![]() |
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Den jobben du har gjort er bare fantastisk imponerende. :)
|
Takk Pearl :klem:
Kan forøvrig rapportere at det virker som om mye at dette vannet tante rød etterlot, nå er på vei ut av kroppen :p Nå ser jeg fram til en herlig fridag i morgen, hvor jeg først og fremst bare skal dille rundt, trimme litt og bare kose meg Livet er herlig dere :D |
Sitat:
Nå har moren min fått diabetes 2 og faren min er i faresonen, så nå MÅ jeg bare. Det ga meg kanskje et ekstra puff også. Har bare innsett at JA, det er urettferdig, men jeg må gjøre det beste ut av det og innstille meg på at jeg ikke tåler stivelse. Jeg er allergisk mot sukker og mel, akkurat som andre er allergiske mot gluten. Kjenner det hjelper litt å tenke sånn. Og heldigvis finnes det masse gode alternativer på lavkarbo kosthold også. :) |
Sitat:
Hvor lenge har du gått på fase 1 da? |
Startet fase 1 den 4. september, og skulle egentlig vært over i fase 2 nå.
Det er utsatt til 12. oktober siden jeg mistet 1 uke midt i september.... Regner med å ta en siste runde med fase 1 over nyttår, men det kommer jo helt an på hvordan høsten utvikler seg. Håper å være nede på 70kg innen sommeren 2011, da er de siste 10-12 kiloene løshud og slingringsmonn (har jo ikke lyst til å bli syltyn heller) :p Ligger an til å ha en del løshud, så jeg har allerede startet med mental forbereding på en operasjon en gang i 2012/2013 :D:rolleyes: |
Men du har ikke gått ned 32 kilo bare på en måned? :sjokk:
|
Nei da :D - men det hadde vært noe :p (NOT!)
32 kg siden februar/mars i fjor, hvor av 20 kg forsvant på 4 mnd, 5 fra juli til desember i fjor og resten sånn litt nå og da mellom nyttår og nå :p Håper jo på litt bedre progresjon de neste månedene, men jeg tar det jeg får - så lenge det går riktig vei. |
Ja, det er jo nesten bedre sånn i lengden. :ja:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Kjempegodt jobba, grotingeling!!! Gratulerer:)
|
Sitat:
|
Sitat:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....sulinresistens |
Takk folkens :love:
|
Fordi du fortjener det. :klem:
|
Det føles slik:
:D:D:D:D Bare jeg går forbi et speil eller vindu som må jeg speile meg selv, og GLISE! Jeg tenker da: Er det meg som er så tynn? Det er en utrolig flott følelse - som jeg ikke har tenkt til å gi slipp på. Monica: trenger en del nye klær. Har gjennom de 27 kg ikke kjøpt noen nye klær, bare funnet frem masse gammelt på loftet. Så i forrige uke var jeg ute å shoppet meg et kort foldeskjørt og en kort kjole. Skal få lagt ut bilder en dag. Popp: Takk for et ærlig, kort og redelig svar. Inni meg er det sånn jeg ser for meg at det blir.....ååååååå jippi! Holde ut ja. Det er ikke så vanskelig heller....det jeg savner er å tygge på noe, godt å bli kvitt den vanen:rolleyes: Ellers syntes jeg alle har sine utfordringer her! Utrolig bra jobbet alle mann. Jeg ble satt på min første annanas og eggekur av kjære mor da jeg var 12!!! Har vært lubben og kraftig selv om jeg alltid har trent og vært aktiv. Jeg har bestemt meg for aldri å nevne slanking for barna mine. Nå om dagen sier vi at mamma ikke tåler alt i vanlig mat for en periode, men snart kan jeg spise deres mat igjen. Sønnen min sa en dag, da jeg spurte om han ville smake bringebærkjeks: "nei takk mamma, du trenger den maten for deg selv, for du tåler ikke så godt karbohydrater. Men i de, er alt kroppen din trenger"....syntes det var festlig! Noe mer har de heller ikke kommentert! På Lindberg klinikken i Stavanger/Forus er de utrolig forståelsesfulle, deres erfaring var at mange hadde det veldig likt. Mammaen min kjøpte også 3 sjokolader til hver, de gangene tante rød kom på besøk. Opptil flere ganger....jeg spiste og siklet på søsteren min sine, mens hun hadde liten interesse for det! Vi er nok kjemisk forskjellige som mennesker. Noen reagerer mer på sukker enn andre...akkuratt som vi reagerer forskjellig på alkohol o.a. Heldigvis har jeg ikke påvist insulinresistens....EKSTRA FLINKE DERE SOM HAR DET! Nå begynner venner å kommentere forandringer...jeg smiler pent å sier takk!! Skal ennå holde det litt hemmelig, sånn til jeg har gått ned mye før de får vite det! Orker ikke så mye spm og kommentarer...herlig å kunne "jobbe" med meg selv i fred! Både tanker og vaner skql jo endres iløpet av disse månedene... ...ja,ja kveldstanker fra meg.... :rolleyes:;) |
Søndag skal jeg også i fase 1 :) Etter lang tid i fase 3 uten oppstart i hverken fase 1 eller 2 så skal det bli litt "godt".
Først skal helga gjøres unna på hotell med bryllup i morgen. |
Lykke til savoy! Ekstra motiverende når kiloene går fortere av. Jeg får et lite kikk av det!
|
Sitat:
|
Sitat:
Når jeg leste innlegget du la til, så forstod jeg plutselig så mye mer :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
Og du bestemmer jo selv når og til hvem du ønsker å fortelle om dette til, men mange vil nok spørre når de ser endringene hos deg. Er en del av menneskets natur vet du, det å være nyskjerrig altså :p For meg har det vært viktig å legge alle spekulasjoner død fra dag 1, så jeg har fortalt og forklart hva ED er og hvorfor jeg har valgt dette opplegget. Men det passer for meg, og ikke nødvendigvis for deg. Uansett - det står stor respekt av det du nå er i ferd med å gjennomføre, så jeg skal heie masse på deg :heia::heia::heia: |
Da er jeg faktisk ferdig med fase 1 for denne gang, i morgen er det over i fase 2 :D
Totalt vekttap pr. veiiedag på lørdag var minus 3.2, noe jeg vel bare er sånn passe fornøyd med. Men nå har jo ikke disse ukene vært helt optimale, så jeg gir meg selv karakteren godkjent :cool: Nå venter altså fase 2 de neste 8 ukene, før jeg eventuelt tar en ny runde med fase 1. Av erfaring så vet jeg at vektreduksjonen stagnerer når jeg går lenge i fase 2, og uteblir helt i fase 3 - så derfor må jeg nok innom fase 1 igjen rett rundt jul. |
Masse lykke til Groteling!:)Du er så kunnskapsrik, håper du stikker innom av og til:rolleyes:
|
Klart jeg stikker innom, må jo holde meg oppdatert på dere andre :D
|
Blir spennende å følge deg, vi kommer snart etter. ;)
Er i gang med fjerde uka her og denne uka sto det stille på vekta. :( Hadde håpet på et lite hopp på vekta nå siden det bare var en halv kilo forrige uke, men men, får bare smøre seg med tålmodighet.... |
Gratulerer Grotingeling:)
Og velkommen over i fase2! Enig med de andre her at du er et levende leksikon for oss andre eurodiettere;) |
Takk - jeg har jo en del erfaring etter hvert, men det er stadig noe å lære av andre :)
|
Har nå vært i Oslo i 4 dager og det har gått strålende! Jeg er skikkelig ikke sulten og det har hjulpet en hel del når vi sitter på utallige cafeer her i tigerstaden. Rart når du kommer i "gamle, vante" situasjoner så er man forberedt på å spise og kose seg med akkurat det samme som man gjorde sist...men jeg sto imot. Sparte baren min til hvert cafe besøk!
Enig med andre her at groteling er et unikum i eurodiett og VELDIG oppmuntrende. Vi skal jo snart over i fase 2 vi andre også...nå må vi følge hverandre til "the bitter end"!!!;) Er i uke 4 og den er ferdig på mandag/tirsdag- tirsdag skal jeg på oppfølgings time. Gleder meg sinnsykt til å se forandringene, se om kolestrol er forandret og om jernlageret er gått opp (var helt tom), håper også muskelmassen er inntakt. Når er dere andre ferdige i fase 1? Monica :w00t: |
Heisann !
Nå er jeg over i fase 2 også - har vært der en ukes tid allerede, veide meg i dag..og 3kg down siden sist..det blir 9kg siden jeg startet eurodietten det:) Er kjempefornøyd med det. For jeg er insulinresistens...men det stopper vel snart opp litt så får nyte det så lenge det varer..... Ha en fin uke alle sammen..!:) |
Wow valkerut!
You go girl!!!!!! Det er bra innsats. Ikke fortvil om det går tregere i fase to! Går man litt senere ned går man riktigere ned! Inspirerende å høre -9 kg.!!!:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Tusen takk Monica31, Titti og grotingelin !
Synes nå dere er flinke også jeg..men nå ble jeg glad i dag også...:) Jeg hadde full tapas meg maaaaange jenter her i går..og jeg klarte å styre unna både kaker, godis, blandede produkter osv...så da synes jeg at jeg er flink jeg...men skal sies at jeg er ikke sugen på det heller da..:) Har dere godtesug ?? Titti; Ja, fire uker...+ to-tre dager (fordi jeg var bortreist og spiste et ketosemåltid x 1 dgl. i noen dager, da mente legen jeg kunne ta de dagene igjen på slutten så det gjorde jeg :) Men, nå er jeg godt igang med fase 2 :) |
Jeg er ferdig i fase 1 den 19.fant jeg ut, skulle være i den i 28 dager sa legen. :)
Kjenner ikke igjen det der med å ikke ha sug etter noe når jeg går på ED, når jeg gikk på vanlig lavkarbo var jeg sjeldent sulten og sjeldent fysen (men gikk ikke ned), nå higer jeg etter noe stadig vekk og har absolutt lyst på godterier nå i forbindelse med mens- det har jeg uansett kosthold-men hvertfall på dette som jeg bare er littegrann mett på. Men jeg går ned og skal holde ut! Blir noengang litt sjalu på alle de på forumet her som følger en av filosofiene som tilater en god del fett og kjøtt(som jo metter godt), de er så glade så glade og sier:aldri mere sultekur på meg, går ned med å være mett. men for meg viser det seg altså at jeg ikke kan det, gå ned på å være ordentlig mett. Dere andre som er her har vel også-noen av dere hvertfall- også prøvd andre ting?Er ikke i form i dag, så dere får unnskylde meg:oNår mensen er over og jeg forhåpentligvis går nedover igjen, er nok positiviteten tilbake for fullt:) |
Jeg har også hatt det sånn som deg. Har vært konstant sulten etter jeg begynte på ED. På klinikken trodde de det kanskje hadde sammenheng med at jeg hadde vært lenge på ketolyse og kroppen hadde vent seg til å få mye energirik mat.
|
Går nesten aldri sulten på ED jeg, men slipper ikke unna søtsuget.
Det ligger liksom å vaker i bakhodet et sted, kjempeirriterende!!! |
Heldig du Groteling:rolleyes:Pearl, da kan det være samme årsak hos meg!:)
|
Jeg er sulten av og til! Var en prøvelse nå i Oslo da vi var mye på cafe, følte meg litt utenfor. Men bare jeg hadde bestemt meg på forhånd gikk det greit.
Jeg var snope-syk når jeg fikk mens, men siden har det ikke vært søtsug, det har vært sug etter å bare spise/tygge på noe. Men det går bra fordi jeg vil dette. Gleder meg til å lage omelett av egg og mer ordentlig mat... ...men dette er fryktlig midlertidig! Når vi er naturlig oss igjen kan vi ekspperimentere med lavkarbo mat...gleder meg til å bake nanna's boller og vafler!! Godt å dele de litt tyngre stundene vi har også. Veldig naturlig...;):shifty: :goodluck: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05. |