![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg har gitt bort klær, rett fra skapet JEG ja, men det er det nok delte syn på om man bør gjøre det. Jeg synes du skal gi bort buksene jeg, det finnes da trengende med all slags smaker når det kommer til klær også.:)
|
Sitat:
Du har rett! Den hadde falt ned i tanken, men fulgte med opp da vi pumpet ut den gamle oljen :) |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg holder på å planlegge konfirmasjonen vi har om 2 uker. Jeg takler ikke rosa/lyseblått, får spader av det... Sååå kunne DENNE fargen og pyntinga på side 6 og 7 være noe?? Eller blir det helt feil?? Jeg har kjøpt inn mye dill og dall i denne fargen allerede, så svaret sier vel egentlig seg selv, men er det ok?? Eplegrønt ER jo fargen for ungdommelighet og fremtid... Mener nå jeg da..
|
Sitat:
|
De fargene brukte vi i konfirmasjonen til broren min! For ni år siden ... Men det var kjempefint! :)
|
Stilig med grønt! Det går definitivt an!
|
Hva kan man gjøre for å løsne opp bihulebetennelse selv?
Har så vondt i tannebissene mine at jeg har nesten ikke sovet på to dager, jeg holder på å gå fra forstanden og siden jeg bor i grisegrendte strøk er det ingen medisiner å få før i morgen:p |
Sitat:
Nei, seriøst så vet jeg ikke. Skulle gjerne visst det selv da jeg ofte er plaga med bihulene. I det siste har jeg begynt å snuse inn saltvann gjennom nesa og håper at det trekker laaangt opp. Har du vondt i tennene nede eller oppe??? Jeg pleier bare få vondt i tennene oppe.. |
Sitat:
Rør til det løser seg opp! Avkjøl! Bruk en hvilken som helst metode for å få dette opp i nesen! Sprayflaske av noe slag, nesehorn eller tilsvarende! Ja, det svir litt/mye, men er svært så effektivt! Er bihulebetennelse noe du sliter med innimellom, kjøp en tom nesesprayflaske på apoteket og lag dette sterke satvannet selv. Virker mye bedre enn vanlig svakt, fysiologisk saltvann! Det kan også være lurt å be legen om resept på Rinexin- tabletter. De er slimhinne- avsvellende og kan ta knekken på en bihulebetennelse før den blir plagsom! God bedring!:klem: |
Sitat:
|
Sitat:
Dersom du mener de er fine nok til å brukes og kunne gått ut døra med de så er de gode nok til å gis bort :) |
Sitat:
Fikk oppskriften av min barndomslege! Det røsker, men jammen drar det mye dr... ut av bihulene!:D |
Sitat:
|
Jeg synes det også kan hjelpe å flere ganger etter hverandre dra pusten lenge og hardt inn gjennom nesa (nesten så hardt at det gjør vondt!), mens man holder for det ene neseboret. Ofte sitter betennelsen på én side, da drar man inn på den sida hvor trykket er. Jeg har gjort det flere ganger når jeg har kjent en begynnende bihulebetennelse, og plutselig kjenner man noe som renner ned halsen, og så letter trykket :).
Men jeg tror nok dette funker best om man gjør det tidlig. |
Sitat:
Husker en fest jeg hadde hjemme hos meg for mange år siden. En av mennene der klaget over at han var så tett i nesa. En av de andre menna sprang frem, gapte over nesten hans og sugde alt han bare maktet.. :eek: Virker sikkert på samme måten som det du nevner, men er IKKE å anbefale. :p |
Sitat:
|
Takk for innspel folkens! Har fått byrja på haugen, og har allereie fylt ein stor blå ikeapose. Og meir skal det bli!
|
Sitat:
|
Sitat:
Vi brukte lime og turkis til eldstemann og orange til minstemann. Jeg er også litt ikke rosa og lyseblå |
Jeg er veeeeldig råååååsa men så lyseblå er jeg ikke :D
Så det blir nok grønn den dagen min sønn står konfirmant å ;) |
Gubben min var veldig plaga med bihulene - faktisk så ille at han var satt opp til operasjon......Men, så fikk han tips om nesehorn, og det funka som tusan med en gang - dette er over ett år siden, og noen operasjon har han ikke hatt bruk for :) Han skyller så fort han merker tendensen, og vips så er alt bra igjen :)
|
Jeg har fått resept på rinexin og doxylin for å lindre på bihulene mine. EN av dem fikk jeg beskjed på apoteket om å ikke drikke kaffe når jeg inntok den, jeg husker ikke hvilken og det spiller forsåvidt liten rolle. Jeg drikker ikke kaffe:p
På doxylinen står det forøvrig "innta 2 tabeletter i fem dager, deretter 1 tabelett daglig i tilsammen to uker". Og jeg glemte å spørre om det egentlig betydde alle tabelettene i 2 uker, eller først 5 dager så to uker.:rolleyes: Jøie meg, dette skal gå bra, særlig når halvhypokonderen meg er ferdig å lese pakningsvedleggene og bivirkninger :D |
Sitat:
Antagelig er det Doxylin som ikke skal inntas sammen med kaffe - samtidig er det veldig viktig å svelge de meg nok vann (dersom man ikke er nøye på det, kan de etse hull i spiserøret), ikke ta dem sammen med melkeprodukter og være forsiktig med sola......man kan få alvorlige forbrenninger i sola opptil to uker etter avsluttet kur :( Ellers vær klar over at om man bruker Rhinexin, så gjør det bare når bihulene virkelig tuller, og ikke bruk for mye - mannen min brukte litt for mye Rhinexin og fikk enorme hodesmerter/bihulesmerter.......og kom inn i en ond sirkel, for han trodde jo at bihulene var tette - i virkeligheten var de altfor tørre og hovne..... God bedring :klem: |
Hvordan setter jeg inn ticker? Jeg har prøvd å sette inn som bilde med begge kodene, men får bare rødt kryss :confused:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg lurer på en ting. Kanskje et dumt spørsmål, men som nybegynner må jeg jo spørre et sted.
Det har seg nemlig slik at jeg ikke kan fordra rømme eller cottage cheese. Hvorfor vet jeg ikke, det bare er sånn, og jeg har store problemer med å bruke dette i matlagingen. Er det mulig å erstatte dette med noe, f.eks fløte eller lignende? |
Jada, det kan du.
Men du må huske at rømme, creme fraiche, cottage cheese og fløte har ganske forskjellige egenskaper. Jeg husker selvfølgelig ikke hvilken det var, men rømme og CF tåler varme ulikt. Kesam og CC er oster og er derfor annerledes enn syrnet melk (rømme/CF) og fløte. CC kan moses med stavmikser hvis det er konsistensen du ikke liker. Rømme/CF i saus eller i gryterkan erstattes med kesam (naturell) |
Eg hata cc med heile mitt hjerte før, men som ofte nevnt her inne, smaksløkane endrar seg. Har nettopp ete blant anna cc til frukost i dag. No smakar det aldeles greit! :) Men eg mosar den med stavmiksar dersom eg lagar Karins beste brød etc.
Ein MÅ jo ikkje bruke cc eller rømme i maten, det fins jo andre måtar å feite opp ting på. |
Er det virkelig mulig å generere over en kilo vann på et døgn? Regner med at det ikke er fett liksom, når jeg veide 1,4 kg mindre i går morres enn i dag...... Spiste karbonader til middag i går, nemlig, og litt hjemmelaget is til dessert - og nå er jeg oppblåst som noe annet rart :(
|
Som det sies over her, så MÅ du ikke bruke det i maten. Fløte og vanlig ost egner seg jo til mye f.eks :). Jeg for min del tåler ikke meieriprodukter, så her går det en fel kokosmelk f.eks.
|
Sitat:
|
(Unngå og bli lurt av sukkerstoffer) Innlegg 117 av plastbox:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....=sukker&page=5 sitat: "Står det på varedeklarasjonen at et produkt inneholder 50g karbohydrater så inneholder det faktisk 50g karbohydrater og hvorvidt de finnes i form av rørsukker, druesukker, fruktose, stivelse eller sukkeralkoholer er fullstendig irrelevant når alt kommer til alt." Hva er riktig?? Skal de hersens sukkeralkoholene regnes med eller ei??? Om de regnes med så kan jo ingen søtning brukes, ei sjokolade uten sukker eller light brus, etc. For da vil jo antallet KH per dag stige kraftig, bare man tar noen ruter med sjokolade eller litt brus. |
Plastbox har en tendens til å ta alt ut i fra egen kropp!:p
Jeg er også diabetiker og måler blodsukker og jeg får ingen stigning av feks aspartam! Jeg velger å høre på de som faktisk har forsket på dette og tror at en moderat bruk av søtningsstoffer ikke er den store synderen til noe som helst! Hvordan kan et stoff som kan ikke tas opp av kroppen, gi blodsukkerstigning? Du kan jo spørre mannen din om det er mulig!;) |
Mitt blodsukker reagerer heller ikke på sukkeralkoholer. Jeg bruker også blodsukkermåler. Så jeg tror det er den evinnelige folk-er-forskjellige-regla som gjelder her også. Men at det er bra eller greit å putte i seg masse kunstig søta greier er jo ikke mye å lure på. Mye av partystopper-greia med kunstig søtning er jo også at det kan øke apetitten på grunn av søtsuget som oppstår.
Men maltitolmage får jeg, ja ... |
Og malitol- magen er jo nok et bevis på at dette er et stoff som suser gjennom systemet for fort til å tas opp og gjøre noen som helst skade!
Mener nå jeg!:p |
*puster lettet ut og nyter de få bitene med sjokolade i helgen!*
Nei om det tas opp i kroppen, aaner ikke. Skal spørre gubben, men om han vet er jeg usikker på. (vi er temmelig uenige angående lavkarbo, hehe! så det diskuteres fritt her.) Jeg leser bare her inne, orker ikke surfe etter informasjon selv, så stoler blind på dere!! ;) Kan jo være plastbox har testa sukkeralkoholder sammen med annen mat? Feks at skololade består av BÅDE sukkeralkoholer og annen sukkertart. Den kombinasjonen er vanlig her i Tyskland, diabetikersjokolade med 50gram KG, hvorav 25 er sukkeralkohol og 25 er fruktose... Over til noe annet: jeg har seks eggehviter fra tartaren igår, Tips??? |
Kokosbollar?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02. |