![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Sitat:
|
Sitat:
på garnstudio sine sider sier de: Sitat:
Ville prøvd 5. |
...og strikkefasthet vil sannsynligvis bli 17, hvis man følger garnstudio sin logikk.
|
Ah, takker!!
Som du ser er jeg både for lat til å prøve selv, eller søke det opp ... :cool: Og det funka, jo! Haha! |
Sitat:
|
Er det noen som har prøvd å slipe/pusse ned spisse strikkepinner? Har noen fra Prym som holder på å lage hull i fingertuppen min ... :cool:
|
Sitat:
Så dermed, nytt spørsmål - er det noen som vet om gode, ikke for spisse pinner i tynne dimensjoner (2 1/2 og 3)? :) |
Sitat:
Neglelakk har jeg også hørt, av mamma tror jeg. Har dessverre ingen gode tips, men opplever stort sett at de som de selger på Elna er ganske gode. Men med tynne pinner er det liksom one of two evils; at de ikke skal være så butte at det blir vanskelig å hente opp masker, eller at de ikke skal være så spisse at man stikker hull på fingrene, nærmest ... :cool: |
Sitat:
Disse er kjøpt på Elna, de fører dessverre bare Prym i de tynne pinnene, men de de har på Bogerud er muligens enda verre. Jeg har bare prøvd ett par derfra, og de hadde så ekkel overflate, syntes jeg. Da er det bedre å betale litt mer, altså. |
Sitat:
Jeg kjøpte 2 og 2,5-pinner på Elna i fjor høst, synes de er helt ok! Og jeg tror den bunaden jeg strikka herda fingrene mine temmelig godt ... ;) Men rop gjerne ut om du finner noen pinner som er akkurat passe spisse/butte og har en god overgang, a! ;) Ellers er det jo SUPERbillig å kjøpe strikkepinner på Ebay, har jeg hørt, og om de ikke er helt som man vil ha dem, så har man jo ikke kasta bort så mye penger. En rundpinne i norske butikker koster jo gjerne over femti spenn stykket! |
Sitat:
Har du prøvd de korteste pinnene? Jeg har egentlig bare hatt problemer med dette ene paret, pinne 3 og 40 cm, sånn med svart wire. De med lengre, gjennomskinnelig wire i samme dimensjon har jeg ikke hatt problemer med, selv om det er Prym det også. Nå har jeg altså investert i en liten rundpinne i 2 1/2, håper det ikke går samme veien med dem når jeg har brukt dem litt ... |
Jeg kjøpte bambuspinner nr3 fra pickles som jeg trives veldig godt med. Ser de har åpent lager på torsdager (på Rodeløkka), så da slipper du jo porto eventuelt. Men om du skal strikke i påsken så er det vel ikke noe alternativ.
Har en 2,5 som er kjøpt på Nille faktisk, og den er ikke spesielt spiss :) men mulig jeg var heldig med den. |
Sitat:
Og takk for tips om Nille, det er verdt å sjekke ut det også! Lurer faktisk på om de Prym-pinnene er spesielt spisse, har googlet litt og det er flere som mener det. |
Ha, når jeg strikker sokker i babyull el., så ender jeg bestandig opp med plasterlapp på peke-lang-og ringfinger på venste hånd. Når jeg har stuklet hull på den første fingeren, bytter jeg til neste finger, og så neste.
Av og til flytter plastere seg, og pinnen finner selvfølgelig hullet. Da hyler jeg så ille at gubben tror jeg blir drept :eek: |
Hehe, godt å høre at det ikke bare er meg, Dietta :D
Det er så ekkelt å strikke med plasterlapp, synes jeg. Men det begynner å bli litt hull i fingeren, ja :flau: |
Har faktisk byttet ut plasteret med sånn hvit teip på orange dispenser fra apoteket de siste gangene. Det fungerer mye bedre enn plaster, og sitter veldig godt. Tar på mange runder, og det hender at jeg ikke tar de av meg når når trikketøyet blir lagt bort for kvelden. Sitter på til neste kveld, selv gjennom dusjen etc. ;)
|
Åh - det var lurt! Det har jeg jo! Takk takk, o smarte, snille Dietta! :suss:
|
Sitat:
|
Jeg hadde bare på blå dispenser, mulig den er litt smalere? Litt ekkelt først, men så fikk jeg teken. Ett stk babyullbukse skal bli ferdig i løpet av påska :heia:
|
Sitat:
Du får både den blå og den orange i flere bredder. Driter i bredden jeg, bare surrer detso flere ganger rundt fingrene ;) |
De har veldig billige bambuspinner på TGR (og ikke tiger som de het før :rolleyes:) som kanskje er verdt å sjekke ut?
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg elsker pinnene fra Knit Picks :love: De er ganske dyre, men på de tykkere pinnene kan man skru pinnene av wiren, så da sparer man inn litt på at man bare trenger wire i forskjellige lengder. De er fantastiske å strikke med, og vidunderlig hverdagsluksus!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02. |