![]() |
Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
Heisann - god tur til dere som skal ut på tur da!
Og smilefjes - FØRTI KILO!!!! wow, imponerende altså. Det er litt lettere her også, har lært endel av denne uken mht stress, min toleransegrense er ikke høy... I dag har jeg svømt, og det var utrolig deilig. Og jeg har laget to nye kategorier i bloggen min - Vibekes kosepose og stressless. Disse indikerer at jeg IKKE skal skjerpe meg. Å skjerpe meg er ikke noe for meg. Jeg er jo så flink uansett, men om jeg ikke orker å trene, så er det en grunn! Nemmelig så det så.... |
Jeg er SKIKKELIG lei for tida!!! Skal til legen onsdag for veiing. 5 uker siden sist. Og på vekta hjemme ser det ikke ut som om jeg har gått ned noe - max 1 kg!!? Argh! Hvordan kan det gå til! Er SÅ redd at det er i ferd med å stoppe opp for godt...
Jeg spiser ca fase 2, har ikke lyst til å gå ut av ketose. (Får ikke utslag på sticks, men vil uansett ikke spise mer karber!) En typisk dag for meg: Frokost: Chocolate Cereal (blir aldri lei av den!) Lunch: En bar Middag: F.eks stekt fisk med rømme, løk, evnt blomkål eller en biff med Fjordland ferdigbearnaise eller lignende. Evnt taco (uten lefser!). Kvelds: Chocolate Cereal, evnt en pannekake. Kanskje litt ost utenom. I helgene skeier jeg av og til ut med Bacongull eller sukkerfri sjokolade. En sjelden gang tar jeg meg en fest, men det kan gå mange uker mellom hver gang. Ellers trener jeg styrke ca to ganger i uka, og prøver å gå tur/jogge litt et par ganger i uka. Burde jeg ikke fortsette å gå ned!?!? Hvis folk går ned på fase 3, burde i alle fall jeg gå ned på min diett, selv om jeg skeier ut av og til! Måtte bare få ut litt frustrasjon! Så deprimerende å gå til legen og ikke ha gått ned... kan jo ikke godt gå tilbake til fase 1, tror ikke det er superheldig i lengden? |
Hei du!
Jeg skal også til legen på onsdag for veiing og kontroll - og vekta mi hjemme viser også bare 1 kg nedgang på 6 uker....:o Så jeg er skikkelig spent - kjøpte ny vekt midt i mellom legebesøk, så jeg vet egentlig ikke helt. Jeg er spent på hovr mye fett jeg har fått bort, og eventuelt om det er mye vann her - har jo hørt at det er ganske vanlig inntil kroppen får vendt seg til mindre fett. For jeg merker det jo, at jeg er blitt mindre. Heier på deg på legebesøket! |
jeg har glemt når jeg skal til legen neste gang :s
må finne igjen lappen jeg skrev det på tror jeg... Jeg har begynt med ocean milk kapsler i dag :) spennende å se om de har noe påvirkning på stoffskiftet |
Sitat:
hva er ocean milk? |
Et spårsmål til der ED orakler :)
Jeg skal nå over til fase 3B og da får jeg pasta til middag, men det har jeg ikke så lyst på tror dere jeg kan ta en brød skive (fedon brød) istede til frokost ? jeg vet jo at man skal ta litt og litt karber så kroppen blir vant med det men det spiller vel ikke noe rolle hvilken karber man spiser ? Takke for alle meninger |
Pasta til middag? Det gikk meg hus forbi i 3B - har ikke smakt snurten av en pastabit siden jul...:confused:
Jeg er jo i 3c, og legen anbefalte meg å vente lengst mulig med introduksjon av brød. 3c er igjen delt opp i 3 faser.... to frukt i en uke, +cottage chees og annet melkeprodukter i en uke, og deretter brød. Men dette anbefalte legen meg å drøye så lenge som mulig. Jeg vill heller tatt en ekstra frukt enn brød..., eller litt mer linser eller bønner. Står det ikke ED-pasta? Jeg vet ikke hva det er, og jeg gadd jo heller ikke å prøve det ut for å være ærlig. Uhu - pasta - som å banne i kjærka...:p |
Finner ingen ting om at fase 3c er i 3 deler.
Hvordan så din dag du i fase 3b ? |
OK folkens - da er det nye takter!
Nå har vekta stått stille i akkurat ti dager - og jeg er suuuuuur. Motivasjonen slites jo når det ikke skjer noe. Dessuten har jeg vært sulten i en ukes tid nå også. Skulle liksom være flink... Og spiste dermed ikke selvom jeg var sulten. Resultat - frøsen og sliten, ikke noe vektnedgang og synkende humør... Men nuh er det en uke til neste legetime. I den uka skal jeg spise kun fase1 mat! Og jeg skal spise hvis jeg blir sulten slik legen sa - ikke gå rundt og plages. Også skal jeg drikke ett glass pepsi på kvelden hvis jeg har lyst på ett og ikke skulle klare absolutt alt på en gang. Har jeg brukt aspartam i tjue år med to liter brus om dagen så ødelegger jeg ikke hjernen i løpet av ett glass om kvelden det neste halve året??? Jepp. Skjerpings på gang. Så får vi se da. Går vekta opp istedenfor ned så setter jeg meg ned og begynner å grine :eek::( |
:heia: og jeg heier på deg! :heia:
|
Sitat:
En dag i 3b? - tenke, tenke - kanskje ikke så anderledes enn nå...:rolleyes: Frokost: To kokte egg m urtesalt og litt agurk eller noe Mellom: Eple m en neve nøtter Lunsj: Fisk (kryddermakrell eller noe) samt noen gulrøtter Middag: En kotelett og linsemos eller stekt løk og squash eller noe Kvelds: Nå så spiser jeg gjerne cottage chees m frukt og nøtter og kanel, men da? hm...glemmer jammen meg fort. Tror det ofte var tapas: kokt skinke, røkelaks, litt ost, agurk, tomat med litt tykk balsamicoeddik og en kopp te. (jeg har ikke brukt noen ed-produkter) Nå i 3c er det meget mye det samme synes jeg, men jeg kan spise mer melke og osteprodukter (litt rømme, ost, fetaost osv.) det synes jeg virkelig er digg! Men spiser ikke noe brød eller noe sånt. |
Og heia til smilefjes! I morgen skal jeg til legen - men det kan se ut som om jeg ikke har gått ned noe på 6 uker. Selv om jeg er virkelig flink! Ingen sprekker bortsett fra litt sjokolade for 3 uker siden. har forøvrig forsatt sjokolade i skuffen etter det gildet...
|
når kan vi spise bannan igjenn ? har så lyst på det. ;)
Jeg får holde meg unna brød en stund til da. |
Banan??? Oj - det er en livsvarig "vær varsom" matvare for de fleste av oss :-)
I dag har jeg forøvrig testa ertepuréen. Den kan ikke akkurat anbefales, men den gikk ned med sopp ved siden av... |
Jeg tror jeg kan spise en halv banan i fase 3c etteller annet. Som en frukt.
Men Mindor -pass deg nå! Du er farlig nær noen alvorlige fristelser her: pasta, brød og banan - hvor skal dette ende da mann!:eek: |
Banan er ikke på fruktlisten nei... men det er jo godt da!:)
Litt til og fra her for min del, men snart er det skjerpings igjen:) Har hatt siste operasjon i dag, og nå er jeg klar for å bli skikkelig frisk, fort! Men det tar noen måneder da... Gleder meg aller mest til trening igjen!:) Godt dere holder på motivasjonen her inne da:) |
Men Mindor -pass deg nå! Du er farlig nær noen alvorlige fristelser her: pasta, brød og banan
Takker for omtanken :) Jeg er jo ferdig slanket. Har nådd målet mitt på 95 kg så nå skal bare kroppen bli vant med litt karber (ikke så mange som før) men litt må man vel tåle ? Derfor er jeg litt utålmodig og lei og syns at denne tilvenningen tar veldig lang tid. |
ocean milk er kapsler med kalsium og magnesium. Jeg må ta ekstra av slikt pga soffskiftet
Lurer på om legen min er sponset av de som sender ut de pillene og kapslene... jeg tar jo 25 kapsler/piller pr dag jo :eek: |
Sitat:
:heia::heia::heia: |
Sitat:
Ikke rart du mister appetitten! Synes det er vanskelig nok å få ned mine fire! :suss:Stakkars jeef, nå fikk jeg vondt av deg altså. |
Det har blitt ca 34-35 kg på min vekt har ikke veid meg hos lege på over en måned.
Så jeg er veldig fornøyd :)) |
Sitat:
Jeg tror tapet av appetitt skyldes mer at jeg har det tøft psykisk for tiden, og at jeg har startet med metformin... det er jo apetittkiller nr 1... I tilegg til at jeg alltid har vært "småspist" |
Du kan jo ta pillene sånn som vi må gi piller når hunden vår må ta - vi pakker pillene in i ost, kjøtt etc - så han aner ikke at han egentlig ikke får go'bit....;)
Du får i deg ganske mye mat på den måten:ja: Ha en fin dag da jeef, og lykke til! Og heie og grattis Mindor - helt fantastisk! :heia: |
Sitat:
sukkeralkoholder kan trekkes fra, Polyholer er sukker alkoholder sånn som jeg har forstått det. Men på ED produktene er det ikke oppgitt hva som er sukkeralkoholer eller ikke. Nutrilettbarene har for mye karber, uten om den ena "Milk Chocolate & Creamy Caramel" Den har 2 karber og 212 kcal. nå vil jeg jo ikke anbefale å "rote" med dietten... man bør nok følge kuren ordentlig.... men allikeel ser jeg ikke at det skal være så farlig å spise den som ett måltid i ny og ne, det er hvertfall ikke værre enn å spise sukkerfri sjokolade :) |
Sitat:
men jeg tror du spiser litt lite for deg :ja: jeg er ikke sulten hvia jeg spiser 4-5 måltider, går jo ikke mer enn 3 timer før det er mat igjen. Hvis jeg går lenger.... da blir jeg heeelt ørsk, og får lyst på alt og ender alltid med å kjøpe medisterkaker eller varmer meg ribbe eller noe jeg har ferdig i fryseren :o |
Jepp - fem måltider om dagen går fint - da er jeg ikke sulten i det hele tatt. Da blir jeg sånn passe sulten også spiser jeg,også går det noen timer igjen. Hvis jeg skal spise slik jeg har spist så blir jeg såpass sulten at når det endelig er mat så er jeg så skrubbsulten at et ED måltid ikke får meg over den verste sulten engang...
Da fortsetter jeg med det behagelige metthetsnivået frem til legetimen, og lar barene ligge i fred. |
Metthetsbaren!
Da her jeg snakket med svein om metthetsbaren. For det stå jo i brosjyra at man skal spise den ved siden av ett måltid.... men det er FEIL. Den skal regnes som et måltid. Hvertfall i fase 1 og 2. (jeg HATER når det er så missvisende som det ;)) |
Takk :-)
Da er den herved registrert inn som måltid. Du store - da ble det seks måltider i går da... Jaja - nå er det tomt for dem uansett, og sjokoladebarene skal få ligge. Nå skal vekta _ned_ |
Men asså... dere som har full kontroll her inne...
Nå har jeg prøvd å regne litt på hva i all verden vi spiser... Stemmer det at vi ligger på rundt 1000 kcal om dagen eller??? Regner fem måltider med en god del grønnsaker til - jeg bruker ikke oljer og dressinger og sånt. Bare litt smør når jeg steker pannekaken eller soppen. |
du har helt rett,det er ikke så mange kcal man får i seg.
og hvis man bare spiser produkter... er man så langt nede som 600 kcal. Noe som v el ikke akkurat er bra i lengden |
Da har jeg vært hos legen, og blitt litt klokere ja.
Vekta: 1 kg ned på seks uker (det har jo jeg også sett på min vekt hjemme) Fett: 2,5 kg ned på de samme ukene (og det er man jo fornøyd med) Muskler: Opp 400g! Det er jeg superfornøyd med! Jeg trener jo i og for seg det samme som før - men nå har det altså effekt :heia::heia::heia: Det går jo ikke akkurat i rekordfart - ca 1/2 kg i uken....i fett altså. Egentlig sier jo ikke vekten så mye? Det er jo fettprosenten man bør måle. Og da har jeg 5-6 kg fett igjen å ta av og etter mine bergeninger bør jeg være ferdig i august. Men alt i alt en ganske oppløftende legetime! var og svømte i dag også forøvrig. Herlig! Synes jeg er kjempeflink, holder meg strikt til dietten bortsett fra denne sjokoladen for 3 uker siden, ingen brød eller noe, og trener og står i. Fornøyd med meg selv akkurat nå ja. |
Vibeke40 - du er kjempeflink!!!
Distrea - da skjønner jeg hvorfor jeg blir sulten ganske fort ihvertfall... Men da - da skal den "#€%#" vekta værsågod få vise meg nedgang snart også - nå spiser jeg kun ED måltider og grønt fra liste 1......... |
huff... nå kommer jeg og ødelegger positiviteten her... for...
jeg er så JÆ... lei disse produktene, håper de nye er gode ... ellers kommer jeg til å slite veldig videre :o i dag kjøpte jeg denne antonberg sin sukkerfrie sjokkis.... hadde ikke lyst på egentlig, men siden den har vært så mye snakket om... var jeg jo nysgjerrig:D Spiste hele... og nå har jeg VONDT i magen :snufs: |
uff... dakars distrea! kanskje du burde prøve en pause? fase tre litt?
|
Sitat:
|
Ja stress ned litt!
- men jeg hadde forøvrig en prat med lindberge-legen i dag vedrørende kostholdet. Jeg har jo ikke noe søtbehov og sånt, og det er enda mindre nå som jeg ikke spiser mer søtt enn en frukt eller to om dagen. Jeg nevnte at når jeg spiser barene til eurodiett og atkins, så øker søtbehovet mitt. Og de er jo ikke så gode at det er verd det liksom. Legen sa at de har noen diskusjoner vedr eurodiettproduktene og at de er så søte, og at man dermed ikke gjør noe med behovet for søtt som belønning. men at det er greit i fase 1 og 2 som motivasjon. Men jeg synes det virker veldig strevsomt slik dere har det! Jeg mener det helt seriøst, jeg spiser heller cc m litt bær, nøtter og kanel, enn en bar eller en sukkerfri sjoolade. Du har jo skrevet endel om behovet ditt for søtt, Distrea - kanskje det ligger noe der? Det kan hende jeg banner i kirken her - men jeg skjønner egentlig ikke helt ed-dietten.... I en periode ja, men måned etter måned? Hvorfor går jeg ned uten ED-produkter, men når jeg lever etter ED-filosofien? Jeg går ikke fort ned, som jeg skrev over her, 1/2 kg fett i uka, men jeg har god tid. Hvor lenge skal dere gå i fase 1 og 2? Har ei venninne som gikk ned masse på ED fase 1 og 2, men orket ikke mer etter 6 mnd - er ikke det altfor lenge å leve på disse produktene? Jeg bare spør dere, for i mine ører lyder det mye mer riktig med maks to ed-måltider om dagen, og resten ketosevennlig mat. Lykke til da Distrea! (Håper ikke jeg fornærmer noen her, det er IKKE meningen, men jeg har lurt lenge på dette) |
Jeg er hvertfall ikke fornærma :D
det rare er at jeg er myyyye mer glad i mat en godis... men jo da, mit gamle kosthold (5-6 år siden) besto av begge deler. men etter jeg la om til lavkarbo er det store SUGET borte, selv om jeg veit i hodet mitt at jeg syns søtt smaker GODT. så innimellom har jeg vært på en karbosprekk de siste årene. men altså... de siste 5-6 åra har jeg spist skikkelig med sukker kanskje to tre ganger i året. Så startet jeg på Eurodiett... og her er jo alle de produktene som er spislige søte,,, jeg som syns søtt er godt så ikke det som no problem... før jeg hadde spist søtt så mange ganger om dagen over såpass lang tid :p Jeg har gått ned 25 kilo på Atkins jeg asså :D bare så det er sagt :p men kroppen min virker som har bestemt seg for å ligge på rundt 90 kilo:rolleyes: noe jeg syns er litt i overkant :o |
Vibeke40 - et innlegg med intelligens kan man ikke bli fornærmet av :)
Du lufter mange av de tankene jeg også har hatt - vi skal holde oss unna søtstoffer for ikke å trigge sug, samtidig er mye av den maten vi spiser veldig søt - jeg skjønner ikke bæra. Distrea - kjære vennen da. Sånn her skal du ikke ha det! Jeg synes du skal ta en tur til legen og legge opp et bedre opplegg for deg en stund fremover. Du trenger seriøst å slippe ed produktene en stund! Og når vektnedgangen har stoppet opp også så er det uansett på tide å gå gjennom opplegget ditt og justere litt. Du skal jo ikke gå rundt med den maten her og _ikke_ gå ned i vekt. Nå har jeg omsider fått av en liten halvkilo etter at det har stått stille i tolv dager :eek: Da har jeg kun spist ed de siste tre dagene, kun grønnsaker fra liste 1, med unntak av syv cherrytomater per dag. Ikke olje, ikke creme fraiche, ikke en eneste millimeter med noe som helst. Ikke te heller. Egentlig gikk jeg jo ned mest den første uka da jeg ikke spiste ed, men bare sånn som vibeke, så jeg skal ta en prat med legen på onsdag og revurdere. Det hjalp ihvertfall litt å se en liten bevegelse på vekta i morges :) Også hjalp det i går å finne ut av hvor lite kalorier jeg egentlig får i meg per dag. Regnet ut at på tirsdag hadde jeg mindre kalorier inn i løpet av hele dagen enn jeg hadde ut bare i løpet av joggeturen samme dag... Da er det nok ikke så rart at jeg kommer opp i fem-seks måltider per dag :-) |
:klem:ed-vennene mine
|
Distrea, for det det er verdt, jeg syns du ser flott ut! Skikkelig stilig dame:) Er 90 så skrekkelig mye, du er jo veldig lang? Tror du vil ha godt av å slappe av litt og tenke litt annerledes, og som de andre og sier, siden det går så tregt, kan det være bra å ta en pause fra grusom edmat!
Det der med de søtsakene har vi diskutert flere ganger i tråden vår, som jo etterhvert er veldig lang... Jeg har vært her på forumet siden desember, og syns jo det er en tendens blant alle ed-erne som er innom, (med unntak, for all del) etter en stund er det de søte produktene folk klarer å få i seg. Jeg er i også slik! For min del har det ikke med søtsug eller sånn, det er bare det at de søte produktene er det eneste jeg klarer... Har ikke hatt søtsug på mange år, og hvis jeg skal gi meg sjøl belønning, syns jeg en veldigveldig god flaske vin er mye bedre enn snop... Hvor lenge en holder ut på produktene varierer Vibeke... Min lege har nok vært veldig bevisst på å følge oppskirften, gå gjennom fasene og så starte på ny, og jeg tror nok det er en grei måte å gjøre det på, hvis en ikke har gått ned nok i løpet av en runde. Ideen er jo ketose og lavkarbostart, så innføringe av mer karbohydrater og så stabilisering, og det er jo et prinsipp som funker, ikke bare for ed. Fordelen for mange som følge oppskriften strengt er at vekttapet i starten er stort, og det er en motivasjonsfaktor som er kjempeviktig, for mange er det jo også en nødvendighet rent helsemessig. Syns det er flott å lese Vibeke, at det går så bra med deg uten edprodukter, du må ha en stålvilje og motivasjon som er misunnelsesverdig:) Gratulerer med negangen til smilefjes og, :) tenkte for meg sjøl når jeg leste litt depserasjon fra din side at, det går ikke an! Med det nicket er det jo bare å stå på!!! :) Jeg har bestemt meg for å ikke bestille mer fra ed, har litt i skapet og er på vei inn i ketose igjen nå, skal kjøre en 3a uten frukt så lenge det varer, (det blir vel helst mindorvarianten det:)) Jeg har ti kilo igjen før jeg er fornøyd sånn omtrent, og når jeg kommer i gang med trening igjen regner jeg med at det skal gå bra! Har det ikke sååå travelt:) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38. |