Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Dietta 05-01-12 00:11

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

He, he. Må melde at glorien er blitt mye svakere den siste timen. Det er nok smitteeffekten som har slått inn, og fordeler seg mellom alle trivelige folk her inne. Men - denne glorien sitter over beltestedet altså, og ikke under :p

Dietta 05-01-12 00:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1276672)
Huh? Er det ring på kondomen? Har jeg aldri sett....hehe :p

Kalles også av noen: Giftering

ToreH 05-01-12 00:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1276677)
Kalles også av noen: Giftering

;) takk hehe

Dietta 05-01-12 00:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1276682)
;) takk hehe

;) . . .

Dietta 05-01-12 00:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1276537)
Dietta ER en engel.... Det kan jeg underskrive. :ja:

Kanutten min :love:

Yrla 05-01-12 00:41

Ok, da fikk jeg det bekreftet. Godt å vite:)

jvsandem 05-01-12 07:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1276500)
Jeg så det står nettokarb nå, men i omtalen av tagatose står det at det opptaes opptil 20% så å trekke fra alt er unøyaktig av dem å oppgi. Nå husker ikke jeg prosentregning, så hva er 20% av 45,3 som er i den mørke? Og 20 % av 40,1 som er i melkesjokoladen , og 20 % av 37,7 som er i appelsinsjokoladen? da kan jeg skrive inn nøyaktig på diett.no for oss alle. Nå står det ikke netcarbs der.

Hvis jeg har forstått dette korrekt så spiller vel også den glykemiske indeksen inn her? Tagatose har jo en GI på bare 2, hvilket vil si at det tas opp meget langsomt, og derfor omtrent ikke gir noen blodsukkerøkning eller innvirkning på insulinnivået?

Nå er jeg den første til å innrømme at jeg ikke er noen ekspert, så dere må gjerne korrigere meg dersom jeg tar feil. :)

En annen ting, hvordan er det med Sukrin? Er det noe som tas opp derfra? Jeg har noen sjokolader fra USA på gang som er søtet med nettopp Sukrin.

Yrla 05-01-12 10:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jvsandem (Innlegg 1276782)
Hvis jeg har forstått dette korrekt så spiller vel også den glykemiske indeksen inn her? Tagatose har jo en GI på bare 2, hvilket vil si at det tas opp meget langsomt, og derfor omtrent ikke gir noen blodsukkerøkning eller innvirkning på insulinnivået?

Nå er jeg den første til å innrømme at jeg ikke er noen ekspert, så dere må gjerne korrigere meg dersom jeg tar feil. :)

En annen ting, hvordan er det med Sukrin? Er det noe som tas opp derfra? Jeg har noen sjokolader fra USA på gang som er søtet med nettopp Sukrin.

Det stemmer men det er jo likevel næring som opptaes, ikke sant? Sukrin i sjokolade, heldiggris. Sukrin har enda mindre kcal enn tagatose.

Zincite 05-01-12 11:17

Går det an å kjøpe dobbeltsidig vliselin i metervis? Og staver jeg det rett?
:confused:

Kitt 05-01-12 11:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zincite (Innlegg 1276903)

Ja til begge deler, tror jeg! Men du må nok til en god gammeldags sybutikk, vil jeg tro!

KarMa40 05-01-12 11:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zincite (Innlegg 1276903)

Ja, i hvert fall på en ordentlig stofforretning og det skal vel være vlieselin? Men du er nærme nok for dagligtale, kanskje ikke for nettsøk.

Zincite 05-01-12 11:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1276905)
Ja til begge deler, tror jeg! Men du må nok til en god gammeldags sybutikk, vil jeg tro!

Takk Kitt, jeg prøvde å søke på det, men fant ikke så mye - så tenkte jeg skrev det feil.
Stoff og Stil har strykelerret som jeg tror er det samme. Men de har stykkpris :) og jeg skulle gjerne hatt et ganske stort stykke - dobbeltsidig helst.

Så får rote meg innom en butikk en dag :ja:

Og takk KarMa40 - får søke på det også :blomster:

langaard 05-01-12 11:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zincite (Innlegg 1276914)
Takk Kitt, jeg prøvde å søke på det, men fant ikke så mye - så tenkte jeg skrev det feil.
Stoff og Stil har strykelerret som jeg tror er det samme. Men de har stykkpris :) og jeg skulle gjerne hatt et ganske stort stykke - dobbeltsidig helst.

Så får rote meg innom en butikk en dag :ja:

Og takk KarMa40 - får søke på det også :blomster:

Prøv på husfliden:)

Carisma 05-01-12 11:27

Jeg kjøpte det på Jysk for noen år siden. Ikke så bred, men i fem meter mener jeg det var. Bruker det til å jukse-legge-opp bukser.

KarMa40 05-01-12 11:29

Hvis du er i Drammen er det Stoff og Stil, Oslo har Singer på hjørnet av Akersgata og Tollbudgata. Er ikke sikkert at Panduro har, men mulig. Vlieselin hører vel til når man lager patchwork og Panduro har endel sånne materialer.

Dietta 05-01-12 11:33

Stoff og Stil har i meter også, men vet ikke om de har dobbeltsidig.

Zincite 05-01-12 11:37

Tusen takk alle sammen :blomster:

Det er ikke så ofte jeg er i Oslo uten at tiden er brukt opp på forhånd, men med stavehjelp kom jeg litt lenger. Slôjd-detaljer har i metervis, og sender hjem. Dobbeltsidig kaller de det vliesofix :) så da lærte jeg noe nytt i dag også :ja:

Okie 05-01-12 12:55

Prøver å kutte ut meieri produkter som fløte og rømme. Hva med ost?la det være også?

vimsen85 05-01-12 13:06

ADVARSEL; DENNE POSTEN OMHANDLER KVINNESAKER :P
Kan sukker påvirke menssyklusen? Jeg hadde mensen i jula og var ferdig 29. desember. I går fikk jeg det jeg tror er mensen igjen (jeg blør litt, slik som jeg bruker i begynnelsen av en mensperiode). Kan et fall i en ganske stor sjokoladeskål på nyttårsaften ha forårsaket det? Jeg falt ut av ketose (som jeg har vært i sammenhengende ca et år). Jeg var nettopp begynt å få regelmessig mensen for første gang i mitt liv. Hadde hatt ganske regelmessig i fem måneder. Håper jeg ikke har ødelagt det.. :(

TrillTrall 05-01-12 13:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1277035)
ADVARSEL; DENNE POSTEN OMHANDLER KVINNESAKER :P
Kan sukker påvirke menssyklusen? Jeg hadde mensen i jula og var ferdig 29. desember. I går fikk jeg det jeg tror er mensen igjen (jeg blør litt, slik som jeg bruker i begynnelsen av en mensperiode). Kan et fall i en ganske stor sjokoladeskål på nyttårsaften ha forårsaket det? Jeg falt ut av ketose (som jeg har vært i sammenhengende ca et år). Jeg var nettopp begynt å få regelmessig mensen for første gang i mitt liv. Hadde hatt ganske regelmessig i fem måneder. Håper jeg ikke har ødelagt det.. :(

Det er ikke bare et lite etterslep etter mensen da? Eller en litt tidlig eggløsningsblødning?

langaard 05-01-12 13:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Okie (Innlegg 1277024)
Prøver å kutte ut meieri produkter som fløte og rømme. Hva med ost?la det være også?

Reagerer du på meieriprodukter (allergisk) så ville jeg ha kutta osten også:)

Huldr 05-01-12 13:17

Jeg vet ikke, Vimsen (håper det går seg til igjen!), men kunne ikke la være å se for meg den store sjokoladeskåla du falt oppi! :lol:

Chamomilla 05-01-12 13:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1277056)
Jeg vet ikke, Vimsen (håper det går seg til igjen!), men kunne ikke la være å se for meg den store sjokoladeskåla du falt oppi! :lol:

Jeg dro fantasiene litt videre - til Obelix som falt oppi gryta til trollmannen som barn... :lol:

Sorry, ikke meningen å være morsom på noens bekostning! :klem:

Og jeg har dessverre ingen svar. Har hatt uregelmessig syklus i flere år selv.

vimsen85 05-01-12 13:39

:lol:
Tror ikke det er etterslep av mensen. Og jeg bruker ikke blø når jeg har eggløsning. Nå har jeg fått menssmerter og. Men jeg satser på at det er et engangstilfelle :p Og ja, det var en gaaaaanske stor sjokoladeskål. Det var vel en sånn som gjorde at jeg så ut som Obelix in the first place. Riktignok falt jeg ikke i den bare en gang som barn, men ca en gang om dagen i flere år. :lol:

Okie 05-01-12 13:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1277054)
Reagerer du på meieriprodukter (allergisk) så ville jeg ha kutta osten også:)

Nei bare intoleranse. men jeg mistenker det holder vekta ved like;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.