og med og vi hadde de bare i stua til de roa seg ned. Nå er de høyt og lavt i hele huset og terroriserer hele gata :D De ble heldigvis veldig fort trygge og har nok hatt en god oppvekst. Du får stenge katta inni et rom og stappe sov i ro i øra så går det nok til seg :) |
har leilighet med kun to dører, den ene inn til soverommet :) så var mest naboen jeg var bekymra for når han mjaua som værst...
jeg spurte om det var ting jeg kunne gi utenom foret, men de så helst at jeg ga for det meste foret. men jeg kunne gi sei en gang iblant. sånn noen få ganger i måneden typ. men jeg har en del egg, så kan jo prøve. vispa egg da eller? |
Sitat:
Jeg tar egg og visper lett sammen før jeg gir det. Mine katter elsker det og slafser det i seg. Kan jo være verdt og prøve og se om katten liker det. Fisk av og til går jo, men siden det ikke er naturlig for katt gir jeg ihvertfall minimalt av det. Mine snupper er uansett mer glade i egg. |
Jeg har en seng, rettere sagt en kurv med teppe i. men tror ikke han har skjønt at det er seng. men trives på badet med varmekabler gjør han. finner han der hver gang jeg har vært ute. skal prøve ett egg idag, skader ikke å prøve. får bare håpe magen hans tåler det og han ikke får tilbake diareen han har sliti med av det :)
han spiste noe av egget, men mesteparten er igjen.. kan vel ikke la det ligge over natten.. var et stort egg, så sette i kjøleskapet til imorgen går kanskje? |
Sitat:
Et triks jeg brukte da han var yngre for å bl.a. få ham til å bruke klorebrettet, og ikke sofaen eller leggen min, var å kjøpe kattemynte på sprayboks og sette inn brettet med det. Samme prosedyre da jeg skal frakte ham i katteburet. Ikke alle, men de fleste kjønnsmodne katter er ville etter kattemynte, og skal gni seg i det og i det hele tatt. De blir også litt sånn euforiske og ganske rolige og til med litt sløve av det i en kort tid. Ikke uten grunn at det kalles kattehasj. :p Men det er helt ufarlig, og kan hjelpe på litt å trygge situasjoner for en katt som enda ikke har blitt vant til sitt nye hjem, og kanskje fortsatt er litt uttrygg. :) |
jeg kjøpte katnip spray på dyrebutikken og spraya litt på senga han ikke skjønner at and skal bruke som seng.. nå ligger han halveis inni og jobber med potene... :D Ikke har han skråla inatt heller :)
|
Så bra! :D
|
Jeg kjøpte Philadelfia ost forrige dagen, for første gang på lenge. Et eller annet fikk meg til å lese næringsnnholdet, og der var det (plutselig ?) over 3 kh :eek:
Var ikke den merket med tilnærmet null tidligere - eller lider jeg av ektremt dårlig hukommelse ? |
Tror ikke Philiadelphia har vært lavere i kh, ikke som jeg husker ihvertfall. Coop sin kremost er derimot rundt 1kh per 100g.
Nå er jo ikke 3 kh per 100 g mye da, så sant du ikke lever ekstremt lavkarbo og bruker store mengder kremost om gangen :D |
Sitat:
Så var det det med hukommelsen da.... :rodme: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Brain_(food) |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Det ble nylig tatt en avføringsprøve av meg for og sjekke om jeg har nok elastase (fordøyelse-enzymer),og da jeg fikk svaret tilbake sa de at grunnen til at den var så "utvannet" var fordi jeg spiser en "overload av fett".
Jeg innbilte meg at når man bruker fett som energikilde, så trekker kroppen ut det den trenger og da burde ikke resultatet i andre enden være "utvannet" (normal fast avføring, men altså visstnok "utvannet"). Noen som vet? |
Sitat:
Mangel på fordøyelses- enzymer er jo feks akkurat noe som kan hindre at næringsstoffene tas opp av tarmen og dermed seiler mer eller mindre ufordøyet gjennom. Man trenger ikke få fett- diare selv om det er mye fett i avføringen. Nedsatt elastase- produksjon tyder på problemer med bukspyttkjertelens enzymutskillelse og er vanlig blant feks diabetikere! |
Noen erfaringer med Kenwoods Prospero-kjøkkenmaskin? (Jeg jakter fortsatt på en god kjøkkenhjelper jeg faktisk har plass til - har aller mest lyst på en Major, men det har jeg rett og slett ikke plass til... :o)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ellers sier man jo at kroppen ikke klarer å nyttegjøre seg av så og så mye vann eller proteiner osv pr tidsenhet. Kanskje det samme gjelder for fett?:confused: Jeg aner rett og slett ikke hva som kan være fasitsvaret her, sånn rent bortsett fra at det vel er opplest og vedtatt at kroppen din ikke oppfører seg sånn helt etter boka uansett!;) :klem: |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07. |