![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Sitat:
Jeg går ikke ned når jeg spiser for mye; å ha ei sånn suppe å slurpe av ville nok ikke hjulpet meg av den grunn. Da er det bedre - for meg - å spise etter klokka; dvs så og så lang tid mellom måltidene. Stangselleri som sultstiller :eek: vel vel..... Tar du ekstra d-vitaminer eller bare vanlig dagsdose? |
Sitat:
Nå er det ingen grunn til at man ikke kan spise suppe etter klokka også ;-) De andre positive sidene ved en "suppediett" er jo like intakt. Og hva er galt med stangselleri? Det skjønner jeg ikke helt. Mest vann og fiber, og det har vel de færreste vondt av? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Stangselleri alene sliter jeg også med, så hvis det blir å begrense småspising til den, ja da ville det fort bli slutt på småspisinga tror jeg. Supper har jeg også lagd litt av.
Tja, som om ikke verden var komplisert nok, så fikk jeg jobbtilbud i dag... Ikke helt det jeg så for meg da vi drøftet muligheter for høsten, her var det nærmest sånn du kunne starte i går... Skal nå jobbe meg opp til 40% der jeg er først, i praksis. Kom jeg til legen på torsdag og sa jeg begynner i jobb om en uke ville det bli litt oppstandelse tror jeg... Sånn er det å være representant for "mangelpersonell". Er det en ting jeg har lært hardt og brutalt, så er det å skyndte seg sakte! (Ja, så er det mange som har motsatt problem...) Tror jeg spiser mer fornuftig enn på lenge, så får vi se på vekta. Jeg vil minst ned 2kg, helst 4, men vet også min absolutte nedre grense som er 2 kg under der igjen. Akk så vrient... |
Sitat:
Sitat:
|
Trøtt, trøtt, trøtt. Sånn er det når man ikke kommer seg i seng, og gubben reiser kl 05 og kattene holder leven utenfor soveromsdøra etterpå... :( Jeg har også erfart at jeg tåler tankmelk bedre, men heller ikke den perfekt. Så med tilgang på en liter eller to hver/annenhver uke så tror jeg det blir helt fint, jeg.
Stangselleri er godt i supper og bidrar til en nydelig buljongsmak... men jeg er heller ikke der at jeg kan knaske dem "naturell" nei. :) VSB - gratulerer med den anerkjennelsen et jobbtilbud er - uansett hva du velger å bruke det til. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Takk for gratulasjoner, ikke noen nyhet å være mangelvare, men ja, oppmuntrende. Mer gøy er det med hint om å søke hvis/når det blir ledig der jeg er. De kjenner meg, så DET er en virkelig anerkjennelse av hva jeg klarer:) og så vil jeg gjerne bli der og da... Så jeg krysser fingrene, jobber mot mine mål, men prøver å ha is i magen.
Artige meninger om stangselleri da... Skal vi ta en avstemning på sopp? Det kan jeg virkelig ikke klare... |
Sitat:
|
Sitat:
Lagde smørstekt sopp på sopptur en gang (skole) og det SÅ godt ut... |
Sopp er godt så lenge den er godt stekt , gjerne i "godt smør" (meierismør) og med litt salt og pepper på. Til en biff.....yummi! Jeg er gjerne med andre og plukker sopp, men kjøper kun i butikken til eget bruk. Vet ikke hvorfor, men jeg har ikke smakt kantareller som er gode. Mulig de ikke er laget på rette måten?
I dag har jeg faktisk vært og prøvd Bailinebehandling. Det var ikke så mye å skulle endre på; tilsammen 18 cm totalt rundt mage og hofte. Men det er akkurat disse 18 &%€# cm jeg vil ha gjort noe med - og som ikke forsvinner før jeg er "skrapa" på resten av kroppen. Så jeg gir det en sjanse og prøver 2 ganger i uka fram over for å se. Forferdelig dyrt men så tenker jeg at hvis det tar vekk muffinsringen så er det verdt det. Og kanskje fikser det problemene med korsryggen samtidig? Det skal ikke være en erstatning for trimmen, men et supplement. Hva tror dere?? NOen som har prøvd det? |
Sitat:
Har ikke erfaringer med det, men har hatt lyst til å prøve! Oppdater oss da! Og kantareller er kjempegode! Tørk de før du steker de med smør, salt og pepper :) nam! |
Oppdatering skal bli vet du! Jeg fikk ingen garanti da, slik de forespeiler man kan få. Kan jo skjønne det siden det var så "lite" å ta av. Må innrømme det "gjorde meg godt" å høre hvor lite det var å ta, selv om 18 cm er mye når det er rundt mage/hofte (hvor jeg alltid har vært størst). I følge dataprogrammet anbefales jeg å gå ned til 67 kg (som har vært mitt må hele tiden fram til jeg endret det for et par uker side;)). Jeg spurte om det var mulig å få vekk muffinskanten med Bailine, og som sagt hun kunne ikke garantere noe. De selger jo et konsept bestående av kosthold (lavkarbo....), trim/trening og behandling. Siden jeg allerede er i gang med og har på stell både kosthold og trening var det bare behandling som står igjen. Sånn umiddelbart spurte hun om jeg spiste frukt, mel osv. for å evt kunne kutte ut det. Siden det ikke var mer å hente der så får vi se.... Jeg gikk en tur etter behandlingen i går, og det var greit. I går kveld var jeg veldig sliten i kroppen; som om jeg hadde gått veldig langt. Det er sjelden at du finner meg på liggende på sofaen, men der var jeg i går kveld ;) Litt verking i musklene i ryggen; skulle bare mangle det er også dyp muskelmassasje (veldig deilig spør du meg) - noe jeg trenger. Man må/bør ta to ganger i uka fram til mål er nådd; jeg kjøpte 10 behandlinger (kr 3900,-) og det blir fram til påske. Er veldig spent selv også!!
Jeg tok meg selv tilbake forrige dagen, og dag 1 (i går) ble gjennom med glans! I dag viste vekta 69,5 igjen, etter å ha vist 1,3 kg mer den siste uka:eek: Så fort går det altså når jeg spiser feil/for mye mat. Mye er vann, men ikke alt dessverre. Så den siste kiloen må jeg jobbe med igjen. Egentlig går vi ned mye mer enn vi gjør - vi går jo ned de samme kiloene mange ganger:D:D |
72,9 i dag, en kg ned. Endelig skjer det noe, men forsiktig optimist her, i og med ar dette er kg jeg har gått opp og ned et år...
|
GRATULERER VSB! Så godt at du har gått ned! Hold på følelsen og nyyt den.
Jeg er nesten tilbake ved minstenotering; 68,6 i dag, dvs 100 gram unna MN. De siste dagenes innsats var verdt det, men jammen har jeg tatt tilbake mange (u)vaner på kort tid:eek: Har vært nødt til å si til meg selv at jeg tar ikke skade av å være/kjenne på sult OG at når jeg spiser så går det faktisk noe tid før metthetsfølelsen slår inn for fullt. Ikke at jeg plager meg, men jeg trenger ikke spurte i kjøleskapet i det mange knurrer liksom. Og så er jeg tilbake på basic mat igjen; altså ingen "utskeielser". Unntatt et glass vin i kveld... :D Sammen med baconsurret- og ostefylt kyllingfilet. Den varianten er ny, noe grønnsaksfølget til ikke er. Spiser råstekte grønnsaker så ofte at det snart vokser blomkålbuketter ut av ørene:p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg tror jeg har funnet ut noe om hvorfor jeg plages med å gå ned i vekt. Forsøkte meg på å regne ut kalorier og karber i dag og fant ut at jeg har fått i meg vel 1000 cal. men ca 65 gram karber. Ja altså jeg skeiet ut m en berlinerbolle og 10 sushibiter der jeg halverte rismengden, men det er sjelden kost, så ikke noe jeg trenger regne ut til daglig. Har ikke regnet ut begge deler før, men tenker nå at jeg må snu litt på saken. Få inn mer kalorier og mindre karber åkke som. Jeg tror 1500-1600 kal er bedre for meg. Har faktisk gått opp en kg t så veier 61 kg og er 165 cm høy. Går ute 40-60 min hver dag unntatt en helgedag, men vil prøve å få opp energien til å drive styrketrening også et par ganger i uken. Får skrive meg ny liste over positiv mat og lagre den i hjernen så kanskje det hjelper :-)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei på deg. Du har lagt en plan ser jeg, med både mindre jobb, spise bedre (berlinerbolle da gitt!) og notere ned hva du spiser. Jeg tror du kan ha like mye nytte av trening/styrketrening for å stramme opp, som det å være på en kur. Spesielt siden det er så lite å ta av. Trening vil også kunne gjøre godt for energinivået. Så er det nå ikke sånn at vi kan bruke de samme klærne til en hver tid; vi damer forandrer oss også så kanskje du burde hatt ny bukser lell :)?
Kom gjerne tilbake underveis i notatperioden og når du har reflektert over hva du spiser, så vi får høre. Lykke til! |
Bursdagsfeiring avsluttet! Mesteparten av kakerestene i frysen!
Men selvfølgelig, midt i selskapet "velger" jeg å få en reaksjon på medisinøkning... Artig å sitte svimmel og ør, kan ikke akkurat gå og legge meg i åtteåringens bursdag liksom... Håper det er av de bivirkningene som går over og bare er knyttet til oppstart, for denne hjelper... Typisk meg, kanskje den mentale anti-medisin innstillingen min bunner i noe fysiologisk? Det er i hvert fall veldig fysiske reaksjoner jeg får. Ok, dagens sutring overstått! Hvordan har helgen gått folkens? Ble en liten sprekk på meg i går, og altfor mye lavkarbokake i dag... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20. |