![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Nei, det er fordi det er forskjellige typer tunfisk som koster forskjellig.
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen som har greie på dette med hairextenion ? Ikke slike som limes i håret men slike man kan feste selv.
Hvilke typer er det å velge mellom, hvordan fester man de ? Er det vanskelig å få festet dem så det ser naturlig ut - dersom man har mistet en del hår og håret er tynnt ? Og hvordan får man rett farge om man liksom ikke har ensfarget hår ? Og hvor selger man slikt? Håper dette kan være et alternativ til det å måtte klippe seg. |
Sitat:
Kan forsåvidt melde om at frosne tunfiskfileter var helt nydelig det og. Merket ikke noe forskjell fra disse og den ferske tunfisken jeg hadde tidligere denne uken. Det er bare synd at jeg er tom for tunfisk igjen. :p |
lurer på hvorfor nav har nettsidene stengt om natta <.<
|
Sitat:
|
Sitat:
|
... Som også skjer på dagtid nesten annenhver helg når de fleste sender meldekort, f.eks. :p
|
Sitat:
Nå skriver du jo ikke hva verdien på d-vit er men f.eks skriver Fedon at 120 nmol/l er en sånn ca optimal verdi for folk flest. Det står en del om det her . Jeg bruker selv 5000 IU i uka og sist jeg målte D3 låg det på 86 nmol/l om jeg ikke husker feil. Legen anbefalte meg derfor å bruke 5000 IU hver dag i et par uker også gå ned til 3-5 ganger i uka. Han mente at det ikke nødvendigvis var hensiktsmessig og ta tilskudd hver dag i så høye doser. Det har jeg holdt på med noen mnd nå og skal ta en ny måling på mandag så jeg er litt spent på hva verdien er nå. |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
En annen mye brukt metode for fast installasjon er teip. Da er det teip-stripser som teipes sammen over ditt hår (over og under seksjoner slik at to limstriper vender mot hverandre. Selv om dette er lim, så skal det visstnok være lett å få ut med riktig produkt. Mange velger klips som man fester i håret ved behov. Det er godt å kunne ta ut extensionene av og til og gre håret skikkelig. Etter noen måneder med fast installasjon blir hårbunnen litt rufsete... Hårstrå vokser litt forskjellig, og så holdes de hårstråene som skulle falt av fast i installasjonen. Jeg var hos frisør (i Syden) og fikk satt inn extensions, men det skal ikke være så vanskelig å sette dem inn selv, uansett hvilken metode av de over du bruker. Du kan farge extensions en gang, men de har også extensions i mange farger på nett. Mine extensions ble farget i salongen for å passe mitt hår. Jeg ble skuffet over at de ikke traff helt fordi de traff helt perfekt på lillesøstera mi sitt hår da de gjorde det dagen før. Men det løste de ved å farge tre nyanser på extensionene. Har hørt at locks and bonds skal være veldig god på extensions. Har ikke bestilt derfra selv. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Kan det være noe med din pc som skaper dette? Har riktignok ikke vært inneom natten da... |
Sitat:
Tror noe av det beste med å få innvilget varig, var å slippe disse tullete meldekortdagene med server som stadig var nede. Vet det er til stor frustrasjon for svært mange! |
Ingenting galt med min pc, nei! Jeg er langt i fra den eneste som har frustrert litt over akkurat dette at serveren er nede på bemerkelsesverdig ofte på lørdager (og gjerne også søndager), og sånn har det vært i flere år nå. Ellers er jo innloggingstjenestene stengt etter elleve på kvelden og fram til sju på morgenen.
Den funket også fint da jeg skulle sende meldekort i morges, men for to uker siden var den nede helt til søndag. |
Sitat:
--- Og så gjetter jeg på at de "stenger av" (gjør tjenestene utilgjengelige) for å minske utgifter dersom noe skulle knele midt på natta :cool: Det er dyrt å vekke en systemadministrator som er serveradmin klokka tre om natta :D |
Bare vært heldig jeg da:D
Godt at NAV er snill mot meg og fra tid til annet:cool: |
Jeg fikk sende meldekort idag heldigvis. men jeg må nok troppe opp på kontoret på mandag igjen.. forrige gang jeg skulle sende kort fikk jeg melding om at jeg ikke var registrert arbeidssøker siden 31.01.13 (da jeg faktisk ble registrert) men kunne til nød sende et siste meldekort.
dro på nav mandagen etter, men i systemet dems er jeg registrert som permitert og alt var ok. så får jeg samme beskjed idag... her er det no muffens. |
Sitat:
Sitat:
|
Hvor kan jeg finne støveletter som passer mine "pipstilklegger" ?
|
Noen erfaringer med, øh, lave østrogennivåer? Ikke overgangsalder eller hormonprevensjonrelatert - og ikke pga "åpenbare" stressgreier som trening eller stort vekttap. Jeg opplever manglende menstruasjon og mye typisk "ulvesult" - og ser litt på mat som kan kompensere for østrogen (deriblant soyagreier, uff). Idéer, erfaringer?
|
Sitat:
|
Sitat:
Ellers så ser jeg på hormoner som noe vanskelig å justere. Jeg hadde nok anbefalt å få med legen på notene? Men jeg antar du ikke er så langt ute på viddene verdimessig at fastlegen din har lyst til å røre dette? Og jeg antar at du spiser nok fett. :) (Fett og i sær kolesterol danner basisen for MASSE av hormonene våre.). For å være helt ærlig hadde jeg anbefalt deg privatlegen min dersom du har mye problemer. Han er hormoninteressert - og lavkarbovennlig (eg: steinalderkostvennlig). Ja, du har jo en viss idé om hvilket helsesenter jeg går til (like ved der du fikk scooby'en). :D |
Sitter og ser på "Spellemannsprisen". Jeg var med på å få den prisen et år (med Bergen Domkantori). Mange nye artister for meg som har levd i "utlendighet" så lenge.
Jeg ble sjokkert av Maria Mena. Trodde hun var veldig flink. Men synger hun alltid så gyselig falskt som i kveld? :eek: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Du vet altså at østrogenet er lavt og det er derfor du er sulten? Har du prøvd å øke proteinet? Og kanskje få inn et par måltider med lever (fullt av mikkronæringsstoffer - spesielt mineraler)? |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg tenkte mer på at lever spesielt er naturens multivitamin, og at det kanskje kan virke positivt på matlysten. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har fått påvist lavt østrogen, men ikke årsaksforholdet til sulten, for å si det sånn - bare det jeg opplever med at når menstruasjonen uteblir, så vedvarer den krisesulten som vanligvis bare er der i en dag eller to i forkant. I normale tilfeller håndterer jeg det ved å spise av hjertens lyst, men når det strekker seg over mange uker begynner det å føles mindre bra. :p Jeg kan vel plukke opp humle-te i morgen også. Leste i tillegg at bukkehornkløverfrø kunne være hjelpsomt! |
Sitat:
http://jordmorsiri.no/artikler/29/article/item/null Kanskje du har et problem som egentlig ikke er et problem? Ut over at du tydeligvis blir "låst" i feil fase da. Skaff deg et termometer med nøyaktighet på to decimaler, mål rektalt til samme tid hver dag, rett ut av senga (det er dette mange fruktarhetscomputere benytter) og se om ikke økningen sammenfaller med hungeren. Dersom temperaturen holder seg høy gjennom hele hungerperioden så er det rett og slett økt forbrenning og futile cycling du driver med. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som har oppdaget sensitivitet ovenfor hvetemel på lavkarbo? Spiser ikke hvete til vanlig, men trøkket i meg et lite stykke kake på en fest i går - i dag har jeg flekkvis utslett over hele kroppen. Er atopiker, så reagerer lett med eksemutbrudd. Kan liksom ikke komme på noe annet som kan ha forårsaket det.
|
Ettersom hvete kan være inflammatorisk, så høres det ikke usannsynlig ut! Om jeg får i meg en viss mengde av noe glutenholdig så får jeg enorme magesmerter og rosacea-utbrudd ...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55. |