Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Carisma 10-04-13 22:17

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva skal man si? http://h-a.no/Nyheter/Nyheter/tabid/...x#.UWXJrmthiSM
Boikott fordi man ikke får pommes frittes, men økologisk mat....

TrillTrall 10-04-13 22:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1436891)
Hva skal man si? http://h-a.no/Nyheter/Nyheter/tabid/...x#.UWXJrmthiSM
Boikott fordi man ikke får pommes frittes, men økologisk mat....

Jeg er stum. Velleder Wangensteen kan ikke ha høyere iq enn skonummeret sitt.

smgj 11-04-13 07:04

Jeg leste den og ristet på hodet ...

TrillTrall 11-04-13 07:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1436920)
Jeg leste den og ristet på hodet ...

Lurer på om han ville klaget på at han ikke fikk pomm-fri på Bagatelle også? Det er da vel for pokker ingen som tvinger mannen til å spise på Hygga! Jeg skulle gjerne prøvd maten der! Men drygt langt unna for min del, dessverre.

Lillemy71 11-04-13 07:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1436879)
Ser sånn ut, ettersom inulin så vidt jeg vet regnes som et kostfiber, og det er 96% kostfiber i det. Inulin er nok ikke bedre for magen for de som reagerer på sukkeralkoholer, vil jeg tro ... (Jf. effekten mange av oss har opplevd av jordskokk, og til dels av løk).

Jeg reagerer heldigvis ikke på jordskokk og løk, selv om jeg reagerer på en del sukkeralkoholer, så da er det kanskje håp (von i hangande snøre) :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1436883)
Som en som har spist FOS i halvkilovis så kan jeg si at man kan begynne med 1/2 ts 1-2 ggr daglig og sakte bygge opp toleransen (les endre og tilvenne bakteriekulturen i magen) På slutten tok jeg 1ts i tekoppen - og jeg drikker ca 8-10 kopper daglig - uten problemer. :)

Drikker du det nå? Har vurdert og prøve det, men det har liksom ikke blitt enda. Tenker også at om jeg får tak i det søtningsmiddelet så blir det å bruke det i små kvanta om gangen uansett, så da kan det hende at jeg ikke får noen ondter av det :)

Satser på Tysklandstur ganske snart (trenger mer vin også :D):)

smgj 11-04-13 08:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1436924)
Jeg reagerer heldigvis ikke på jordskokk og løk, selv om jeg reagerer på en del sukkeralkoholer, så da er det kanskje håp (von i hangande snøre) :D

Drikker du det nå? Har vurdert og prøve det, men det har liksom ikke blitt enda. Tenker også at om jeg får tak i det søtningsmiddelet så blir det å bruke det i små kvanta om gangen uansett, så da kan det hende at jeg ikke får noen ondter av det :)

Satser på Tysklandstur ganske snart (trenger mer vin også :D):)

Jeg har gått tom og ikke giddet å bestille igjen (okosjokolade har til ok pris) etter at jeg fant ut at den russiske surkålen er det som har best probiotisk og normaliserende effekt på den ustabile magen min. :)

Men for å si det sånn - blir det ny bestilling fra okosjokolade så tar jeg nok med FOS i bestillingen. Da må jeg nok trene meg opp gradvis igjen.

Lillemy71 11-04-13 09:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1436922)
Lurer på om han ville klaget på at han ikke fikk pomm-fri på Bagatelle også? Det er da vel for pokker ingen som tvinger mannen til å spise på Hygga! Jeg skulle gjerne prøvd maten der! Men drygt langt unna for min del, dessverre.

Klart vi må klage når vi ikke kan få påmm fritt og kettsjupp, det er jo "grunnlaget" i et solid norsk kosthold :D

Lurer forresten på om jeg skal spør etter ketchup neste gang jeg er på en eller annen fjong restaurant, bare for å være litt vanskelig :p

silje21 11-04-13 13:13

Hvor ville dere kjøpt en skikkelig kontorpult? jeg har tenkt på skeidar og jysk, tittet litt på sidene deres, men står litt fast på eventuelle andre butikker jeg kan titte innom:)

Kitt 11-04-13 13:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje21 (Innlegg 1436977)
Hvor ville dere kjøpt en skikkelig kontorpult? jeg har tenkt på skeidar og jysk, tittet litt på sidene deres, men står litt fast på eventuelle andre butikker jeg kan titte innom:)

Fagmøbler, Møbelringen, Ikea...............

smgj 11-04-13 14:06

Eller brukt! (Har forøvrig bedre erfaring med ikea enn jysk....)

silje21 11-04-13 14:10

Takker:) var ikke så mye brukt i nærheten av meg som jeg lett kan få med meg hjem. stort sett bussavhengig :)

Carisma 11-04-13 14:58

Sitat:

Ikke jysk! Veldig vaklevorne greier... IKEA har ok.

Cyan 11-04-13 16:11

Jeg lurer nå fortsatt på om man kan stivpiske kremfløte som har vært frosset ned, jeg da :rolleyes:

Julie 11-04-13 16:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1437000)
Jeg lurer nå fortsatt på om man kan stivpiske kremfløte som har vært frosset ned, jeg da :rolleyes:

Fant denne tråden via Google og det var visst jeg som kom med svar:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Julie (Innlegg 963433)
:ja: Går an å fryse for så å piske. Gjorde det i helga, la en 3/4 liter kartong i fryseren fordi jeg skulle stoppe meg selv fra å bruke opp alt med én gang, men den gang ei... tok den opp, tinte den i mikroen, og vispet 1.5 dl krem av fløte og flytende natreen. :p

Så vet man det óg... igjen! :p

Cyan 11-04-13 18:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Julie (Innlegg 1437004)
Fant denne tråden via Google og det var visst jeg som kom med svar:

Så vet man det óg... igjen! :p

Flott! Da slipper jeg å kjøpe en ny kartong :p

TrillTrall 11-04-13 19:45

Sitat:

Etter å ha kjøpt et flatpakket skap fra Jysk boikotter jeg glatt alt som må settes sammen derfra. Gi med hva som helst fra Ikea - det er jo en drøm å sette sammen! Spørs litt hva slags skrivebord du er ute etter - Ikea har bl.a. bord med hev-senk-funksjon, utrolig praktisk!

Furine 11-04-13 20:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1437026)
Etter å ha kjøpt et flatpakket skap fra Jysk boikotter jeg glatt alt som må settes sammen derfra. Gi med hva som helst fra Ikea - det er jo en drøm å sette sammen! Spørs litt hva slags skrivebord du er ute etter - Ikea har bl.a. bord med hev-senk-funksjon, utrolig praktisk!

Amen. Ikea er mykje kjekkare, mykje større sjanse for at ting er rette og beine, og at skruane passar.

Carisma 11-04-13 20:23

Noen som har en oppskrift på yoghurt-trekk? Sånn man kan ha på nøtter eller energi-barer. Hvordan få det stivt?

Engelen 11-04-13 23:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1437000)

Jeg har prøvd flere ganger å piske fløte som har vært frossen, men aldri fått det til. Frossen fløte egner seg nok best i sauser eller bakst.

Photobscura 12-04-13 00:20

Noen som har erfaring med morroccon oil?

senka 12-04-13 00:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1437076)

Hei :)
Jeg bruker den,kjøpte hos frisør :)

silje21 12-04-13 01:49

Okey, da blir det muligens en tur på ikea ja :) Takker

Anarko 12-04-13 03:25

Sitat:

Er også veldig fornøyd med morrocan oil :)

Gracella 12-04-13 08:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1437034)
Noen som har en oppskrift på yoghurt-trekk? Sånn man kan ha på nøtter eller energi-barer. Hvordan få det stivt?

Jeg vet at fotballfruen har oppskrift på det, du kan jo lete litt på matdelen av bloggen hennes.
Sånn i farta og med lette hukommelsesproblemer, så tror jeg at det var sukrinmelis og tyrkisk yoghurt. Hun lagde sånne yoghurtnøtter til bruk etter trening- jeg prøvde de, og de var veldig gode!:)

link:
http://fotballfrue.no/category/mat/

Photobscura 12-04-13 08:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1437077)
Hei :)
Jeg bruker den,kjøpte hos frisør :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1437085)
Er også veldig fornøyd med morrocan oil :)

Hvilken konkret erfaring har dere? Det er relativt dyrt (og har heller ikke funnet noen billige alternativer på iherb e.l.), så hadde vært ok å høre hva som er så bra med den! :)

nellie 12-04-13 08:42

Jeg har prøvd shampo og balsam fra Maroccan oil. Den "normale" typen. Var forferdelig for mitt hår, som blir ganske fort fett. Vanligvis tar det en dag og en natt før det begynner, men etter de begynte det allerede på kvelden.

Har en full sånn svær pumpeflaske stående.

Oljen er fin da, synes jeg. Så lenge jeg holder den langt nede i lengdene og tar det i fuktig hår.:)

Er ikke så dyr på blivakker.no

moonsis 12-04-13 08:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1437110)
Hvilken konkret erfaring har dere? Det er relativt dyrt (og har heller ikke funnet noen billige alternativer på iherb e.l.), så hadde vært ok å høre hva som er så bra med den! :)

Den gir fin glans til håret uten at det ser fett ut, samt at den lukter helt fantastisk - bare lukten er verdt pengene spør du meg. :D

Meeeen: Wella SP olje (kjøpes bla. på lookfantastic) er minst like bra, og dufter nydelig. Det er forøvrig veldig mange håroljer på markedet som er i akkurat samme liga som Morroccan Oil, som er rimeligere.

Photobscura 12-04-13 09:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1437112)
Jeg har prøvd shampo og balsam fra Maroccan oil. Den "normale" typen. Var forferdelig for mitt hår, som blir ganske fort fett. Vanligvis tar det en dag og en natt før det begynner, men etter de begynte det allerede på kvelden.

Har en full sånn svær pumpeflaske stående.

Oljen er fin da, synes jeg. Så lenge jeg holder den langt nede i lengdene og tar det i fuktig hår.:)

Er ikke så dyr på blivakker.no

Ah. Er kun selv oljen jeg er interessert i. Tenkte den kanskje var bra for håret mitt som har en lei tendens til å floke seg nederst. Jeg har jo bleka hår, og mener å ha hørt at det er proteiner i denne olja som skal være bra når håret er litt skada.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av moonsis (Innlegg 1437113)
Den gir fin glans til håret uten at det ser fett ut, samt at den lukter helt fantastisk - bare lukten er verdt pengene spør du meg. :D

Meeeen: Wella SP olje (kjøpes bla. på lookfantastic) er minst like bra, og dufter nydelig. Det er forøvrig veldig mange håroljer på markedet som er i akkurat samme liga som Morroccan Oil, som er rimeligere.

Høres bra ut! Problemet er jo at jeg ikke klarer å finne ut HVA denne olja er laget av! Ser kanskje ut som om det er argan-olje?! Og så ser jeg også at noen si er at den originale Morroccanoil-en har silikon i seg, og det er jo ikke særlig ålreit ... :o

nellie 12-04-13 10:31

Hvis det er floker som er problemet, så hadde jeg gått for noe annet..

Photobscura 12-04-13 10:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1437142)
Hvis det er floker som er problemet, så hadde jeg gått for noe annet..

Er vel floker fordi håret er en smule utarma på grunn av bleking. Når man bleker trekker man jo ut mye av proteinet - og av hva jeg leser så skal denne argonolja være bra for nettopp det. Har for øvrig funnet rene argonoljer uten alle disse rare fyllstoffene i, så kanskje heller gå for det. :)

j88 12-04-13 11:38

Sitat:

Jeg brukte den lenge og er fornøyd, kan kjøpes litt rimligere på http://www.feelunique.com. Men for noen månder siden gikk jeg over til Agadir argan oil, og jeg må si at håret mitt har blitt mye bedre med den enn den var med morroccon oil. Jeg bruker også shampoo og balsam, prøvd begge merkene der også, og der er jeg også mere fornlyd med agadir. http://www.feelunique.com/brands/agadir-argan-oil

Photobscura 12-04-13 11:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1437153)
Jeg brukte den lenge og er fornøyd, kan kjøpes litt rimligere på http://www.feelunique.com. Men for noen månder siden gikk jeg over til Agadir argan oil, og jeg må si at håret mitt har blitt mye bedre med den enn den var med morroccon oil. Jeg bruker også shampoo og balsam, prøvd begge merkene der også, og der er jeg også mere fornlyd med agadir. http://www.feelunique.com/brands/agadir-argan-oil

Ah! Det var jo en av de alternativene jeg kikka på! Tusen takk for tips! :)

j88 12-04-13 12:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1437155)
Ah! Det var jo en av de alternativene jeg kikka på! Tusen takk for tips! :)

Jeg sliter med skadet hår etter mye farging å bleking, å den har virkelig gjort underverker for mitt hår, men jeg bruker ikke bare olja, jeg bruker også shampoo, balsam å hårkur. Håret blir heller ikke fett slik jeg syns det kunne bli med morroccan oil

Lillemy71 12-04-13 12:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1437147)
Er vel floker fordi håret er en smule utarma på grunn av bleking. Når man bleker trekker man jo ut mye av proteinet - og av hva jeg leser så skal denne argonolja være bra for nettopp det. Har for øvrig funnet rene argonoljer uten alle disse rare fyllstoffene i, så kanskje heller gå for det. :)

Her er en test av slike oljer: http://www.klikk.no/mote/article827222.ece

Nesten alle slike håroljer har ulike fyllstoffer som ikke nødvendigvis er så bra og vil du ikke ha det er det muligens at de helt rene kan brukes. Selv brukte jeg Moroccanoil da jeg hadde langt hår. I og med at jeg bare brukte det i tuppene brydde jeg meg ikke så mye om det var silikon i. Jeg fikk et fantastisk skinn i håret og brukte den siden jeg både farga, brukte rettetang og føner. Den virker også varmebeskyttende. Venneina mi klaga over at hennes hår ble fett, men hun har ikke så mishandla hår som jeg har og jeg opplevde ikke noe slikt.

Kanutten 12-04-13 23:00

Vanlig fuktighetskrem er også ok for håret. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hjemmebleket mitt hår, men en helg helbleket jeg det hele tre ganger. Resultatet ble at jeg ikke turte vaske det for da ble det ala gele. Men etter to tre runder med vanlig fuktighetskrem ble det ok. :ja:

Nå bleker og farger jeg håret hver helg for jeg har lært meg hva håret mitt tåler. I morgen blir det farger mørkt igjen og deretter bleket i striper.

vaskeklut 12-04-13 23:05

Photo: jeg gjør noe ala dette :) Siden jeg allerede har f*ckloads av oljer.. Dessuten. Morroccan oil-saken er lagd av arganolje, kan kjøpe billig arganolje på iherb.

Lava 13-04-13 00:12

Er det kun pga spilene i BH at jeg har vondt under brystet?

Sitter ofte sammensunket dessverre, og mer og mer vondt under høyre bryst, der hvor spilekanten er. Vet at BH'en ikke er rett str, men str mindre klarer jeg ikke å få på, den er for stram.
Har fått ny stol, hvor jeg kan sitte mer oppreist, men det går igjen utover bekkenet...

Vet ikke om det er bøylen i BH, eller om det er noe annet. helt sikkert ikke noe farlig, men har andre opplevd dette?
Er det så enkelt at det er for tungt?

Photobscura 13-04-13 09:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1437292)
Photo: jeg gjør noe ala dette :) Siden jeg allerede har f*ckloads av oljer.. Dessuten. Morroccan oil-saken er lagd av arganolje, kan kjøpe billig arganolje på iherb.

Aha! Dét er hot oil treatmeant, altså! :D

Argan oil var ikke særlig billig på iherb, om du ser på pris i forhold til mengde. ;) Det stedet jeg har funnet det billigst er på Amazon. :)

Lemen 13-04-13 09:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1437304)

Sitter ofte sammensunket dessverre, og mer og mer vondt under høyre bryst, der hvor spilekanten er. Vet at BH'en ikke er rett str, men str mindre klarer jeg ikke å få på, den er for stram.
Har fått ny stol, hvor jeg kan sitte mer oppreist, men det går igjen utover bekkenet...

Vet ikke om det er bøylen i BH, eller om det er noe annet. helt sikkert ikke noe farlig, men har andre opplevd dette?

Det er vel bare å prøve en annen bh det regner med at du har mer enn en, evt så kan du kjøpe deg en bh uten spiler og sjekke det? Eller heller kjøpe en som er større, dersom den du har er for stram.

Kitt 13-04-13 09:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1437304)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 1437323)
Det er vel bare å prøve en annen bh det regner med at du har mer enn en, evt så kan du kjøpe deg en bh uten spiler og sjekke det? Eller heller kjøpe en som er større, dersom den du har er for stram.

Under høyre bryst/ribbensbue ligger også galleblæren! Finner du ingen annen forklaring, kan du be legen din om henvisning til ultralyd for en sjekk av galleblære/galleganger! Kan jo være det ligger noen gallestein på lur et sted! ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.