![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Kjøttdeiggulasj.
|
Sitat:
|
Sitat:
Forøvrig tror jeg det blir Gerds tyrkiske gryte til middag i dag! :sikle: |
Finnbiff med sprøstekt bacon og ris :D
|
Burger og sellerirotfries.
|
Krydderbiff søtpoteter og noe ved siden av :) ikke 100% sikker :)
|
Sitat:
De jeg har kjøpt i det siste (fra Håland Kjøtt) er 70% storfekjøtt, 10% storfejur, 10% storfelunger. Fin ingrediensliste uten tulleingredienser. :snill: Men det pleier å være litt lever i, tror jeg. Sitat:
Sitat:
Sitat:
Hvis man koker den (og legger litt løk oppi), så blir den nok seende slik ut: http://gfx.nrk.no//yYI2YQkCS-AdgjaZh...8sVdd-Q8xacj_w |
Vi hadde svigers på middag og serverte sotad laks med søtpoteter stekt i ovn, blomkål og brokkoli og chilikrem. Ordentlig artig at de skrøt hemningsløst av maten og spiste til de omtrent trillet fra bordet! Særlig siden det var jeg som sto for maten denne gangen. :D Svigerfar ville til og med ha oppskrifta! :D
|
Sitat:
|
I dag må det bli litt enkel mat, skal til nabobyen og jobbe for ei som mista mannen sin i går :nedfor:
|
I dag tror jeg det blir moussaka med sellerirot, kål og løk.
|
det ble salat idag, min mor lagde pasta salat så tok derfra og luket vekk pastaen.
|
Ytrefilet med fløtesaus og brokkoligrateng :)
|
I dag ble det grøstad sine tapaskjøttboller med salat, hakket grønnlål, aioli og bittelitt bloody mary-ketchup.
|
Det ble Joika-kaker og kun joika-kaker idag. Ikke lavkarbo, men jeg spiser der to ganger i året, og når en boks kostet 28kr og jeg trengte noe som gikk kjapt og gale så ble det joika-kaker.
|
Tacosalat med elgkjøtt :)
|
Ytrefilet, sopp og grønnsaker.
|
Det ble gyros med salat
|
Kjøttboller og brokkoli
|
Viltgryterester.
|
Kokt ørret ned brokkoli, grønnkål og Sandefjord-smør :sikle:
Junior elsker fisk og spiste over et helt stykke alene! Men han syns det var mange stilker i den... :lol: (beina) |
Stekt skrei med bacon og brokkoli/blomkålmos :)
|
Meatza og rømmedressing.
|
Tacosalat:)
|
Helt fantastisk kokos-suppe jeg snekra sammen, så her kommer en liten oppskrift :)
2 pers: 1 boks kokosmelk (400 g) 1 paprika 70 g (ca) østerssopp 1 løk 1 rød chili, medium strl 2-3 fedd hvitløk Currykrydder, urtesalt, litt cayenepepper, ingefær og lime-saft + reker til servering (jeg brukte first price i lake, synes det funker faktisk) - Brun hakket løk i fett. Ha i hakket chili og hvitløk og østerssopp i grove biter. Krydre med urtesalt. - Hell over boksen med kokos, og tilsett kuttet paprika og rasp litt ingefær i. - Hell blandingen over i en kjele, bruk stavmikser til ønsket konsistens. Smak opp med curry, lime og cayennepepper. Sett på plata og la kokosmelken redusere litt. - Legg rekene i en dyp tallerken og øs suppa over. Nyt et herlig lavkarbo-måltid! :D Jeg er god og mett etter en porsjon. :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24. |