Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

etaeb 14-07-11 10:39

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

jeg fant det ut.. :o

Rikkem0r 14-07-11 10:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av etaeb (Innlegg 1159951)
God morgen/formiddag jenter:D

I dag skal jeg ut å handle mer ingredienser til diverse ting, fikk jo en kjempe fin oppskrifts blogg av Pruttilutt i går.. :D I tillegg hørtes de muffinsene dere skrev om i går kveld meget gode ut:p

Jeg lurer på ett par ting:o Kan man spise for lite karbohydrater? Og hvordan regner man egentlig ut hva man spiser? (jeg søkte meg frem til en tråd på forumet i går kveld, angående telle karbohydrater, men jeg skjønte det ikke helt jeg:o) Hvis jeg bruker middagen i går som eksempel: Jeg spiste 180gram ytrefilet svin, 180gram brokkoli med 100 gram ost. Jeg trodde jeg hadde inntatt kun 0, ett eller annet med karbohydrater fra brokkolien, men utifra den tråden jeg fant i går kveld angående regning av karbo, så virket det meget feil det jeg hadde kommet frem til... :confused:
Håper noen forstod det jeg mente her nå... hihi...Og har en god forklaring på det hele... Vekta skjønner jeg da:p hihi

Diett.no som Sanna skriver fungerer jo.. Hvis det er spesielle matverer du lurer på kan du også se her, og som du ser hvis du leter opp norsk, rå brokkoli er den oppført med 1,9g karbohydrater/100 g ( de "andre" sto vel med 2,1.. Du ganger bare opp med antall gram du har brukt: 1,9g KH f.eks x 1,8 som er hvor mye du har brukt= 3,42 g KH..) I forholdt til osten avhenger det litt av hvilken type du har brukt, spesiellt ferdig revet ost kan det være tilsatt ekstra stivelse i så det er lurt å sjekke=) Men maten ser bra ut den altså :ja:

Edit: Ja, så nå at du hadde funnet ut av det meste da=)

Sanna 1 14-07-11 10:45

Det som er kjekt med Diett.no er at en får mengdene ut i både % og gram/mg. I tillegg har en kakediagrammet. Lett og oversiktlig.
I begynnelsen ble jeg forskrekket over hvor lite fett jeg fikk i meg, nå er jeg forskrekket over hvor gjerrig jeg er på karbohydratene.
Så det er på tide å øke litt, for jeg skal ikke lenger ned i vekt. Å holde seg stabil er værre enn vektnedgang, synes jeg.....

etaeb 14-07-11 10:46

Tusen takk for hjelpen:D Jeg klarer ikke helt følge den regne måten ennå..hehe men jeg skjønte jo det på diett.no, så hvis jeg er flink å veier all maten burde det jo gå greit. utifra den så spiste jeg i underkant av 5 karbohydrater i går, og det er vel kanskje lite?

Rikkem0r 14-07-11 10:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1160002)
Det som er kjekt med Diett.no er at en får mengdene ut i både % og gram/mg. I tillegg har en kakediagrammet. Lett og oversiktlig.
I begynnelsen ble jeg forskrekket over hvor lite fett jeg fikk i meg, nå er jeg forskrekket over hvor gjerrig jeg er på karbohydratene.
Så det er på tide å øke litt, for jeg skal ikke lenger ned i vekt. Å holde seg stabil er værre enn vektnedgang, synes jeg.....

Ja, er enig i det=) Diett.no gir en fin totaloversikt :) Tenkte bare det kunne være greit å vite litt om hvor det kommer fra det som dukker opp i et kakediagram på diett.no, er nok fordi jeg er veldig sånn selv..- Må liksom vite hvordan det har blitt som det har osv :o Og kjekt å ha litt "tabeltalll i bakhodet" når man stå å lager mat å rasker tak i det som er tilgjengelig :snill:

Sanna 1 14-07-11 10:54

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av etaeb (Innlegg 1160006)
Tusen takk for hjelpen:D Jeg klarer ikke helt følge den regne måten ennå..hehe men jeg skjønte jo det på diett.no, så hvis jeg er flink å veier all maten burde det jo gå greit. utifra den så spiste jeg i underkant av 5 karbohydrater i går, og det er vel kanskje lite?

Ja, jeg synes vel egentlig det.
Jeg har hatt et daglig mål på:
150 g fett
60-70 g protein
15-20 g karbohydrater.

Men dette har variert litt fra dag til dag.....
Det har passet meg og kan kanskje ikke gjelde for andre.
Jeg hadde ikke så veldig mange kg å gå ned nå...

Rikkem0r 14-07-11 10:55

Og goood morgen Bente! :klem:
Håper dagen din blir kjempefin og at du får kost deg masse med dattera som kommer flyvende inn :)

etaeb 14-07-11 10:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1160026)
Ja, jeg synes vel egentlig det.
Jeg har hatt et daglig mål på:
150 g fett
60-70 g protein
15-20 g karbohydrater.

Men dette har variert litt fra dag til dag.....
Det har passet meg og kan kanskje ikke gjelde for andre.
Jeg hadde ikke så veldig mange kg å gå ned nå...

Da skal jeg prøve å holde meg rundt det.. og se hvordan det går.. karbohydratinntaket mitt skal være maks 15g er tanken...

bente1 14-07-11 10:59

Etaeb: Du kan godt bruke litt mer enn 5g om dagen, ja, bør helst holde deg under 15g, i alle fall nå i begynnelsen, så kan du teste litt hvor grensen din går etter hvert. Noen holder seg stabilt i ketose og går ned i vekt på 20g om dagen, noen må lengere ned for å gå ned i vekt. Kroppene våre er så forskjellige. La karbene komme fra grønnsaker og fløte/rømme, ellers kanskje litt nøtter og bær etter hvert hvis kroppen din tåler det. Hvis du ligger så lavt som 5g, tror jeg du får i deg veldig lite grønnsaker, viktig å få i seg nok for å få det du trenger av vitaminer, minerale og antioksidanter.

Sanna1: Ja, utfordring det der med hva men skal gjøre når man er "ferdig slanket". Men heldige deg da - gratulerer :heia:
Men du har jo nå muligheten til å spise litt mer bær, nøtter og feks bønner, kikerter, linser i salatene, gir jo litt mer variasjonsmuligheter i kosten. Prøv deg litt forsiktig fram i begynnelsen, da er det enkelt å stramme inn igjen hvis det ikke fungerer så bra. -Slik tenker i alle fall jeg, selv om det er leeeeenge til jeg er der;)

Sanna 1 14-07-11 11:01

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av etaeb (Innlegg 1160029)
Da skal jeg prøve å holde meg rundt det.. og se hvordan det går.. karbohydratinntaket mitt skal være maks 15g er tanken...

Det er nok fornuftig.
Jeg har sett over dagboka mi i diett.no og ser at jeg rett som det var, har vært så langt nede som 3-5 g kh.
Jeg tror ikke det er bra.
Er bla. veldig plaget av grusomme kramper i beina. Først om natten og nå er det stort sett hele tiden. Har liten effekt av magnesiumtilskudd. Så nå går jeg inn for effektivt å øke det naturlige tilskuddet, gjennom mat.. Så får vi se.

bente1 14-07-11 11:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1160027)
Og goood morgen Bente! :klem:
Håper dagen din blir kjempefin og at du får kost deg masse med dattera som kommer flyvende inn :)

Tusen takk RikkemOr:love:
Jeg hentet dem bare og kjørte dem til leiligheten sin. Satt og skravlet en stund, men de var egentlig klare for å legge seg, hadde sittet våkne på Gardemoen hele natta for å vente på fly videre hit. Men de hadde kost seg på ferie da:) Blir nok lunch og kosedag på oss lørdag tenker jeg, da er hun tidlig ferdig på jobb:hearts:

Rikkem0r 14-07-11 11:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1160040)
Tusen takk RikkemOr:love:
Jeg hentet dem bare og kjørte dem til leiligheten sin. Satt og skravlet en stund, men de var egentlig klare for å legge seg, hadde sittet våkne på Gardemoen hele natta for å vente på fly videre hit. Men de hadde kost seg på ferie da:) Blir nok lunch og kosedag på oss lørdag tenker jeg, da er hun tidlig ferdig på jobb:hearts:

Aaah, ja da skjønner jeg at de var klare for å sove litt :ja: Men da får du jo full oppdatering og skikkelig kosedag på lørdag da=) Det blir nok kjempekoselig :love:

Jeg har inntatt første oljedose idag.. Ren olje rett i munn er ikke akkurat noen favoritt for meg altså.. Men går greit bare jeg har kaffekoppen eller noe å tygge på i umiddelbar nærhet =) Blir jo hvertfall 3 uker med det her, har handla klart til å ha med ut på jobb :snill: Tenk at det har gått nesten 4 uker allerede :eek: Og denne gangen er det dagtur..... Ikke spesiellt glad for å opp halv 7 hver dag i 2 uker nei :nei:

Pruttilutt 14-07-11 11:18

Good morning ladies!
Her har fjonhauet jeg gått i fella igjen. Hans felle. Er så sinna! Kvalm! Uvel! Forbanna "#€%#"!! Nuvel. Ikke spist siden frokosten i går, får vel steke meg noen kyllingballer og drømme om at det er hans jeg steker. Oh yes.

Snart lander venninnen min, gleder meg massemasse! Hun har ikke sett meg på 13 måneder :rolleyes: Er så klar for den Jæger og Bætterien nå at det er ingen som forstår. :p

Titter innom etterhvert :)

Rikkem0r 14-07-11 11:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1160054)
Good morning ladies!
Her har fjonhauet jeg gått i fella igjen. Hans felle. Er så sinna! Kvalm! Uvel! Forbanna "#€%#"!! Nuvel. Ikke spist siden frokosten i går, får vel steke meg noen kyllingballer og drømme om at det er hans jeg steker. Oh yes.

Snart lander venninnen min, gleder meg massemasse! Hun har ikke sett meg på 13 måneder :rolleyes: Er så klar for den Jæger og Bætterien nå at det er ingen som forstår. :p

Titter innom etterhvert :)

Hehehe, jess! STEK DEM! :D Og bra du passer på å få i deg litt mat, så synes jeg du skal kose deg MASSE med godt selskap og revidert utgave av jägerbombs (som de kaller det så fint i østerrike ;) ) i helgen.. :love:

Pruttilutt 14-07-11 11:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1160078)
Hehehe, jess! STEK DEM! :D Og bra du passer på å få i deg litt mat, så synes jeg du skal kose deg MASSE med godt selskap og revidert utgave av jägerbombs (som de kaller det så fint i østerrike ;) ) i helgen.. :love:

Blir rene TNT i helga. ;) Hørte denne nå nettopp, den passer så UTROLIG bra for den makta disse fjolsa har over oss.

Rikkem0r 14-07-11 12:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1160094)
Blir rene TNT i helga. ;) Hørte denne nå nettopp, den passer så UTROLIG bra for den makta disse fjolsa har over oss.

TNT sounds good! :D Den passa greit ja, nå skal vi alle sammen "bare" være like sterke som hu og si: Hvem tror du egentlig at du er? Og holde oss unna krekene... Jeg har allerede kasta bort over et år på det greiene der (nesten halvannet :eek: ) og det er bare tull :ja:

bente1 14-07-11 12:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1160094)

Fantastisk sang,ja, og passer bare altfor godt.....

Nei, Prutti og RikkemOr: Vi må bare være sterke nok til å motstå å bli fanget i det der igjen. Jeg har i alle fall kastet bort flere år av livet mitt på å elske en mann som egentlig aldri gjorde seg fortjent til den kjærligheten, det må bare bli slutt på det snart:confused:
Vi får være sterke sammen!!!

Sanna 1 14-07-11 12:45

Alle kjærlighetsproblemene her, får meg til å tenke på hva min salige mor brukte å si
til meg, da jeg var i samme situasjon i ungdommen.... :

Ingen mann er verdt tårer, med mindre han frir eller får en brå død !

etaeb 14-07-11 12:47

det var visst ikke under 5 karbohydrater... jeg skriver opp hele resultatet mitt på ADI% for gårsdagens meny:

energi 2194 kcal
kolestrol 1155mg
fett 149g
mettede fettsyrer 36g
flerumettede fettsyrer 12,8g
enumettede fettsyrer 36,5g
protein 438%
karbohydrater 5 %
kostfiber 24%
vitamin c 125%
a 99%
d 32%
e 156%
vit B6 150%
vit B12 348%
tiamin 204%
riboflavin 126%
niacin 284 %
natrium 174 % i rødt, som visstnok er for mye
kalsium 114%
kalium 88%
fosfor 346 %
jern 62%
magnesium 76%
kopper 55%
selen 160%
sink 151%
folat 39%

ble mye det der, syns prosentene var meget høye på diverse stoffer, ser deres også sånn ut? er fra diett.no

6,37g karbohydrat var det totalt i går.

Appelsinpiken 14-07-11 13:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1159701)
Jeg lurer på om dere har noen erfaring med å steke i/med cocosa? Omelettene mine blir mer som eggerøre når jeg steker dem; enten er det cocosaen eller så er stekepanna (teflon) ødelagt. Bare så rart det kom samtidig som jeg begynte med cocosa i maten.

Jeg har tatt med cocosa til tyrkia, og lager omelett til frokost. Mine omeletter blir omtrent som de pleier å være.
Har oppi 2-3 ss cocosa (brun), kakker oppi to store egg og en dæsj fløte + baconbiter og ost. De blir akkurat som de ville blitt om jeg hadde stekt i smør eller annen olje.
Så om du får eggerøre, så er det nok enten teflonen, eller at tyrkiske egg har noen ekstra bindestoffer :p.

Appelsinpiken 14-07-11 13:29

Og dere, gjett hva jeg fant her om dagen da jeg kjedet meg litt på kvelden..

http://www.ideas4recipes.com/

På denne siden kan man skrive inn mellom 1-5 ingredienser av det man har i kjøleskapet, trykk på søkeknappen, og så kommer det opp middagsforslag etter hva man allerede har hjemme! Smart! Mange oppskrifter skal serveres med brød, ris osv, men da kan man jo bare lage en god salat istedet!

I kveld skal jeg lage en slags gryte med kjøtt, paprika, tomater, squash og ost. Gleder meg!

Rikkem0r 14-07-11 13:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken (Innlegg 1160159)
Og dere, gjett hva jeg fant her om dagen da jeg kjedet meg litt på kvelden..

http://www.ideas4recipes.com/

På denne siden kan man skrive inn mellom 1-5 ingredienser av det man har i kjøleskapet, trykk på søkeknappen, og så kommer det opp middagsforslag etter hva man allerede har hjemme! Smart! Mange oppskrifter skal serveres med brød, ris osv, men da kan man jo bare lage en god salat istedet!

I kveld skal jeg lage en slags gryte med kjøtt, paprika, tomater, squash og ost. Gleder meg!

Genialt! :D

On a different note... Jeg veide alt i oppskriften på muffinsene og la inn på diett.no for å sjekke.. Det her er per porsjon, altså EN muffins!:
Energi 102 kCal
Protein 4.38 g (10 % ADI)
Karbohydrat 6.37 g (5 % ADI)
Fett 8.8 g
Natrium 97.5 mg (6 % ADI)

Det var en deeel! mer en hva jeg trodde merker jeg :eek:
Kan det være sukrin og splenda er lagt inn med 100gkarbohydrater/100g kanskje(96 på splenda? husker ikke helt)? For jeg ser ikke hvordan det ellers er mulig at det skal bli så villt..

Rikkem0r 14-07-11 13:52

Aaah, fant ut at jeg kunne bytte om på det kakediagrammet og da viser den at sukrin er 82% av karbohydratene... Hmmm... Men det blir jo litt feil føler jeg...

bente1 14-07-11 16:26

Etaeb: Jeg bryr meg ikke så veldig om det som står på ADI% jeg, vet ikke helt hva det regnes ut fra. Tar bare en multivitamin mineral hver dag for å sikre meg at jeg ikke får for lite av det. I tillegg til antall gram karber, er det energifordelingen du bør være mest opptatt av. Den får du fram ved å trykke på taben som heter Kakediadram (ellerKdiagram). Energiprosenten skal være ca 75% fett, 20% protein og 5% karber. :)

Appelsinpiken: Den var smart, altså! De aller fleste oppskrifter kan jo veldig lett tilpasses lavkarbo, og av og til føler man seg virkelig tom for ideer, så da kan det være kjekt med noe slikt;)

RikkemOr: Kan jo bare kutte vekk hele sukrinen og splendaen, det gir jo ingenting likevel - så får du et bedre bilde. Kan da ikke bli så mye i en enslig muffins - det tror jeg ikke:nei: ....og håper jeg ikke -de så så gode ut....

Rikkem0r 14-07-11 16:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1160212)
RikkemOr: Kan jo bare kutte vekk hele sukrinen og splendaen, det gir jo ingenting likevel - så får du et bedre bilde. Kan da ikke bli så mye i en enslig muffins - det tror jeg ikke:nei: ....og håper jeg ikke -de så så gode ut....

Jepp, jeg gjorde det :ja: Da havnet jeg på 2,69g karbohydrat på de 3 som lå igjen på benken som endte opp til å bli min frokost :D Nå ligger resten heldigvis i fryseren :p Så da er det jo mindre enn 1g karbohydrater per stykk, DET kan jeg like :D

bente1 14-07-11 16:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1160217)
Jepp, jeg gjorde det :ja: Da havnet jeg på 2,69g karbohydrat på de 3 som lå igjen på benken som endte opp til å bli min frokost :D Nå ligger resten heldigvis i fryseren :p Så da er det jo mindre enn 1g karbohydrater per stykk, DET kan jeg like :D

:D:D Det var bedre ja, tror det blir bakst på meg i dag jeg.....

Rikkem0r 14-07-11 17:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1160222)
:D:D Det var bedre ja, tror det blir bakst på meg i dag jeg.....

:D :D Jeg kommer til å bytte ut litt mer sukrin med splenda neste gang, sånn til tips=) Får nesten litt sånn vondt i halsen eller sånn av for mye sukrin merker jeg, men har kanskje noe med inntak også å gjøre? :D

Dollsine 14-07-11 18:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1160140)
AIngen mann er verdt tårer, med mindre han frir eller får en brå død !

MEGABRA!!!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1160054)
Her har fjonhauet jeg gått i fella igjen. Hans felle. Er så sinna! Kvalm! Uvel! Forbanna "#€%#"!! Nuvel.

Er du nå sikker på at det er du som har gått i hans felle? Ta styringen nå og se det som at han har gått i din felle. Kom igjen tuppa; dette fikser du. Jeg er en smule bekymret for drikkeplanene dine de neste dagene; så ta det med ro! For mye alkohol gjør at du mister kontrollen; det trenger ikke gjøre situasjonen noe bedre.... Hilsen gamlemor som husker veldig godt at hun var ung en gang:D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1160026)
150 g fett 60-70 g protein 15-20 g karbohydrater.

Kan du gi eksempel på hva du har spist på disse tallene? Det er jo sånn jeg bør spise, men sliter med den ja...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1160002)
Å holde seg stabil er værre enn vektnedgang, synes jeg.....

Gratulerer med målet ditt Sanna1! Jeg har ikke noe problemer med å holde vekten:D, men å gå ned derimot.... :w00t: Kanskje vi skal bytte?

Appelsinpiken: det er nok teflonen som er gåen ja:( Jernia neste; den panna var kjempegod med høye kanter og lokk. Ikke rart den er utslitt heller; den er brukt opptil flere ganger hver dag.

Ser at dere har diskutert stixene; jeg ser aldri resultater av "utskeielser" samme dag som de er gjort; det alltid 2 dager.

Så bra du fant ut av muffinsene! Det er ikke sikkert en trenger å ha i søtning heller; både mandelmelet og evt kokosen gir god smak i seg selv.

Appelsinpiken 14-07-11 18:42

2 Vedlegg
Her er resultatet av ManTarDetManHar-middagen min!

Oppi her er det en stor RØD tomat, en stk GRØNN squash, litt over en halv GUL paprika, en liten GUL løk, 300 g oksekjøtt, ca 40 g ost og ca 1,5 dl fløte. Og noen ss cocosa for ekstra fett ;)

Alt jeg lagde passer fint til to personer (som spiser middels mye) og inneholder totalt:
Kcal: 1475
Fett: 114 g
Karbohydrater: 20,64 g
Protein: 86,79.

Det her ble nammenam, eneste minuset var at kjøttet jeg hadde ikke var mørt nok. Men sånt skjer når man ikke har peiling på hva man kjøper, og bare tar noe som ligner på noe man har sett før. Kanskje jeg ikke engang spiste oksekjøtt :eek:!?

Rikkem0r 14-07-11 18:44

Mmmmm, det så namme ut Appelsinpiken! :D Det mest avanserte jeg har gjort på kjøkkenet idag er å lage omelett liksom, for 2 gang i hele mitt liv :p

Sanna 1 14-07-11 18:45

Sitat:

Kan du gi eksempel på hva du har spist på disse tallene? Det er jo sånn jeg bør spise, men sliter med den ja...

Jeg spiser mye egg og bacon til frokost, eller proteinbrødet jeg baker, med masse feit ost, laks og makrell i tomat. Jeg bruker ofte cocosa i kaffen. Men jeg drikker ikke så mye kaffe.
Lunch er salat med tomat, agurk, squash, fetaost, paprika og mye olje på.
Litt salami eller laks. Eller jeg lager grøt, omelett osv. Frokost og lunch bytter jeg litt om på.....
Jeg spiser det samme som gubben til middag,(kjøttdeig, koteletter, all slags fisk, litt pølser med lite kh, biff, entrecot osv, men har stort sett bare salat til + litt squarsh og aubergine. Bruker også mye blomkål og brokkoli i alle slags former. Og jeg bruker mye olje, rømme, cremé fr. cottage cheese på maten.
På kvelden spiser jeg gjerne litt Tyrkisk yoghurt med litt valnøtter, og soyaflocker på.... eller bringebær.
Og så tar jeg 2 paranøtter hver dag !

bente1 14-07-11 18:55

Åååå, det så kjempegodt ut, Appelsinpiken!!!

Mmmmm nå har jeg muffins i ovnen. Deigen smakte fantastisk, gleder meg!! Brukte blanding av sukrin og stevia som søtning, og så to jeg oppi litt mer fiberhusk + en ss rømme og en skvett fløte:p (er litt sånn som alltid må gjøre min egen vri på oppskriftene, håper det blir velykket denne gangen også...)

Rikkem0r 14-07-11 20:41

Hvordan blei muffene dine Bente??? :sikle:

bente1 14-07-11 21:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1160316)
Hvordan blei muffene dine Bente??? :sikle:

Ååååå det var himmelsk godt!!! Første gang jeg har spist noe som ligner på kake siden jeg startet med dette. Måtte skynde meg å legge mesteparten i fryseren, for jeg hadde sååååå lyst til bare å dytte nedpå, mmmmm:D
Livets små gleder;)

Rikkem0r 14-07-11 21:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1160332)
Ååååå det var himmelsk godt!!! Første gang jeg har spist noe som ligner på kake siden jeg startet med dette. Måtte skynde meg å legge mesteparten i fryseren, for jeg hadde sååååå lyst til bare å dytte nedpå, mmmmm:D
Livets små gleder;)

Hehehe, kjenner følelsen og så bra at du blei fornøyd :D De måtte liksom bare i fryseren rimelig kjapt, hvis ikke hadde det gått gæernt :p Er en grunn til at jeg måtte forte med å lage mat igår kveld ;)

Idag har jeg kjøpt bringebær og blåbær for tenkte noe sånt til kvelds.. Så lurer jeg på om jeg bare skal ta fløte over (føler det kanskje blir litt lite mat av det :confused: ), eller om det er noen som har en digg smoothie å anbefale?=) Skal nevnes at jeg tidligere ikke har vært spesiellt fan av det mange ser på som vanlige smoothies med yougurt osv.. Har kun brukt frosne bær, isbiter og eplejuice knust sammen..:) Og viktig: Det må ikke være no rømmesmak...

bente1 14-07-11 21:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1160343)
Idag har jeg kjøpt bringebær og blåbær for tenkte noe sånt til kvelds.. Så lurer jeg på om jeg bare skal ta fløte over (føler det kanskje blir litt lite mat av det :confused: ), eller om det er noen som har en digg smoothie å anbefale?=) Skal nevnes at jeg tidligere ikke har vært spesiellt fan av det mange ser på som vanlige smoothies med yougurt osv.. Har kun brukt frosne bær, isbiter og eplejuice knust sammen..:) Og viktig: Det må ikke være no rømmesmak...

Har aldri vært stor fan av smoothies jeg heller - ville spist bær med fløte jeg, bruker du rikelig med fløte, blir det jo ganske mettende;)

Dollsine 14-07-11 21:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1160252)
Jeg spiser mye egg og bacon til frokost, eller proteinbrødet jeg baker, med masse feit ost, laks og makrell i tomat. Jeg bruker ofte cocosa i kaffen. Men jeg drikker ikke så mye kaffe.
Lunch er salat med tomat, agurk, squash, fetaost, paprika og mye olje på.
Litt salami eller laks. Eller jeg lager grøt, omelett osv. Frokost og lunch bytter jeg litt om på.....
Jeg spiser det samme som gubben til middag,(kjøttdeig, koteletter, all slags fisk, litt pølser med lite kh, biff, entrecot osv, men har stort sett bare salat til + litt squarsh og aubergine. Bruker også mye blomkål og brokkoli i alle slags former. Og jeg bruker mye olje, rømme, cremé fr. cottage cheese på maten.
På kvelden spiser jeg gjerne litt Tyrkisk yoghurt med litt valnøtter, og soyaflocker på.... eller bringebær.
Og så tar jeg 2 paranøtter hver dag !

Snodig... du spiser jo det samme som jeg, med unntak av nøttene og youghurten på kvelden. Og jeg greier glatt å få til det dobbelte av proteiner. Du bruker olje på salaten; jeg foretrekker dressing av majones, rømme el. Men du spiser makrell i tomat, det gjør ikke jeg. Og jeg antar at brødet du baker ligner på mine tebrød. Nå ble jeg forvirret altså:confused:

Rikkem0r 14-07-11 21:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1160347)
Har aldri vært stor fan av smoothies jeg heller - ville spist bær med fløte jeg, bruker du rikelig med fløte, blir det jo ganske mettende;)

Fant en smoothieoppskrift jeg tror kan være grei for min gane, mennet med den er at jeg kommer opp i 20g karbohydrater... Men det er jo ikke sååå ille det da..=) og masse fett idag! Hvertfall når jeg tenker på at jeg har en runde til med oljer igjen :D

Sanna 1 14-07-11 21:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1160352)
Snodig... du spiser jo det samme som jeg, med unntak av nøttene og youghurten på kvelden. Og jeg greier glatt å få til det dobbelte av proteiner. Du bruker olje på salaten; jeg foretrekker dressing av majones, rømme el. Men du spiser makrell i tomat, det gjør ikke jeg. Og jeg antar at brødet du baker ligner på mine tebrød. Nå ble jeg forvirret altså:confused:

Kanskje du spiser større posjoner ?
Når jeg spiser bacon er det stort sett bare 10-12 g. Og jeg steiker det godt... Aldri mer enn 2 egg..
Brødet er proteinbrødet til dr. Hexeberg.
Jeg spiser også endel majones og aioli.
Det "værste" er at jeg egentlig hater fett, - det fettet på koteletter feks...
Nå tvinger jeg det i meg og blir det for ekkelt, skjærer jeg det i små biter og svelger det ned med vann. Uten å tygge.....:_ohmy:

Rikkem0r 14-07-11 21:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1160356)
Fant en smoothieoppskrift jeg tror kan være grei for min gane, mennet med den er at jeg kommer opp i 20g karbohydrater... Men det er jo ikke sååå ille det da..=) og masse fett idag! Hvertfall når jeg tenker på at jeg har en runde til med oljer igjen :D

La inn kveldsmaten her nå.. kniiiis :p Blir så her hvis jeg lager smoothien etterpå:
Fett: 243.29
Karbohydrat: 20.5
Protein: 108.12

Edit: Fjerna litt blåbær fra blandingen, så slik blir dagen... etterhvert ;)
Fett: 242.93
Karbohydrat: 17.5
Protein: 107.72
Foreløpig idag ligger jeg på ca 10g karbohydrater...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.